امام علی علیه السلام:
بدترین مردم کسی است که از او عذر خواهی شود ولی نپذیرد.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
#احکام_اسماء_متبرکه
❓پرسش
لمس کردن کلمه بسمه تعالی و یا ا... که به جای کلمه الله می نویسد، بدون وضو چه حکمی دارد؟
✅پاسخ
آیات عظام تبریزی،خامنه ای،سیستانی،مکارم شیرازی،فاضل لنکرانی و نوری همدانی: اشکال ندارد، هر چند بهتر است مسح نکند.
آیات عظام بهجت و صافی گلپایگانی: بنابر احتیاط واجب مسح نکند
آیت الله وحید خراسانی: مس کردن ا... اشکال ندارد، ولی مس بسمه تعالی بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مخاطب این باید ها کیه؟
خود ایشونه😉☺️
#استوری
👇👇
@Taammolate_talabegi
🔷گوشه ای از نظرات علمای شیعه در مورد اهل سنت و بزرگان آنها (2)🔷
🔸شیخ مفید اجماع شیعه را مبنی بر کفر محاربین با حضرت علی می داند البته نه کفری که آنها را از حکم مسلمان بودن خارج کند ( الجمل ج 1 ص 30 )
باز ایشان کافر و گمراه و نیز مخلد بودن ناکثین و قاسطین در آتش را اجماع شیعه ذکر می کند ( اوائل المقالات ج 1 ص 43 )🔸
🔹خواجه نصیرالدین طوسی محاربین با حضرت علی را کافر و مخالفین با آن حضرت را فاسق معرفی کرده و علامه حلی هم بر این نظر صحه می گذارد ( کشف المراد ج 1 ص 240 ) 🔹
▪️صاحب جواهر بخاطر اجماع منقولی که دال بر شرطیت ایمان در صحت عبادات است ، تمام عبادات مخالفین را باطل می داند اگر چه مخالف این اعمال را طبق فقه شیعه انجام داده باشد ( جواهر الکلام ج 3 ص 39) و اعطاء زکات را هم به آنها جایز نمی داند ( همان ج 15 ص 381) ▪️
♦️محقق نراقی دادن زکات به غیر مومن را جایز ندانسته و این فتوا را غیراختلافی می داند ( مستند الشیعه ج 9 ص 296 )
سید نعمت الله جزائری خلیفه دوم را مبتلا به مرضی در دبرش دانسته که تنها دوای آن ماء الرجال 💦بوده است ( الانوار النعمانیه ج 1 ص 63 )
جزائری در نور البراهین ج1 ص 57 همه مخالفین شیعه را مخلد در آتش 🔥می داند .♦️
🔸شیخ انصاری مدلول ظاهر اخبار را اختصاص حرمت غیبت به مومن دانسته و لعن و غیبت مخالف را جایز می داند( مکاسب ج 1 ص 319) 🔸
🔹محقق خویی جواز لعن مخالفین و وجوب برائت از آنها ، اکثار سب و اتهام و غیبت مخالفین را مدلول ثابت شده روایات و ادعیه و زیارات می داند و در مرحله ای بالاتر می فرماید که اصلا شبهه ای در کفر آنها وجود ندارد و اخبار متواتری بر کفر منکر ولایت وجود دارد.
در ادامه ایشان همه مخالفین را بتمامه متجاهر به فسق ذکر کرده و این گزاره را که بین شیعه و اهل سنت برادری وجود ندارد بدیهی دانسته اند . همو ادله تحریم غیبت مخالف را (که از محقق اردبیلی نقل شده) موجب تسکین نفس نمی دانند .
سرانجام هم سیره مستمره بین عوام و خواص شیعه مبنی بر غیبت مخالفین ( بلکه سب و لعن آنها) را دلیل بر اختصاص حرمت غیبت به مومنین دانسته است ( مصباح الفقیه ج 1 ص 324 )
طبق نظر ایشان خمس را نمی توان به غیر مومن داد اگر چه هاشمی باشد ( المستند فی شرح العروه الوثقی ج 15 ص 313 ) 🔹
▪️آیت الله روحانی اختصاص حرمت غیبت به مومن را تصریح کثیری از علماء می داند ( فقه الصادق ج 14 ص 343 ) ▪️
#وحدت_شیعه_سنی
#تکفیر
#تفسیق
#تامل
https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 من می ترسم پس هستم...
حسین پناهی
#دکلمه
👇👇
@Taammolate_talabegi
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلاف موبدان زرتشتی بر سر اینکه آیا زرتشت پیامبر بوده است یا نه
از مهاجمین به عقاید شیعه و اهل سنت زرتشتی ها و باستان گرایان هستند.در این کلیپ موبدی را مشاهده می کنید که ادعا دارد زرتشت مثل پیامبران ابراهیمی بوده و دیگر موبدان فقط او را متفکر و فیلسوفی می دانند مثل کنفوسیوس
#زرتشتی_گری
#نقد_زرتشت
https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
امام حسن مجتبی علیه السلام:
نیکی بدون چشم داشت و بخشش پیش از درخواست از بزرگترین شرافت هاست.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
#احکام_پوشش
☑️سئوال 1
پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانم ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم ها در دید نامحرمان چگونه است؟
✅پاسخ
حضرت آیةالله خامنه ای: پوشاندن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است.
☑️سئوال 2
آرایش زنان در خیابان ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس محرک چه صورت دارد؟
✅پاسخ
حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی، بهجت، صافی گلپایگانی: حرام است.
حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، سیستانی: جایز نیست.