eitaa logo
65 دنبال‌کننده
319 عکس
58 ویدیو
0 فایل
✍️ قلمی سزاوار مدح است که برای هدایت بنویسد، ضلالت را ذلیل کند، نادیدنی‌ها را در سطور، دیدنی کند و در برخورد و اصطکاک با محیط، صریرش به خروش آید. علی فراهانی @M_AliFarahani
مشاهده در ایتا
دانلود
اینکه زندگی‌ات را چگونه سپری کردی، برای ورزشکار امروزی مهم نیست؛ مهم این است که در همان جایگاهی که بودی، در حد خودت، اهل مبارزه بودی... . https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
👈بچه ها، آینه مربی های خود 🌴در داروخانه به انتظار آماده شدن داروهایم، نشسته بودم که خانمی به همراه پسر هشت – نه‌ساله‌اش وارد شد. نسخه را تحویل داد و به‌محض نشستن بر صندلی، تلفن همراه خود را روشن کرد و سرگرم آن شد. چند لحظۀ بعد، پسرک نگاهی به مادرش کرد؛ مادری با کفش‌های پاشنه‎بلند و مانتویی کوتاه و روسری‌ای در میان سر. از مادرش، تبلتش را خواست. مادر بی‌آنکه به او نگاهی کند، دستش را به سمت کیفش کشاند و تبلت را داد... . 🌴چه خوب بود دست‌کم، به چهره کودکش، نگاهی گذرا می‌کرد یا به‌جای دادن تبلت، خودش با او گفتگو می‌کرد. 🌴بچه ها اول از ما یاد می گیرند و بعد از ما درخواست می کنند. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
به مناسبت 💐💐 دوستدار غرب😏: چرا با دنیا قهر باشیم؟ آن‌ها پیشرفته‌اند، سواد دارند؟ باکلاس‌اند؟ از آن‌ها بخواهیم کمکمان کنند. دستور خداوند✨: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ؛ ای كسانى كه ايمان آورده‏ايد، يهود و نصارى‏ را دوستانِ [خود] نگيريد.» غرب پرست🤨: باشد! آمریکا و اسرائیل بَد؛ اما انگلیس چطور؟ نه! فرانسه چطور؟ سفارش خداوند✨: «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ؛ بعضی از آنان، دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آن‌ها را به دوستى گيرد، از آنان خواهد بود. آرى، خدا گروه ستمگران را هدایت نمی‌کند.» محمدرضا پهلوی و هم‌کیشانش در مقابل دشمنان غربی، دست دوستی دراز کردند: فَتَرَى الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِم‏؛ می‌بينى كسانى كه در دل‌هایشان بيمارى است، در [دوستى‏] با آنان شتاب می‌ورزند. 🌱مردم انقلابی: مگر خداوند نفرمود با دشمنانش دوستی نکنیم؟ 🍂غرب پرست ترسو: اگر با آن‌ها دوست نشویم، به ما حمله می‌کنند و ما را نابود می‌کنند... . «يَقُولُونَ نَخْشى‏ أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ؛ می‌گويند: می‌ترسيم به ما حادثه ناگوارى برسد.» 🌱مردم انقلابی: اميد است خدا از جانب خود فتح و پیروزی يا امر ديگرى را پيش آورد، در نتيجه شما ازآنچه در دل خود پنهان می‌کنید، پشيمان خواهید شد؛ «فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلى‏ ما أَسَرُّوا في‏ أَنْفُسِهِمْ نادِمينَ» 👺آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها گفتند: خدا شمارا نمی‌تواند یاری کند؛ «وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَة...» 💠 و خدای سبحان آن‌ها را نفرین کرد و این مردم را یاری رساند. آن دشمنان، چهل و اندی سال است که تلاش دارند با روشن کردن آتشی در منطقه آن‌ها، به آن مردم ضربه بزنند اما خداوند بین خودشان دشمنی قرار داد و تاکنون آتش‌های آنان را با دست غیب خود، خاموش کرد. 🌺«...غُلَّتْ أَيْديهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشاءُ وَ لَيَزيدَنَّ كَثيراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْياناً وَ كُفْراً وَ أَلْقَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى‏ يَوْمِ الْقِيامَةِ كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدينَ»🌺 (استفاده از آیات ۵۱ و ۵۲ و ۶۴ سوره مبارک مائده) مبارک صریر قلم https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
📙 👈کتاب قرآن و تربیت ☘️این کتاب در اصل پایان‌نامه ارشد خانم مهدیه رضایی است که با راهنمایی آقای دکتر رضایی اصفهانی و مشاورۀ آقای دکتر علی راد نگاشته شده است. ☘️نویسنده با هدف بررسی تربیت اجتماعی کودک، مراحل تربیت اجتماعی، عوامل سازنده و موانع سر راه را بررسی می‌کند و در آخر، به روش‌های کاربردی برای تربیت اجتماعی کودک می‌پردازد. نویسنده مطابق با همین چارچوب، فصل‌های کتابش را تنظیم کرده است. ☘️نگارنده سعی کرده است، در هر عنوان، موضوع‌هایی از منابع روانشناسی و جامعه‌شناسی و کتاب‌های تربیتی استقراء کند و در آخر برای آن موضوعات، از قرآن و احادیث، مصادیقی برشمارد. ☘️ضعف این کتاب، در این است که از موضوعات علمی و تجربی، به‌سوی مصادیق قرآنی حرکت کرده است در حالی‌که هدف از پژوهش او، یافتن موضوعاتی از قرآن برای تربیت اجتماعی کودک است که در مقدمه، به آن تذکر داده است. ☘️همچنین در فصل آخر کتاب هم که روش‌های کاربردی را نوشته است، بیشتر به جمع‌آوری مصادیق قرآنی برای ارتباط‌های اجتماعی پرداخته است با آنکه انتظار می رفت در موضوع تربیت اجتماعی کودک، بحث جدی و نظری و تحلیلی ارائه دهد. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌿هدیه را به محبت هایمان💝 ضمیمه کنیم که بی محبت فتیر است. 🌿کادوهای🍬 ما بهانه‌ایند برای ابراز عشق❤️ و توجه ما. 👈بچه‌ها بیشتر به توجه ما نیازمندند تا جایزه‌های ما 🌿 امام صادق (علیه السلام) مى‏فرمايد: خداوند انسان را به خاطر شدت محبت به فرزندش مورد لطف و رحمت خويش قرار مى‏دهد. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💠«ها»ءِ جمع کجا و الف و نون جمع کجا؟ ☑️ «هر کلمه‌ای را - اعم از اینکه فارسی باشد یا غیرفارسی، و جاندار باشد یا غیر جاندار - می‌توان با «ها» جمع بست؛ مانند کتاب‌ها، مردها، سنگ‌ها، زمینی‌ها، جداها، سرها، بوعلی سیناها. ✅ اما جمع واژه‌ای با الف و نون، مشروط به جانداری آن است؛ مانند خدایان، مردان، زمینیان، سگان، درختان، گُلان. ✅ گفتنی است اگرچه الف و نون، ویژه جانداران است، برخی جانداران را نمی‌توان با این علامت جمع بست؛ مانند «خانم». ✅همچنین غیر جاندارهایی مانند «واژگان» و «ناوگان» درواقع اسم جمع‌اند نه جمع. ✅ اعضای جفتی بدن انسان را هم می‌توان با الف و نون جمع بست: دستان، پایان، چشمان رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص ۹۱ ⚠️ نکته! در فارسی الف و نون جمع داریم اما یاء و نون جمع، نداریم؛ بنابراین «مخاطبین»، «بازرسین»، «مجتهدین» و ... غلط است. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🍀مادر🌷، قدیمی‌ترین رفیق🍀 داخل حیات مدرسه 🏫 با دوستان هم‌کلاسیم، حسابی گرم بازی فوتبال⚽️ بودم که یکباره آقای رحمانی -معلم ورزشمان - مرا صدا زد: - ناصر! عجله کن. بیا مادرت🌷 اجازه‌ات رو گرفته که ببردت. نگاهی کردم. مادرم🌷 را دیدم که دوتا کیسه پُر، به دست گرفته و منتظرمه. با ناراحتی صدا زدم: چشم الآن میرم. اما مشغول ادامه بازی شدم. بار بعدی مادرم🌷 مرا صدا زد: - ناصرجان! پسرم، دستم درد گرفته زودتر بیا. گفتم: باشه مامان🌷 یه چند دقیقه صبر کنی اومدم. مادرم🌷 چندبار دیگه صدایم زد و من درحالیکه نِق می زدم، بازیم را ادامه می‌دادم. مادرم🌷 کنار حیات مدرسه تکیه به دیوار زد تا بازیم تمام شود. آقای رحمانی که شاهد ماجرا بود، ناگهان بازیمان رو متوقف کرد و گفت: - همه تون جمع بشید کارتون دارم. ما هم با ناراحتی بازیمان را قطع کردیم. معلم: بچه ها! بنظرتون بهترین دوست چه خصوصیتی داره؟ قاسم: با معرفت و وفادار باشه و همیشه کنار رفیقش باشه. محسن: لوتی باشه آقا؛ یعنی خوب خرجمون کنه. (خندۀ بچه‌ها). آقا رحمانی خنده‌ای کرد و گفت: درسته. خوب بگید چه دوستی این خصوصیات رو داره؟ مهدی: آقا! بابام میگه هر چیزی با کهنه شدن، نازک میشه ولی رفاقت هرچی کهنه تر میشه محکم تر میشه. پس آقا، رفاقتی که طولانی شده لابد وفادری اون دوست هم بیشتر بوده. معلم: آفرین! بچه‌ها، آدم برای همچین رفیقی، عمرش رو هم خرجش کنه، ضرر نکرده. خوب حالا بگید کدوم دوستتون بیشتر از همه با شما بوده؟ من نگاهی به مهدی کردم و با خنده گفتم: آقا! من با مهدی خیلی وقته دوستم. معلم: درسته ولی کی بیشتر از مهدی با تو رفیق بوده؟ مهدی گفت: آقا باباش. (خنده بچه ها). معلم: احسن آقا مهدی! ولی از باباش، بیشتر کیه؟ (سکوت و تعجب بچه ها). معلم: خوب معلومه دیگه... مادرش🌷. ۹ماه بیشتر از باباش، همراه مادرش🌷 بوده. راستی محسن خان! مادرت🌷 لوتی هم هست؛ چون کلی خرجت می‌کنه. ✅ معلم رو کرد به من و گفت: زود باش آقا ناصر، بهترین دوستت کنار دیوار وایستاده منتظرته. هیچ وقت بهترین دوستت که بیشترین سالها رو باهات بوده با رفقای دو سه ساله‌ات عوض نکن. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
⚫️ نقابی گشاد به نام «دموکراسی» در صورتی تنگ به نام اصلاحات 🔴 خانم سوچی، حامی و سردمدار تندروهای بودایی است که مسلمانان میانمار را در آتش می سوزاندند و کوچک و بزرگشان را شکنجه می‌دادند... 🔴 او یکی از عوامل حامی کشتار مسلمانان روهینگی بود... ◀️ حالا رسانه اصلاحات، برای حمایت از او به میدان آمده !!! وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ* أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ (بقره: ۱۱و ۱۲) https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی دانم چرا وقتی این شعرخوانی را دیدم، دلم گرفت و اشک گوشه چشمانم جمع شد... از این بیت👇 رسیده شعلۀ شرمندگی به اوج تبش خمیده قد پدر زیر بار نان شبش تا بیت زیر 👇 در این تلاطم گرداب ها که سیلاساست امید مردم این سرزمین به شماست... آقا! احساس کردم فرزندی از نداری‌های خانه‌اش، به پدرش گِله می‌کند و پدر فقط به چهره فرزندش نگاه... تو می نالی از نداری خونه در حالیکه دل آقایمان خونه گله ما از مردمی فراموشکار است. نالۀ ما از آن مردمی است که به وقت انتخابات، یا جوّ می گیرد و چپکی رأی می‌دهند یا رو چپ می‌کنند و رأی نمی دهند... . https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
خداجان🤲🏻 مرا ببخش که در زیر بارش🌨 پیاپی عطای تو، از شکر تو غافل شدم و به قطره‌های ریخته💧، مشغول شدم. گسترۀ سایۀ ابرهای رحمتت با عطاهای بی‌منت، توجه‌های پیوسته‌، مهربانی‌های ویژه‌ به ناسپاسی‌های پرادعایم، بی‌توجهی‌های متکبرانه‌ام، ظلم‌های خائنانه‌ام ختم نشد... تو را شکر😢 اما با چه رویی در محضرت، صدایت کنم؟!😓 آری! با همان رویی که از فرصت شکرگزاریم دیدم؛ و انت الرئوف الرحیم البرّ الکریم امیدم این اسمای نیک توست ای خدای من؛ و تو را سپاس می‌گویم از اینکه تو را سپاس گفتم. برگرفته از دعا شاکرین امام سجاد علیه‌السلام. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
☘️از برای اندک چیزی خود را بی‌قدر مکن. ☘️اگر صلح بر مراد نرود، آمادۀ جنگ باش. ☘️کار که به صلح برنیاید، دیوانگی در او بباید. ☘️بر اندک خود قانع مباش. ☘️در مهمات، ضعیف رای و سست همّت مباش. ☘️حرمت را به از مال دان. ☘️از آموختن علم و پیشه عار مدار. ☘️ جمع مال را اقبال دان و خرج ناکردنش را ادبار. 🌴خواجه عبدالله انصاری، مناجات نامه. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌱کوچک که بودم یک روز از پدرم شنیدم که فلانی هنوز «بچه است». برایم سؤال شده بود. از پدرم پرسیدم: بابا چرا می‌گی بچه! اون آقا که بزرگه و زن و بچه داره؟ پدرم گفت: نه! منظورم اینه که با این‌که بزرگه ولی هنوز اخلاق بچه‌گانه داره؛ هنوز زود قهر می‌کنه، زود ناراحت میشه، زود ذوق‌زده میشه... . 🌿برایم خیلی جالب شد و بیشتر روی رفتارهای خودم و دیگران برای پیداکردن سرنخ‌های بچگی ‌گشتم. 🌴بعدها که بزرگ‌ترشدم (ازنظر سن) دیدم عجب! چقدر گسترهٔ بچه‌های بزرگ‌نما، زیاد است❗️ 🔰می‌شود کسی رئیس‌جمهور یا مسئول کشوری باشد اما بچه هم باشد؛ مثلاً یازده روز با مردم قهر کند یا آن یکی با مجلس قهر کند یا دیگری به خاطر دیر آمدن عوامل برنامه‌ به استقبالش، ناراحت شود و جزع‌وفزع کند. ⚠️و البته می‌شود شخصی مدعی اخلاق و تربیت دینی باشد، اما هنوز ریشه‌های رفتار بچه‌گانه در او رخ نشان دهد. ✅ پناه می‌برم به خدا🤲🏻 که در چنین جایگاه‌هایی قرار بگیرم و شبیه بچه‌ها شوم. صریر قلم https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره ای شنیدنی مادر شهید🌷، از سادگی مقام معظم رهبری حفظه‌الله 🌸دعوت از رهبری برای صرف لوبیا پلو صریر قلم https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🏫 سال دوم راهنمایی، دانش‌آموزی در کلاس داشتیم که بسیار جسور بود. دَرسش خوب نبود ولی خیلی شجاعانه با معلم صحبت می‌کرد. جالب بود! او با جسارت با معلمان صحبت می‌کرد و آن‌ها هم در مقابلش زود کوتاه می‌آمدند. 🏫 من و بچه‌های کلاس کم‌کم از او خوشمان آمده بود. شیوۀ عجیبی است؛ هرچه با جسارت بیشتر سخن می‌گویی، بیشتر مقابلت کوتاه می‌آمدند. 🏫 چندباری برخی از بچه‌های کلاس همین روش را با معلمان انجام دادند ولی متأسفانه جواب نگرفتند که کتک مفصلی هم خوردند. اینجا بود که به نظرم آمد حتماً آن دانش‌آموز یک جَنَم ویژه‌ای دارد که بچه‌ها ندارند. خود آن دانش آموز هم از این وضعیت ممتاز بودنش لذت می‌برد. 🏫 این سؤال برایم بود تا آخر سال. یک روز یکی از بچه‌ها، به‌طور اتفاقی صفحه اسم آن دانش‌آموز را در لیست کلاس دیده بود. خیلی هیجان‌زده به سمت ما آمد و درحالیکه انگار یک رازی را کشف کرده بود، گفت: بچه‌ها! در لیست کلاسی معلمان، بالای اسم فلانی نوشتند: «ناراحتی اعصاب دارد». 😮 همه آهی کشیدیم و گفتیم: ای بابا! پس جَنَمی در کار نبوده، طرف مریض بوده... . ✅ آنجا بود که فهمیدم چقدر برای من بَد می‌شود وقتی دیگران در مقابل بی‌ادبی من، ملاحظه‌ام را بکنند و کوتاه بیایند ولی من خیال کنم به خاطر ویژگی ممتاز نهفته‌ در من است که مقابلم چیزی نمی‌گویند. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
📚 📕کتاب «نقش آزادی در تربیت کودکان» شامل یازده گفتار و نوشتار آیت‌الله شهید دکتر بهشتی درباره برخی از مسائل بنیادی تربیتی است که بخشی از آن در مدت سال‌های پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای اولیا و مربیان برخی مدارس ارائه شده است و بخشی از نتیجه درس‌های تفسیر ایشان است. 📗ادعای اصلی این درس گفتارها و نوشته‌ها، ارتباط طولی و بدون تضاد آزادی و هویت انسان با دستورات دینی است. شهید بزرگوار در این کتاب که به همت بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی، تنظیم شده است، به موضوعاتی مانند: 📖«نقش آزادی در تربیت»، «اهمیت فعالیت‌های تشکیلاتی» و مباحثی درباره «آموزش و پرورش فکری کودکان» همچون «نحوه برخورد با کودکانِ کنجکاو»، «وجه نیاز به تفریح» می‌پردازد. 📙دکتر بهشتی در ادامه به مبحث «آزادی و شخصیت» و رابطه بین این دو، «عشق الهی» و «انواع محبت» توجه می‌دهد. 📘این کتاب علاوه بر طرح مباحث مفید درباره تربیت کودک و نوجوان، از مبانی انسان‌شناختی آن شهید بزرگوار نیز پرده‌برداری می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
رونوشت از مسابقه «بوم» در تلویزیون رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴‼️ آیا این توهین به ذهن‌های خلاق ایرانی نیست؟🤯 این برق چشم‌ها🤩 از دیدن زرق‌وبرق‌های گوسالۀ سامری، پایانی ندارد؟😠 چرا برخی تلاش دارند، وانمود کنند که حتی در تولید یک برنامه جذاب تلویزیونی هم ناتوانیم؟😶 از خواب گذاران گله‌ای نداریم که کارشان تعبیر ناتوانی است، سخن ما با خواب‌گزارانی است نمی‌خواهند از این استسباع😳 خارج شوند... . این‌که فقط یک برنامه تلویزیونی است، اگر مسجدی هم برای ضرار به باورهای مسلمانان، بنا گردد، باید خراب شود. أَ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلى‏ تَقْوى‏ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هار (توبه: ۱۰۹) https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
یک زمانی با شبهات رسانه‌های غربی مقابله می‌کردیم، اکنون باید از کژفهمی‌های روحانی‌نماها،😱 بترسیم... . انحراف، پای اصلی فتنه‌های آخرالزمان... https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌹۲۲بهمن سالروز شهادت ابراهیم هادی 🌹وصیتنامه: خدايا عشق به انقلاب اسلامي و رهبر انقلاب چنان در وجودم شعله‌ور است كه اگر تكه‌تكه‌ام كنند و يا زير سخت‌ترين شكنجه‌ها قرار گيرم، او را تنها نخواهم گذاشت. ۲۲ https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
«پیرامون مسئله رضایتمندی مردم از انقلاب اسلامی، باید کنکاش کرد تا فهمید علل این میزان پایمردی مردم تاکنون به دلیل چه بوده است؟ بااین‌وجود که هنوز دشمنان به دنبال استفاده بردن از فشار تحریم برعلیه مردم هستند، باید از این مردم تجلیل و تقدیر کرد.» ◀️ یکی از عوامل ضعف نوشته‌ها، استفاده از کلمات نابه‌جا و بی‌معنا است. 🔹در متن بالا کلمه «پیرامون» به معنای گرداگرد است نه معنای «درباره» که مقصود نویسنده بوده است. 🔹«مسئله» زائد است. 🔹«کنکاش» به معنای مشورت و رایزنی است، نه کاوش و جست‌وجو. 🔹«پایمردی» به معانی پادرمیانی است، نه پایداری و مقاومت. 🔹«به دلیل» باوجود «علل» حشو است. «بااین‌وجود» غلط و «باوجوداین» درست است. 🔹«به» در «به دنبال»، زائد است. «استفاده بردن» غلط و «استفاده کردن» درست است و «سود بردن» درست و «سود کردن» غلط است. 🔹«بر» در «برعلیه»، زائد است و باید حذف شود. 🔹«هستند» فعل کاملی است که وقتی می‌خواهیم وجودی را به چیزی نسبت بدهیم، از آن استفاده می‌کنیم؛ مانند: خدا هست؛ یعنی خدا وجود دارد. بنابراین بهتر است جمله بالا به «علیه مردم‌اند»اصلاح شود. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💐💐💐💐💐💐 چون حضرت باقرالعلوم علیه السلام به دنیا آمد، امام سجّاد صلوات اللّه علیه فرمود: 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 فرزندم، 🌺باقرالعلوم🌺 را بیاورید. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 در این هنگام یکی دیگر از فرزندانش اظهار داشت: چرا این نوزاد را به عنوان باقر مطرح نمودی؟ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 امام سجّاد علیه السلام سر به سجده نهاد و پس از آن که سر از سجده برداشت، فرمود: 🌱🌱🌱🌱🌱 🌷این نوزاد امام و راهنما و نور هدایت امّت است؛ او گنجینه بردباری و علوم مختلف است؛ او شکافنده همه علوم و فنون خواهد بود، او شبیه ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله است.🌷 ولادت علیه السلام و آغاز ماه مبارک مبارک باد. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
☘️سال‌ها پیش در ماه رمضان، دوستی، ما را برای افطار در جایی مهمان کرده بود. من همراه آن دوست و جمعی دیگر از رفقا به آنجا رفتیم. ☘️سفره‌ای پرزرق‌وبرق روی میز چیده بودند.🍽 چون تجربه چنین سفره‌ای را نداشتیم، دستمال‌گردن‌ها، چینش لیوان‌ها🥛، آرایش مخلّفات سفره، اعجاب ما را برانگیخته بود. ☘️اذان را که گفتند، برای پیش‌غذا، کاسه‌های سوپی🥣 آوردند. یکی از رفقا، شروع کرد با ولع سوپ را به همراه نان خوردن. آن دوستی که ما را دعوت کرده بود، به او گفت: 🌴 فلانی! این اولش است، هنوز داستان ادامه دارد، خودت را با این سیر نکن... . ✅ آن‌ها که خُبره نیستند و سفره دنیا را نمی‌شناسند، آن‌چنان سرگرم و مشغول نخستین وعده‌ها می‌شوند و خود را سیر می‌کنند که وقتی وعده‌های دیگر را، می‌بینند، تنها حسرت می‌خورند که چرا خودم را با همان اولی سیر کردم. 👈تلنگری از استاد هادی‌زاده https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🔰 هنگامی‌که امام جواد علیه‌السلام قصد داشتند از مدینه به عراق بروند، امام هادی علیه‌السلام را در آغوش گرفت و فرمود: 🌺 دوست داری کدام‌یک از سوغات‌های عراق را برای تو هدیه آورم؟ امام هادی عرض کرد: شمشیری که به‌سان شعله آتش باشد (که کنایه از روحیه دلاوری و شجاعت حضرت است). 🌸 سپس امام جواد خطاب به فرزند دیگرش موسی فرمود: تو چه سوغاتی دوست داری؟ گفت فرش اتاق. 💐 امام جواد فرمودند: ابوالحسن به من شباهت پیدا کرده است و موسی به مادرش.» 👈 در این روایت چند نکته لطیف تربیتی وجود دارد: 🦋 محبت و توجه به فرزندان مهم است ولی در لحظهٔ خداحافظی، مهم‌تر؛ این محبت، کمک می‌کند تا کودکمان، با خاطری خوش این دوری را سپری کند. 🦋به نظر و انتخاب کودکمان اهمیت بدهیم. با توجه به انتخابشان، به آن‌ها، خودباوری و شخصیت می‌دهیم. 🦋 به علاقه کودکمان احترام بگذاریم؛ گاهی کودکان خواسته‌ای (معمول) دارند که در منطق بزرگ‌سالان، نیکو نیست، ولی ما می‌توانیم با منطق کودکان آن را بپذیریم؛ پس بپذیریم و کامشان را تلخ نکنیم. 🦋 این طبیعی است که فرزند، برخی از خصلت‌های پدر و مادر خود را به ارث ببرند؛ پس نباید کودک را بابت داشتن برخی از این خصلت‌ها، سرکوب کنیم. به مناسبت شهادت علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
✍️خشنودند یا خشنوداند، کاریند یا کاری‌اند، کدام درست است؟ 👈فعل «بودن» در زمان حال (ام، ای، است، ایم، اید، اند)، وقتی به کلمه‌ای متصل می‌شود، به این شکل ظاهر می‌شود: ☘️ اگر کلمه‌ای به صامت منفصل یا صامت متصل و یا «و» با صدایی نظیر آنچه در «رهرو» به‌کار رفته است، ختم شود، نیازی به صامت میانجی نیست؛ مثال برای صامت منفصل: خشنودم، خشنودی، خشنود است، خشنودیم، خشنودید، خشنودند؛ پس خشنوداند غلط است. ☘️ اگر کلمه‌ای به «ای» یا «اِی» یا «و» (با صدایی نظیر «تو») و های بیان حرکت(مانند خسته)، ختم شود، نیاز به همزه میانجی است؛ مانند: کاری‌ام، کاری‌ای، کاری است، کاری‌ایم، کاری‌اید، کاری‌اند؛ پس کاریند غلط است. ☘️ اگر کلمه‌ای به «آ» یا «و» با صدایی نظیر آنچه در «دانشجو» به‌کار رفته است، ختم شود، نیاز به «ی» میانجی است؛ مانند: دانایم، دانایی... دانایند و دانشجویم، دانشجویی، دانشجوست، دانشجوییم، دانشجویید، دانشجویند. 🔸دستور خط فارسی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
هدایت شده از علی فراهانی
شهید بهشتی🌷 درباره ارزش آزادی در کودکان می‌گوید: ✔️« اى معلم با ايمان آگاه و آزاد! ✔️به عنوان يك دوست و همفكر و همراهت خواهش مى كنم، ✔️شما را به خدا 🌸در اين كلاسها يك مشت انسان نماىِ قالبىِ خاك بر سر نسازيد. انسان بسازيد، نه يك مشت انسان نماى قالبى ابزارى. ✔️ و تو اى روحانى و اى عالم دينى، يا تو اى نويسنده و گوينده غير معمّم! 🌸با گفته‌ها و نوشته هايت يك مشت موجود قالبى، يك مشت انسان نمايى كه به كارخانه بزرگ اجتماع سفارش داده اند تا با فلان مدل به دنيا بيايد، با فلان مدل بينديشد، با فلان مدل زندگى كند، و با فلان مدل بميرد، تحويل آينده نده! آينده بشريت به انسان نياز دارد... .» شهید بهشتی، نقش آزادی در تربیت کودکان https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
هدایت شده از علی فراهانی
🤔 چرا هنوز عده‌ای سطح هوش فرزندانشان را با نمرات و امتیازات درسی ارزیابی می‌کنند؟ 💬 این روزها که خانواده‌ها کم‌وبیش به کمک رسانه‌های عمومی، با انواع هوش‌ها آشنایند ولی همچنان، معیار هوش کودکشان را در میزان درک مطالب درسی می‌بینند. 💬 دانشمندان در مقابل هوش عمومی (همان نگاه سنتی به هوش)، هوش دیگری تعریف می‌کنند به نام هوش هیجانی. 💬 هوشی که مربوط می‌شود به شناخت انسان از احساسات و عواطف خودش و کنترل آن‌ و همچنین درک احساسات اطرافیانش و مدیریت ارتباط سازگار با آن‌ها. ✅ نکته جالب آن است که عموم سفارش‌ها و دستورات دینی، برای تقویت این هوش هیجانی است. ✅ حدیث زیر، اشاره ای به تقویت چنین هوشی است: امام صادق🌸 علیه‌السلام می‌فرماید: پدرم🌸 من را به سه امر سفارش كرد. به من فرمود: فرزندم، هر كس با شخص بد مصاحبت كند، سالم نمی‌ماند و هر انسان مراقب سخنان خويش نباشد، پشيمان می‌گردد و هرکس در مکان‌های نامناسب رفت‌وآمد كند، مورد تهمت قرار می‌گیرد. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11