eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
479 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عماریار
💐 زینت خانه‌ مهتاب به دنیا آمد 💐 زینبِ حضرت ارباب به دنیا آمد ✨ ولادت با سعادت بانوی صبر و استقامت، بنت امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار مبارک باد. 🌺 عماریار به‌مناسبت میلاد حضرت زینب (س) 🌟 خرید اشتراک یک ماهه با 40٪ و دوره‌های آموزشی با 25٪ تخفیف 🎁 کد : vhzstm1401 🌐 Ammaryar.ir ⏰ فرصت استفاده از 8 تا 10 آذر به‌مدت 3 روز ✅ عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
هدایت شده از سخن سدید
4.mp3
14.58M
🔹دوره جهاد تبیین 📅 جلسه چهارم: قیام زنان برای جهادتبیین 🎤استاد پناهیان 🔺سخن سدید @sokhanesadid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیرمقدم ویژه یک ارتشی دلاور به رییس ستاد کل نیروهای مسلح خیلی جالبه👊👊👊💪💪💪
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ‍ ⭕️حضرت زینب (س) پیروز جنگ روایت های بعد از واقعه عاشورا 🔹سال ۶۱ هجری قمری، (ع) و یارانش در کربلا به شهادت میرسند. دورانی که تصور بر این است فاقد معنا بوده و هنوز اثری از تکنیک های رسانه ای وجود نداشته است، اما نگاهی به قبل، حین و بعد از این حادثه نمایانگر چیزی جز آنچه می پنداریم، است. برای وقوع چنین جنایتی آماده سازی افکار عمومی و تغییر DNA فکری جامعه دارای اهمیت است. حاکمان آن دوران با تکیه بر شیوه های رسانه ای همچون و سعی در اقناع افکار عمومی برای همراهی با برنامه هایشان را داشتند، و از همین روی مردم کوفه به یکباره تحت تاثیر روش های مورد اشاره، تغییر رویکرد داده و از همراهی با امام (ع) منصرف می شوند. آنها که خود حسین ابن علی (ع) را دعوت کرده بودند، تحت تاثیر القائات آن زمان، رفتاری مغایر با آنچه باید را اتخاذ کردند. در واقع با ایجاد اختلال در معیار، در رویه و محاسبات نیز اختلال ایجاد شد. 🔹عملیات روانی گسترده دستگاه حاکم و در پوشش واقعیت، آن دوران را برای همراهی در جنگ علیه خاندان رسالت، اقناع و متقاعد کرد. پنهان سازی بخشی از واقعیت و استفاده از توسط دستگاه حاکم، باعث شد تا بعد از حادثه عاشورا بسیاری ندانند آنکسی که و از او به عنوان خارجی یاد کردند و به قتلش رساندند، نوه رسول خدا (ص) بوده است. آنها با روایت سازی و تمسک به و عنوان سازی، مردم را متقاعد کردند علیه کسی وارد جنگ شوند که در برابر حکومت خروج کرده است و روایت قیام علیه ظلم را به روایت «خروج علیه خلیفه» تغییر دادند. بنابراین استفاده از تکنیک های مختلف پیش از وقوع حادثه کربلا، در وقوع آن نقش مهمی را ایفا کرد. حین حادثه عاشورا تک تک رفتارهای (ع) و یارانشان کارکرد رسانه ای خاص خود را داشته است. از نماز ظهر عاشورا در میان جنگ تا توبه حر و رفتار ابوالفضل العباس و… همگی حاوی پیام رسانه ای به مخاطب است. 🔹اما نکته مهم رفتار و (س) پس از عاشوراست. نقش رسانه ای ایشان در این مقطع تاریخی بر کسی پوشیده نیست. اوست که پیام عاشورا را در محیطی که دستگاه حاکم با القای دروغ و انگاره سازی های مختلف علیه امام حسین (ع) وارد عمل شده است، به گوش افکار عمومی زمانه‌ی خویش می رساند، و با خطبه های تاریخی اش و رفتار توام با صبر و وقارش به گوش دنیا میرساند که آنچه به آن ها گفته شده، دروغ بوده و آنکه در دشت کربلا به شهادت رسیده، حسین (ع) بوده و آنجاست که مردم متوجه میشوند چه روی داده و آنکسی که علیه اش وارد جنگ شدند نوه رسول گرامی اسلام بوده است. (س) با افشاگری خود، انگاره سازی و دستکاری واقعیت توسط دستگاه حاکم را ناکارآمد می کند. حضرت زینب (س) توانست تمام عمق فاجعه دشت کربلا را به گوش همگان برساند. 🔹بانوی گرامی کربلا پس از حادثه، با ایفای نقش رسانه‌ای خود امکان هرگونه دستکاری یا رمزگشایی اشتباه را از مخاطب سلب، و او را با حجمی از اطلاعات مواجه میکند تا چرایی و اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در برابر ظلم را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد که اگر او و خطبه هایش نبودند، ، حادثه عاشورا را به گونه ای دیگر روایت می کرد. این نقش آفرینی رسانه ای قدرتمند ایشان بود که توانست افکار عمومی را آگاه، و تمام فضاسازی های شکل گرفته را بی اثر کند. آنچه به عنوان کارکرد رسانه ای آن دوران توسط حاکمیت صورت گرفته بود، سرکوب افکار از طریق حذف و قلب حقایق بود. آنها با ، گاه بخشی از حقیقت را حذف و گاه بخشی غیرواقعی به آن اضافه میکردند و دست به تخریب و میزدند. آنها با برچسب زدن (خروج علیه خلیفه) به ایجاد حوزه معنایی منفی برای سرکوب موضوع و فرد موردنظر، می‌پرداختند. 🔹 (س) در عصر تحریف و دروغ و نیرنگ، توانست با ایفای نقش دقیق و بهنگام خود، پیام واقعی کربلا و آنچه رخ داده بود را به گوش افکار عمومی برساند و تمام تکنیک های رسانه ای حاکمان دورانش را خنثی و پیام واقعی کربلا را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد. در دوره ای که روایت های ارائه شده مبتنی بر دروغ و نیرنگ و تحریف عمیق تاریخی بوده است، (س) با ارائه روایت مبتنی بر واقعیت و اثرگذاری ویژه، افکار عمومی را با حقیقت بزرگی روبرو کردند که بنیانگذار جریانات پس از عاشورا و تا ابد خواهد بود. و شاعر چه نیکو گفته است: «سر نی در نینوا میماند اگر نبود؛ کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود». نویسنده: دکتر معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ @tabyinchannel
اسامی برگزیدگان جشنواره ملی رساله ها و پایان نامه های مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی.pdf
279K
اسامی برگزیدگان جشنواره ملی رساله ها و پایان نامه های مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی
هدایت شده از وحید یامین پور
📍اطلاعیه برگزاری آیین گرامیداشت استاد آیت‌الله حاج شیخ علی سعادت‌پرور(ره) 🔹سخنرانان: ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شیرازی (از شاگردان علامه طباطبایی و استاد سعادت‌پرور(ره) و داماد معظم‌له) ▫️استاد محمدتقی فیاض‌بخش ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی (ریاست سازمان تبلیغات اسلامی) 🔹 همراه با رونمایی از دو کتاب: ▫️تصحیح و ترجمه «رساله النبوات والمنامات»؛ اثر استاد علامه طباطبایی(ره) ▫️«یاد استاد»؛ مجموعه مصاحباتی با شاگردان مرحوم استاد سعادت‌پرور(ره) پیرامون سیره علمی و عملی ایشان ▫️زمان: چهارشنبه ۹ آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء ▫️مکان: خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سالن سوره 📌موقعیت مراسم بر روی نقشه ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
✍️استاد فاطمی نیا (رحمت الله علیه): صحیفه سجادیه "دریا" معارف است. اگر آدمی این کتاب را نبیند در" فهم" معارف اسلام ناقص است. خواهید گفت مگر" قرآن" بس نیست؟ نه؛ بس نیست! بله؛ همه چیز در قرآن هست، اما قرآن "شارح" می‌خواهد. 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
خرید کتاب با یارانه از «سامانه خرید از کتابفروشی» بازدید و خرید به صورت ۲۴ ساعته و غیرحضوری است و به هر کُدملی که سیم‌کارت تلفن همراه به نام آن ثبت شده باشد، مبلغ یک ‌میلیون ریال یارانه کتاب تعلق می‌گیرد. ورود به سامانه از سایت c.ketab.ir
👓 وقتی حتی بازیکن با اینکه برده و صعود کرده، از باخت و ناراحتی ایرانی ناراحته، تویی که رفتی تو خیابون بوق زدی و رقصیدی را تاریخی کردی! ❗️ تو انقد بی‌ریشه‌ای که حتی هم نیستی! @HozeTwit
🌺🌺🌺 ✅ شعری در وصف عالمة کاملة، نائبة الحسین علیه السلام، زینب کبری سلام الله علیها از سید حمید رضا برقعی قمی گفتم از کوه بگویم قدمم می‌لرزد از تو دم می‌زنم اما قلمم می‌لرزد! هیبت نام تو یک عمر تکانم داده‌ست رسم مردانگی‌ات راه نشانم داده‌ست پی نبردیم به یکتایی نامت زینب کار ما نیست شناسایی نامت زینب من در ادراک شکوه تو سرم می‌سوزد جبرئیلم همۀ بال و پرم می‌سوزد من در اعماق خیالم... چه بگویم از تو من در این مرحله لالم چه بگویم از تو چه بگویم؟! به خدا از تو سرودن سخت است هم علی بودن و هم فاطمه بودن سخت است چه بگویم که خداوند روایتگر توست تار و پود همه افلاک نخ مِعجر توست روبروی تو که قرآن خدا وا می‌شد لب آیات به تفسیر شما وا می‌شد آمدی شمس و قمر پیش تو سوسو بزنند تا که مردان جهان پیش تو زانو بزنند چشم وا کردی و دنیای علی زیبا شد باز تکرار همان سورۀ «اَعطینا» شد ... 🌺🌺🌺
🔺درس باخت دیشب که اگر غنیمت شمرده شود و تدبیر بهنگام صورت پذیرد از برد آمریکا برایمان سودمندتر باشد: ما دیشب به آمریکا باختیم نه فقط در فوتبال، بلکه در رشد جمعیت و نسل جوان. 🔺ما امسال تیم جام بودیم درحالیکه آمریکا بازیکن ۲۱ساله داشت و کاملا شور و توان جوانیشون معلوم بود. این تازه اول دیدن نتایج پیری ایرانه... نذارید آخرشو ببینن... 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از وحید یامین پور
⚽️🇮🇷✌️ اونا وقتی برنده میشن که بتونن نام ایران رو از همه میادین و عرصه‌های جهانی حذف کنن، تیمهای ملی رو از درون دچار فروپاشی کنن، غم و اشک بازیکنان پس از باخت رو به بی‌تفاوتی تبدیل کنن، مردم مستقل جهان رو از حمایت ایران منصرف کنن... پروژه اصلی ترور ایران و هویت ایرانی است که شکست خورده. 🆔️ @Yaminpour
🔆 امام حسن مجتبی علیه‌السّلام خطاب به خواهرشان، حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرمودند: «اِنَّک حَقّاً مِن شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مِن مَعدَنِ الرِّسَالَةِ».[1] 🌷 همانا که تو از درخت نبوّت و معدن رسالت هستی. 🍀 ولادت حضرت سلام‌الله‌علیها و روز مبارک 🍀 🔸 هاجر و ساراست این، مریم عذراست این 🔸 دختر زهراست این، زینب کبراست این 🔹دخت ولی خدا اخت حسین و حسن 🔸 دختر علم و کمال، مادر صبر و رضاست 🔸 یک حسن و یک حسین، یک علی مرتضی‌ست
بندگان و رهیدگان و پرستاران در نخستین برگردان‌های قرآن در سده‌های ۵ و ۶ دست کم سه ترجمه برای واژه‌ی «عبد» یافته‌ام. از کهنه به نو:«پرستار» در قرآن قدس و «بنده» در برگردان طبری و «راهی» در کشف الاسرار میبدی. دو واژه‌ی «راهی» و «پرستار» گرچه هنوز در فارسیِ جان زنده‌اند اما دیگر برای برگردان «عبد» به کار نمی‌روند. بی سخنِ پیش، می‌روم سراغ واژه‌ها و در پایان، چند گزاره‌ی کوتاه خواهم نوشت: ۱- بندگان بند ریشه‌ی «بنده» بستن است. ماندنی مقدس. بندی بودن، وارون رهایی و آزادی و آزادگی است. بندگی بر استعاره‌ی زندان بنا شده. نخواستن یا خواستن و نورزیدن. ندانستن یا دانستن و نادیده‌انگاشتن. نداشتن یا داشتن و قربانی کردن. همواره در بند بودن. در بند کسی یا چیزی یا انگاره‌ای. چیزی سخت که بتوانیم افسار بندگی را به آن ببندیم. شاهی یا بتی یا آموزه‌ای تاریخی که ما را از آزادی آزاد کند. از پرسش‌مندی و پاسخ‌گویی به جهان و جهانیان برهاند. بندگی در فرا-زمان است. در این‌جا نبودن. بنده هم‌واره تنها بسته در یک زمان است و به دیگر زمان‌ها نمی‌نگرد. آن روی سکه‌ی بندگی، پادشاهی است. پادشاه بدون بندگان و بنده‌ی بدون فرمان‌روا بی‌معناست. فرمانی باید که زندان باشد و افسار. گرم یا سخت. نرم یا دش‌خوار. ۲- راهیان راه ریشه‌ی «رَهی» رهیدن است. رهایی و راه‌گشایی. رفتن. نماندنی مقدس. گشودگیِ سوی‌مند. «راهی» بر استعاره‌ی راه بنا شده. به دوردست دست‌نیافتی چشم امید دوختن. گرچه با پای پر آبله اما هم‌واره رفتن. از ماندگی ننگ داشتن. آسودگی را رها کردن. به اکنون تنها برای فردا دل بستن. آن روی سکه‌ی روندگی، خواستن است. مقصد بدون رفتن و راهی شدن بدون جُستن بی‌معناست. خواهشی باید تا رهی را سوی خود بکشاند. دور یا نزدیک. کوچک یا بزرگ. راستین یا دروغین. ۳- پرستاران پرستیده ریشه‌ی «پرستار» پرستیدن است. دل‌سپردن. «پرستاری» بر استعاره‌ی نگرانی بنا شده است. ناز خریدن. بار از روی دوش پرستیده برداشتن. از آزار دیدن دوست هراسیدن. تیمارداری کردن. دل سوزاندن برای هر چشم بر هم زدنی که دردآلوده باشد. آن روی سکه‌ی پرستاری، شکنندگی است. شکنندگی بدون پرستاری و پرستاری بدون شکنندگی بی‌معناست. نازک‌دلی باید که پرستاری را به نگرانی خود بخواند. چیزهایی هم هست که در هر سه‌ی این‌ها هست. یکی‌اش «دیگری» است. در همه‌شان من دارد خود را برای دیگری، چه شاه باشد و چه آن خواسته و چه آن نازک‌دل، به آب و آتش می‌زند. گمان نمی‌کنم نمره‌ی دو برگردان دیگر برای «عبد» از «بنده» کم‌تر باشد، ولی می‌خواهم عامدانه نروم سراغ سنجش اندازه‌ی هم‌پوشانی معنای هر یک از این واژه‌ها با دامنه‌ی معنای «عبد». نمی‌خواهم گرفتار درست و نادرست و کم و بیش بشوم. تنها می‌خواستم بگویم ما چند سده است زندانی برگردان نخست هستیم. زندانی استعاره‌ی زندان. بندی الگوی بند. جهان دین‌داری فارسی‌زبان که به دست مترجمان ناشناس تفسیر طبری آفریده شد هم‌چنان بر زندگی و اندیشه‌ی ما سایه انداخته است و نتوانسته‌ایم واژگان را با همه‌ی چندگانگی و زایندگی و راه‌گشایی و بازی‌گوشی‌شان زیست کنیم. چرا می‌گویم جهان؟ فرض کنید در این هزار سال، همه‌ی کسانی که گفته‌اند «بنده‌ی خدا»، جای آن می‌گفتند «راهی خدا» یا «پرستار خدا». آیا آن روز ما در جهان دیگری نبودیم؟ پس همان گزاره‌ای را بازگو می‌کنم که پایان یادداشتی دیگر از همین خانواده (این‌جا) نوشته بودم: نواندیشی دینی از بن با بازاندیشی زبان فارسی پیوند دارد. باید به سرچشمه‌های آفرینش این جهان باز گردیم و خودآگاه شویم و آن‌گاه آن را دوباره و زیباتر بیافرینیم.    
بزرگترین باخت رو تو جام جهانی اسراییلیا دادن، تازه فهمیدن چقدر منفور کل جهانن! پ.ن. طرفدار آمریکایی با پرچم فلسطین "فائزه طلایی" 🇮🇷
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️زن در قصص قرآن کریم 🔹در میدان زندگی، از نظر حقوقی، شخصیت انسانی، قلمرو و مسئولیت‌هایش با مرد یکسان است، مگر در آنجا که اختلاف آن دو از لحاظ آفرینش و خلقت الهی سبب تفاوت استعدادهایش و عملش با مردان گردد. به همین منظور در قصص قرآن کریم، به مثابه یک عنصر اصیل چهره می‌نماید. انسانی است خردمند و رشد یافته که امور را به ترازوی اندیشه می‌سنجد و نقش خویش را به عنوان یک انسان متفکر و سازنده جامعه ایفا می‌کند. [۱] از اراده‌ای سرسختانه بهره دارد که با آن مرزها را می‌شکند و بندها را می‌گسلد تا خواست خویش را چنان که باید تحقق بخشد. بهترین نمونه این چهره، (س) همسر فرعون است که فریفته جاه و مقام و جلوه‌های فرعونی و مقهور شیطان نمی‌گردد و از قلمرو نفوذ فرعون می‌رهد و اقتدار او را از هم می‌درد و او را به عنوان مثل می‌زند. «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ...؛ و خدا بر کسانی که ایمان آورده‌اند، را مثل می‌زند...». [تحریم، ۱۱] 🔹و اما در مقابل، زنانی نیز هستند که گاه با حق به ستیز بر می‌خیزند و از هدایت سر می‌پیچند. «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَ قِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ؛ خداوند برای کسانی که کافر شده‌اند به و مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستی دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولی به آن دو خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودی به حالشان (در برابر عذاب الهی) نداشت، و به آنها گفته شد: وارد آتش شوید همراه کسانی که وارد می‌شوند». [تحریم، ۱۰] در قصه‌ های قرآنی، به حسب طبیعت مونث خویش در جستجوی زوج است، بی‌آنکه حیا و کبریای خود را فراموش نماید. قرآن رفتار دختر شعیب (ع) را با حضرت موسی(ص) این‌گونه ترسیم می‌نماید: «فَجَاءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاءٍ قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا...؛ پس یکی از آن دو [زن] در حالی که با حالت و گام بر می‌داشت، نزد او آمد [و] گفت: پدرم تو را می طلبد تا پاداش اینکه [دام های] ما را آب دادی به تو بدهد...». [قصص، ۲۵] به راستی این گام برداشتن چه زیبا ترسیم شده است. راه سپردن بر حیا و چه شگفت‌مندانه قرآن این صحنه را باز می‌آفریند، را گستره‌ای می‌‌شمارد که آن روی آن گام بر می‌دارد. او نه بر زمین، که بر گام می‌زند. 🔹در دیگر جای قرآن کریم، را می‌یابیم و حکمت. این تجلی از پادشاه سبا است. وی الگوی یک زن حکمران است که در جایگاه رهبری در هنگامه بحران، مقهور عواطف و احساسات خود نگردیده و با دلیری و بیداری با آن رویا رو می‌شد. اگرچه در آثار هنری امروزی مثل داستان‌ها، نمایشنامه‌ها و... زن پایه‌‌ای اصلی به عنوان عنصری فعال در جذب خواننده یا بیننده حضور دارد، اما در در جایی حضور دارد که جایگاه اوست و در خور شان و منزلت اوست و هرگز بر شالوده خودنمایی، دیگرفریبی و... عمل ننموده است، تا عواطف و احساسات را از رهگذر زیبایی به سوی خویش معطوف سازد. در مجموع آیات مربوط به و اصیل زن و مقام و منزلت شایسته او را بیان می‌نماید و الگوهای رضای عملی زنان را برای ما ترسیم می‌نماید؛ و چه زیباست تا هنرمندان و فعالان اجتماعی بتوانند از قرآن کریم الگو گرفته و در آ‌ثار خویش چهره واقعی و در خور زنان را به تصویر کشند. پی نوشت؛ [۱] عبدالکریم خطیب، زن در قصه‌های قرآن کریم برگرفته از: روزنامه رسالت شماره ۶۰۹۳ منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۹ آذر سال‌روز بزرگداشت شیخ مفید (رحمةالله‌علیه) مختصری از زندگی‌نامه ایشان. 🕰مدت تقریبی فیلم: ۲ دقیقه ┄┅═══❉☀️❉═══┅┄ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 📚 الاهیات در عصر جدید ❇️@elaheeyat
1522605827_1656433582.mp3
51.54M
✅ صوت کامل حجه الاسلام استاد راجی 👈شیوه تعامل با دانش آموزان معترض. 👈پنج شبهه اصلی دانش آموزان و چگونگی برخورد با آنها 🇮🇷
📌 سخن علامه حکیمی در الحیاة پیرامون مسائل این روزها ↩️ شیوه حل فتنه‌هایی مثل فتنه این روزها 🟥 سواری فتنه بر دوش سطحی‌نگری و خوش‌باوری @alhayat_mobahesat
✅ گفت‌وگوی اساتید با مدیر حوزه‌های علمیه در باب طرح تحول متون آموزشی 🔹 چندی پیش جمعی از اساتید برجسته سطوح عالی و خارج و اعضای شورای برنامه‌ریزی «نشست دوره‌ای اساتید» با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و برخی از معاونین ایشان دیدار کردند و پیرامون طرح جدید «تغییر متون درسی حوزه علمیه» به گفتگو نشستند. 🔹 اساتید در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در محاسن و معایب طرح تحول متون آموزشی و نحوه اجرای آن پرداختند و ضمن تقدیر از زحمات مدیریت محترم از مصوبه شوری عالی حوزه‌ها و اجرای آن با رعایت و ملاحظه منویات مراجع تقلید و استفاده بیشتر از نظرات اساتید و مدیران و گروه‌های متنوع حوزوی و حرکت در جهت ارتقای بیشتر و بهتر و همه‌جانبه مورد تأکید قرار دادند. 🔹 ما نسبت به تحوّل و تغییر و ارتقاء حوزه‌‌های علمیه هیچ مخالفتی نداریم؛ بدون شک، هر مرکز علمی اگر بخواهد تکامل پیدا نکند و به سمت بالا رشد نکند، از بین خواهد رفت؛ قطعاً حوزه هم مستثنی از این قضیه نیست. 🔹 پیشنهاد ما به مدیر محترم حوزه‌‌های علمیه این بوده است که این طرح را که خودتان آن را «آزمایشی» قلمداد کرده‌اید، به‌واسطه مشکلاتی که در محتوا و اجرای آن هست، فعلاً تعطیل نمایید و آن را در روند کارشناسی بگذارید. ما حاضریم گروه‌های مختلفی از اساتید را در اختیار شما قرار دهیم تا آن را بررسی کنند و بعد از بررسی این طرح، در نیم سال دوم یا در سال آینده، با موافقت مراجع عظام اجرا شود. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30690 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com