eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
675 عکس
717 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است ♦️این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. ♦️همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. 🔹بیانات امام خمینی در 25 آبان 1360 ❓آیا این عبارت تاریخی و مشهور حضرت امام بیانگر اینست که جمهوری اسلامی همان اسلام است یا چیز دیگری برداشت می کنید ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش اول 🔸استاد عمیدرضا اکبری 🔹«رفع‏القلم» عنوان روایتى است که از احمدبن ا
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش دوم 🔸استاد عمید رضا اکبری 🔹بررسی متنی اولا، معانی خبر را متفرداً غلات روایت کرده اند، و قرینه ای بر وجود روایتی امامی با این معانی نداریم. اما در عوض در میان نصیریه اخبار دیگری نیز در مورد نه ربیع وجود دارد که نشان می دهد در بین جمعی از غلات شناخته شده بوده است. خبر با بحث نزاع در مورد ابو الخطاب شروع شده است، که خود متناسب با محفلی خطابی است. 🔹دوم، با وجود شمردن فضائل بیشمار برای این روز در این خبر، تنها نقلی شاذ با سندی مجهول از امام هادی در فضل آن ارائه شده است. روشن است که عادتا این همه فضائل بر فرض صحت می بايست در كلام ائمه پیشین ع هم یافت شود. 🔹سوم، مشهور فقهای امامیه مرگ خلیفه دوم را در آخر ذی الحجه می دانسته اند، و گویا اختلاف از سوی متأخرین حاصل شده است. که البته از مهم ترین مستنداتشان همین خبر بوده است. مرحوم مجلسی در بحار (ج‏31، ص: 118) می گوید: «ما ذکر ان مقتله کان فی ذی الحجه مشهور بین فقهاءنا الامامیه». در توضیح مطلب اخیر باید گفت علمایی چون شیخ مفید و ابن ادریس حلی و ابن طاووس و کفعمی و رضی الدین حلی و علامه حلی همگی روز ترور عمر را در ذی الحجه ذکر کرده اند، و ظاهراً ابن طاووس نیز در اقبال موافقت نموده است. حتی کفعمی می گوید «بل الاجماع حاصل من الشیعه و السنه علی ذلک». (المصباح للكفعمي، ص: 511) بنظر می رسد اعتقاد به کشته شدن عمر در روز نهم ربیع از حدود قرن 5 یا 6 بین برخی عوام شیعه (بخصوص در ایران) رایج بوده و انکار ابن ادریس و کفعمی در مواجهه با آنان بوده است. هم چنین خبر منسوب به شیخ صدوق در إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏2، ص: 598 از نظر سندی و متنی وضعیت روشنی ندارد، و لذا از آن نمی توان نظر شیخ صدوق را دریافت. 🔹چهارم، اشتمال بر معانی غریب دیگری مانند رفع القلم از خلائق در این سه روز، که اگر چه ممکن است تأویل بعیدی بر آن ارائه شود، اما باید دقت داشت، این تعبیر تناسب چندانی با رفع القلم در برخی از اخبار دیگر ندارد. زیرا در آن جا سخن از شیعه است، و نه خلق. و مربوط به زمان خاصی هم نمی شود. ضمن آنکه اعتبار همان اخبار و معنای آن نیز محل تردید است. اما این خبر در ظاهر نخستین انسان را به یاد اباحی گری غالیانه می اندازد، چه آنکه غلات معاصر نیز فراوان بر آن برای اباحی گری استناد می جویند. و یا عبارت «يَوْمُ إِذَاعَةِ السِّر» که غالیان بر آن نیز استناد می جویند. عباراتی همچون اَسفَل الفَیلوُق، يَوْمُ الشَّرْطِ وَ يَوْمُ نَزْعِ الْأَسْوَار، يَوْمُ انْكِسَارِ الشيعة، يَوْمُ التَّصْرِيد، يَوْمُ التَصفیح، َ يَوْمُ سَيْلِ النغاب‏، يَوْمُ ظَفرت به بَنو إِسرائیل‏ نیز معانی روشنی ندارد. البته اشکالات لفظی مانند تعابیر عامیانه همچون «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأس»‏، «ریاء» و «جنٌبت» ممکن است به خاطر تصحیف باشد. 🔹ممکن است برخی وجه بزرگداشت این روز، آغاز امامت امام عصر عج بدانند و البته تاریخ این واقعه نیز محل اختلاف است. و در شهادت امام عسکری اقوال دیگری نیز وجود دارد. اما به هر حال این بر مطالب خبر نه ربیع تطبیق نمی کند. 🔹از سوی دیگر عید نامیدن روز بعد از شهادت یک امام هم دلیل می خواهد. اگر شروع امامت است که امامت از همان لحظه شهادت امام پیشین شروع می شود. اگر هم گفته شود که به حرمت امام پیشین باید شادی بر شروع امام بعد یک روز به تاخیر افتد، می پرسیم به چه دلیل یک روز تاخیر؟ اگر قضیه عرفی است که هنوز ایام عزای امام بعد باقی است. و اگر دلیل روایی دارد به کدام نص؟؟ پاسخی نیست، جز آنکه برخی برای توجیه خبر بی سند نه ربیع تنها احتمالی بدون قرینه را مطرح کرده اند. بنا بر این نکات اعتبار خبر نه ربیع اشکالات جدی دارد. و استناد به آن جدا بی وجه است. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️عوض کردن حکم اعدام با حبس ابد بخاطر خنده یکی از مجرمین و تفاوت نذاشتن بین اعدام و حبس ابد 🔸کاری ازمرحوم آیت الله خلخالی اولین حاکم شرع جمهوری اسلامی 🔹پیام فضلی نژاد : یکی از آنها برایم تعریف می کرد که شما روزی بنا داشتید بیست نفر را با هم محاکمه کنید جلوی صف آنها رفتید و گفتید یکی در میان از سمت راست اولی اعدام شود و دومی حبس ابد برود نفر آخر که حبس ابد گرفته بود به امید اینکه شاید روزی آزاد شود گویا خنده ای بر لبانش نقش بست و شما تا خنده او را دیدید گفتید حال که اینطور شد از آخر صف یکی در میان اولی اعدام شود و بعدی به حبس ابد رود 🔹خلخالی : آن خنده شیطانی بود دقیقا آن صحنه را به یاد دارم 🔹فضلی نژاد : خنده آن فرد شیطانی بود مثلا گناه بقیه متهمان چه بود و اصلا مگر خنده دلیل اثبات اتهامی است 🔹خلخالی : الان شما می آئید از دلیل و اثبات دلیل حرف می زنید آن موقع این چیزها نبود اصلا می گفتند فلانی ضد انقلاب است ما هم اعدامش می کردیم آن دسته هم که گفتی همه شان محارب بودند حبس ابد هم با اعدام که زیاد فرقی نمی کرد ♦️بخشی از مصاحبه پیام فضلی نژاد با مرحوم آیت الله خلخالی 👇👇 @Taammolate_talabegi
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی بین و سید حسن نصرالله! ⭕️ تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه من از خستگی‌ها چه بگویم با این محاسن سفید! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
♦️فتوای آیت الله سید محمد صادق روحانی در مورد آیت الله سید حسین فضل الله 🔹سوال : نظر شريف شما دربا
♦️مرحوم میرزا جواد تبریزی( مرجع تقلید، متوفی ۱۳۸۵ ش) درباره مرحوم سید محمد حسین فضل الله نوشتند: «اجتهاد ایشان ثابت نیست و ترویج و تایید ایشان جایز نمی باشد» 🔹بزرگانی مثل آیت الله منتظری ( کاری با مباحث سیاسی ایشون نداریم ) و دکتر صادقی تهرانی به اجتهاد ایشان شهادت دادند. 🔹ثانیاً چون ایشان عقایدی دارد که با نظر شما یا عقیده رایج حوزه قم همسو نیست ترویجش جایز نیست؟ 🔹 مرحوم سید حسین فضل الله وکیل تام‌الاختیار مرحوم آیت‌الله خویی در لبنان، مؤسس حوزۀ علمیۀ «المعهد الشرعی الاسلامی» در بیروت، شاخص‌ترین فقیه شیعه در لبنان معاصر و از نمادهای خط اول مقاومت در مقابل غاصبان صهیونیست 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️سانتافه 2018 نیوفیس ، پاداش فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی به بازیکنان فوتبال به خاطر صعود به جام جهانی !! 🔹یکی از درخواست‌های بازیکنان تیم ملی برای تعیین پاداش صعود به جام جهانی دریافت مجوز ورود خودرو به کشور بود که حالا در فاصله کمتر از دو ماه مانده تا جام جهانی پس از تعیین تکلیف فدراسیون فوتبال گزینه مشابه دیگری از سوی مسئولان کشور برای جبران زحمات ملی‌پوشان فوتبال در نظر گرفته شده 🔹قرار است به هر یک از ملی‌پوشان یک "سانتافه 2018 نیوفیس" برای صعود به جام جهانی داده شود؛ ماشین سواری‌ای که در حال حاضر قیمتی سه تا چهار میلیارد تومان دارد.!! ♦️از اون خبراست که واسه هضمش باید دو نخ سیگار کشید😅😅 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️نقد مستندات نه ربیع - بخش دوم 🔸استاد عمید رضا اکبری 🔹بررسی متنی اولا، معانی خبر را متفرداً غل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نظر استاد یوسفی غروی در مورد تاریخ وفات حضرت محسن 🔹ایام محسنیه مال ایام اوائل بعد وفات پیامبر نیست و برای دو ماه بعد وفات ایشون هست 🔹در هیچ تاریخی به صورت معین روزی برای سقط محسن تعیین نشده است 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مقام معظم رهبری : «تحمیل یک فکر، یک عقیده، یک نظم اجتماعی بر مردم، کارِ موفقی نیست». 🔹ما در انقلابمان، از اول چند اصل را فهمیدیم. اسلام به ما این اصول را تعلیم داد و امام حکیم عظیم فقیه بزرگوارمان، بارها این اصول را به زبانهای مختلف تکرار کرد. 🔹اصل دیگر این بود که تحمیل یک فکر و عقیده و نظم اجتماعی بر مردم، کار موفقی نیست. مخصوصاً آن وقتی که این فکر و عقیده، با دین و عقیده‌ی دینی مردم منافات و مخالفت داشته باشد. این، جزو اصول فکری و اسلامی ماست 🔸بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - 1368/10/06 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا