eitaa logo
تدبر حسینی
238 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
116 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
🍃💞امام خميني (ره) معتقد است که اگر عارفي رباني مهلت یابد، مي‌تواند تمام منازل سائرين و معارج عارفين
امام خمینی(ره) در چگونگی تحقق این یک رکعت می‌فرماید: « ... که مؤمن و مقرب اهل تقوي است، متقوم به دو امر است که يکي، مقدمه ديگري است. 🌹🍃 اول: ترک خودبيني و خودخواهي که آن حقيقت و باطن تقوي است 🍃🌹و دوم: خداخواهي و حق طلبي که حقيقت معراج و قرب است. 📘[ آداب الصلوة، ص ۳۵۰.] 🔸 در واقع اين سفر دو رکن دارد: اول: رسيدن به مقام طهارت، دوم: رسيدن به مقام فنا در نماز. که شرط اساسي آغاز اين سفر نيز دور شدن از نجاست هاي ظاهري و باطني و به ويژه رذايل باطني است. خون پلید است و به آبی می رود لیک باطن را نجاست ها بود کان بغیر لطف آب کردگار کم نگردد از درون مرد کار 🌹🍃🍃🍃🍃🍃 (ره)/۱۴ /مرداد ۱۴۰۳ صفحه شش @tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
امام خمینی(ره) در چگونگی تحقق این یک رکعت می‌فرماید: « ... #نماز که #معراج مؤمن و مقرب اهل تقوي است
💠■■■■■■ 🧊 امام راحل(ره) در تعريف باطن نجاست ( که دوري از آن لازمه سفر است) مي فرمايند: نجاست، دوري از محضر انس و مهجوري از مقام قدس و منافي با نمازی است که معراج وصول مؤمنين و مقرب ارواح متقين است. 📘[ اسرار نماز، ص 14.] . ... بیان دیگر این دو رکن، اول: خروج از منزلگاه و بيت نفس و رکن دوم: حرکت الي الله و وصول به باب الله و فناي به فناء الله است. 📘[ اسرار نماز، ص ۸۵.] بنابراين، انسان براي اين که سفر معنوي را آغاز کند، بايد به «مقام طهارت باطن» برسد. روی ناشسته،نبیند روی حور لا صلوة گفت الّا بالطهور (ره)/۱۴ /مرداد ۱۴۰۳ صفحه هفت @tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
💠■■■■■■ 🧊 امام راحل(ره) در تعريف باطن نجاست ( که دوري از آن لازمه سفر است) مي فرمايند: نجاست، دوري
«پس از وصول(سالک)، نمازش نقشۀ تجلّیات و صورت مشاهدات جمال‏‎ ‎‏محبوب است... از قبیل‏‎ ‎‏سرایت حکم غیب به شهادت و ظهور آثار باطن به ظاهر است؛ چنانچه‏‎ ‎‏محقّقین از فلاسفه در خصوص تدبیر عالم عقلی نسبت به عالم مُلک (با آنکه‏‎ ‎‏عالی را توجّه به سافل نیست) فرمودند، تدبیرات آنها از این عالمْ تدبیر تبعی‏‎ ‎‏استجراری است؛ بلکه نزد اصحاب قلوب و ارباب معرفت، این تدبیراتْ‏‎ ‎‏نُسُک الهیّۀ تابعۀ تجلّیات اسماییه و صفاتیّه و ذاتیّه است » ما را کجا به کوي تو ممکن شود وصول کآنجا خيال را نبود قدرت نزول (ره)/۱۴ /مرداد ۱۴۰۳ صفحه هشت @tadaborehussaini شرح 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
«پس از وصول(سالک)، نمازش نقشۀ تجلّیات و صورت مشاهدات جمال‏‎ ‎‏محبوب است... از قبیل‏‎ ‎‏سرایت حکم غی
💠■■■■■ 💠شرح: امام راحل(ره)می‌فرماید: تا سالک خوانده می‌شود، عبادت به او منسوب است؛ یعنی: عبادت از عبد محقق می‌شود، اما وقتی به مقصود رسید و واصل شد، تحقق عبادت به حق منسوب می‌شود و اين است معني عبادت پس از وصول 📘[اسرار نماز، ص ۸۰] 🧊 و نیز درباره نماز واصل به حق می‌فرماید: به طور کلی آنان که مستغرق در مشاهده جمال جميل معشوق می‌شوند، به صورت عینی تجلياتی برایشان حاصل شود که حرکاتی شوقي در باطن قلب آن ها پدید می‌آید که سبب ایجاد آثاري در طبیعت و ملک وجودشان می‌شود؛ به نحوی که آن آثار به مناسبت کيفيت تجليات، مطابق با يکي از مناسک و عبادات است که با توجه مستقیم و از روی تدبیر او بوجود نیامده است (توجه استقلالي به کيفيت هيچ يک از آن ها برای انجام دادنشان ندارد)، در عین حال، هيچ جزيي يا شرطي از آداب صوريه و شرعی آن تغيير نکرده، کم و زياد نمی‌شود. (یعنی اين تدبيرات برای انجام مناسک الهيه، تابعه تجليات اسمائيه و صفاتيه و ذاتيه است) 📘[ اسرار نماز صص 12- 13.] (ره)/۱۴ /مرداد ۱۴۰۳ صفحه نه @tadaborehussaini
🟡یک رکعت نماز در سفرعشق 🔘 حقيقت عبارت از سفر الي الله و في الله و من الله است 🔘 حصول معراج حقيقي و قرب معنوي و وصول به مقام فناي ذاتي است 🔘و در نهایت با اتمام رکعت، سفر تمام مي شود؛ چرا که اصل نماز تنها يک رکعت است. 🔘و به مطابقت با مسلک توحید، بقيه رکعات (از فرايض و نوافل) براي اتمام همان يک رکعت است. که را در خود دارد...... 📘[ آداب الصلوة، ص 146.] @tadaborehussaini