eitaa logo
تربیت مربی کشوری
1.9هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
623 ویدیو
363 فایل
﷽ عمودانا مجرے صحنہ/تخصصے کودک مدیر و موسس دپارتمان‌آموزشیےنشاط ودانایےتهران مجرے طرح ارتقاے مهارت مربیان کودک ازسال ۹۵ با مجوز رسمےواعطاے گواهینامه معتبرمربیگرے نماینده مادرشهرتان باشید👇 📲 09361365667 🆔 @Amoodana ادمین کانال @Admin_amoodana
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ مشکلات ادراک ادراک شنیداری یعنی " توانایی صداهای مورد نظر از سایر صداهای موجود در محیط" و یا " هماهنگی میان اطلاعات که از طریق گوش دریافت می شود." 👌 آنچه حائز اهمیت است این است که بدانیم کودک مبتلا به مشکلات ادراک شنیداری احتمالاً از کامل برخوردار است اما از آنچه به درستی شنیده است می ماند 👈 کودک مبتلا به این اختلالات در زمینه‌های پیوند شنیداری صدا در زمینه شنیداری شنیداری و شنیداری با مشکل مواجه خواهد شد. بدین گونه که چنین کودکی احتمالاً در یک پر سر و صدا نمی تواند بر دستورات معلم و توجه داشته باشد. 💥 به دلیل عدم توانایی شباهت و تفاوت دو یا چند صدا در با مشکل مواجه می‌شود ، از به یاد آوردن حرف ها خواه به صورت انفرادی و خواه به صورت صدا های متوالی داخل کلمه می شود و یا اینکه از صداها با یکدیگر و ساخت یک کامل ناتوانند(اختلال ) . 💥پیشنهاد: هر سال یک نوبت جرم و فرزندتون بررسی کنید ‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
♦️ دانش آموزی که در به جای "پنبه" می نویسید "پمبه"  در تمیز شنیداری دارد. 💥 راه های تقویت تمیز شنیداری👇 1)   دور و نزدیک را تشخیص دهد با چشم بسته 2)   تشخیص صداهای و ، زیر و بم از هم 3)   کشف صداهای مثل تیک تاک ساعت 4)   صدا(که منبع صدا را تشخیص دهد) 5)    نقش و زمینه شنوایی یعنی با پخش یک موسیقی به یک محرک شنوایی گوش کند 6)     سمعی یعنی شما نام شی را بگویید و کودک تصویری را که با  همان صدا می شود، نشان دهد. 7)     پیدا کردن کلمات هم و هم بعد از بیان کلمات توسط مربی مثل سیب،سگ، شیر 8)   پیوند شنودی: کلمه بعداز حروف آن کلمه مثل ت – و – پ- توپ 9)   پیدا کردن توسط دانش آموز بعداز شنیدن معلم 10) تشخیص جفت وسایل 11) تشخیص اول یا آخر کلمه و بیان آن 12) قافیه های ، مثلاً هم قافیه است با رُک، مرغ به دانه می زند= نوک 13) آگاهی از هم وزن، مجموعه های 3 تایی و 4تایی به کودک گفته و او کلمات هم وزن را پیدا کند- مثل موش، لب، گوش. ‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
💠ورکشاپ توانمندسازی و مهارت افزایی مربیان و فعالان حوزه کودک قم ⏰زمان برگزاری : ۱۱ و ۱۲ بهمن ⬅️با همکاری و اعطای گواهینامه معتبر مربیگری زیر نظر جهاد دانشگاهی استان قم ❌مهلت ثبت نام : ۱ بهمن ✅ کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام : 🆔 @AmooDana 📲 09198123834 09361365667 🔰با اسکان رایگان ویژه شهرستانیها ❌ با ظرفیت محدود ❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ شیوه‌های برخورد با برخی شاگردان با خصوصیات خاص: 🔻✍️✍️✍️ شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند: • صحبت با آن‌ها. • ارزش قائل شدن برای تجربیات آن‌ها. • کمک گرفتن از آن‌ها در تدریس. • درگیر کردن آن‌ها با مطالب. • مورد تایید قراردادن آن‌ها تا ارزش علم و تجربه برای کلاس ملموس شود. • آن‌ها را به عنوان مربی گروه‌های کوچک و کم‌تجربه قرار دهیم. 🔻✍️✍️✍️شاگردانی که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند: • انجام فعالیت‌های گروهی. • صحبت کردن با آن‌ها در زنگ تفریح و اجازه دادن به آن‌ها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است. • تا حد ممکن از اطلاعات به روز آن‌ها استفاده کنیم. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که به نظرات خود و دیگران احترام نمی‌گذارند: • برنامه‌هایی طراحی کنید تا اعضای گروه همدیگر را بشناسند. • گروه محور باشید. • قانونی وضع کنید که به اطلاعات و ایده‌های یکدیگر احترام بگذارید. • به نقطه نظرات افراد در کلاس احترام گذارید و آن‌ها را تکمیل کنید. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که با هم صحبت می‌کنند و مزاحم دیگران می شوند: • قانونی در کلاس حاکم کنید که در هر زمان فقط یک نفر می‌تواند حرف بزند. • بدون اینکه در شاگردان حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه درس چند لحظه سکوت کنید. • در طول سخنرانی به طرف شاگردان بروید. • به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که رفتار خصمانه دارند: • با آن‌ها مخالفت نکنید.  • خونسرد باشید و سعی کنید سخنان خصمانه آن‌ها را به شیوه‌ای بهتر برگردانید. • رفتار آن‌ها را نادیده بگیرید و به دنبال جلب همکاری جمعی نباشید. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که تمایل به مشارکت در کلاس ندارند: • از ابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید. • به آن‌ها یک وظیفه ساده محول کنید. • بعضی گروه کوچک را دوست دارند آن‌ها را در گروه‌های کوچک قرار دهید. • سعی کنید سوالاتی از او بپرسید که می‌تواند جواب دهد. • به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست، شاید سبک یادگیری آن‌ها این طور باشد. 🔻✍️✍️✍️شاگردانی که در کلاس حضور ذهن ندارند: • آن‌ها را مخاطب قرار داده و سوال بپرسید. • از ابزارهای بصری استفاده کنید. • از آن‌ها در خلاصه کردن درس کمک بخواهید. 🔻✍️✍️✍️شاگردانی که زیرکانه بحث اصلی درس را به سوی انحراف می‌کشانند: • یادآوری کنید که همیشه روی موضوع باید بحث کرد. • یک چارچوب از درس خود روی تابلو بنویسید تا اگر خواستند از بحث خارج شوند به روند بحث اشاره کنید. • جعبه پیشنهادات را فعال کنید. • چند دقیقه به آنها گوش دهید، خیلی وقت‌ها خیلی افراد فقط می‌خواهند شنیده شوند. 🔻✍️✍️✍️ شاگردانی که حکم‌فرما هستند: • علت این تسلط را پیدا کنید، دانستن علت در عکس العمل شما تاثیر دارد. • مستقیما درگیر نشوید به گروه متوسل شوید. ✅شیوه ی برخورد با دانش آموزان با خصوصیات خاص.
💢 5 چیزی که افسردگی رو بدتر میکنه : 1- مشکلات خواب. 2- روابط عاطفی و دوستانه ی ناسالم. 3- انجام کارهای پر استرس بدون استراحت. 4- مصرف الکل، کافئین و غذاهای نا سالم. 5- خوندن اخبار منفی و دیدن فیلمهای غمگین. ‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
* بگذاريد احساس نمايد كه فردی با لياقت و قابل است و آنچه را كه قادر است اجرا نمايد. برای مثال ليوان آب ميوه را در دستانش بگيرد و بنوشد. موهای خود را شانه كند و بدون كمک شما يا ‌‌ديگران خانه ای بسازد. می توانيد در مواردی او را راهنمايی كنيد. می توانيد به او بگوييد: برای نگه داشتن قطعات خانه سازی بر روی يكديگر و ساختن خانه، بهتر است اين كار را انجام دهی... و يا به او يادآوری كنيد كه برای آن كه قدش به شير آب برسد می تواند صندلی كوچكی را زير پاهايش بگذارد، اما بگذاريد كه او شخصاً امور شخصی خود را انجام دهد. ‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
🌹🌹 راه حل برای مشکل جدا نویسی در کودکان👇👇👇 ✍ کلماتی را که کودک جدا می نویسد روی کارتهای رنگی و درشت و واضح بنویسید. ✍ از کودک بخواهید کارتها را هر جایی که دوست دارد بچسباند( مثلا در کمد) و هر بار خواست از کمد استفاده کند ابتدا کلمه را بخواند و بخش کند. ✍ کلمه مورد نظر را داخل کلمات دیگر روی یک برگه به صورت پراکنده بنویسید و از کودک بخواهید کلمه را پیدا کند. ✍ به کودک یاد بدهید که حروفی که روی خط زمینه قرار می گیرند به حروف دیگر می چسبند. ✍ کاربرد "می" و " نمی" را برای کودکان توضیح بدهید. ✍ جای استفاده از ( ِ) و ( ه ) برای کودک توضیح دهید. ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠ورکشاپ توانمندسازی و مهارت افزایی مربیان و فعالان حوزه کودک قم ⏰زمان برگزاری : ۱۱ و ۱۲ بهمن ⬅️با همکاری و اعطای گواهینامه معتبر مربیگری زیر نظر جهاد دانشگاهی استان قم ❌مهلت ثبت نام : ۱ بهمن ✅ کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام : 🆔 @AmooDana 📲 09198123834 09361365667 🔰با اسکان رایگان ویژه شهرستانیها ❌ با ظرفیت محدود ❌