eitaa logo
تربیت و آموزش
792 دنبال‌کننده
755 عکس
325 ویدیو
32 فایل
تربیت فرزند کارشناس تربیت فرزند
مشاهده در ایتا
دانلود
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چرا در آموزش و پرورش، مثل بنی‌امیه دین را آموزش می‌دهیم؟! https://eitaa.com/Tarbiatm
✅به کم ها قانع شده ایم 🔶استاد 🔹 ما در زندگی خود به کم ها قانع شده ایم، تمام زندگی ما به یک حساب بانکی و دو تا خانه و یک ماشین و یک زن و چند بچه و ... ختم شده است . 🔹تمام عمر خود را می دهیم؛ تا همین ها را بدست آوریم و در نهایت هم آنها را می گذاریم و جدا می شویم ، در حالی که تمام دعوت انبیاء این است که: " أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيل"ٌ ﺁﻳﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﻝﺧﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻣﺘﺎﻉ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺁﺧﺮﺕ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﻧﻴﺴﺖ. 🔹به خدا قسم بهره های زندگی دنیا خیلی کم است! همه انبیاء الهی آمدند و ما را صدا زدند ، فریاد زدند ، شمشیر زدند ، زمین گیر و زندانی شدند و فرقشان شکافته شد که به کم ها قانع نشوید ! این دنیا کم است ، آدمی برای زندگی هفتاد سال نیست ، اما ما دعوت آنها را ندیده و فریاد آنها را نشنیده گرفتیم ؛ چرا که زمین گیر و به دنیای کم قانع شده ایم. 📚 اخبات ، ص ۳۵۶ https://eitaa.com/Tarbiatm
#تولد_دوباره 🔸تو يک بار از مادر متولّد شدى و اين بار بايد از خودت بيرون بيايى؛ از #نفس، از #غريزه‏_ها، از #عادت‏ها متولّد شوى؛ 🔹كه عيسى‏ مى‏گفت: «لا يَلِجُ فِى الْمَلَكُوتِ مَنْ لايُولَدُ مَرَّتينِ»؛ كسى كه دو بار متولّد #نشود، به ملكوت خدا راهى #ندارد. 🔸 و پس از اين تولّد، بايد #توليد كنى و زاد و ولد كنى كه تنها نمانى و در تنهايى هم مأنوس باشى. 📖نامه‌هاى بلوغ ص 17 https://eitaa.com/Tarbiatm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت و آموزش
#برقراری_ارتباط_با_نوجوان ادامه 🔵 اصل مسئولیت دادن به فرزندان 🔸وقتی اعمال غیرمسئولانه از نوجوانت
🔵 توجه به نیازهای همه جانبه 🔸انسان موجودی چند بعدی است و سلامت روانی و جسمانی فرزندان در سایه توجه به نیازهای همه جانبه آنها تأمین می شود. فراموش نکنید فرزند نوجوان شما دیگر ، که نیاز به سرپناه و غذا داشته باشد واسباب بازی بخواهد، 🔹نوجوان شما برای اینکه سلامت جسمانی و روانی داشته باشد یک حیطه وسیعی از نیازها را دارد، او نمی داند آن خدایی که درباره­ اش صحبت می­ کردم وجود دارد یا نه؟  👈 در او شکل می­ گیرد. 👈 همه چیز را باید به او توضیح بدهیم. ✅وقتی شما همه جانبه به نیازهایش توجه می­ کنید او هم رشد می­ کند. ⛔ اشتباه ما این است که او را در شهر ثبت نام می کنیم... 🔸ادامه دارد.... https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#دست_خطِ_فرزند ◀اگر فرزندتون دستخط نامناسب دارد # علت آن #ضعف در #هماهنگی_چشم و #دست یا مشکلاتی در
◀اگر فرزندتون دستخط نامناسب دارد # علت آن در و یا مشکلاتی در و دیداری حرکتی می باشد. 🔵 تمریناتی برای بهبود هماهنگی چشم و دست، تثبیت برتری طرفی و در نتیجه بهبود "دستخط و نوشتن" 👇👇 👈۴- استفاده از قلاب ماهيگيری: برای اين كار دو نوع وسيله بازی در بازار موجود می باشد در نوع اول ماهی ها را با دست روی زمين می چينيم دانش آموز آنها را با قلابي كه يك آهن ربا به سرش وصل است می گيرد اما در نوع پيشرفته تر ماهی ها درون يک صفحه چرخان هستند كه دانش آموز علاوه بر هماهنگی چشم و دست بايد سرعت عمل و دقت و تمركز نيز داشته باشد چون زمانی كه صفحه مي چرخد دهان ماهی ها باز و بسته می شود و دانش آموز همزمان با باز شدن دهانشان بلافاصله ان ها را بايد بگيرد. 👈۵-كوبيدن ميخ ، مچاله كردن كاغذ های باطله با انگشتان دست و درست كردن شكل های حجم دار https://eitaa.com/Tarbiatm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت و آموزش
#هفت_سال_دوم 🔸در هفت سال دوم و مرحله #دبستانی، در رشد فکری کودک تغییر و تحول چشمگیری پیدا می شود و
🔸 در مرحله نوجوانی که همزمان با بلوغ شرعی است، رشد شناختی و ادراکی نوجوان اوج می گیرد و از واقعیات عینی و محسوس، به امور انتزاعی و ذهنی منتقل می شود. 🔹نوجوان می تواند به تهیه و تنظیم فرضیه های ذهنی بپردازد. 🔸و هر مسأله ای را به صورت اصولی و منطقی آن بررسی کند. 🔹 او می تواند مسائل مجرد و انتزاعی را تجزیه و تحلیل نماید و به نتایجی منطقی دست یابد. ✔ چنین فردی، برای عبرت گرفتن از حوادث، کافی است که از پیش درآمد فوق خبردار شود. 👆 آنگاه به تجزیه و تحلیل، کشف روابط و علل و در نهایت نتیجه گیری آن بپردازد و آن را به عنوان تجربه ای در کنار تجارب زندگی خویش ثبت کند. ادامه دارد... https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#تربیت_در_محیط_آموزشی ◀رابطه تعلیم و تربیت در معارف اسلامی 👈بحث اوّل این است که رابطه تعلیم و ترب
🔽کنار هم بودن تعلیم و تزکیه در آیات قرآن ما آیات متعددی داریم که در باب تعلیم و تزکیه مطرح شده است که تزکیه همان تربیت نفس است. در سوره بقره دارد: «كَما أَرْسَلْنا فيكُمْ رَسُولاً مِنْكُمْ يَتْلُوا عَلَيْكُمْ آياتِنا وَ يُزَكِّيكُمْ وَ يُعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُون‏». 🔹 این آیه شریفه، سه مأموریت را برای انبیا مطرح می‏ کند؛ 👈 : «يَتْلُوا عَلَيْكُمْ آياتِنا»؛ تلاوت آیات الهی است که به طور خلاصه اوّلین هدف و وظیفه انبیاء این است که آنها به ابناء بشر «بیدار باش» می‏ دهند تا آنها را از خواب غفلت بیدار کنند. 🔹وقتی که بشر از خواب غفلت بیدار شد و متوجه انسانیت و جنبه الهی خود شد، 👈 مطرح می‏ شود که فرمود: «وَ يُزَكِّيكُمْ»؛ یعنی بحث تزکیه را مطرح می‏ کند. حالا که انسان چشم باز کرد و از خواب غفلت بیدار شد، ⬅مسأله و نفس مطرح می‏ شود. 🔹این به جهت اهمیت مسأله تربیت نفوس است. بعد از آن هم 👈 است که می‏ فرماید: «وَ يُعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ»؛ این هم جزء مأموریت انبیا است. ✅لذا انبیا هم مأمور به تعلیم انسان‏ها هستند و هم تربیت آنها. https://eitaa.com/Tarbiatm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت و آموزش
👈 ۳) ارزشیابی پوشه ای 🔸یک پوشه کارنما مانند یک جورچین یا پازل مجموعه قطعاتی از کارهای دانش آموز است
، چیزی بسیار فراتر از یک ظرف پر از خرت و پرت است. 🔸 پوشه مجموعه ای سازماندهی شده از مدارک مستندی است که و دانش آموز با استفاده از آن، میزان پیشرفت دانش آموز را در حیطه های مختلف دانش، مهارت و نگرش در موضوعات معین درسی، به نمایش می گذارند. 🔹 دانش آموز به امکان می دهد تا با اطمینان بیشتر و براساس در مورد دانش آموز قضاوت کند. 🔸 مرور پوشه دانش آموز به فرصت می دهد تا قابلیت های او را به درستی شناسایی و باتوجه به تئوری ، برای آموزش او برنامه ریزی کند. https://eitaa.com/Tarbiatm
📌 آن‌‏هایی كه داغ شده‌‏اند، با عوض شدن محيط، حرارت‌شان زود سرد مى‏‌شود و هنگام تنهايى، مثل بچه‏‌هاى لوس كه بغلى شده‌‏اند، همين كه زمين‌شان بگذارى نق‏ مى‌‏زنند. ✅ به‌جاى آن كه افراد را به چشمه‏‌هایى تبدیل کنیم، آن‌ها را مثل استخرى به آب بسته‏‌ايم و اين است كه به مرور زمان رنگ عوض مى‏‌كنند و لجن می گیرند. ✅ نمى‏‌شود با چند شعار اخلاقى و مقدارى نصيحت، آن‌‏ها را از هوس‌‏هايى كه در اعماق‌شان ريشه دارد، جدا كرد. چگونه مى‌‏شود آن‏‌ها را از عشق‏‌ها، غريزه‏‌ها و شهوت‌ها رها كنيم؟ مگر هنگامى كه آن‌ها را به يك عشق بزرگ‌‏تر رسانده باشيم. 🍀 هنگامى كه عشقى بزرگ‌‏تر دل را بگيرد، عشق‏‌هاى كوچك‌‏تر نردبان آن خواهند بود. https://eitaa.com/Tarbiatm