eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بزم اندیشه 🔘مکتب مرحوم علامه طباطبائی 🔘مکتب آیت الله شهید صدر 🔘مکتب آیت الله شهید مطهری 🔘مکتب مرحوم استاد صفائی حائری 📆 ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ 📌 مشهدمقدس، میدان بسیج، قبل از فدائیان اسلام ۲، مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام ✅جهت ثبت نام عدد ۴ را به ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کنید. 💫 ❇️ @Aqr_Javanan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍شهید حاج قاسم سلیمانی: حسین سرلشگر نبود، حسین سرتیپ نبود، حسین حکم مسئولیت نداشت. حسین را کسی نیامد بر لشگر معرفی کند. حسین، خود معرّف لشگر بود. اینقدر حجم تبعیت و اطاعت نسبت به او وجود داشته باشد. حسین یک عارف بود. حسین وقتی حرف می‌زد، اول به خودش جسارت می‌کرد بعد حرف می‌زد، خودش را کوچک می‌کرد. حسین بنیانگذار بود. 🌷به مناسبت سالگرد شهادتِ شهید حسین خرازی ☫ @sephbod_soleymani
رهبر انقلاب در روز عید مبعث سخنرانی می‌کنند 🔹به‌مناسبت عید مبعث، رهبر انقلاب روز سه‌شنبه ساعت ۱۰:۳۰ به‌صورت زنده با مردم ایران و امت مسلمان جهان سخن خواهند گفت.
هدایت شده از الهادی
🔹 وفات پدر آقا امیر المومنین، حضرت ابوطالب علیهما السلام را تسلیت عرض می نماییم و با هدیه ذکر صلواتی به روح منور ایشان چشم امید به کرامت بی پایان فرزند بی مثالش می بندیم. @nasery_ir
✨«مرحوم به سال 1330 در شهر قم در خاندانی از عالمان دین تولد یافت. در نوجوانی به سوی حوزه آمد و در پانزده سالگی موفق به پایان سطح گردید. نوزده ساله بود که به تایید برخی استادان به درجه نائل شده و به تدریس سطوح عالی پرداخت. اولین نوشته¬ها و طرح¬های سلوکی¬اش را پیش از بیست¬سالگی در دو کتاب رشد و مسئولیت و سازندگی عرضه کرد. وسعت مطالعات به او این امکان را داده بود که در زمینه¬های متنوعی به تحقیق و تألیف در آموزه¬های دینی بپردازد. از آخرین کتب و مقالات در حوزه گسترده مطالعات دینی مطلع بود؛ حتی از کتاب¬هایی که در ممیزی گرفتار شده، توفیق چاپ نیافته بود. سخنرانی متفاوت بود و معلمی گرم و ؛ از شرایط اجتماعی و تکیه بر طراوتی خاص به سخنانش می داد که احساس سرشار و باور عمیق او، آن را به عمق جان مخاطبان می¬رساند. در تعلیم به همه نیازهای دور و نزدیک شاگردانش می اندیشید و این صمیمیت به ارتباطی میان او و شاگردان می انجامید. او در کنار تفسیر و کفایه و مکاسب، به طلاب جوان صرف و نحو نیز می آموخت؛ چراکه آنان را در سن تصمیم و شکل-گیری می¬دانست و محتاج و . نثری داشت؛ و . خود ریشه این نثر خاص را در ختمهای بسیار ، انس با و گسترده روایات می دانست که در کنار ذوق سرشار ادبی و آشنایی و مرور مستمر ایران و جهان به بلوغ و پختگی رسیده بود. آدمی را در همه عرصه¬ها محتاج می¬دانست و به پاسخگویی دین در همه حوزه¬ها باور داشت؛ اعتقاد او به کفایت دین همراه با حرمتی بود که برای آورده¬های فلسفه، عرفان و علم قائل بود. از نگاه او، دین و تفقه در دین محدود به حوزه احکام نبود و تمامی گستره معارف، عقاید، اخلاق و احکام را در خود جای می¬داد و حتی تمامی نظام¬های فردی و اجتماعی را در بر می¬گرفت. نظام¬های فکری، عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قضایی، حقوقی و جزایی. دین برای تدمین همه این نیازها آماده شده و محتاج حمایت دیگران نبود. باور به دین و متون دینی در تمامی سخنرانی¬ها و درس¬های خارج فقه و اصول و تفسیرش موج می-زد. در پاسخگویی به سوالات اولین دغدغه¬اش بود و اتکاء به حجت. در عقلی ترین مباحث کلامی یا ذوقی ترین گفت¬و¬گوهای عرفانی یا عرفی ترین مباحث اجتماعی تلاش می¬کرد تا پاسخ¬هایش بر مبتنی باشد که دین به او داده بود. زندگی فردی او جلوه¬ای عمیق از باورهای او بود؛ او فراتر از یک زندگی ساده با امکانات محقر بود؛ جلوه زهد و او در دیون سنگینی نمودار می¬شد که برای حفظ و از زندگی بر دوش می¬گرفت. غریبی در معاشران او بود که از و بسیار او خبر می¬داد و در شب¬های ، های بسیار و های مکررش ریشه داشت؛ زیارت¬های ماهیانه¬ی مشهد رضوی که در همین راه به سال 1378 به دیدار محبوبش شتافت.» روحش شاد با ذکر یک صلوات🤲 📗سلوک اخلاقی – طرح¬های برگرفته از کتاب و سنت – ، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ ص 199 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از افق روشن
پايه گذار" یادگیری فعال در آموزش"و " حل ابداعی مساله " . پروفسور برونر در سن ١٠٠ سالگي سال ٢٠١٦ در نيويورك از دنيا رفت. ١٠٠ سال كار و تلاش نه مصرف . @intrnship براستی اسلام انسانهای اهل تحقیق ونوآوری راجانشین پیامبران میداندواین نوع عملگرایی درهمه افراد هرچند باهوش وبااستعداد دیده نمی‌شود.... عدم آگاهی وعدم تحقیق ازما انسان هایی خودشیفته ساخته است
روز 💎امام علی عليه السلام فرمودند: هر كس به امور بيهوده بپردازد، امور سودمند را از دست بدهد. 📚 غررالحكم حدیث ۸۵‌۲۰ ‌╭━━━⊰◇⊱━━━╮ 🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
ضرورت باز شناسی شخصیت پیامبر اسلام.mp3
2.33M
سخنان مقام معظم رهبری در باره نیاز جامعه امروز به باز شناسی پیامبر اسلام ⬅️ایشان امت اسلامی را به شدت نیازمند تامل، تفکر و درس آموزی از هدایت نورانی پیامبر ختمی مرتبت دانستند و با اشاره به جمعیت عظیم، موقعیت برجسته جغرافیایی، منابع حیاتی و استعدادهای فراوان انسانی جهان اسلام‌این سوال اساسی را مطرح کردند که چرا مجموعه عظیمی با‌این خصوصیات سردرگم و سرگردان است و از مشکلات فراوانی همچون فقر - تبعیض - عقب ماندگی علمی و ضعف فرهنگی رنج می برد و در مقابل زورگویان عالم، قادر به دفاع از حقوق خود نیست؟ 🌷🇮🇷🌷
⬅️کتاب «تشیع در غرب اسلامی» منتشر شد. ✅کتاب «تشیع در غرب اسلامی» اثر دکتر محمدرضا شهیدی پاک به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع ) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زیور طبع آراسته شد. 📒کتاب «تشیع در غرب اسلامی» سیر ورود و فراز و فرود اندیشه شیعی در مغرب اسلامی را مورد کاوش قرار می دهد . این اثر به طور کلی پراکندگی جغرافیایی تشیع در مغرب اسلامی و اندلس، مفاهیم مرتبط با آن، مهدویت در آن سرزمین، تاثیر دولت های مختلف در رشد و حذف تشیع در آن مناطق و بالاخره تشیع در آثار دانشمندان آن دیار را در بخش های مختلف بررسی کرده است. 📒 اثر حاضر در بردارنده پنج بخش است. بخش اول با عنوان پراکندگی جغرافیایی تشیع در مغرب اندلس و افریقیه به موضوعاتی چون محدوده جغرافیایی و تاریخی غرب اسلامی و آندلس می پردازد و ضمن بیان تاریخ آن مناطق تا ظهور اسلام به پراکندگی تشیع در آن مناطق و گزارش مورخان اسلامی در مورد آن روی آورده است. در این بخش مؤلف علاوه بر معرفی برخی شهرهای مغرب اسلامی و اندلس چگونگی حضور تشیع در آنها را بررسی می کند. 📒بخش دوم با عنوان مفاهیم و اصطلاحات تشيع در مغرب و اندلس می باشد. در این بخش کاربرد واژه های تشیع، اهل بیت، امامت، امیرالمومنین و همچنین تاثیر تصوف از اندیشه های شیعی در مغرب و اندلس بررسی شده اند. 🔷در بخش سوم با عنوان جريان مهدويت در غرب اسلامى؛ مؤلف علاوه بر پرداختن به پیشینه مهدویت در غرب اسلامی و بررسی ریشه های موعود گرایی یهودی و مسیحی در آن سرزمین، استفاده دولت های مختلف از اندیشه مهدویت را بررسی کرده است. همچنین در این بخش مهدویت در اثر ابن خلدون، احادیث مرتبط با مهدی در گزارش وی را مطرح می سازد. 📒بخش چهارم با عنوان تحولات تقسیم قدرت سیاسی در غرب اسلامی؛ مباحثی مانند حضور صحابه امام علی (ع) در فتوحات مغرب اسلامی، مهاجرت اباضیه به غرب اسلامی، اندیشه اعتزال و عناصر آن در آن منطقه، نسبت فاطمیان و اعتزال، قوای شیعه و سنی و مهمترین قوای فعال منطقه ای بررسی شده اند. علاوه بر این مؤلف در این بخش به فرایند حذف تشیع در اندلس توسط امویان و مرابطان، سنی سازی غرب اسلامی توسط عباسیان، شکست خلافت با برآمدن فاطمیان و مانند آن پرداخته است. 📒در بخش پنجم با عنوان تشیع در منابع و آثار دانشمندان غرب اسلامی؛ تشیع در آثار دانشمندان غرب اسلامی مانند تواریخ عمومی، کتب لغت، مناقب، نسب، انساب، تراجم، دواوین شعر و منابع جغرافیایی بررسی شده است. به دنبال آن به میراث مکتوب شیعی در دوره های مختلف ادریسی، رستمی، اغلبی و آثار اهل بیت (ع) در دواوین عصر فاطمی و بنی زیری، آثار شیعی عصر مرابطین، موحدین، حفصیان؛ اهل بیت (ع) در آثار محی الدین عربی، ابن بطوطه، ابن جبیر و مانند آنها توجه شده است.
⬅️ هم‌اندیشی مبانی و آموزه‌های معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی 🔺ذیل دومین همایش ملی معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی🔻 👥 با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های تهران، فردوسی، شهید مطهری، شیراز و باقرالعلوم(ع). ⏰ چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه-ساعت ۱۳ الی ۱۵ ⬅️لینک شرکت در جلسه: 🌐 http://dte.bz/ethicsconf
⬅️نشست علمی فناوری آینده فضای مجازی؛متاورس 👤با حضور مهمان ویژه 🔷دکتر عطاء الله ابطحی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ⬅️دبیر نشست: دکتر حمید ضیائی پرور استاد علوم ارتباطات ⏰زمان برگزاری: سه شنبه 10 اسفند ماه 1400 ساعت 20 تا 22 ⬅️مکان: کلاب هاوس و اسکای روم 💠حضور برای علاقه مندان آزاد است. ⬅️مجری: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مؤسسه فهیم 🌐https://eitaa.com/isca24/11030
سلسله نشست های علمی ⬅️بررسی تطورات سیاستی جمهوری اسلامی ایران در حوزه موسیقی 📒نشست پنجم : «فقه و موسیقی: آیا احکام پنج‌گانه فقهی برای بیان آموزه‌های اسلامی درباره موسیقی مناسب و کارساز است؟» 👤ارائه دهنده:حجت الاسلام و المسلمین سید فرید حاج سید جوادی استاد سطوح عالی و خارج حوزه 📒دبیر علمی: دکتر حسین پرکان مدرس دانشگاه و هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📅زمان: پنج شنبه 12 اسفند ماه 1400 ساعت 9 الی 11 ⬅️مکان: قم-پردیسان-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- طبقه دوم- تالار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی ⬅️مجری: پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی"گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی" و مرکز همکاری های علمی و بین الملل 🔷لینک ورود به جلسه 🌐 http://dte.bz/scscenter
هدایت شده از امیر احتشام
🔴 برنامه ی دیشب با موضوع به خاطر حضور شخص یک برنامه ویژه بود. 🔺 ریشه یابی مشکلات کشور چه در بُعد اجرایی و چه در بُعد روایت و رسانه را در عرض نیم ساعت و بشنوید. ⚠️ این برنامه رو بویژه از دقیقه ۱:۳۰:۰۰ رو حتما ببینید. 🌐 پیوند برنامه در تلوبیون: 👇👇👇 http://www.telewebion.com/episode/0x280c868 @Amirehtesham
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش عجیب و باحال مردم وقتی ماشین خراب شده عروس و داماد رو می‌بینند. 💐 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از روشنگری
🔻دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید ▪️ما در زمینه‌ی تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌آید... باید بنشینید روی این مسأله -تولید محتوا- طراحی کنید، فکر کنید. ما البته جوانهای خوش‌فکر متدیّن داریم، افراد به درد بخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزه‌های علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعاً باز است. بعضی از دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم. رهبر انقلاب - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳،دیدار با اعضای شورایعالی فضای مجازی 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
استقبال وزیر ارتباطات از کاریکاتورش در روزنامه سازندگی وزیر ارتباطات با بازنشر کاریکاتور خود که در روزهای اخیر منتشر شده از طراحان آن تقدیر کرد و نوشت: کارتون زیبای هادی حیدری ایهام قشنگی داشت. در ظاهر نشان می‌داد که شادروان اینترنت را دفن می‌کنم و نشان حلزون کُندپیما بر سینه دارم اما به گمان من پرده دوم معنای این کارتون زیباتر و بیانگر تکمیل پروژه FTTX و اتمام فیبر نوری زمینی است که با اجرای آن باید برای کُندی اینترنت فاتحه بفرستیم و منتظر شبکه با کیفیت و پر‌سرعت باشیم... با اجرای تدریجی پروژه ملی فیبر نوری نقاط (FTTX)، به‌تدریج اینترنت پرسرعت و با کیفیت به ۲۰ میلیون خانه‌ و کسب‌و‌کار خواهد رسید. از هادی حیدری هم ممنونم. 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍مادران باید حذف شوند! می‌دونستید برای اولین بار در تاریخ بودجه نویسی آمریکا واژه مادر از بودجه ۲۰۲۲ حذف شده؟ از تلاش‌ کشورهای دیگر دنیا برای حذف واژه مادر خبر دارید؟ این ویدئو رو ببینید تا با این پدیده جدید و عجیب بیشتر آشنا بشید. 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان: دوّم : زيارت حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) كه افضل اعمال اين شب است و از براي آنحضرت در اين شب سه زيارت است كه در باب زيارات به آن اشاره خواهد شد انشاءالله و بدان كه ابو عبدالله محمد بن بطوطه كه يكي از علماء اهل سنت است و در ششصد سال پيش از اين زمان بوده در سفرنامه خود كه معروفست برحله ابن بطوطه در بيان وُرود خود از مكه معظمه به نجف اشرف ذكر كرده روضه و قبر مبارك مولايمان اميرالمؤمنين (عليه السلام) را و گفته اهل اين شهر تمامي رافضي هستند و از براي اين روضه مباركه كراماتي ظاهر شده از جمله آنكه در شب بيست و هفتم ماه رجب كه نام آن شب نزد اهل آنجا لَيْلَةُ الْمَحْيا است مي  آورند از عراقين و خراسان و بلادِ فارس و رُوم هر شَل و مفلوج و زمين  گيري كه هست و جمع مي  شود از آنها قريب سي چهل نفر در آنجا پس بعد از عشا مي  آورند اين مبتلايان را نزد ضريح مقدّس و مردم جمع ميشوند و منتظرند خوب شدن و برخاستن آنها را و اين جماعت مردم بعضي نماز ميخوانند و بعضي ذكر مي  گويند و بعضي قرآن تلاوت مي  كنند و بعضي تماشاي روضه ميكنند تا آنكه بگذرد نصف يا دو ثلث از شب آن وقت جميع اين مبتلايان و زمين  گيران كه حركت نمي  توانستند بكنند برميخيزند در حاليكه صحيح و تندرست ميباشند وعلّتي در آنها نيست و میگويند لا اِلـهَ اِلاَّ الله محمدرسول الله علی ولی الله
هدایت شده از رحا مدیا
🔘 ول کن این درسها را ❇️ درس ‌خواندن برای مجتهد شدن لازم است؛ البتّه من نمیگویم همه باید مجتهد بشوند در واقع یک واجب کفائی است ❇️ یک عدّه هم ممکن است نیاز به مجتهد شدن نداشته باشند، امّا برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است. ❇️ طلبه‌ی روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درسها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بی‌مایه [فطیر است]. ❇️زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب می‌گفتیم، کفایه می‌گفتیم، بعضی از طلبه‌های پُرشور داغ دُور و بَر ما بودند در مشهد که واقعاً هم مبارزه می‌کردند. ❇️ [امّا] گاهی می‌شنفتم میگویند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمی‌توانید به درد نظام اسلامی بخورید. ❇️ نمی‌توانید استفاده کنید، نمی‌توانید به مردم چیزی یاد بدهید. این است که درس ‌خواندن، یک مسئله است. 🎤 امام خامنه ای، ۱۸ /۰۲/ ۱۳۹۸ @resalathozehenghelabi
هدایت شده از قرآن و تربیت
💧 فقَالَ سُبْحَانَهُ "وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً"، وَ إِنَّ الْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ، لَا تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لَا تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لَا تُكْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلَّا بِهِ. 🌟همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیداست، مطالب شگفت آور آن تمام نمی شود، و اسرار نهفته آن پایان نمی پذیرد و تاریکی ها بدون قران برطرف نخواهند شد 📘 🔺🔺🔺🔺🔺
🔻 فراخوان دریافت ایده‌های سیاست‌گذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه 🔹 فراکسیون زنان و خانواده مجلس به منظور استفاده از ظرفیت‌های جامعه کارشناسی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رویدادی را جهت دریافت ایده‌های سیاست‌گذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه طراحی و رونمایی کرده است. 🔹 طلاب، اساتید و پژوهشگران می توانند جهت برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر در موضوع زنان و خانواده، در این فراخوان شرکت کنند. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/120284 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews
پیامبر اکرم (ص): تقوای کامل آن است که آنچه را نمیدانی یاد بگیری و به آنچه میدانی عمل کنی مبعث، عید شکوفایی خوشبوترین گل هستی، مبارک . . . 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱 ای نام تو جانبخش تر از آب حیات / محتاج تو خلقی به حیات و به ممات از بعثت انبیاء و ارسال رسل / مقصود تو بودی، به جمالت صلوات 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱