بسم رب القلم
🔰#پرورش خاک خورده در اندرونی آ.پ
مهم ترین و اصلی ترین وظیفه و تکلیف #سیستم_آموزش_و_پرورش، #پرورش و #تربیت دانش آموزان است که متاسفانه در اندرونی اسناد و قوانین آن، در گوشه ای رها شده و غبار فراموشی و تاریکی آن را پنهان کرده است.
همه توجه ها، هم از سوی اولیا و فراگیران و هم از سوی #معلمان و مربیان به《آموزشِ》آموزش و پرورش جلب شده است، جز عده قلیلی که جزو #خوبان روزگارند.
وظیفه ما که به این نتیجه رسیده ایم و این《پرورشِ》خاکی را در گوشه و کنار سیستم دیده ایم چیست؟چه باید بکنیم؟اگر چشم پوشی کردیم و ما هم مثل بقیه به خواب رفتیم و یا خود را به خواب زدیم نتیجه چه خواهد شد؟!
بدیهی است که باید تمام #تلاش و #همت خود را بهکار بگیریم تا این مهم را دوباره از اندرونی و پستوها بیرون بیاوریم و سر دست بگیریم و هدیه کنیم به شاگردان خود؛ همان هدیه اصلی و واقعی که سال هاست از آن محروم ماندهاند که اگر ما نیز #غفلت کنیم و فرصت ها بگذرد، دچار #خسران خواهیم شد.
در حالت عملیاتی پرورش و تربیت، این #ماموریت را معمولا در فضای #مدرسه و #کلاس، در حال حاضر نمیتوان اجرایی کرد و اجرای آن به صورت جزئی و محدود است.
با توجه به دیدگاه #امام_امت در حال حاضر، تمامی کارها اعم از فعالیت های فرهنگی،حل معضلات اجتماعی، مردمی و... باید با محوریت #مساجد صورت گیرد.
خُب نتیجه این مقدمات مذکور چه می شود؟چه نتیجه ای میتوانیم بگیریم؟چه باید بکنیم؟
✅ یکی از راه های تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان و جوانان امروزی، جذب ایشان از طریق مدارس به مساجد است. پرورش وتربیتِ آموزش و پرورش را باید در #مساجد پیاده کنیم.
پ.ن:منظوراز مساجد، #مسجد_تراز_انقلاب است و نه هر مسجدی...
ادامه دارد...🌹
ناموس آموزش و پرورش شده است « #نمره »! این بیاحترامی به #حیثیت #معلم است.
چرا معلم را اینقدر انسان عادلی نمیدانیم که با زبان خود و با تشخیص خودش بگوید «این دانشآموز قبول است!»
حرمت معلم بیش از نمرههایی است که ذهنها را پوسیده میکند و #خلاقیت را نابود میکند.
اما وقتی ما از معلم، برگۀ امتحانی میخواهیم، یعنی «ما به تو اعتماد نداریم!»
البته ممکن است یک معلمی هم پارتیبازی کند یا به یک کسی ظلم کند، اما این #فسادش #کمتر است از این فسادی که نمرهها به دنبال میآورند.
میبینید که اکثر دانشآموزان ما #دانشمند نمیشوند؛ این #جنایتی است که ما در حق دانشآموزان انجام میدهیم!
#استاد_پناهیان
سلسله مباحث
سبک زندگی مؤثرتر از آگاهی و ایمان
جلسه دوم
❌از این موضوع رنج میبرم...
این جملات رهبر انقلاب را با دقت بخوانید:
«یکی از راههای فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار بهوفور صورت میگیرد. ... من از اینکه میبینم جوانان ما از این قضایا بیاطّلاعند، رنج میبرم.» ۱۳۸٠/۸/۲٠
در سخنرانی های متعدد آقا تذکر داده اند که تاریخ بخوانیم و از اهمیت آن بسیار سخن گفته اند.
با خواندن آثار و سخنان ایشان متوجه می شویم که خود ایشان نیز به شدت پیگیر این موضوع هستند تا جایی که اگر به «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن-ویرایش سوم-صفحه۶۴» مراجعه کنیم متوجه می شویم که ایشان نه تنها تاریخ ایران، بلکه تاریخ سایر کشورها را نیز دنبال کرده و خوانده اند! 😳😍
خب، حالا که به نظر حضرت آقا و اهمیت خواندن تاریخ آگاه شدیم برویم سراغ خودمان🤔👇
🚫ما(شخص خودمان) چکار کرده ایم؟ فعالان فرهنگی و پایگاه ها و مساجد ما چکار کرده اند؟ آموزش و پرورش ما چکار کرده است؟ آیا مدرسه، بچه ها را مشتاق خواندن تاریخ کرده است یا با روش های غلط آموزشی موجب فراری شدن بچه ها از تاریخ شده است؟ 🤔
طی تجربه و یک نگاه سطحی به وضعیت موجود، همه ما متوجه می شویم که مدرسه با روش های غلط آموزشی که در درس تاریخ داشته، موجب فراری شدن دانش آموزان و دبیرستانی ها شده است.
(داخل پرانتز: طبق صحبت های استاد پناهیان در "تهران، اجتماع دهه هشتاده ها- ۱۴٠۱/۱٠/۲۳" قرار شد دیگر به دبیرستانی ها ، دانش آموز نگوییم و... برای همین بنده در اینجا دانش آموزان ابتدایی را از نوجوانان و جوانان دبیرستانی جدا کردم... از این به بعد هرجا گفتم فراگیران یعنی هردوی اینها...)
✅خب... اکنون چه باید کرد تا فراگیران علاقه مند به درس تاریخ شوند یا حداقل اینکه از آن گریزان نباشند؟! 👇
1⃣ نباید تنها به نقل تاریخ بسنده کرد... باید مطالبی گفته شود که کاربردی و موردنیاز فراگیران باشد.
مثلا معلم بعد از اینکه درس«دوران قاجار» تمام شد، مطالب درس را تحلیل و نکاتی که به درد زندگی فردی و اجتماعی می خورد را بیان کند... زمانی که فراگیران متوجه شوند که می توانند این نکات را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنند، خواه ناخواه به تاریخ علاقه مند می شوند و به دنبال آن هستند بیشتر از این درس استفاده کنند و درس زندگی آموزند.
2⃣ از قرآن یاد بگیریم و مانند آن، تاریخ را بیان کنیم... اگر خوب دقت کنیم متوجه می شویم که قرآن بخش هایی از تاریخ را آورده است و هیچ داستان و تاریخی را تا آخر نگفته، بلکه مختصر و مفید بیان کرده تا حدی که یک جایی در زندگی به دردمان بخورد...
3⃣ نباید به دنبال حفظ کردن جزئیات باشیم... باید به دنبال این باشیم که فراگیران سِیر و جریان تاریخ را بفهمند... معلم باید به جای پرسیدن از نام اشخاص و تاریخ ها، از کل جریان آن تاریخ سؤال کند.
مثلا فراگیر در همین حد که بداند یک زمانی هند مستعمره انگلیس بوده و انگلیس چه بلاهایی سر هند آورده است و چقدر مردم هند را مورد اذیت و آزار قرار داده کافی است. دیگر نباید به دنبال این باشیم که آیا فراگیر، تاریخ و زمان شروع و پایان استعمار، نام پادشاهان و وزرای انگلیس و هند در آن زمان و... را می داند و حفظ کرده یا خیر!
📚 و در آخر به کسانی که می خواهند از تاریخ صده گذشته اطلاعات کسب کنند توصیه می کنم کتب «تاریخ معاصر از نگاه مقام معظم رهبری»، «خود خدا و خدازاده اثر استاد راجی» و «دهه شصت مظلوم» را مطالعه کنند...
🤲امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم این وضعیت را درست کنیم تا کمتر ولی و رهبرمان رنج بکشند... 😔
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍نیما حیدری دخت
《چاقو کاری شون کنیم؟؛ نه، لازم نیست؛ #لاین_تحریف آمادست...》
عجیب و زیبا بود سخن امیرالمؤمنین ع که أَوَّلُ اَلدِّينِ مَعْرِفَتُهُ اولین قدم در دینداری؛ شناخت آن است...
مکالمه زیر را بخوانید:
_سلام آقای حبیبی! نظرتون درباره محمد آقا چیه؟
_خیلی پسر با #دین و ایمونیه؛ نمازهایش یکساعت طول میکشه؛ از در هیئت بیرون بیندازنش از پنجره میاد داخل؛موقع نماز؛ آواز اذون دادنش کل محله رو پر میکنه؛ همه قبیله باخبرند تو هر ماهی؛ حداقل ده روز روزه میگیره؛ از انگشتر عقیقی که پارسال از بازاررضا خرید و ایام اربعین به نجف و کربلا برد و حسابی تبرک کرد که نگم برات...
_بسیار عالی، حالا اجازه میدهید ایشان به خواستگاری دخترتان بیایند؟
_پسر خوبی هست؛ من از اعماق وجودم دوستش دارم؛ حتی اگر امام جماعت وایسته پشت سرس نماز میخونم ولی با عرض پوزش؛ خیر.
_عه چرا آقای حبیبی؟ مگر محمدآقا عیب و ایرادی داره؟
_نه؛ چه عیب و ایرادی؟ محمد آقا از لحاظ دینی همه چی تمومه؛ نماز و روزه هاش نوبره ولی اگر کنارش تعهد و #مسئولیت_پذیری میداشت و میتونست یه زندگی رو بچرخونه؛ خاک پاش هم بودم
⛔️یه لحظه توقف!!!
این مکالمه نیست؛ بیانگر واقعیت و حقیقت تلخی در جامعه ماست...
مسئله ای که سالهاست در فکر و عمل مردم جا افتاده؛ چی؟
《محدود کردن دین به ظواهر》
تا اسمی از دين برده میشود؛ خیلیها یاد گلدسته های مسجد و نماز و رکوع و سجده میفتند؛ در حالیکه #دین فراتر از این حرفهاست...
دین آمده دنیا و آخرت انسانها را بسازد نه فقط دیوار مساجد را...
دین آمده لکه چرکین ظلم و بی عدالتی را از جامعه پاک کند؛ نه فقط خون روی لباست را
دین آمده انسان را موظف به #مسئولیت_پذیری در قبال جامعه کند نه فقط به احکام غسل و طهارت...
اساسا هدف بعثت؛ لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلۡقِسۡطِۖ ² بوده
همه ی ظواهر دین سرجای خودش...
ولی ظواهر درصدی از دین هستند؛ نه همه دین...
در #آموزش_و_پرورش و #مدارس خودمان دین چگونه به نوجوان و جوان معرفی میکنیم؟
حتی اگر معلم تمام تلاشش را بکند تا دانش آموزش تشنه خدا و دین شود؛ ولی مفهوم دین را اشتباه به او بفهماند؛ عملا هیج پیشرفتی نصیب آن دانش آموز نمیشود...
عملا بسیاری از مطالب کتاب دین و زندگی دبیرستان نه دین به ما یاد داد نه زندگی...
وقتی تعزیف درستی از #دین ارائه بدهی ؛ خیلی از کسانی که فقط قمپز دینداری را جار میزدند و کم کاری خودشان را زیر سایه خدا و پیغمبر قایم میکنند از #رینگ_دینداران خارج میشوند...
از اون طرف؛ این عده مورد استقبال #دشمن قرار میگیرند.
با یک دید معقول بنگریم؛ حقیقتا لطمه ای که جریان داخلی؛ با فهم ناقص خود به دین میزنند پرهزینه تر از توهین های مستقیم دشمن به مقدسات است.
البته این مطلب نیاز به توضیحات دارد و ابعاد دیگری از این موضوع را انشاالله در یادداشتهای بعدی خواهم گفت.
مطلب را با سخن زیبای رسول الله ص به پایان میرسانم که فرمودند:
لاَ تَنْظُرُوا إِلَى كَثْرَةِ صَلاَتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ وَ كَثْرَةِ اَلْحَجِّ وَ اَلْمَعْرُوفِ وَ طَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّيْلِ وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ.³
نگاه نكنيد به بسيار نماز خواندن مردم و بسيار روزه گرفتن و زياد حج كردن آنها و زمزمه آنها در شب؛ بلكه نظر كنيد به راستگویی و ادا كردن امانت[در آنها]
۱)الاحتجاج ج ۱، ص ۱۹۸
۲) اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید
۳)الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۳۰۳
#به_واقعیتها_برگردیم (۱)
✍ محمدرضا معيني
#نظامرتبهبندی
یا
#نظامحقخوری
مسئله این است؟
⛔قصه ی پر درد را از جایی باید شروع کرد که در جامعه ای زندگی می کنیم که مسئولین آن برای مهمترین و با ارزش ترین قشر جامعه یعنی #معلم نه تنها هیچ جایگاه و ارزشی قائل نیستند، بلکه چه بسا #معلمی و شغل انبیا را به پایین ترین حد چه از نظر تکریم شخصیتی و چه از نظر جایگاه اجتماعی رسانده اند.
❌جای بسی تاسف است برای آن دسته از مسئولینی که برای حقوق اندکی که قرار است اضافه شود، جمعیت کثیری از معلمانی که با اخلاص و خستگی ناپذیری در جهت تعلیم و تعلم مهمترین قشر جامعه بنا به فرموده رهبری که #نوجوانان و #جوانان هستند، را از این راه دل زده کرده اند. آن هم با یک موضوع خنده دار به نام #نظامرتبهبندی... .
نظامی که قرار بود بهترین ها را شناسایی کند، برای عده ای تبدیل شد به یک اهرمی برای #مدرکسازی، هر کس به هر نحوی برای گرفتن امتیاز بیشتر دست بر هر کار ممکن زد. انقدر ارزش معلمی را پست و کوچک کردند که معلمان سختکوش،به جای درگیر کردن فکر و ذهنشان در جهت #اموزشوپرورش، درگیر #کاغذبازی هایی شدند که در حال حاضر باتوجه به نبود #بودجه کافی، میتوان گفت تمامی تلاشی که برای بدست اوردن امتیاز کردند #پوچ شد.. .
◀️و اکنون که امید همه معلمان از این #نظامرتبهبندی تبدیل به ناامیدی شده است، دیگر هیچ رمق و انگیزه ای برای آن دسته از معلمانی که پای کار و پرانگیزه بودند، وجود ندارد که حتی کما فی السابق به تدریس خود ادامه دهند.
عمق فاجعه آنجایی مشخص می شود که یک فرهنگی دغدغه مند، به #معلمی به عنوان شغل دوم نگاه کرده، و روح و جسمش در صدد کاری دیگر برای بدست آوردن پول بیشتر برود.
عمق فاجعه آنجایی مشخص میشود که #معلم نه از روی دلسوزی بلکه بعضا از روی اجبار در کلاس درس حضور پیدا کند. آن وقت مگر می توان نیروی جوان متعهد برای کشور ساخت؟.
عمق فاجعه آنجایی مشخص می شود که یک شخصی که به عنوان #معلم گروهی از دانش آموزان و آینده سازان یک جامعه شناخته می شود و قرار است تربیتی اتخاذ که بعضا از عهده والدین خارج است به یک فرد منفعل و حقیر در نگاه جامعه تبدیل می شود، آن هم به وسیله یک علت آشکار به اسم #حقوق و #نظامرتبهبندی
کامل کننده این سخن، صبحتی است از پدر جامعه اسلامی که فرمود : تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ نقشی پر رنگتر از نقش خانواده و پدر و مادر. ۱۳۸۴/۰۲/۱۲
عمق فاجعه آنجایی مشخص می شود که نظر و دیدگاه مسئولین امر کاملا متضاد با نگاه ولی جامعه یعنی رهبری است، آنجایی که ایشان نسبت به مقام #معلم این سخن زیبا را به زبان می آورند:
🔰در جامعه ای که بر محور آموزش می چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است. ۱۳۷۱/۰۲/۰۹
❗مقایسه کنید چه تفاوت آشکاری وجود دارد.. .
اگر قرار است معلم محور حرکت پیشرفت باشد، پس چرا اینگونه آنها را به بازی گرفته اید؟؟
و این قصه پر از درد و بازی پوچ ادامه دارد...
#معلم
#شرافت
۱۴۰۲/۰۱/۰۶
✍️جوادجعفرزاده
@delneveshteh31
یک ایده خوب و کاربردی
#پدر و #مادرها و هم چنین #مدیران_مدارس میتونند برای #روزه_اولی_ها یه #جشن #افطاری_ساده و #پرنشاط برگزار کنند و اونجا برای تشویق بچه ها به روزه داری بهشون #هدیه بدن.
یادمون باشه بچه ها تو سن پایین با #تشویق میتونند خیلی #انرژی بگیرند.
این انرژی رو ازشون دریغ نکنیم.
#ایده
@lataelatt
تو این یه هفته که بعد از از چند وقت تعطیلی بچه ها دارن میرن مدرسه مخصوصا عید امسال که افتاد تو ماه رمضان یه چیزی توجه منو تو کلاس به خودش جذب کرد...
چیزی که برام جالب اینه که مدرسه ها افتاده تو ماه رمضان بچه ها اکثرا تا سحر یا بعضاً تا بعد اذان صبح بیدارن و شاید برای خواب وقت زیادی نداشته باشن
پس طبیعیه که مدرسه رو با رختخواب اشتباه بگیرن مخصوصا اگه درس سنگین ریاضی باشه و تو هم چیزی حالیت نشه...
اتفاقا سر کلاس ریاضی که زنگ اول هم بود و معلم داشت درس میداد تک به تک داشتم بچه هارو نگاه میکردم یکی سرش رو گذاشته بود رو دستاش و داشت خواب هفت پادشاه و میدید یکی دیگه هم که چشماش باز نمیشد و فقط سعی میکرد چشماش باز نگه داره و همینجور ادامه داشت این داستان...
با خودم فکر کردم ببینم آیا راهی نیست که حداقل همین یه ماه رو یکاریش میکردن...
همون دانش آموزی که حواسش به همه جا هس جز درس :))))
•|نوشته های سبز من|•
@neveshtehhaisabzman
سلام
بنده یک دانشجو هستم 🖐️
از نوع دانشجو هنر 🧑🎨🖼️
دوره دبیرستان نوبت اول و دوم به شدت برای من عذاب آور بود! میپرسید چرا؟ خیلی واضح است، در یک شهرستان در قلب #خراسان_جنوبی باشی و از قضا زمانه،محروم💔
این میشود که #شمع_استعداد های درونی نوجوانانی که #آینده_ساز این کشور هسستند خاموش میشود!
خدا پدر و مادرم را خیر بدهد🤲📿 سایهشان بالای سرم باشد،کم نگذاشتند برای من حقیر، در همه حال یاریگر من بودند و شمع استعدادم که از طرف بادهای شمالی انتکرال، سینوس، کوتانجانت، شیمی و ... مورد حمله بود، محافظت کردند!
آخر نمیدانم چرا ! چرا باید من که #رشته_فنی دارم مثل "کامپیوتر"، باید شیمی پاس کنم، باید فیزیک پاس کنم، باید معادلات سخت ریاضی که یاریگر من نیست را #حفظ کنم!
(الان فکر نکنید که بنده مخالف درس #ریاضی هستم ! خیر، ریاضی ضروری است باید باشد ولی حدی دارد! آنکه میخواهد بیشتر از ریاضی بداند به رشته ریاضی و فیزیک رجوع میکند!)
در آن سن و سال، #شوقوشورجوانی سرشار است🤸 #استعداد_های_درخشان بسیار است، چرا میخواهید با تبر کُند و آرام و دردناک این #درخت_پربار_استعداد_و_خلاقیت را ریشه کن کنید؟
چرا همه باید به دنبال رشته های #تجربی باشند چون پول دارد! چون که دیگر استعداد هایشان #خاموش شده و دیگر نمیدانند از چه راهی به غیر از #درس_خواندن میشود کار کرد، چون که معادلات ساده برخورد در جامعه را یادنگرفته است😢💔 به کسی نزدیک میشود دست دراز میکند و سلام میکند و این معادله تکان خوردن دست را در ذهنش حل میکند که چقدر انرژی رد و بدل شده😐
خب این چه دردی از زندگی را دوا کرد🤦🏻♂️
طرف آموزش اجتماعی و نوع برخورد با دیگران را ندارد و چیزی از قوانین جامعه نمیفهمد و از هر راهی که میخواهد به دنبال پول میرود 😐
حلال و حرامش هم مهم نیست!
اینها از همان دوران نوجوانی ، و وقتی که با تبر🪓 به #ریشه_استعداد و #شور_و_نشاط ضربه میزنند شروع میشود!
دیدم که میگویم...
حرف زیاد است و دلی خون 💔
.
🖋️عین.میم
《بسم الله الرحمن الرحیم》
آنجایی فهمیدم آموزش و پرورش ما لغزیده است که معلمی را دیدم که در کلاس یک ساعت و نیمه فقط یک ساعت درس میداد و بقیه وقت هدر میرفت.
با بچه ها بیش از حد کنار میآمد، به طوری که خیلی جدی میگفت خواهم پرسید ولی جلسه بعد هرکس میگفت از من نپرسید نمیپرسید...
با بچه ها شوخی هایی که شاید مناسب سن و سالشان نبود میکرد، به حدی که اینجا نمیتوانم بیان کنم.
که بعدا فهمیدم همان صحبت ها بر روی رفتار و افکار دانشآموزان تاثیر زیادی میگذارد...
بعد از اینها بدتر... آن معلم را در حال شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در راهپیمایی دیدم...!
اما سرکلاس عکس این حرف ها عمل میکند و حتی شاید از اغتشاشات هم دفاع کند...
آیا نباید اینهایی که استخدام آموزش و پرورش هستند را درست تشخیص داد و انتخاب کرد!؟
آیا فقط چند سوال دینی و چند سوال از صحبت های حضرت آقا کافیست؟
آیا امکان ندارد مطالبی را حفظ و سپس در مصاحبه فقط بازگو کنند و اعتقادی به آن مطالب نداشته باشند؟
✍سید امیر محمد هاشمی محترم
#آپ
🔹 به کجا میرویم؟!
حضرت آقا معمولاً در ابتدای بیاناتشان در دیدار با معلمان قسمتی را اختصاص به توصیف #شهید_مطهری و گرامی داشتن نام و یاد او میدهند.
اما از چه رو این حکیم این همه به این شهید اهمیت میدهند؟!
بدلیل ویژگی های بارز و برجستهای بوده که ایشان داشتند و یکی از این ویژگی ها #شناخت_عمیق از زمانه خودش و تلاش برای پیشرفت فکری و فرهنگی مردم بوده است.
این ویژگی را از زبان خود حضرت آقا بشنویم:
« یکی از سختترین جهادها این است که در مقابله با #هجوم #افکار و فرهنگهای غلط و انحرافی و درک غلط جمعی از مردم، انسانی که #حق را میشناسد، بایستد و بخواهد از حق دفاع کند و با بیان، بافکر، با منطق و با سلاح #زبان و #قلم، ذهنها را به سمت آنچه درست است هدایت کند.
این، از آن جهادهای بسیار دشوار است و شهید مطهّری، این جهاد سخت را سالهای متمادی انجام داد. او انسان #بصیر و #نافذالبصیرهای بود.»
پس یکی از ویژگی های معلم در تراز تمدن اسلامی داشتن همین بصیرت و زمانه شناسی است.
یعنی علاوه بر اینکه #حق و #باطل را بشناسد، #مروّج آن با زبان و قلم باشد.
ای معلم، تو چقدر حق را شناختهای؟
چقدر باطل را شناختهای؟
آیا به همان تدریس درس خودت در کلاس #قناعت کردهای؟ یا نه بلکه خواستهای #طرحی_نو دراندازی؟
آیا #روزمرگی_زندگی تو را غرق در خودت کرده است؟ یا نه اینطور نیست بلکه تو امیر بر حادثهها شدهای؟
آیا با شناخت حق و ناحق باز هم #سکوت پیشه کرده ای؟ یا نه مثل #ابوذر فریاد برآوردهای و خواستهای که صدای بیصداها باشی؟
آیا تو هم مانند دیگران از نقش خودت در ایجاد #تمدن_اسلامی خبری نداری؟ یا نه جایگاه خودت را در این #پازل_بزرگ میشناسی و مراحل ایجاد تمدن اسلامی را شناختهای و در جهت آن حرکت میکنی؟
اصلاً آیا #رسالت خود را درک کردهای؟
اصلا آیا می دانی کجای این #هستی قرار داری و به کجا میروی؟
کانال لاطائلات - جوادی
https://eitaa.com/lataelatt
✅ طرح کاد یا طرح کار و دانش
طی این برنامه دانش آموزان دبیرستانی هفتهای یک روز را برای #کارورزی در یک مرکز #صنعتی، #پزشکی و #آموزشی طی میکردند.
این برنامه برکات فراوانی برای دانش آموزان داشت که یکی مثلا #یادگیری #مهارتهای_اجتماعی_و_اقتصادی بود.
دیگه اینکه خیلیا حتی #شغلشون و #استعدادشون رو بر همین اساس پیدا میکردند و حتی همون کار را ادامه دادند.
حقیقتا نمیدونم چرا طرح به این خوبی برچیده شد.😢
#ایده
#نظام_آموزشی_مطلوب
کانال لاطائلات - جوادی
https://eitaa.com/lataelatt