بسم رب القلم
دوران شیرین دانشجویی
استاد از تلفن دانشجویان و سیرشان در فضای مجازی کلافه شده بود.به قول خودش فقط به تعداد انگشتان دست و شاید هم کمتر،دانشجویانی به ارائه یکی از دانشجویان گوش می دادند و از تلفنشان استفاده نمی کردند.استاد با برخوردی محکم و جدی همه را خلع سلاح کرد و تهدید کرد که دیگرتلفنی در دست کسی نبینم.
همین اقدام مقتدرانه استاد بزرگوار باعث شد که من هم تلفن را جمع کرده و قلم بردارم چیزی بنویسم تا خوابم نبرد☺️.البته بنده با تلفن کار نمی کردم و فقط روی صندلی ام بود.به فکرم رسیده است که چند خطی از اوضاع فضایی دانشگاه عزیزمان《فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند》برایتان سیاهی کنم.برگردید و نام داشگاه عزیزمان را کامل بخوانید😉.
ابتدا از همین کلاس شروع میکنم.فکر میکنم که تا الان فضای کلاس های دانشگاه را برای خود در ذهن مبارک به تصویر کشیده اید.
اکثر کلاس ها مثل هم هستند.
روند کلاس ها به شرح زیر است:
۱.تدریس مباحث سنگین استاد که از قرص خواب آور هم خواب آور تر استمگر اینکه موضوع درس برای دانشجویان جذاب باشد تا به این بهانه از خواب خود بگذرند😅.مباحثی که در کلاس ارائه میشود، بیشتر تئوری است و به گفته بسیاری از فارغالتحصیلان این دانشگاه(نو معلمان)، هیچ فایده خاصی برای کلاس درس ندارد.
۲.ارائه منظم دانشجویان در طول ترم برای کمک به خواب دانشجویان دیگر🤦♂ و البته کمک به خود جهت تمرین کلاسداری و سخنوری در میان جمع😎.
۳.امتحانات میان ترم و پایان ترم که اگر استاد لطف کند و این امتحانات را به صورت مجازی برگزار کند،شیرینی دوران دانشجویی دوچندان شده و گامی مهم در راستای افزایش سطح دانشجویان برداشته می شود.
۴.بخشی دیگر از شیرینی این دوران هم به آن روز هایی برمیگردد که با هر دلیلی استاد بزرگوار کلاس را لغو میکند تا دانشجویان محترم به کار های مهم خود همچون خواب در خوابگاه،گشت و گذار در شهر،بازی با لپ تاپ و...بپردازند.
این خاطرات ادامه دارد...🌹
@Taninmoallem
بسم رب القلم
🔰معلمان و فرهنگیان بی علم و ادب...
چند راهکار برای این اتفاق ناگوار میتوان پیشنهاد داد تا اگر درست به انجام برسد، امیدی برای آینده باقی خواهد ماند:
اولین راهکار این است که معلمان دغدغه مند سیستم آ.پ، دانش آموزان مستعد و متناسب با شغل مهم معلمی را شناسایی کنند و آینده شغلی ایشان را به معلمی سوق دهند؛منظور اینکه،بچه هایی که از دوران دانش آموزی(البته منظور دانش آموزان متوسطه اول و دوم است...)ویژگی ها و استعداد های لازم و حیاتی برای معلم بودن را دارند،شناخته و ایشان را با رضایت خویش و نه اجبار و با توجیه و تبیین نقش معلمی در نظام الهی و روشن کردن ضرورت نیاز کشور به معلمان واقعی و حقیقی برای وی، راضی به هدف گذاری در راه رسیدن به معلم شدن کنند.
راهکار دوم مانند راهکار اول است منتها با نقش اولی والدین؛ پدر و مادر های بزرگواری که برای این کشور و نظام دلسوز هستند، اگر احساس کردند که فرزندشان برای شغل معلمی، آن هم معلم واقعی و حقیقی، توانایی لازم را دارا است، او را به صورت منطقی و مختارانه، راهی این میدان مقدس کنند و خود نیز از برکات معنوی آن، هم در این دنیا و هم در آندنیا بهره مند شوند.
نکته:دو راهکار مذکور برای هر انسانی که دغدغه دارد نیز مدنظر است.
راهکار بعدی و شاید بتوان گفت مهم ترین راهکار و البته سخت ترین،پر درد سر ترین ولی در صورت عملیاتی شدن، آن هم به نحو صحیح،بهترین راهکار،《مطالبه گری برای تغییر وضعیت موجود در سیستم گزینش》است. باید معلمان و دلسوزان و دغدغه مندان، این مسئله مهم را به صورت درست برای مسئولین مربوطه کشوری از طرق مختلف روشن کنند و از خطرات پیش رو ایشان را بر حذر بدارند و خواستار تغییر و تجدید قانون شوند. بی تردید این راهکار بسیار سخت و مشکل فرسا است اما باید برحسب وظیفه به آن عمل کنیم و اگر به صورت درست و منطقی مطالبه شود، تردیدی نیست که جواب خواهد داد هرچند دیر...
این ها چند راهکار پیشنهادی برای رفع این اتفاق ناگوار بود و قطعا راهکار های دیگری هم نیز وجود خواهد داشت که نیاز هست دغدغه مندان این عرصه، با همفکری هم، آن ها را مطرح کنند و به دنبال اجرایی کردن آن باشند.
وظیفه ما انجام تکلیف است و حال هم تکلیف، مقابله با این وضعیت است هرچند نتیجه مطلوب را با ارمغان نیاورد.🌹
@Taninmoallem
بسم رب القلم
مدتی است که تعطیلی های مدارس زیاد شده است و دانش آموزان به دلایل مختلف که بعضی از این دلایل در واقع فقط《بهانه》است، آن هم نه از سوی خود و خانواده هایشان بلکه از جانب مسئولان،تعطیل می شوند و یادگیری را با سازوکار مجازی ادامه می دهند.
یک روز به دلیل کرونا،یک روز به دلیل آلودگی هوا،روزی دیگر به دلیل زلزله و اخیرا هم به دلیل سرمای هوا و مشکلات پیرامون آن...
این دلایل برای همه نمایان است و کسی منکر آن نیست اما آیا تنها تدبیر و راه حل برای ادامه آموزش،تعطیلی مدارس و ادامه آموزش مجازی است؟آیا هیچ راه دیگری نمی شد انتخاب کرد؟آیا توجیهی منطقی برای آموزش مجازی که همه شاهد مشکلات کوچک و بزرگ آن در این دوسال اخیر بوده ایم، مِن جمله پایین آمدن سطح علمی فرزندانمان، دارید؟
برای دلیل سرمایه هوای این روزها و کاهش فشار گاز شهر که بنده آن را بهانه ای میدانم و نه دلیل،به جای تعطیلی،می شود راه حل های بهتری برگزید.
اولاً، اولویت مسئولین در تأمین سوخت جایگزین مکان های عمومی و ادارات و...باید با مدارس باشد و ابتدا این مکان ها را درست کنند؛ زیرا در این مکان، کودکان و نوجوانان حضور دارند و مسئله تربیت و تعلیم بر همه چیز ارجحیت دارد که این مهم برای همه بدیهی است. دیگر مکان های عمومی و ادارات را می شود با لباس گرم و استفاده از وسایل گرمایشی برقی و مقداری پایین تر بودن دما هم تحمل کرد.
ثانیاً، تغییر ساعت شروع و اتمام کلاس های درس کار سختی نیست و می شود با دو ساعت تاخیر در شروع و پایان زمان مدارس،مانع از تعطیلی آن شویم.
ثالثاً، بیشتر خانواده ها خواهان عدم تعطیلی هستند و در نتیجه ایشان می دانند که در این هوای سرد باید فرزندشان لباس بیشتر و گرم تری بر تن کند و این امر را رعایت میکنند.
رابعاً، آفتاب این روز ها، نسبتا هوای خوبی را ایجاد کرده است. بعضی از کلاس ها را می شود در فضای باز و زیر نور گرم خورشید برگزار کرد و از فضایل فضای باز هم در فرایند آموزش بهره برد.
و...
سخن آخر اینکه لطفاً و خواهشاً برای مدارس و وضعیت دانش آموزان این شهر که اُمیدان و آینده سازان و نور چشمان ما هستند بهتر و با تدبیر تر تصمیم بگیرید و به این تعطیلی های راه و بی راه خاتمه دهید.🌹
@Taninmoallem
جذاب تر کردن کلاس های آموزشی
مقدار زیادی از حجم اطلاعاتی که انسان دریافت میکند از طریق #تصویر است. یکی از بهترین روش ها برای #تدریس آموزش تصویری است. بدین صورت که #معلم با نشان دادن #تصویر و پخش #کلیپ میتواند محتوای بسیار زیاد و ماندگاری را منتقل کند.
و چه زیباست که تدریس به این صورت اجرا بشود...
اما بزرگترین #مانع برای این کار، کم بودن وقت و توان هر معلم برای جمع کردن محتوا و ساخت پاورپوینت و تولید کلیپ در زمینه هر درس است.
اینجاست که اهمیت نظام آموزشی مشخص میشود. کافی است وزارتخانه با صرف بودجهای اندک برای هر درس در هر پایه #محتوای_مناسب آن را تولید کرده و در اختیار هر کدام از معلمان بگذارد.
به عنوان مثال برای فلان درس تاریخ کافی است تا #مستندی_جذاب برای آن ساخته شود و تمامی محتوایی که درس میخواهد منتقل کند در آن گنجانده شود.
ادامه کلاس را هم میتوان به صحبت پیرامون همان مستند و رفع اشکال در زمینه آن گذراند که به فهم و تثبیت درس کمک شایانی میکند.
که این امر یکی از معروفترین شیوه نوین تدریس به نام « #کلاس_معکوس » است.
در اکثریت درس ها یا حداقل دروس مهم میتوان این کار را انجام داد.
#آموزش_مطلوب
#آموزش_پرورش_مطلوب
@Taninmoallem
بسم رب القلم
🔰#پرورش خاک خورده در اندرونی آ.پ
مهم ترین و اصلی ترین وظیفه و تکلیف #سیستم_آموزش_و_پرورش، #پرورش و #تربیت دانش آموزان است که متاسفانه در اندرونی اسناد و قوانین آن، در گوشه ای رها شده و غبار فراموشی و تاریکی آن را پنهان کرده است.
همه توجه ها، هم از سوی اولیا و فراگیران و هم از سوی #معلمان و مربیان به《آموزشِ》آموزش و پرورش جلب شده است، جز عده قلیلی که جزو #خوبان روزگارند.
وظیفه ما که به این نتیجه رسیده ایم و این《پرورشِ》خاکی را در گوشه و کنار سیستم دیده ایم چیست؟چه باید بکنیم؟اگر چشم پوشی کردیم و ما هم مثل بقیه به خواب رفتیم و یا خود را به خواب زدیم نتیجه چه خواهد شد؟!
بدیهی است که باید تمام #تلاش و #همت خود را بهکار بگیریم تا این مهم را دوباره از اندرونی و پستوها بیرون بیاوریم و سر دست بگیریم و هدیه کنیم به شاگردان خود؛ همان هدیه اصلی و واقعی که سال هاست از آن محروم ماندهاند که اگر ما نیز #غفلت کنیم و فرصت ها بگذرد، دچار #خسران خواهیم شد.
در حالت عملیاتی پرورش و تربیت، این #ماموریت را معمولا در فضای #مدرسه و #کلاس، در حال حاضر نمیتوان اجرایی کرد و اجرای آن به صورت جزئی و محدود است.
با توجه به دیدگاه #امام_امت در حال حاضر، تمامی کارها اعم از فعالیت های فرهنگی،حل معضلات اجتماعی، مردمی و... باید با محوریت #مساجد صورت گیرد.
خُب نتیجه این مقدمات مذکور چه می شود؟چه نتیجه ای میتوانیم بگیریم؟چه باید بکنیم؟
✅ یکی از راه های تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان و جوانان امروزی، جذب ایشان از طریق مدارس به مساجد است. پرورش وتربیتِ آموزش و پرورش را باید در #مساجد پیاده کنیم.
پ.ن:منظوراز مساجد، #مسجد_تراز_انقلاب است و نه هر مسجدی...
ادامه دارد...🌹
ناموس آموزش و پرورش شده است « #نمره »! این بیاحترامی به #حیثیت #معلم است.
چرا معلم را اینقدر انسان عادلی نمیدانیم که با زبان خود و با تشخیص خودش بگوید «این دانشآموز قبول است!»
حرمت معلم بیش از نمرههایی است که ذهنها را پوسیده میکند و #خلاقیت را نابود میکند.
اما وقتی ما از معلم، برگۀ امتحانی میخواهیم، یعنی «ما به تو اعتماد نداریم!»
البته ممکن است یک معلمی هم پارتیبازی کند یا به یک کسی ظلم کند، اما این #فسادش #کمتر است از این فسادی که نمرهها به دنبال میآورند.
میبینید که اکثر دانشآموزان ما #دانشمند نمیشوند؛ این #جنایتی است که ما در حق دانشآموزان انجام میدهیم!
#استاد_پناهیان
سلسله مباحث
سبک زندگی مؤثرتر از آگاهی و ایمان
جلسه دوم
❌از این موضوع رنج میبرم...
این جملات رهبر انقلاب را با دقت بخوانید:
«یکی از راههای فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار بهوفور صورت میگیرد. ... من از اینکه میبینم جوانان ما از این قضایا بیاطّلاعند، رنج میبرم.» ۱۳۸٠/۸/۲٠
در سخنرانی های متعدد آقا تذکر داده اند که تاریخ بخوانیم و از اهمیت آن بسیار سخن گفته اند.
با خواندن آثار و سخنان ایشان متوجه می شویم که خود ایشان نیز به شدت پیگیر این موضوع هستند تا جایی که اگر به «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن-ویرایش سوم-صفحه۶۴» مراجعه کنیم متوجه می شویم که ایشان نه تنها تاریخ ایران، بلکه تاریخ سایر کشورها را نیز دنبال کرده و خوانده اند! 😳😍
خب، حالا که به نظر حضرت آقا و اهمیت خواندن تاریخ آگاه شدیم برویم سراغ خودمان🤔👇
🚫ما(شخص خودمان) چکار کرده ایم؟ فعالان فرهنگی و پایگاه ها و مساجد ما چکار کرده اند؟ آموزش و پرورش ما چکار کرده است؟ آیا مدرسه، بچه ها را مشتاق خواندن تاریخ کرده است یا با روش های غلط آموزشی موجب فراری شدن بچه ها از تاریخ شده است؟ 🤔
طی تجربه و یک نگاه سطحی به وضعیت موجود، همه ما متوجه می شویم که مدرسه با روش های غلط آموزشی که در درس تاریخ داشته، موجب فراری شدن دانش آموزان و دبیرستانی ها شده است.
(داخل پرانتز: طبق صحبت های استاد پناهیان در "تهران، اجتماع دهه هشتاده ها- ۱۴٠۱/۱٠/۲۳" قرار شد دیگر به دبیرستانی ها ، دانش آموز نگوییم و... برای همین بنده در اینجا دانش آموزان ابتدایی را از نوجوانان و جوانان دبیرستانی جدا کردم... از این به بعد هرجا گفتم فراگیران یعنی هردوی اینها...)
✅خب... اکنون چه باید کرد تا فراگیران علاقه مند به درس تاریخ شوند یا حداقل اینکه از آن گریزان نباشند؟! 👇
1⃣ نباید تنها به نقل تاریخ بسنده کرد... باید مطالبی گفته شود که کاربردی و موردنیاز فراگیران باشد.
مثلا معلم بعد از اینکه درس«دوران قاجار» تمام شد، مطالب درس را تحلیل و نکاتی که به درد زندگی فردی و اجتماعی می خورد را بیان کند... زمانی که فراگیران متوجه شوند که می توانند این نکات را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنند، خواه ناخواه به تاریخ علاقه مند می شوند و به دنبال آن هستند بیشتر از این درس استفاده کنند و درس زندگی آموزند.
2⃣ از قرآن یاد بگیریم و مانند آن، تاریخ را بیان کنیم... اگر خوب دقت کنیم متوجه می شویم که قرآن بخش هایی از تاریخ را آورده است و هیچ داستان و تاریخی را تا آخر نگفته، بلکه مختصر و مفید بیان کرده تا حدی که یک جایی در زندگی به دردمان بخورد...
3⃣ نباید به دنبال حفظ کردن جزئیات باشیم... باید به دنبال این باشیم که فراگیران سِیر و جریان تاریخ را بفهمند... معلم باید به جای پرسیدن از نام اشخاص و تاریخ ها، از کل جریان آن تاریخ سؤال کند.
مثلا فراگیر در همین حد که بداند یک زمانی هند مستعمره انگلیس بوده و انگلیس چه بلاهایی سر هند آورده است و چقدر مردم هند را مورد اذیت و آزار قرار داده کافی است. دیگر نباید به دنبال این باشیم که آیا فراگیر، تاریخ و زمان شروع و پایان استعمار، نام پادشاهان و وزرای انگلیس و هند در آن زمان و... را می داند و حفظ کرده یا خیر!
📚 و در آخر به کسانی که می خواهند از تاریخ صده گذشته اطلاعات کسب کنند توصیه می کنم کتب «تاریخ معاصر از نگاه مقام معظم رهبری»، «خود خدا و خدازاده اثر استاد راجی» و «دهه شصت مظلوم» را مطالعه کنند...
🤲امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم این وضعیت را درست کنیم تا کمتر ولی و رهبرمان رنج بکشند... 😔
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍نیما حیدری دخت
《چاقو کاری شون کنیم؟؛ نه، لازم نیست؛ #لاین_تحریف آمادست...》
عجیب و زیبا بود سخن امیرالمؤمنین ع که أَوَّلُ اَلدِّينِ مَعْرِفَتُهُ اولین قدم در دینداری؛ شناخت آن است...
مکالمه زیر را بخوانید:
_سلام آقای حبیبی! نظرتون درباره محمد آقا چیه؟
_خیلی پسر با #دین و ایمونیه؛ نمازهایش یکساعت طول میکشه؛ از در هیئت بیرون بیندازنش از پنجره میاد داخل؛موقع نماز؛ آواز اذون دادنش کل محله رو پر میکنه؛ همه قبیله باخبرند تو هر ماهی؛ حداقل ده روز روزه میگیره؛ از انگشتر عقیقی که پارسال از بازاررضا خرید و ایام اربعین به نجف و کربلا برد و حسابی تبرک کرد که نگم برات...
_بسیار عالی، حالا اجازه میدهید ایشان به خواستگاری دخترتان بیایند؟
_پسر خوبی هست؛ من از اعماق وجودم دوستش دارم؛ حتی اگر امام جماعت وایسته پشت سرس نماز میخونم ولی با عرض پوزش؛ خیر.
_عه چرا آقای حبیبی؟ مگر محمدآقا عیب و ایرادی داره؟
_نه؛ چه عیب و ایرادی؟ محمد آقا از لحاظ دینی همه چی تمومه؛ نماز و روزه هاش نوبره ولی اگر کنارش تعهد و #مسئولیت_پذیری میداشت و میتونست یه زندگی رو بچرخونه؛ خاک پاش هم بودم
⛔️یه لحظه توقف!!!
این مکالمه نیست؛ بیانگر واقعیت و حقیقت تلخی در جامعه ماست...
مسئله ای که سالهاست در فکر و عمل مردم جا افتاده؛ چی؟
《محدود کردن دین به ظواهر》
تا اسمی از دين برده میشود؛ خیلیها یاد گلدسته های مسجد و نماز و رکوع و سجده میفتند؛ در حالیکه #دین فراتر از این حرفهاست...
دین آمده دنیا و آخرت انسانها را بسازد نه فقط دیوار مساجد را...
دین آمده لکه چرکین ظلم و بی عدالتی را از جامعه پاک کند؛ نه فقط خون روی لباست را
دین آمده انسان را موظف به #مسئولیت_پذیری در قبال جامعه کند نه فقط به احکام غسل و طهارت...
اساسا هدف بعثت؛ لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلۡقِسۡطِۖ ² بوده
همه ی ظواهر دین سرجای خودش...
ولی ظواهر درصدی از دین هستند؛ نه همه دین...
در #آموزش_و_پرورش و #مدارس خودمان دین چگونه به نوجوان و جوان معرفی میکنیم؟
حتی اگر معلم تمام تلاشش را بکند تا دانش آموزش تشنه خدا و دین شود؛ ولی مفهوم دین را اشتباه به او بفهماند؛ عملا هیج پیشرفتی نصیب آن دانش آموز نمیشود...
عملا بسیاری از مطالب کتاب دین و زندگی دبیرستان نه دین به ما یاد داد نه زندگی...
وقتی تعزیف درستی از #دین ارائه بدهی ؛ خیلی از کسانی که فقط قمپز دینداری را جار میزدند و کم کاری خودشان را زیر سایه خدا و پیغمبر قایم میکنند از #رینگ_دینداران خارج میشوند...
از اون طرف؛ این عده مورد استقبال #دشمن قرار میگیرند.
با یک دید معقول بنگریم؛ حقیقتا لطمه ای که جریان داخلی؛ با فهم ناقص خود به دین میزنند پرهزینه تر از توهین های مستقیم دشمن به مقدسات است.
البته این مطلب نیاز به توضیحات دارد و ابعاد دیگری از این موضوع را انشاالله در یادداشتهای بعدی خواهم گفت.
مطلب را با سخن زیبای رسول الله ص به پایان میرسانم که فرمودند:
لاَ تَنْظُرُوا إِلَى كَثْرَةِ صَلاَتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ وَ كَثْرَةِ اَلْحَجِّ وَ اَلْمَعْرُوفِ وَ طَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّيْلِ وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ.³
نگاه نكنيد به بسيار نماز خواندن مردم و بسيار روزه گرفتن و زياد حج كردن آنها و زمزمه آنها در شب؛ بلكه نظر كنيد به راستگویی و ادا كردن امانت[در آنها]
۱)الاحتجاج ج ۱، ص ۱۹۸
۲) اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید
۳)الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۳۰۳
#به_واقعیتها_برگردیم (۱)
✍ محمدرضا معيني
#نظامرتبهبندی
یا
#نظامحقخوری
مسئله این است؟
⛔قصه ی پر درد را از جایی باید شروع کرد که در جامعه ای زندگی می کنیم که مسئولین آن برای مهمترین و با ارزش ترین قشر جامعه یعنی #معلم نه تنها هیچ جایگاه و ارزشی قائل نیستند، بلکه چه بسا #معلمی و شغل انبیا را به پایین ترین حد چه از نظر تکریم شخصیتی و چه از نظر جایگاه اجتماعی رسانده اند.
❌جای بسی تاسف است برای آن دسته از مسئولینی که برای حقوق اندکی که قرار است اضافه شود، جمعیت کثیری از معلمانی که با اخلاص و خستگی ناپذیری در جهت تعلیم و تعلم مهمترین قشر جامعه بنا به فرموده رهبری که #نوجوانان و #جوانان هستند، را از این راه دل زده کرده اند. آن هم با یک موضوع خنده دار به نام #نظامرتبهبندی... .
نظامی که قرار بود بهترین ها را شناسایی کند، برای عده ای تبدیل شد به یک اهرمی برای #مدرکسازی، هر کس به هر نحوی برای گرفتن امتیاز بیشتر دست بر هر کار ممکن زد. انقدر ارزش معلمی را پست و کوچک کردند که معلمان سختکوش،به جای درگیر کردن فکر و ذهنشان در جهت #اموزشوپرورش، درگیر #کاغذبازی هایی شدند که در حال حاضر باتوجه به نبود #بودجه کافی، میتوان گفت تمامی تلاشی که برای بدست اوردن امتیاز کردند #پوچ شد.. .
◀️و اکنون که امید همه معلمان از این #نظامرتبهبندی تبدیل به ناامیدی شده است، دیگر هیچ رمق و انگیزه ای برای آن دسته از معلمانی که پای کار و پرانگیزه بودند، وجود ندارد که حتی کما فی السابق به تدریس خود ادامه دهند.
عمق فاجعه آنجایی مشخص می شود که یک فرهنگی دغدغه مند، به #معلمی به عنوان شغل دوم نگاه کرده، و روح و جسمش در صدد کاری دیگر برای بدست آوردن پول بیشتر برود.
عمق فاجعه آنجایی مشخص میشود که #معلم نه از روی دلسوزی بلکه بعضا از روی اجبار در کلاس درس حضور پیدا کند. آن وقت مگر می توان نیروی جوان متعهد برای کشور ساخت؟.
عمق فاجعه آنجایی مشخص می شود که یک شخصی که به عنوان #معلم گروهی از دانش آموزان و آینده سازان یک جامعه شناخته می شود و قرار است تربیتی اتخاذ که بعضا از عهده والدین خارج است به یک فرد منفعل و حقیر در نگاه جامعه تبدیل می شود، آن هم به وسیله یک علت آشکار به اسم #حقوق و #نظامرتبهبندی
کامل کننده این سخن، صبحتی است از پدر جامعه اسلامی که فرمود : تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ نقشی پر رنگتر از نقش خانواده و پدر و مادر. ۱۳۸۴/۰۲/۱۲
عمق فاجعه آنجایی مشخص می شود که نظر و دیدگاه مسئولین امر کاملا متضاد با نگاه ولی جامعه یعنی رهبری است، آنجایی که ایشان نسبت به مقام #معلم این سخن زیبا را به زبان می آورند:
🔰در جامعه ای که بر محور آموزش می چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است. ۱۳۷۱/۰۲/۰۹
❗مقایسه کنید چه تفاوت آشکاری وجود دارد.. .
اگر قرار است معلم محور حرکت پیشرفت باشد، پس چرا اینگونه آنها را به بازی گرفته اید؟؟
و این قصه پر از درد و بازی پوچ ادامه دارد...
#معلم
#شرافت
۱۴۰۲/۰۱/۰۶
✍️جوادجعفرزاده
@delneveshteh31
یک ایده خوب و کاربردی
#پدر و #مادرها و هم چنین #مدیران_مدارس میتونند برای #روزه_اولی_ها یه #جشن #افطاری_ساده و #پرنشاط برگزار کنند و اونجا برای تشویق بچه ها به روزه داری بهشون #هدیه بدن.
یادمون باشه بچه ها تو سن پایین با #تشویق میتونند خیلی #انرژی بگیرند.
این انرژی رو ازشون دریغ نکنیم.
#ایده
@lataelatt
تو این یه هفته که بعد از از چند وقت تعطیلی بچه ها دارن میرن مدرسه مخصوصا عید امسال که افتاد تو ماه رمضان یه چیزی توجه منو تو کلاس به خودش جذب کرد...
چیزی که برام جالب اینه که مدرسه ها افتاده تو ماه رمضان بچه ها اکثرا تا سحر یا بعضاً تا بعد اذان صبح بیدارن و شاید برای خواب وقت زیادی نداشته باشن
پس طبیعیه که مدرسه رو با رختخواب اشتباه بگیرن مخصوصا اگه درس سنگین ریاضی باشه و تو هم چیزی حالیت نشه...
اتفاقا سر کلاس ریاضی که زنگ اول هم بود و معلم داشت درس میداد تک به تک داشتم بچه هارو نگاه میکردم یکی سرش رو گذاشته بود رو دستاش و داشت خواب هفت پادشاه و میدید یکی دیگه هم که چشماش باز نمیشد و فقط سعی میکرد چشماش باز نگه داره و همینجور ادامه داشت این داستان...
با خودم فکر کردم ببینم آیا راهی نیست که حداقل همین یه ماه رو یکاریش میکردن...
همون دانش آموزی که حواسش به همه جا هس جز درس :))))
•|نوشته های سبز من|•
@neveshtehhaisabzman
سلام
بنده یک دانشجو هستم 🖐️
از نوع دانشجو هنر 🧑🎨🖼️
دوره دبیرستان نوبت اول و دوم به شدت برای من عذاب آور بود! میپرسید چرا؟ خیلی واضح است، در یک شهرستان در قلب #خراسان_جنوبی باشی و از قضا زمانه،محروم💔
این میشود که #شمع_استعداد های درونی نوجوانانی که #آینده_ساز این کشور هسستند خاموش میشود!
خدا پدر و مادرم را خیر بدهد🤲📿 سایهشان بالای سرم باشد،کم نگذاشتند برای من حقیر، در همه حال یاریگر من بودند و شمع استعدادم که از طرف بادهای شمالی انتکرال، سینوس، کوتانجانت، شیمی و ... مورد حمله بود، محافظت کردند!
آخر نمیدانم چرا ! چرا باید من که #رشته_فنی دارم مثل "کامپیوتر"، باید شیمی پاس کنم، باید فیزیک پاس کنم، باید معادلات سخت ریاضی که یاریگر من نیست را #حفظ کنم!
(الان فکر نکنید که بنده مخالف درس #ریاضی هستم ! خیر، ریاضی ضروری است باید باشد ولی حدی دارد! آنکه میخواهد بیشتر از ریاضی بداند به رشته ریاضی و فیزیک رجوع میکند!)
در آن سن و سال، #شوقوشورجوانی سرشار است🤸 #استعداد_های_درخشان بسیار است، چرا میخواهید با تبر کُند و آرام و دردناک این #درخت_پربار_استعداد_و_خلاقیت را ریشه کن کنید؟
چرا همه باید به دنبال رشته های #تجربی باشند چون پول دارد! چون که دیگر استعداد هایشان #خاموش شده و دیگر نمیدانند از چه راهی به غیر از #درس_خواندن میشود کار کرد، چون که معادلات ساده برخورد در جامعه را یادنگرفته است😢💔 به کسی نزدیک میشود دست دراز میکند و سلام میکند و این معادله تکان خوردن دست را در ذهنش حل میکند که چقدر انرژی رد و بدل شده😐
خب این چه دردی از زندگی را دوا کرد🤦🏻♂️
طرف آموزش اجتماعی و نوع برخورد با دیگران را ندارد و چیزی از قوانین جامعه نمیفهمد و از هر راهی که میخواهد به دنبال پول میرود 😐
حلال و حرامش هم مهم نیست!
اینها از همان دوران نوجوانی ، و وقتی که با تبر🪓 به #ریشه_استعداد و #شور_و_نشاط ضربه میزنند شروع میشود!
دیدم که میگویم...
حرف زیاد است و دلی خون 💔
.
🖋️عین.میم