eitaa logo
تدبر حسینی
235 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
118 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈•ا بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم‏ مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۹ شرح اصطلاحات عرفانی : ⚡️ اول: : مرتبه جامع جمیع صفات و «الجامع لجمیع التعینات الفعلیه المؤثره » که همان مقام اولوهیت است که در مرتبه واحدیت تعین می یابد. ⚡️ دوم: مرتبه تفصیل آن مرتبه اجمال و : که همان مرتبه اسماء و صفات است. ⚡️سوم: : یعنی مرتبه جامع جمیع تعینات انفعالیه‌ای که از شؤونات آن، تاثر و انفعال و تقید و لوازم آن است. ⚡️چهارم: : یعنی مرتبه تفصیل این احدیت جمعیه کونیه . 📙(نقد النصوص، ص 39) 🎙استاد ضرابی / خرداد ۱۴۰۲/ بخش نهم سرالصلوه / صفحه هشتم @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈•ا بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم‏ مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۹ شرح اصطلاحات عرفانی : مراد اهل عرفان از ، تجلی و ایجاد به انکشاف حقیقت وجود و ظهور نور او در مظاهر خلقیه است و نتیجه و ظهور خروج ممکنات از ظلمتکده عدم به عالم نور و وجود است . و به واسطه ظهور فعلی است که از ممکنات طرد عدم می شود؛ بدون اینکه ذات از مقام غیب الغیوب تنزل یابد و ممکن از مقام فقر به مرتبه غنای ذاتی تجافی یا صعود کند تا مستلزم انقلاب ممکن به واجب بالذات بشود. در اثر تجلی حق از پشت پرده های اسماء در آیینه های خلقی بود که عوالم با ترتیب و نظمی خاص بر حسب ترتیب وجودی وجود یافت . نخستین چیزی که تجلی خود را آغاز نمود، «مشیت » مطلقه و ظهور غیر متعین است که از آن به تعبیر کرده‌اند . پس « » همان مقام ظهور حقیقت وجود و اطلاق آن حقیقت و سریان آن حقیقت است . و «مشیت » عینا همان اراده آن حقیقت است . در مقام ظهور و تجلی و مراتب تعینات، از عقول مقدسه و ملائکه مقربه تا قوای طبیعی و فرشتگان زمینی، همگی مراتب مشیت و حدود و اراده در مقام تجلی و فعل می باشند: « خَلَقَ اَللَّهُ اَلْمَشِيئَةَ بِنَفْسِهَا ثُمَّ خَلَقَ اَلْأَشْيَاءَ بِالْمَشِيئَةِ . » 📕(اصول کافی، ج 1، ص 110، حدیث 4) . [ امام صادق (عليه السّلام) فرمود: خداوند مشيت را بخود مشيت آفريد سپس چيزها را با مشيت آفريد.] در صورت هر چه گشت موجود بنمود جمال خویش ظاهر در عین ظهور گشت مخفی در عین خفا نمود اظهار 🎙استاد ضرابی / خرداد ۱۴۰۲/ بخش نهم سرالصلوه / صفحه نهم @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈•ا بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم‏ مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۹ شرح اصطلاحات عرفانی : 🍀در عرفان نظری، اسماء به اعتباری به چهار قسم تقسیم می شوند که امهات اسماء نامیده می شوند: « الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ » که اسم جامع جمیع اینها «الله » و «الرحمن » است . « قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَنَ أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى» .(اسری/110) 🍀 یعنی هر یک از اسماء حسنی داخل حیطه اسم الله و الرحمن هستند، پس مظهر هر اسمی ازلی و ابدی است و ازلیت او ناشی از اسم اول است و ابدیتش از اسم آخر و ظهورش از اسم ظاهر و بطونش از اسم باطن . 🍀 بنابراین اسماء متعلق به ابداء و ایجاد داخل در اسم اول و اسماء متعلق به اعاده و جزاء، داخل در اسم آخرند و آنچه متعلق به ظهور و بطون است، داخل در اسم ظاهر و باطن می باشد . و اشیاء خالی از این اسماء اربعه نیستند....... 🎙استاد ضرابی / خرداد ۱۴۰۲/ بخش نهم سرالصلوه / صفحه ششم @Tadaborehussaini ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱او منتظر ماست تا تحولات درونی ما به کمال برسد و آماده ظهور شویم.....🌱 🎤🏵سخنرانی بسیار زیباو شنیدنی از عارف واصل ومجاهد نستوه دکتر چمران در باب انتظار ومهدویت حتما گوش کنید همراه با تدبر .... شاید این جمعه بیاید شاید ........ ❤️🕋❤️ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا