eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
ضرورت باز شناسی شخصیت پیامبر اسلام.mp3
2.33M
سخنان مقام معظم رهبری در باره نیاز جامعه امروز به باز شناسی پیامبر اسلام ⬅️ایشان امت اسلامی را به شدت نیازمند تامل، تفکر و درس آموزی از هدایت نورانی پیامبر ختمی مرتبت دانستند و با اشاره به جمعیت عظیم، موقعیت برجسته جغرافیایی، منابع حیاتی و استعدادهای فراوان انسانی جهان اسلام‌این سوال اساسی را مطرح کردند که چرا مجموعه عظیمی با‌این خصوصیات سردرگم و سرگردان است و از مشکلات فراوانی همچون فقر - تبعیض - عقب ماندگی علمی و ضعف فرهنگی رنج می برد و در مقابل زورگویان عالم، قادر به دفاع از حقوق خود نیست؟ 🌷🇮🇷🌷
⬅️کتاب «تشیع در غرب اسلامی» منتشر شد. ✅کتاب «تشیع در غرب اسلامی» اثر دکتر محمدرضا شهیدی پاک به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع ) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زیور طبع آراسته شد. 📒کتاب «تشیع در غرب اسلامی» سیر ورود و فراز و فرود اندیشه شیعی در مغرب اسلامی را مورد کاوش قرار می دهد . این اثر به طور کلی پراکندگی جغرافیایی تشیع در مغرب اسلامی و اندلس، مفاهیم مرتبط با آن، مهدویت در آن سرزمین، تاثیر دولت های مختلف در رشد و حذف تشیع در آن مناطق و بالاخره تشیع در آثار دانشمندان آن دیار را در بخش های مختلف بررسی کرده است. 📒 اثر حاضر در بردارنده پنج بخش است. بخش اول با عنوان پراکندگی جغرافیایی تشیع در مغرب اندلس و افریقیه به موضوعاتی چون محدوده جغرافیایی و تاریخی غرب اسلامی و آندلس می پردازد و ضمن بیان تاریخ آن مناطق تا ظهور اسلام به پراکندگی تشیع در آن مناطق و گزارش مورخان اسلامی در مورد آن روی آورده است. در این بخش مؤلف علاوه بر معرفی برخی شهرهای مغرب اسلامی و اندلس چگونگی حضور تشیع در آنها را بررسی می کند. 📒بخش دوم با عنوان مفاهیم و اصطلاحات تشيع در مغرب و اندلس می باشد. در این بخش کاربرد واژه های تشیع، اهل بیت، امامت، امیرالمومنین و همچنین تاثیر تصوف از اندیشه های شیعی در مغرب و اندلس بررسی شده اند. 🔷در بخش سوم با عنوان جريان مهدويت در غرب اسلامى؛ مؤلف علاوه بر پرداختن به پیشینه مهدویت در غرب اسلامی و بررسی ریشه های موعود گرایی یهودی و مسیحی در آن سرزمین، استفاده دولت های مختلف از اندیشه مهدویت را بررسی کرده است. همچنین در این بخش مهدویت در اثر ابن خلدون، احادیث مرتبط با مهدی در گزارش وی را مطرح می سازد. 📒بخش چهارم با عنوان تحولات تقسیم قدرت سیاسی در غرب اسلامی؛ مباحثی مانند حضور صحابه امام علی (ع) در فتوحات مغرب اسلامی، مهاجرت اباضیه به غرب اسلامی، اندیشه اعتزال و عناصر آن در آن منطقه، نسبت فاطمیان و اعتزال، قوای شیعه و سنی و مهمترین قوای فعال منطقه ای بررسی شده اند. علاوه بر این مؤلف در این بخش به فرایند حذف تشیع در اندلس توسط امویان و مرابطان، سنی سازی غرب اسلامی توسط عباسیان، شکست خلافت با برآمدن فاطمیان و مانند آن پرداخته است. 📒در بخش پنجم با عنوان تشیع در منابع و آثار دانشمندان غرب اسلامی؛ تشیع در آثار دانشمندان غرب اسلامی مانند تواریخ عمومی، کتب لغت، مناقب، نسب، انساب، تراجم، دواوین شعر و منابع جغرافیایی بررسی شده است. به دنبال آن به میراث مکتوب شیعی در دوره های مختلف ادریسی، رستمی، اغلبی و آثار اهل بیت (ع) در دواوین عصر فاطمی و بنی زیری، آثار شیعی عصر مرابطین، موحدین، حفصیان؛ اهل بیت (ع) در آثار محی الدین عربی، ابن بطوطه، ابن جبیر و مانند آنها توجه شده است.
⬅️ هم‌اندیشی مبانی و آموزه‌های معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی 🔺ذیل دومین همایش ملی معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی🔻 👥 با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های تهران، فردوسی، شهید مطهری، شیراز و باقرالعلوم(ع). ⏰ چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه-ساعت ۱۳ الی ۱۵ ⬅️لینک شرکت در جلسه: 🌐 http://dte.bz/ethicsconf
⬅️نشست علمی فناوری آینده فضای مجازی؛متاورس 👤با حضور مهمان ویژه 🔷دکتر عطاء الله ابطحی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ⬅️دبیر نشست: دکتر حمید ضیائی پرور استاد علوم ارتباطات ⏰زمان برگزاری: سه شنبه 10 اسفند ماه 1400 ساعت 20 تا 22 ⬅️مکان: کلاب هاوس و اسکای روم 💠حضور برای علاقه مندان آزاد است. ⬅️مجری: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مؤسسه فهیم 🌐https://eitaa.com/isca24/11030
سلسله نشست های علمی ⬅️بررسی تطورات سیاستی جمهوری اسلامی ایران در حوزه موسیقی 📒نشست پنجم : «فقه و موسیقی: آیا احکام پنج‌گانه فقهی برای بیان آموزه‌های اسلامی درباره موسیقی مناسب و کارساز است؟» 👤ارائه دهنده:حجت الاسلام و المسلمین سید فرید حاج سید جوادی استاد سطوح عالی و خارج حوزه 📒دبیر علمی: دکتر حسین پرکان مدرس دانشگاه و هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📅زمان: پنج شنبه 12 اسفند ماه 1400 ساعت 9 الی 11 ⬅️مکان: قم-پردیسان-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- طبقه دوم- تالار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی ⬅️مجری: پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی"گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی" و مرکز همکاری های علمی و بین الملل 🔷لینک ورود به جلسه 🌐 http://dte.bz/scscenter
هدایت شده از امیر احتشام
🔴 برنامه ی دیشب با موضوع به خاطر حضور شخص یک برنامه ویژه بود. 🔺 ریشه یابی مشکلات کشور چه در بُعد اجرایی و چه در بُعد روایت و رسانه را در عرض نیم ساعت و بشنوید. ⚠️ این برنامه رو بویژه از دقیقه ۱:۳۰:۰۰ رو حتما ببینید. 🌐 پیوند برنامه در تلوبیون: 👇👇👇 http://www.telewebion.com/episode/0x280c868 @Amirehtesham
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش عجیب و باحال مردم وقتی ماشین خراب شده عروس و داماد رو می‌بینند. 💐 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از روشنگری
🔻دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید ▪️ما در زمینه‌ی تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌آید... باید بنشینید روی این مسأله -تولید محتوا- طراحی کنید، فکر کنید. ما البته جوانهای خوش‌فکر متدیّن داریم، افراد به درد بخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزه‌های علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعاً باز است. بعضی از دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم. رهبر انقلاب - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳،دیدار با اعضای شورایعالی فضای مجازی 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
استقبال وزیر ارتباطات از کاریکاتورش در روزنامه سازندگی وزیر ارتباطات با بازنشر کاریکاتور خود که در روزهای اخیر منتشر شده از طراحان آن تقدیر کرد و نوشت: کارتون زیبای هادی حیدری ایهام قشنگی داشت. در ظاهر نشان می‌داد که شادروان اینترنت را دفن می‌کنم و نشان حلزون کُندپیما بر سینه دارم اما به گمان من پرده دوم معنای این کارتون زیباتر و بیانگر تکمیل پروژه FTTX و اتمام فیبر نوری زمینی است که با اجرای آن باید برای کُندی اینترنت فاتحه بفرستیم و منتظر شبکه با کیفیت و پر‌سرعت باشیم... با اجرای تدریجی پروژه ملی فیبر نوری نقاط (FTTX)، به‌تدریج اینترنت پرسرعت و با کیفیت به ۲۰ میلیون خانه‌ و کسب‌و‌کار خواهد رسید. از هادی حیدری هم ممنونم. 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍مادران باید حذف شوند! می‌دونستید برای اولین بار در تاریخ بودجه نویسی آمریکا واژه مادر از بودجه ۲۰۲۲ حذف شده؟ از تلاش‌ کشورهای دیگر دنیا برای حذف واژه مادر خبر دارید؟ این ویدئو رو ببینید تا با این پدیده جدید و عجیب بیشتر آشنا بشید. 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان: دوّم : زيارت حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) كه افضل اعمال اين شب است و از براي آنحضرت در اين شب سه زيارت است كه در باب زيارات به آن اشاره خواهد شد انشاءالله و بدان كه ابو عبدالله محمد بن بطوطه كه يكي از علماء اهل سنت است و در ششصد سال پيش از اين زمان بوده در سفرنامه خود كه معروفست برحله ابن بطوطه در بيان وُرود خود از مكه معظمه به نجف اشرف ذكر كرده روضه و قبر مبارك مولايمان اميرالمؤمنين (عليه السلام) را و گفته اهل اين شهر تمامي رافضي هستند و از براي اين روضه مباركه كراماتي ظاهر شده از جمله آنكه در شب بيست و هفتم ماه رجب كه نام آن شب نزد اهل آنجا لَيْلَةُ الْمَحْيا است مي  آورند از عراقين و خراسان و بلادِ فارس و رُوم هر شَل و مفلوج و زمين  گيري كه هست و جمع مي  شود از آنها قريب سي چهل نفر در آنجا پس بعد از عشا مي  آورند اين مبتلايان را نزد ضريح مقدّس و مردم جمع ميشوند و منتظرند خوب شدن و برخاستن آنها را و اين جماعت مردم بعضي نماز ميخوانند و بعضي ذكر مي  گويند و بعضي قرآن تلاوت مي  كنند و بعضي تماشاي روضه ميكنند تا آنكه بگذرد نصف يا دو ثلث از شب آن وقت جميع اين مبتلايان و زمين  گيران كه حركت نمي  توانستند بكنند برميخيزند در حاليكه صحيح و تندرست ميباشند وعلّتي در آنها نيست و میگويند لا اِلـهَ اِلاَّ الله محمدرسول الله علی ولی الله
هدایت شده از رحا مدیا
🔘 ول کن این درسها را ❇️ درس ‌خواندن برای مجتهد شدن لازم است؛ البتّه من نمیگویم همه باید مجتهد بشوند در واقع یک واجب کفائی است ❇️ یک عدّه هم ممکن است نیاز به مجتهد شدن نداشته باشند، امّا برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است. ❇️ طلبه‌ی روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درسها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بی‌مایه [فطیر است]. ❇️زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب می‌گفتیم، کفایه می‌گفتیم، بعضی از طلبه‌های پُرشور داغ دُور و بَر ما بودند در مشهد که واقعاً هم مبارزه می‌کردند. ❇️ [امّا] گاهی می‌شنفتم میگویند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمی‌توانید به درد نظام اسلامی بخورید. ❇️ نمی‌توانید استفاده کنید، نمی‌توانید به مردم چیزی یاد بدهید. این است که درس ‌خواندن، یک مسئله است. 🎤 امام خامنه ای، ۱۸ /۰۲/ ۱۳۹۸ @resalathozehenghelabi
هدایت شده از قرآن و تربیت
💧 فقَالَ سُبْحَانَهُ "وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً"، وَ إِنَّ الْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ، لَا تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لَا تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لَا تُكْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلَّا بِهِ. 🌟همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیداست، مطالب شگفت آور آن تمام نمی شود، و اسرار نهفته آن پایان نمی پذیرد و تاریکی ها بدون قران برطرف نخواهند شد 📘 🔺🔺🔺🔺🔺
🔻 فراخوان دریافت ایده‌های سیاست‌گذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه 🔹 فراکسیون زنان و خانواده مجلس به منظور استفاده از ظرفیت‌های جامعه کارشناسی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رویدادی را جهت دریافت ایده‌های سیاست‌گذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه طراحی و رونمایی کرده است. 🔹 طلاب، اساتید و پژوهشگران می توانند جهت برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر در موضوع زنان و خانواده، در این فراخوان شرکت کنند. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/120284 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews
پیامبر اکرم (ص): تقوای کامل آن است که آنچه را نمیدانی یاد بگیری و به آنچه میدانی عمل کنی مبعث، عید شکوفایی خوشبوترین گل هستی، مبارک . . . 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱 ای نام تو جانبخش تر از آب حیات / محتاج تو خلقی به حیات و به ممات از بعثت انبیاء و ارسال رسل / مقصود تو بودی، به جمالت صلوات 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱
📚 دکتر مهدی گلشنی و جستاری در زایش علم 📝 امروز این انستیتو‌ها در آکسفورد و کمبریج فعالند، اما ما در ایران هنوز خوابیم. بنده دو سالی است در ایران، پیشنهاد تشکیل چنین انجمنی را داده‌ام به نام «علم و دین» با همراهی هفت، هشت نفر شخصیت علمی حوزوی و دانشگاهی، مجوز موقت وزارت علوم را هم گرفته‌ایم، اما ما مکان و بودجه می‌خواهیم، به هر جا متوسل شدیم تأمین مالی برگزاری این انجمن را عهده‌دار شوند زیر بار نرفتند. در این انجمن می‌خواستید چه بکنید؟‌ 📝 نگاه کنید آکسفورد و کمبریج هر دو با پول اوقاف ساخته شده است. بخش بزرگی از بودجه ام‌آی‌تی، بزرگ‌ترین دانشگاه صنعتی امریکا وابسته به اوقاف است. درست است که با صنعت هم همکاری و درآمدزایی می‌کند، اما من ارقام بودجه این دانشگاه را استخراج کردم بخش قابل توجهی از بودجه این دانشگاه از محل اوقاف است. چرا در محیط‌های دانشگاهی، امیدوارانه زیستن نزد تحصیلکردگان و روشنفکران ما انگار محل اتهام است. 📝 البته استثنائاتی هم بوده، مثلاً حضرت آیت‌الله مصباح برخی از طلاب را برای ادامه تحصیل می‌فرستاندند امریکا و کانادا که دکترا بگیرند، اما این اتفاقات جریان حاکم نبود، استثنائات بود. وقتی می‌گوییم شرکت‌های دانش‌بنیان- سال‌های گذشته سعی شد به آن‌ها بها داده شود- همه فوراً یاد تخصص‌های فنی و مهندسی می‌افتند که قرار است یک‌سری مرزشکنی و نوآوری داشته باشند. چرا ما در حوزه فلسفه و علوم انسانی شرکت دانش‌بنیان تعریف نکردیم؟ ✅ متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27067 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | وظایف امروز من و شما ✨کوتاه و شنیدنی 🔺 گزیده سخنرانی صبح امروز رهبر انقلاب در درجه اول 1⃣ تقویت 2⃣ توسعه و و 3⃣ تقویت و استحکام اسلامی 🇮🇷 💻 @Khamenei_ir 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چیزی نمی نویسم ✅ خودتون بشنوید 💌دعوت رسول ✨استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم ⭐️@arameshemandegar
هدایت شده از هادیانه ها
🌱حرف حساب🌱 👈مشاوره روانشناسی یا مشاوره طلبگی؟!👉 ✍ به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ، معاون تهذیب حوزه های علمیه در نوشتاری به 👈نقد و بررسی جایگاه و در علمیه پرداخته است. ✅ متن کامل این نوشتار بدین شرح است:✅ 🔹تامل در واژه «مشاور» واژه «مشاور» در ذات خود گرفتار نوعی اجمال و دارای ابهامی سخت و سنگین است. به همین جهت از این جمله که «فلان کس مشاور است» فی‌ذاته چیزی دستگیر مخاطب نمی‌شود؛ یعنی معلوم نمی‌شود که او در چه زمینه‌ای مشاوره می‌دهد؟ مانند واژه‌ی «متخصص» که واژه‌ای میان‌تهی و بی‌تعین است. وقتی گفته می‌شود «فلان‌کس متخصص است» تصویری در ذهن ما نقش نمی‌بندد. این واژه ابدا معلوم نمی‌کند که در چه موضوعی به چنین کسی باید مراجعه کرد! این واژه‌ها تنها با مضاف‌الیه خود، معنا و تعین می‌یابد. اگر گفتیم «متخصص گوش و حلق و بینی» یا «متخصص برق صنعتی» تازه معنای آن آشکار می‌شود. همین کلام درباره کلمه‌ «مشاور» نیز جاری است. معنای مشاور تنها با مضاف‌الیهش روشن می‌شود و بدون آن، در ابهام و اجمال، غوطه‌ور است. توجه کنید: «مشاور املاک»، «مشاور تغذیه»، «مشاور حقوقی»، «مشاور پزشکی»، «مشاور خانواده»، «مشاور اختلالات روانشناختی» و ... این مضاف‌الیه‌ها هستند که معنای مشاور را روشن می‌گردانند... البته در روزگار کنونی کلمه «مشاور» به شکل مطلق در «مشاوره روانشناسی» تبادر و انصراف دارد. یعنی مشاور کسی است که تخصص روانشناسی دارد و می‌تواند در موضوعات مربوط به این دانش اظهار نظر تخصصی کند؛ 🔹ضرورت تناسب تخصص مشاور با موضوع مشاوره برحسب مضاف‌الیهی که به واژه‌ی «مشاور»، روح و معنا و تعین می‌دهد، لازم است تحصیلات تخصصی وجود داشته باشد. کسی که می‌خواهد «مشاوره‌ی تغذیه» بدهد باید «رشته‌ی تغذیه» خوانده باشد، کسی که می‌خواهد «مشاوره‌ی حقوقی» بدهد باید «رشته‌ی حقوق» خوانده باشد و ... بنابراین نمی‌توان توقع داشت که فارغ‌التحصیلان رشته کلام، مشاوره حقوقی یا اخلاقی بدهند! ‌نیز نمی‌توان اجازه داد که فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی، مشاوران املاک یا تغذیه شوند! 🔹 عدم تناسب تخصص مشاوران مدارس علمیه با موضوع طلبگی به همین معیار نمی‌توان اجازه داد فارغ‌التحصیل رشته مشاوره که عمدتا تحصیلات تخصصی مرتبط با رشته روانشناسی دارد و واحدهای این رشته را گذرانده است، درباره طلبگی اظهار نظر کند و مشاوره دهد؛ حتی اگر خودش طلبه باشد! زیرا اولا در زمینه طلبگی، مطالعه تخصصی ندارد؛ ثانیا تجربیات شخصی او در عالم طلبگی معلوم نیست موفق باشد. 🔹 بایسته های «مشاور» در امور طلبگی کسی که قرار است به طلبه مشاوره صنفی و طلبگی بدهد باید درباره عالم طلبگی، رسالت‌های حوزه و نگاه کلان به فضای روحانیت، تامل، مطالعه تخصصی و مباحثه گسترده داشته باشد. مشاور طلبگی که از آن به تعبیر می‌کنیم باید بتواند در و در ارتباط با ، هویت آخوندی را تثبیت کند، ارزش‌ها و افتخارات را انتقال دهد، رسالت‌ها و ماموریت‌های را روشن کند و طلبه را در مسیر پرشکوه طلبگی باورمند و راسخ گرداند. 🔹 جایگاه مشاور (روانشناس در مدارس) حضور متخصصان مشاوره (روانشناس) در مدارس علمیه و راهنمایی طلاب در مسایل طلبگی همان قدر ناروا است که حضور متخصصان حقوق در عرصه روانشناسی به استناد تجربیات فردی و به بهانه معلومات عمومی! متخصصان رشته مشاوره (روانشناسی) برای این امور آموزش تخصصی ندیده‌اند و در آن ورودی ندارند. ورود چنین کسی به این عرصه ورودی بی‌تخصص، سلیقه‌ای و حداکثر بر اساس تجارب فردی در عالم طلبگی است که معلوم نیست در آن هم موفقیت داشته باشد. بله؛ حضور مشاور () در مدرسه علمیه برای حل مسائل روانشناختی و یاری طلاب جوان در مدیریت عواطف و هیجانات و درمان اختلالات مفید است؛ اما مشروط به آنکه این مشاوران متخصص، در عرصه مسایل طلبگی ورود نکنند و پا در کفش👞 مشاوران طلبگی نفرمایند. 🔹اولویت مشاور و بر مشاور در مدرسه علمیه با تحلیل فوق، حضور هر دو متخصص در مدارس علمیه مغتنم و مفید و بلکه ضروری است؛ نه این جای آن را می‌گیرد و نه آن کارکرد این را دارد. حال اگر فرض کنیم مدیر مدرسه به هر دلیل نمی‌تواند هر دو شأن را تامین کند و باید از این میان، تنها یکی را انتخاب کند، کدام یک را باید مقدم کرد؟ بی‌هیچ تردیدی مشاور طلبگی بر مشاور روانشناس مقدم است. زیرا در عالم طلبگی ایجاد باور پایه به هویت طلبگی بر هر چیز دیگری مقدم است و اولین قدم در طلبگی به شمار می‌رود؛ بله؛ مشاور طلبگی، در صورت کشف مسائل روانشناختی، جوان را به مراکز مشاوره روانشناختی ارجاع می‌دهد. همان گونه که در صورت کشف بیماری جسمی به مراکز درمانی. @hadianeha
🔻سین برنامه اولین پیش‌نشست همایش «الهیات خدمت» 🔸 به همت دفتر تبلیغات اسلامی 👈 لینک حضور: 🌐http://dte.bz/scscenter 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
📲 اپلیکیشن فرهنگنامه قرآنی حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) ✳️ جامع ترین فرهنگ موضوعی قرآن مربوط به حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) 💠تولید شده در اداره فناوری و فراوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن 📥لینک دانلود در کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/isca.quran.mohammad 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
⬅️ هم‌اندیشی مبانی و آموزه‌های معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی 🔺ذیل دومین همایش ملی معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی🔻 👥 با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های تهران، فردوسی، شهید مطهری، شیراز و باقرالعلوم(ع). ⏰ چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه-ساعت ۱۳ الی ۱۵ ⬅️لینک شرکت در جلسه: 🌐 http://dte.bz/ethicsconf 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
هدایت شده از فتح الفتوح کرمان
🔰 نشست فعالان تربیتی به مناسبت ایام شعبان‌ المعظم 🗓 چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۹:۰۰ 💠 سخنران: استاد هادی‌زاده شیرازی 📱 لینک ورود به جلسه👇 https://www.skyroom.online/ch/fatholfotooh/akhlaq 💠‌ جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح استان کرمان 📲 کانال ایتا 🆔 eitaa.com/fatholfotooh_kerman 📲 کانال واتس آپ 🆔 https://chat.whatsapp.com/Iy9KkPzj4qtI04EczyKEON