#حدیث_گرافی
مَن وَلَههُ الفَقرُ أبطَرهُ الغِنى
آن که نَدارى حیرانش کند، توانگرى سرمستش مى سازد.
📗بحارالانوار، ج۷۴, ص۱۹۸،
#مسافرغریب_معصومیه_قم
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔔 فراخوان مقاله دوفصلنامه علمی«روش شناسی علوم اسلامی» منتشر شد
👈 اطلاعات بیشتر + محورهای فراخوان مقالات: https://b2n.ir/p77706
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#نشر
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ حوزههای علمیه دارای ۱۸۰ نشریه عمومی و تخصصی است
🔻 حجتالاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمیحاجی در نشست خبری:
🔹 در کشور مقاله به عنوان شاخص تولید علم و پژوهش محسوب میشود و با توجه به فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور و توجه به ترویج و زمینه سازی در خصوص پژوهش، در مجموع ۹۹ نشریه واحدهای آموزشی فعال است.
🔹 در مراکز مختلف حوزوی بیش از ۱۲۰ نشریه ترویجی و پژوهشی با مجوز از شورای اعطا و یا وزارت علوم فعال است و حدود ۵۰ نشریه تخصصی که در مجموع نشریات عمومیو تخصصی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله توسط پژوهشگران حوزه در طول سال تولید میشود.
🔹 سیاستهای پژوهشی توانسته پژوهش را در حوزههای علمیه نهادینه کند و برای اینکه این پژوهشها به سمت نیازهای نظام بیاید در این زمینه دبیرخانهای در معاونت پژوهش حوزه تأسیس کردیم.
🔹 در فقه ۱۶ اولویت را اعلام کردیم که از آنها حمایت میکنیم و در قالب رشتههای علمیتا ۲۰ شاخص به عنوان اولویت علمیحمایت میشوند.
🔹 در جشنواره علامه حلی ره به صورت میانگین ۱۵ هزار مقاله، کتاب و پایاننامه توسط طلاب خواهر و برادر تولید میشود که این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت پژوهشی درحوزههای علمیه است.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27157
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#نشر
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ فراخوان همایش بین المللی غذای طیب
📝 مهلت ارسال مقالات: پایان اسفند 1400
💻 تارنمای همایش: http://conf.rifst.ac.ir/
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش
#مشهد
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کنفرانس بین المللی «یافته های نوین مناسبات دین و خانواده»
📆 زمان برگزاری کنفرانس: 18و 19 اسفندماه 1400
🌐 سایت کنفرانس: https://rfc.rihu.ac.ir/fa
🔹 آدرس مجازی: https://vc.rihu.ac.ir/ch/rfc
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#ویدیو
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ فراخوان حمایت از طرحهای پژوهشی حوزه مددکاری و آسیب اجتماعی
🔻 موضوعات:
🔹 واکاوی نظریه تکافل اجتماعی
🔹 مددکاری اجتماعی از منظر اسلام
🔹 آسیبهای اجتماعی از منظر اسلام
🔹 احکام و مسائل فقهی مرتبط با مددکاری اجتماعی و مقابله با آسیبهای اجتماعی
🔹 نسبت قوانین در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران با پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی
🔹 پیشینه پژوهی منابع مرتبط با مددکاری اجتماعی و مقابله با آسیبهای اجتماعی
🌐 ثبتنام: https://formafzar.com/form/nk1ut
📱 ثبتنام: @elmiboshra_admain
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#فراخوان
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴
✨مداحی از سید رضا نریمانی که امشب از شبکه ۳ سیما پخش شد. 👌
تا آخر بشنوید.
اندکی دگر مقاومت کنید
سینهها سپر مقاومت کنید
🤲
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | تحلیل حضرت آیتالله خامنهای درباره مجاهدت امام کاظم عليهالسلام
💻 @Khamenei_ir
1_1224098580.pdf
605.9K
آخرین لیست نشریات علمی حوزه علمیه
┏━━━🔸♦️🔸━━━┓
@pejohesh
┗━━━🔸♦️🔸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️آیا می دانید شهید سپهبد قرنی چه آدم بزرگی بوده است و فرزندان منافق بازرگان او را ترور کرده بودند؟!
⛔️امام فرمودند نهضت آزادی بدتر از منافقین است، منافقین فرزندان عزیز بازرگان هستند!
⚠️آیا می دانستید امام، ضرر نهضت آزادی بازرگان که پدر لیبرال های ایران پس از انقلاب هستند، را بیشتر از منافقین می دانستند؟!
⛔️آیا می دانستید بازرگان می خواست تمام اف 14 های ایران را پس از انقلاب، به آمریکا پس بدهد و حضرت آقا اجازه ندادند؟! و بعد آن اتفاق که حضرت آقا اجازه ندادند، عراق به ایران حمله کرد! درست مانند هاشمی که می خواست قدرت موشکی ایران را نابود کند!
❌این تفکر خالی سازی ایران از قدرت دفاعی، ریشه در تفکر لیبرالی دارد و این جریان از بازرگان شروع شد و به هاشمی و روحانی کشیده شد. هنوز این تفکر وجود دارد، تاریخ را فراموش نکنیم!
💠ویژه بانوان طلبه و مبلغ برگزار میشود:
📌دوره آموزش مجازی و رایگان
موشن گرافیک با استفاده از تلفن همراه
⏰آغاز دوره: نیمه اسفندماه 1400
این دوره آموزشی از طریق کانال اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
💢علاقهمندان جهت شرکت در این دوره آموزشی میتوانند با استفاده از لینک زیر وارد کانال شوند👇
🌐eitaa.com/farhangi_whc
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴
✨دنیای ما و دنیای هارون الرشید
صوتی زیبا 👌 از #شهید_صدر
حتما بشنوید
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه جوانان آستان قدس رضوی
🔰 بزم اندیشه
#بررسی_مکاتب_شاخص_تربیتی_اسلامی
🔘مکتب مرحوم علامه طباطبائی
🔘مکتب آیت الله شهید صدر
🔘مکتب آیت الله شهید مطهری
🔘مکتب مرحوم استاد صفائی حائری
📆 ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
📌 مشهدمقدس، میدان بسیج، قبل از فدائیان اسلام ۲، مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام
✅جهت ثبت نام عدد ۴ را به ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کنید.
💫 #موسسه_جوانان_آستان_قدس_رضوی
#بنیاد_کرامت_رضوی
❇️ @Aqr_Javanan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍شهید حاج قاسم سلیمانی:
حسین سرلشگر نبود، حسین سرتیپ نبود، حسین حکم مسئولیت نداشت. حسین را کسی نیامد بر لشگر معرفی کند. حسین، خود معرّف لشگر بود. اینقدر حجم تبعیت و اطاعت نسبت به او وجود داشته باشد. حسین یک عارف بود. حسین وقتی حرف میزد، اول به خودش جسارت میکرد بعد حرف میزد، خودش را کوچک میکرد. حسین بنیانگذار بود.
🌷به مناسبت سالگرد شهادتِ شهید
حسین خرازی
☫ @sephbod_soleymani
هدایت شده از الهادی
🔹 وفات پدر آقا امیر المومنین، حضرت ابوطالب علیهما السلام را تسلیت عرض می نماییم و با هدیه ذکر صلواتی به روح منور ایشان چشم امید به کرامت بی پایان فرزند بی مثالش می بندیم.
@nasery_ir
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨«مرحوم #علی_صفایی_حائری به سال 1330 در شهر قم در خاندانی از عالمان دین تولد یافت. در نوجوانی به سوی حوزه آمد و در پانزده سالگی موفق به پایان سطح گردید. نوزده ساله بود که به تایید برخی استادان به درجه #اجتهاد نائل شده و به تدریس سطوح عالی پرداخت.
اولین نوشته¬ها و طرح¬های سلوکی¬اش را پیش از بیست¬سالگی در دو کتاب رشد و مسئولیت و سازندگی عرضه کرد. وسعت مطالعات به او این امکان را داده بود که در زمینه¬های متنوعی به تحقیق و تألیف در آموزه¬های دینی بپردازد. از آخرین کتب و مقالات در حوزه گسترده مطالعات دینی مطلع بود؛ حتی از کتاب¬هایی که در ممیزی گرفتار شده، توفیق چاپ نیافته بود.
سخنرانی متفاوت بود و معلمی گرم و #صمیمی؛ #اطلاع از شرایط اجتماعی و تکیه بر #منابع_وحیانی طراوتی خاص به سخنانش می داد که احساس سرشار و باور عمیق او، آن را به عمق جان مخاطبان می¬رساند. در تعلیم به همه نیازهای دور و نزدیک شاگردانش می اندیشید و این صمیمیت به ارتباطی #پدرانه میان او و شاگردان می انجامید. او در کنار #تدریس تفسیر و کفایه و مکاسب، به طلاب جوان صرف و نحو نیز می آموخت؛ چراکه آنان را در سن تصمیم و شکل-گیری می¬دانست و محتاج #همراهی و #راهنمایی.
نثری #ممتاز داشت؛ #عمیق و #اثرگذار. خود ریشه این نثر خاص را در ختمهای بسیار #قرآن، انس با #نهج_البلاغه و #مطالعه گسترده روایات می دانست که در کنار ذوق سرشار ادبی و آشنایی و مرور مستمر #ادبیات ایران و جهان به بلوغ و پختگی رسیده بود.
آدمی را در همه عرصه¬ها محتاج #دین می¬دانست و به پاسخگویی دین در همه حوزه¬ها باور داشت؛ اعتقاد او به کفایت دین همراه با حرمتی بود که برای آورده¬های فلسفه، عرفان و علم قائل بود. از نگاه او، دین و تفقه در دین محدود به حوزه احکام نبود و تمامی گستره معارف، عقاید، اخلاق و احکام را در خود جای می¬داد و حتی تمامی نظام¬های فردی و اجتماعی را در بر می¬گرفت. نظام¬های فکری، عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قضایی، حقوقی و جزایی. دین برای تدمین همه این نیازها آماده شده و محتاج حمایت دیگران نبود.
باور به #جامعیت دین و #پرباری متون دینی در تمامی سخنرانی¬ها و درس¬های خارج فقه و اصول و تفسیرش موج می-زد. در پاسخگویی به سوالات اولین دغدغه¬اش #استناد بود و اتکاء به حجت. در عقلی ترین مباحث کلامی یا ذوقی ترین گفت¬و¬گوهای عرفانی یا عرفی ترین مباحث اجتماعی تلاش می¬کرد تا پاسخ¬هایش بر #نظام_پاسخگویی مبتنی باشد که دین به او داده بود.
زندگی فردی او جلوه¬ای عمیق از باورهای او بود؛ #زهد او فراتر از یک زندگی ساده با امکانات محقر بود؛ جلوه زهد و #عهده_داری او در دیون سنگینی نمودار می¬شد که برای حفظ و #حراست از زندگی #دیگران بر دوش می¬گرفت. #وسعت غریبی در معاشران او بود که از #ظرفیت و #ظرافت بسیار او خبر می¬داد و در شب¬های #بیدار، #زمزمه های بسیار و #زیارت های مکررش ریشه داشت؛ زیارت¬های ماهیانه¬ی مشهد رضوی که در همین راه به سال 1378 به دیدار محبوبش شتافت.» روحش شاد با ذکر یک صلوات🤲
📗سلوک اخلاقی – طرح¬های برگرفته از کتاب و سنت – #امیر_غنوی، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ ص 199 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از افق روشن
پايه گذار" یادگیری فعال در آموزش"و " حل ابداعی مساله " . پروفسور برونر در سن ١٠٠ سالگي سال ٢٠١٦ در نيويورك از دنيا رفت. ١٠٠ سال كار و تلاش نه مصرف .
@intrnship
براستی اسلام انسانهای اهل تحقیق ونوآوری راجانشین پیامبران میداندواین نوع عملگرایی درهمه افراد هرچند باهوش وبااستعداد دیده نمیشود.... عدم آگاهی وعدم تحقیق ازما انسان هایی خودشیفته ساخته است
#حدیث روز
💎امام علی عليه السلام فرمودند:
هر كس به امور بيهوده بپردازد، امور سودمند را از دست بدهد.
📚 غررالحكم حدیث ۸۵۲۰
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯