eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
675 عکس
717 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تأملات طلبگی
♦️مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله شبیری زنجانی فتوا داده اند که تقلید در اصول دین مشکلی ندارد و اگر کسی از گفته والدین و مبلغین و بطور کلی از هر طریقی به اعتقاداتش یقین حاصل کند معذور است حتی اگر نتواند بر عقاید خود استدلال کند. ♦️بر اساس مبنای این دو فقیه، مثلاً عوام وهابیت که پای منبر بزرگان و مفتیان خود بزرگ شده و شیعه را مشرک و کافر میدانند معذورند. عوام مسیحیان و یهودیان و بودایی ها و همه ادیان و آئین ها و مذاهب و فرقه ها (حق یا باطل) اگر از گفته دیگری [والدین و معلم و پیشنماز و سخنران و...]یقین حاصل کنند معذورند. لذا هیچ ملامتی بر غیرشیعه نیست و نمی توان آنها را بخاطر تقلید از بزرگانشان، توبیخ یا مذمت کرد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️فتوای آیت الله سید محمد صادق روحانی در مورد آیت الله سید حسین فضل الله 🔹سوال : نظر شريف شما درباره آنچه فقهای شيعه همچون آيت الله ميرزا جواد تبريزی و آيت الله وحيد خراسانی و آیت الله روحانی قدس سره درباره ضلالت فضل الله فتوا داده اند چيست ؟ 🔹جواب : بسمه جلت اسمائه بدون شک سيد مشار اليه در برخی از کتبش که من ديده ام برخي از فضائل صديقه کبری سلام الله عليها که به ضرورت مذهب و نصوص متواتر ثابت است را انکار کرده است ، از جمله : 1 – اينکه آيات ارث سليمان از داوود و يحيي از زکريا که حضرت به آن استدلال کرده اند ارث مال نبوده است بلکه ارث جايگاه بود . 2 – زهرا عليها السلام از شيخين راضي شد . 3 – مباهله بر فضل زهرا عليها السلام دلالت ندارد ، بلکه دلالت می کند که پدرش او را دوست داشت . 4 – انکار وجود خصوصيات غير عادی در زهرا عليها السلام . 5 – انکار وجود عناصر غيبی در شخصيت ايشان . 6 – اينکه عصمت ايشان اجباري است . 7 – انکار اينکه مصحف فاطمه عليها السلام از وحي و از آسمان به وسيله جبرئيل نازل شده است . 8 – برتری زهرا بر مريم تخلف است . 9 – حيض نديدن حضرت زهرا سلام الله عليها فضيلت و کرامت نيست . 10 – پيامبر صلی الله عليه و آله پای حضرت زهرا را تکان می داد تا ايشان را برای نماز بيدار نمايد . 🔹و غير از آن فضائل و مناقب ، همانطور که او مصائب وارده بر حضرت زهرا سلام الله عليها که موجب وهن بر مخالفين است را نيز انکار کرده است ، از جمله : 1 -سقط محسن در اثر جنايت و کتک نبوده است ، بلکه تنها بر اثر عوامل طبیعی بود . 2 – دشمنان براي درب خانه حضرت زهرا سلام الله عليها آتش نياوردندو هنگامی که عمر هيزم جمع کرد و خواست در را بسوزاند و فهمید حضرت زهرا در خانه است برگشت. 3 – انکار بين در و ديوار قرار گرفتن حضرت زهرا . 🔹و غير اينها،و اضافه می کنم که او برخی از فضايل اميرالمومنين عليه السلام را نيز منکر شده است،و به اموری که خلاف آن به ضرورت مذهب ثابت است فتوا داده است. بنابراين کتب او از کتب ضلال است ، اما اينها موجب مرتد شدن او نمی شود بنابراين تکفير دلیلی ندارد بلکه او ضال مضل است و من آمادگی خود را برای بحث با او در این امور به صورت شفاهی و حضوری اعلام می کنم . شاید خدا او را هدایت کند و او از آنچه گفته و اعلام کرده برگردد یا ثابت کند که او فضیلتی که به ضرورت مذهب ثابت باشد را منکر نشده و به غیر از حکم خدا فتوا نداده است و خدای متعال بخشنده گناهان و خطایاست. دهم جمادی الاول سال 1423 👇👇 @Taammolate_talabegi
💡اریک فروم و تنهایی: 👣در نظریه فروم عمیقترین نیاز بشر غلبه بر جدایی و رهایی از زندان تنهایی است. شکست کامل در رسیدن به این غایت، کار آدمی را به دیوانگی می کشاند. 🎞بنا به اعتقاد فروم در پاسخ به این سؤال که چگونه بر جدایی غلبه کنیم و بر زندگی انفرادی خود فایق آییم و به یگانگی برسیم، پاسخهای مختلفی را می توان مطرح کرد. 💯با پرستش حيوانات، با قربانی های بشری، با فتوحات نظامی، یا غرق شدن در تنعم و تجمل یا انکار نفس از راه ریاضت کشیدن، یا وسواس در کار، یا آفرینش هنری، یا عشق به خدا، یا عشق به انسان. تعداد این جواب ها که محدود است در حقیقت تاریخ بشر را می سازد. تاریخ دین و فلسفه، تاریخ این جواب هاست، و این جواب ها تا حدی به درجه فردیتی که آدمی بدان رسیده است، بستگی دارد. 📚روان‌شناسی رفتار جنسی نظریه‌ها و دیدگاه‌ها، تالیف دکتر محمدباقر کجباف، ص۵۹ 👇👇 @Taammolate_talabegi
💡اریک فروم و تنهایی: 🎞 یکی از راه های غلبه بر جدایی و تنهایی، انواع لذت های آمیخته با عیاشی و میگساری است. در حالی که شخص سعی می کند با پناه بردن به میگساری و مواد مخدر از جدایی خود بگریزد، اما می بیند که پس از زایل شدن خاصیت شراب یا ماده مخدر احساس جداییش بیشتر شده است، در نتیجه با ولع و شدت روزافزونی به طرف آنها سوق داده می شود. 🔻این اعمال، جوابی ناقص و غلط به تنهایی است. اشتیاق به عیاشی های جنسی به صورت کنشی در می آید که فرق چندانی با اعتیاد به میگساری و مواد مخدر ندارد. فروید نیز معتقد است که: لذت جنسی بدون عشق فقط برای لحظه کوتاهی می تواند فاصله دو انسان را از میان بردارد. 💍جواب کامل تنهایی، در وصل به پیوند دو جانبه نهفته است؛ در عشق و پیوند با شخص دیگر. اما عشق بالغ انسان کامل، پیوندی است که وحدت و همسازی شخصیت آدمی و فردیت او را محفوظ بدارد. عشق بالغ، نیروی فعال بشری است، نه فعل پذیری انسان؛ پایداری است و نه "اسارت". عشق نیرویی است که تولید عشق می کند، ناتوانی عبارت است از عجز در تولید عشق. 📚روان‌شناسی رفتار جنسی نظریه‌ها و دیدگاه‌ها، تالیف دکتر محمدباقر کجباف، ص۶۰ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️بیانات استاد سید محمد جواد شبیری زنجانی در مورد حدیث عنوان بصری ♦️... از سویی دیگر، صفوان بصری وجود خارجی ندارد و در فرض تصحیح باید عنوان بصری، به صفوان خالی تصحیح شود. شاید منشأ اشتباه در کلام مرحوم آشتیانی آن باشد که در نسخه اصلی کتاب ایشان، صفوان بوده که به اشتباه عنوان خوانده شده و به علت اشتهار عنوان بصری بین متأخرین، قید البصری اضافه شده است. ♦️شهرتی که در مورد عنوان بصری بیان شد تنها بین متأخرین است اما عنوان بصری در هیچ یک از کتب قدیمی حدیثی و رجالی نام ندارد و حتی روایت عنوان بصری که بین متأخرین معروف شده، اصلی ندارد. این روایت برای اولین بار در مشکاه الانوار متعلّق به شیخ علی بن حسن فضل، سبط شیخ طبرسی و نوه مرحوم صاحب مجمع البیان وارد شده و پس از آن در منیه المرید شهید ثانی از خط شهید اول نقل شده و بین متأخرین مشهور شده است. متن روایت عنوان بصری نیز از نظر الفاظ کاملا با نحوه سخن ائمه معصومین متفاوت است و تناسبی با روایات اهل بیت ندارد. به همین دلیل باید این نوع روایات را کنار گذاشت هر چند از مرحوم آقا سید علی قاضی معروف نقل شده که محور ریاضت های ایشان، روایت عنوان بصری بوده است. از برخی نقل شده که روایت عنوان بصری را جزو احادیث عامه تلقّی کرده است در حالی که در هیچ یک از کتب عامه تا آنجا که استقصاء شده، این روایت مشاهده نشده است. ♦️از مرحوم آقای بروجردی نقل شده روایت «العبودیه جوهر کنهها الربوبیه» هیچ اصلی ندارد. به ایشان عرض شد: این روایت در مصباح الشریعه شهید بلخی وارد شده و مرحوم آقای بروجردی در پاسخ بیان کرد: مصباح الشریعه چگونه کتاب حدیث شمرده می شود؟ کتاب مشکاه الانوار که روایت عنوان بصری در آن نقل شده را نیز نمی توان کتاب حدیثی تلقّی گردد هر چند حتی مصباح الشریعه قدیمی تر از مشکاه الانوار است. درس خارج اصول ،تنبیهات اخبار من بلغ ، 96/02/11 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شروط استاد حسن عباسی برای مذاکره با امریکا : 🔹شرط نخست آن است که امریکا تمامی وب‌سایت‌های پورن خود را مسدود کند 🔹شرط دوم آن است که امریکا باید حجاب را به رسمیت شناخته و آن را بپذیرد. 🔹شرط سوم آن است که امریکا باید وال‌استریت را به عنوان مرکز ربای جهانی بسته و اقتصاد ربوی کنار بگذارد. 🔹شرط چهارم جمع کردن بساط اسراییل است 🔹شرط پنجم آن است که امریکا باید بپذیرد مسلمان شود. از من به شما نصیحت؛ تا اینها را به دین خود درنیاوردید دست از سرشان برندارید 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍️آیت الله سید کمال حیدری و رد شمس ♦️آیا رد شمس برای حضرت علی حادثه تاریخی بوده است یا خیر ؟ 🔹اگر حادثه تاریخی بوده آیا فقط اهل مکه و مدینه نظاره گر این اتفاق بوده اند یا کل دنیا ؟ 🔹اگر این کرامت حادثه تاریخی بوده باشد باید در تاریخ ملل دیگر هم ثبت شده باشد 🔹در اینصورت برای توجیه روایات رد شمس دو راه وجود دارد : یا گفته شود که جعلی هستند یا اینکه قائل شویم این حادثه صرفا تصرفی در چشم مردم بوده است و در واقع برگشت خورشیدی اتفاق نیفتاده است ♦️در قرآن کریم شبیه این تصرف در عیون مردم در داستان حضرت موسی و ساحران مصر گفته شده است 👇👇 @Taammolate_talabegi