دلتنگ آزادی.mp3
4.88M
#قصه_نوجوانانه
#نقش_آزادی_در_تربیت_انسان
دلتنگ آزادی
ما را در فانوس دنبال کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💐خدمت اعضای محترم کانال فانوس کمال تقدیر و تشکر را دارم که این کانال را همراهی میکنید.💐
خوشحال میشوم اگر به بعضی از محتواها نقدی دارید یا اگر سبک برخی از مطالب را میپسندید، در شخصی به بنده اطلاع دهید.🌹
@AliFarahani14
✨ در ضمن ممنون میشوم اگر نظرتان را درباره قصههای صوتی هم بفرمایید.✨
بابت همکاری شما سپاسگزارم.🌺
علی فراهانی
#خبر
🔴 خواندن مجلات زرد و مطالب نامناسب در اینترنت
🔷 راشد بن معیض العدوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه «طیبه» مدینه منوره در مقالهای اینترنتی در خصوص مجلات زرد و امور حرام در اینترنت مینویسد: نگاه کردن و خواندن امور حرام، تأثیرات منفی بر مسلمانان دارد.
🔷 امام جماعت و سخنران مسجد جامع شاهزاده جوهره بنت سعود در حره شرقی مدینه منوره این تأثیرات را اینگونه بر میشمرد:
🔷 تأثیر اعتقادی: قوم نوح با پرستیدن بتهایی که تنها تصویر بودند، مشرک شدند؛ به همین دلیل کشیدن تصویر و نماز خواندن در مقابل تصاویر موجودات روحدار در اسلام نهی شده است.
🔷 تأثیر در عبادت: این تصاویر، مسلمان را از اطاعت خداوند و ادای واجبات به نحو احسن باز میدارند.
🔷 تأثیر اخلاقی: اسلام، مسلمانان را به نگاه نکردن به نامحرمان فرا میخواند. برای مثال، زن را از توصیف زنی دیگر برای شوهرش نهی کرده است، چراکه این کار مانند نگاه کردن مرد به آن زن است.
🔷 تأثیر اجتماعی: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در اینترنت، موجب از بین رفتن ارتباط بین اعضای خانواده، بهویژه زن و شوهر میشود.
🔷 تأثیر مالی: پرداخت هزینه برای خریدن مجلات نامناسب یا اشتراک در اینترنت برای اهداف حرام، هدر دادن اموال است.
🔷 تأثیر بر سلامت: نگاه به این نوع موارد حرام، علاوه بر آسیب زدن به چشم، به افکار انسان نیز آسیب میرساند.
📡 صید الفوائد
✍️ علی آران دشتی آرانی
🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 وقتی شخصی بخواهد فردِ هدفش را در چارچوب اندیشههایش پرورش دهد و تسلط کامل پیدا کند، ابتدا داشتهها و بناهایی را که فرد برای شخصیتش ساخته، بیارزش و تخریب میکند تا او به نقطه نیازمند بودن، برسد؛ بهتر بگویم، برای او نیازسازی میکند. وقتی در او طلب و عطش را ایجاد کرد، او تسلیم شخص میشود.
🔸 آنجاست که اگر از او هرچه بخواهد، او هم برای سیراب کردن عطشش، اطاعت میکند😔.
♦️ این رفتار فقط از سوی برخی از ما برای تسخیر اطرافیانمان بروز نمیکند که از #استکبار_جهانی همچنین شیوه را مدام میبینیم.
♦️کافی است به حجم تخریب باورهای دینی توسط رسانههای استکبار جهانی، نگاهی کنید و از آنطرف شرکتهای IT همچون گوگل را ببینید که همیشه دست برتر را در ارائه خدمات اینترنتی دارند. طوری که هر روز برای بهروز بودن باید سرمان را بالا کنیم و از روی فقر به خدمات آنها نگاه کنیم؛ گویا هرروز اقرار میکنیم که شما برترید!
#استعمار_فرانو
#تربیت_غیردینی
فانوس
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
صریر
🌸 اهداف و فواید این بازی: ☘️ مهمترین دستاورد این بازی، تقویت تخیّل بچههایتان است. ☘️ شما با کمتر
سفر خیالی به کوه خضر.mp3
5.33M
⚠️ (قبل از گوش دادن به فایل صوتی، قسمتی را که به آن ارجاع داده شده، مطالعه بفرمایید)
😌 سفر خیالی به کوه خضر
#قصه_کودکانه
#قصه_گروهی
سفر خیالی به کوه خضر
🌸«قصهگویی گروهی و صمیمی با بچهها در ردههای سنی مختلف»🌸
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌸 یکبار در مترو نشسته بودم و به افرادی که در ایستگاههای مختلف، داخل مترو میشدند، نگاه میکردم. به حالات و رفتارها و صورتهای خسته آنها. برخی از آنها با خودشان صحبت میکردند، برخی با گوشی موبایل خود بازی میکردند، برخی هم میخوابیدند و یکی را دیدم که در عالم خودش بود و یکدفعه خندید... .
🌸 خودم را در زاویه انسانشناس قرار داده بودم و در حالات و گرفتاری دیگران، تدبر میکردم تا اینکه بلندگوی مترو به صدا آمد: «ایستگاه جوانمرد قصاب». یاد خاطرهای جالب در گذشته افتادم و آهسته خندهام گرفت. با همان حالت خنده، سرم را بالا آوردم، دیدم مردی متعجب😳 من را نگاه میکند.
🌱 آهی کشیدم و پیش خودم گفتم: «حتماً او هم درباره من تدبر میکند... ایکاش دراین فرصت، بیشتر به رفتارهای خودم فکر میکردم تا دیگران».
✅ به بهانه تحلیل رفتار دیگران، از حالات خودمان غافل نشویم.😊
#یادداشت_تدبری😉
#تربیت_دینی
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💠 فرزندان ما در زندگى چند نوع رشد را تجربه میکنند:
✔️رشد جسمانى، رشد شناختى (تغيير در شيوه تفكر)،
✔️رشد اخلاقى (شناخت خير و شر و تشخيص خوبى و بدى)،
✔️ رشد اجتماعى (جدا شدن فرزند از خانواده و رفتن او به سمت اجتماع)،
✔️ رشد روانى (اعتمادبهنفس، تقويت اراده و...)
✔️ و رشد جنسى (تحولات هورمونها و فعاليت غدد جنسى).
✅ در تمام این انواع بهخصوص نوع آخر، کودکان با مسئلهها و سؤالهایی مواجه میشوند که والدین باید نکاتی را در رابطه با پاسخ به مسائل آنها در نظر بگیرند.
🌴 سعی کنید به سؤال کودک خود، کامل گوش دهید.
🌴 سؤال را با آرامش و بدون نگرانی پاسخ دهید.
🌴 دقت فرمایید! نباید بیش از مقدار نیاز و مطالبه آنها، مسائل را پاسخ داد.
🌴 گاهی کودکان صرفاً از روی کنجکاوی سؤالی میپرسند؛ اما سوالشان، نیاز یا مسئله جدی او نیست. پس لازم نیست پاسخ دهید.
🌴 هیچگاه نباید بهقصد منحرف کردن ذهن کودکان، از پاسخهای اشتباه یا بعید یا فانتزی استفاده کرد؛ چون کودکان زودباورند و بعد از گذراندن دوره سنی کنونی که با پاسخ صحیح مواجه میشوند، والدین را دروغگو میپندارند.
🌴 پاسخ را صحیح بدهید اما نیاز بهتفصیل و گفتن جزئیات نیست. پاسخ درست ولی کلّی، بیشتر اوقات میتواند مسئله آنها را حل کند.
#تربیت_کودک
#تربیت_دینی
فانوس
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
#استعمار_فرانو
💠 قسمت اول
از سلسله مباحث پیرامون استعمار فرانو:
👈 از نگاه رهبر فرزانه انقلاب استعمار به سه دورۀ قدیم، نو و فرانو تقسیم می شود. اما تعریف این سه چیست؟
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
#تربیت_سیاسی
#تربیت_اجتماعی
👇👇👇👇
https://eitaa.com/Fanus_AliFarahani
صریر
#استعمار_فرانو 💠 قسمت اول از سلسله مباحث پیرامون استعمار فرانو: 👈 از نگاه رهبر فرزانه انقلاب اس
💠 استعمار قدیم:
«یک روز استعمارِ کهنه بود - استعماری که بعدها اسمش را گذاشتند استعمار کهنه و کهن - می رفتند بر کشورها تسلط پیدا می کردند؛ مثل هند، مثل الجزایر، مثل خیلی از کشورهای دیگر. با بیداری ملتها این استعمار از بین رفت و دیگر نتوانستند ادامه دهند... .»
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم 19/10/1383
#تربیت_سیاسی
#تربیت_اجتماعی
👇👇👇👇
https://eitaa.com/Fanus_AliFarahani
صریر
💠 استعمار قدیم: «یک روز استعمارِ کهنه بود - استعماری که بعدها اسمش را گذاشتند استعمار کهنه و کهن - م
💠 استعمار فرانو:
«امروز سیاست استکباری، استعمار فرانو است؛ یعنی از استعمار نوینی که در دهها سالِ قرن گذشته وجود داشت، یک قدم بالاتر. استعمار فرانو یعنی چه؟ یعنی دستگاه استکباری کاری کند که عناصری از ملتی که این مستکبر میخواهد آن را قبضه و تصرف کند، بدون اینکه بدانند، به او کمک کنند. دشمن، ایمان شما را سد مستحکمِ خود میبیند و دلش میخواهد این سد برداشته شود. حالا عناصری از میان خود ما بیایند و بنا کنند این دیوار را تراشیدن یا سوراخ کردن. اینها گرچه خودی هستند، اما دارند برای دشمن کار میکنند؛
دشمن هم روی اینها سرمایهگذاری میکند. دیدید که امریکاییها حتّی در کنگرهشان تصویب کردند که به عناصری در داخل کشور ما پول بدهند تا برای آنها کار کنند؛ اینطور علنی و صریح! این استعمارِ فرانو است.
این، مثل این است که دوندهیی نتواند بر رقیبش فائق بیاید؛ کاری کند که رقیب، خودزنی کند؛ مثلاً وادارش کند معتاد شود. وقتی طرف معتاد شد، دیگر حال دویدن ندارد؛ به خودی خود به نفع رقیبش کار کرده است. بنابراین وقتی حال دویدن نداشت، رقیبش برنده میشود. در استعمارِ فرانو این کار را میکنند؛
جوانها خیلی باید هشیار باشند؛ دخترها خیلی باید هشیار باشند؛ معلمین و معلمات و پدر و مادرها خیلی باید متوجه و هشیار باشند.»
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده های شهدای استان کرمان 12/2/1384.
#تربیت_سیاسی
#تربیت_اجتماعی
👇👇👇👇
https://eitaa.com/Fanus_AliFarahani
صریر
💠 استعمار فرانو: «امروز سیاست استکباری، استعمار فرانو است؛ یعنی از استعمار نوینی که در دهها سالِ ق
#استعمار_فرانو
💠 قسمت دوم
در طرح استعمار فرانو، رسانه های نوین، بهترین ابزار به شمار می رود و دلیل آن به جهت سه ویژگی در رسانه های نوین ارتباطی است:👇👇👇👇
#تربیت_سیاسی
#تربیت_اجتماعی
#تربیت_در_عرصه_رسانه
#سواد_رسانه
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
صریر
#استعمار_فرانو 💠 قسمت دوم در طرح استعمار فرانو، رسانه های نوین، بهترین ابزار به شمار می رود و دلیل
🌴 الف: در استعمار با رسانه های نوین، حمله نظامی و فیزیکی که خصوصیت آشکار دشمنی دشمن است، وجود ندارد و چون مرزبندی روشنی وجود ندارد و دشمنی آشکار نیست، نفوذ آسان و قدرت تخریب بیشتر وخطرناکتر خواهد بود.
👈 مقام معظم رهبری در مورد تخریب بیشتر جنگ نرم نسبت به جنگ سخت می فرماید:
«جنگ نرم یک عرصهی بسیار وسیعی است و روزبهروز هم با گسترش این فضای مجازی دارد گستردهتر میشود و خیلی هم خطرناکتر از جنگ سخت است؛ یعنی در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند، [ولی] روحها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ [امّا] در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، [ولی] روحها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناکتر است».
بیانات در دیدار بسیجیان 3/9/1395
🌴 و همچنین ایشان در مورد نبود مرزبندی در فضای مجازی میفرماید:
«وقتی که مرز روشن نبود، دشمن میتواند نفوذ کند، میتواند خدعه کند، میتواند فریبنده عمل بکند، میتواند بر فضای مجازی مسلّط بشود. اگر مرز با دشمن روشن بود، تسلّط او بر فضای مجازی، بر محیط فرهنگی به این آسانی نخواهد بود».
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 23/12/1397
#تربیت_سیاسی
#تربیت_اجتماعی
#تربیت_در_عرصه_رسانه
#سواد_رسانه
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💠 دوره یادداشتنویسی در فضای مجازی (۱۰ جلسه فشرده)
🔸️ویژه #فعالان_انقلابی فضای مجازی
🔸️با محوریت #عملیات_تبلیغی_انتخابات ریاست جمهوری
🔸️#رایگان به مناسبت ماه مبارک رمضان
📎برای آگاهی بیشتر از محتوای دوره و نامنویسی، در کانال تخصصی "بهتر بنویسیم" عضو شوید:
🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
صریر
🌴 الف: در استعمار با رسانه های نوین، حمله نظامی و فیزیکی که خصوصیت آشکار دشمنی دشمن است، وجود ندارد
🌴 ب: در استعمار با رسانه های نوین، هدف تخریب بناها و اماکن و تجهیزات جنگی نیست بلکه دین و ایمان مردم به خصوص جوانان و در آخر هویت فرهنگی انسانها مورد هدف است:
✅ «در جنگ روانی جنگ نرم، دشمن به دنبال انهدام سنگرهای معنوی است». منشور فرهنگی انقلاب اسلامی، ج2، ص2
✅«امروز رسانه ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان ها را القا می کنند و تعیین کننده هستند».
بیانات در دیدار مدیران و برنامه سازان رسانه ای کشورهای مختلف 26/2/1385
✅«اگر شما اهل شبکه های اجتماعی هستید و اهل فضای مجازی هستید، خوب میفهمید و خوب میدانید که بنده کجا را دارم اشاره میکنم؛ از همهی طُرق دارند استفاده میکنند که ایمان اسلامی ما را متزلزل کنند. ما یعنی چه کسی؟ یعنی منِ پیرمرد هفتاد هشتاد ساله؟ نه، نسبت به ماها خیلی نگران نیستند؛ ایمان نسل بعد ما را و نسل بعدِ بعد ما را [میخواهند متزلزل کنند]؛ دارد تلاش میشود. خب، یکی از آن زمینههای اقتدار ما و زمینه های توانمندی ما، ایمان اسلامی ما است؛ این یکی از آماج دشمنیهای آنها است».
(بیانات در دیدار مسئولان نظام - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵)
#تربیت_خانواده
#تربیت_اجتماعی
#پاسداری_از_هویت_دینی_و_ملی
#استعمار_فرانو
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌷فلْيَضْحَكُواْ قَلِيلًا وَ لْيَبْكُواْ كَثِيرًا جَزَاءَ بِمَا كاَنُواْ يَكْسِبُون؛🌷
🌱 مدت کمی را خندیدند اما مدت زیادی را باید گریه کنند. مگر گرفتن مسئولیت و نماینده مردم شدن، بازی است؟!
🌱 توی مسئول با یک خنده بیجا، یک امضای غلط، نه فقط به خودت و نه به یک ملت که به چند ملت و چند نسل، ظلم میکنی... .
🌱 این کارزار، گذر از صراط روی آتش🔥 است، صراطی که از شدت نازکی، با چشم غیرمسلح دیده نمیشود.
#تربیت_سیاسی
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
صریر
🌴 ب: در استعمار با رسانه های نوین، هدف تخریب بناها و اماکن و تجهیزات جنگی نیست بلکه دین و ایمان مردم
🌴ج: در استعمار با رسانه های نوین، دشمنی و ابزار دشمن پیچیدگی فراوانی دارد. ما با ابزاری روبه رو هستیم که هم خدمات و تسهیلات رفاهی عرضه می کند و هم فکر و روان استفاده کننده را هدف قرار می دهد؛ یعنی رسانه های نوین دوسویه است: هم استفاده خوب دارد و هم بد و این پیچیدگی و فریبندگی آن را به شدت زیاد می کند:
✅ «امروز مهمترین ابزار جنگ بین قدرتها در دنیا رسانه است و امروز حتی قدرتهای بزرگ هم با رسانهها دارند کار میکنند.
✨ امروز تأثیر رسانهها و تلویزیونها و هنرها و این شبکههای عظیم اطلاعرسانىِ اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است.✨
امروز دنیا، یک چنین دنیایی است. روزبهروز هم دارند این میدان را گسترش میدهند. من در آن جلسه به مدیرانمان عرض میکردم که امروز آرایش رسانهای و فرهنگی که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، بسیار آرایش پیچیده، متنوع، متکثر، کارآمد و فنی و پیشرفته است.
بیانات بیانات پس از بازدید از سازمان صدا و سیما 28/2/1383
✅ «ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بیعقلی است. یک کسانی نشستهاند، فکر کردهاند، یک راهی باز کردهاند بهعنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده درست بکنید؛ دیگران دارند استفادهی درست میکنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاهها را قبضه کردهاند. ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها میکنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟»
بیانات در دیدار فرهنگیان 13/2/1395
#تربیت_خانواده
#تربیت_اجتماعی
#استعمار_فرانو
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
صریر
🌴ج: در استعمار با رسانه های نوین، دشمنی و ابزار دشمن پیچیدگی فراوانی دارد. ما با ابزاری روبه رو هستی
#استعمار_فرانو
قسمت سوم
💠 آنچه گذشت، مقدمه کوتاهی در اهمیت جایگاه استعمار فرانو در بستر رسانههای نوین بود؛ ولی مستعمِر(استعمار کننده) در رسانههای نوین چهکسانیاند و اهداف کلان آنها چیست:
🔸🔸🔸🔸🔸🔸
مقام معظم رهبری حفظه الله در این زمینه میگویند:
🌴 «[الآن اشغالگر] در حال اشغال تدریجی است. این اشغالگر کیست؟ پاسخ این نیست که این اشغالگر دولت امریکا یا فلان دولت دیگر است؛ نه، این اشغالگر یک طبقهی اجتماعی است؛ طبقهای که دولت امریکا و دولتهای دیگر را بهقدر توانایی و قدرت خود و آمادگىِ آنها دارد هدایت میکند. البته در بافت و ساخت این دولتها هم بدون شک افراد این طبقه حضور دارند؛ اما هدایت، هدایت یک دولت نیست؛ هدایت یک مجموعهی طبقاتی است، که اگر بخواهیم در یک عبارت برای اینها اسم معین کنیم، باید بگوییم «زرسالارانِ اقتدارطلب».
✅ هدفشان هم سیطره بر منابع حیاتی و مالی همهی دنیاست.
البته این سیطره، یک الزامات سیاسی دارد که همان نظم نوین جهانی است؛ یک الزامات علمی و اداری دارد که بهتدریج خود را بهآن نزدیک میکنند. مسئلهی جهانیسازی که امروز در تجارت، پول، فرهنگ و شبکههای فرهنگی - مثل اینترنت و مانند آن - مطرح است، همه دانسته و نادانسته در خدمت این مجموعهی طبقاتی است.»
بیانات در دیدار مسئولان سازمان صداوسیما 11/9/1383
#رسانههای_نوین
#تربیت_اجتماعی
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
بعد از خوردن غذا، بیل گیتس 5 دلار به عنوان انعام به پیشخدمت داد.
پیشخدمت ناراحت شد.
بیل گیتس متوجه ناراحتی پیشخدمت شد و سوال کرد : چه اتفاقی افتاد؟
پیشخدمت گفت: من متعجب شدم .... بهخاطر اینکه در میز کناری پسر شما 50 دلار به من انعام داد درحالی که شما که پدر او و پولدارترینهای روی زمین هستید فقط 5دلار انعام میدهید!
بیلگیتس خندید و گفت : او پسر پولدار ترین مرد روی زمینه و من پسر یک نجار ساده ام.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
عجب!
اگر پشتوانه ثروت انسان، قدرتی عظیم باشد، آسانتر میبخشد و اگر پشتوانهاش ضعیف باشد یا منبع ثروتش را خودش بداند، سخت میبخشد... .
✨ الهی! آن که تورا دارد، چه ندارد و آنکه تورا ندارد، چه دارد.
#تربیت_دینی
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
⭕️ درود بر شما ارتشیان ، شما مردان خدا که میراث دار خون شهیدانید ؛ پاینده باشید و سربلند
🔰 29 فروردین روز ارتش مبارک
https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11