eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
ی ذره ریاضی کار کنیم😳 🔰بردار مثبت و منفی یادته؟؟ اگه برای وسوسه های شیطان ی بردار بکشیم هرچی سمت مثبت بردار بری میری سمت مخلصین که شیطان بهت راه پیدا نمیکنه میشی همون که قرآن گفت ✴️إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ📜(حجر40) هرچی سمت منفی ها بری میشی از اونا که ی شیطان خصوصی دارن ✴️ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ 📜(زخرف36) ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃┅─╯ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بصیرت در قرآن / بخش چهارم ✅ در ادامه‌ی موضوع بصیرت، به برخی از آثار بصیرت اشاره می‌کنیم: 🔹ره‌یافتن به توحید: قُلْ أَرَأَیتُمْ إِن جَعَلَ اللَّهُ عَلَیکمُ النَّهَارَ سَرْمَداً إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ مَنْ إِلهٌ غَیرُ اللَّهِ یأْتِیکم بِلَیلٍ تَسْکنُونَ فِیهِ أَفَلاَ تُبْصِرُونَ (قصص/۷۲، رعد/۱۶) 🔹انذارپذیری: وَ مَا یسْتَوِی الْأَعْمَی وَ الْبَصِیرُ. وَ لَا الظُلماتُ وَ لَا النُّور. وَ لَا الظّل وَ لا الحَرور. وَ مَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَ لاَ الْأَمْوَاتُ. إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَن یشَاءُ وَ مَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِی الْقُبُورِ إِنْ أَنتَ إِلَّا نَذِیر (فاطر/۱۹ تا ۲۲) 🔹عبرت آموزی: مَثَلُ الْفَرِیقَینِ کالْأَعْمَی وَ الْأَصَمِّ وَ الْبَصیرِ وَ السَّمِیعِ هَلْ یسْتَوِیانِ مَثَلاً أَفَلاَ تَذَکرُونَ (هود/۲۴، آل عمران/۱۳، نور/۴۴، غافر/۵۸، حشر/۲) 🔹منفعت نفس: قَدْ جَاءَکم بَصَائِرُ مِن رَبِّکمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ...(انعام/۱۰۴) 🔹غفلت انسان در دنیا، مانع بصیرت نسبت به حقایق آخرت است: لَقَدْ کنتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هذَا فَکشَفْنَا عَنک غِطَاءَک فَبَصَرُک الْیوْمَ حَدِیدٌ (ق/۲۲) ✅ قرآن صاحبان بصیرت را به تفکر و عبرت فرا می‌خواند: 🔸گاه آنان را به بینش و دقت در وجود خود یادآور می‌شود: وَ فِی أَنفُسِکمْ أَفَلاَ تُبْصِرُونَ (ذاریات/۲۱) 🔸به پدیده‌های محیط اطراف سفارش می‌کند: أَوَلَمْ یرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَی الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً... أَفَلاَ یبْصِرُونَ (سجده/۲۷) 🔸گاه آنان را از سرنوشت گذشتگان زنهار می‌دهد و به عبرت‌گیری از آنها فرا می‌خواند: وَ اللّهُ یؤَیدُ بِنَصْرِهِ مَن یشَاءُ إِنَّ فِی ذلِک لَعِبْرَةً لأُولِی الْأَبْصَارِ (آل‌عمران/۱۳، حشر/۲) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهایی بسیار زیبا و دیدنی از شاهکار های خلقت و قدرت لایزال خالق قدرتمند، الله سبحانه و تعالی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈نشان دادن ملکوت به ابراهیم علیه السلام 🌸یکى از معنوى ابراهیم این است که خداوند، آسمان‌ها و زمین را به او نشان داده است: « و کَذلکَ نُرِى إِبرهیمَ مَلکوتَ السَّمـوتِ والأَرضِ و لِیَکونَ مِن المُوقِنین .»( انعام ۷۵) 🌺* * صیغه مبالغه از * مُلک * و به معنای تسلط گسترده همه جانبه است ؛ زیرا آسمان‌ها و زمین دارای یک ظاهری و ملکی و یک وجهه باطنی و ملکوتی است که وجهه باطنی ، بر وجهه آنها محیط است و خداوند بر وجهه باطنی آنها احاطه دارد که لازم آن بر وجهه ظاهری آنها نیز هست ؛ بنابراین ملکوت ، سلطه حقیقی ( و نه اعتباری ) خداوند بر ظاهر و باطن موجودات به شمار می‌رود که امکان یا انتقال آن به دیگری منتفی است ؛ 🌸 زیرا این ، از آفرینش موجودات و قائم بودن آنها در ذات ، بقا و آثار به ذات حق سرچشمه می‌گیرد ؛ 🌺 به تعبیر دیگر ، اشیا ، همان حکومت خداوند بر سراسر هستی و با وابستگی هستی به قدرت مطلق الهی و حقیقی موجودات برای خداوند است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يا شُعَيْبُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ «اعراف آیه88» سران مستكبر قوم شعيب گفتند: اى شعيب! حتماً تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند، از آبادى‌مان بيرون خواهيم كرد، مگر آنكه به آئين ما برگرديد. (شعيب) گفت: گرچه بى‌رغبت باشيم؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يا شُعَيْبُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ «اعراف آیه88» سران مستكبر قوم شعيب گفتند: اى شعيب! حتماً تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند، از آبادى‌مان بيرون خواهيم كرد، مگر آنكه به آئين ما برگرديد. (شعيب) گفت: گرچه بى‌رغبت باشيم؟ نکته ها زورگويى و تهديد به اخراج و تبعيد، به نوعى در مورد همه‌ى انبيا بوده است، چنانكه در جاى ديگر مى‌خوانيم: كافران نسبت به پيامبران خود چنين تهديدهايى داشته‌اند. «قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا» «1» هيچ يك از انبيا، پيش از رسالت، مشرك و بت‌پرست نبوده‌اند، ولى برخورد آنان با مشركان آرام بوده است. امّا پس از رسالت با عزم و اراده‌اى قوى‌تر مردم را هدايت كرده و با مشركان مقابله مى‌كردند، لذا خطاب‌ «لَتَعُودُنَّ»، به پيروان انبيا است، نه خود آنان. «2» پیام ها 1- اشراف مستكبر، دشمن انبيا بوده‌اند. قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا ... لَنُخْرِجَنَّكَ‌ 2- استدلال و منطق، شيوه‌ى انبياست، «جاءَتْكُمْ بَيِّنَةٌ» «3» ولى روش كفّار، تهديد و زورگويى است. «لَنُخْرِجَنَّكَ» 3- مبلّغان نبايد از تهديدهاى مخالفان بترسند، چون در اين راه، تهديد به قتل و تبعيد هميشه بوده است. «لَنُخْرِجَنَّكَ» 4- تحميل عقائد، شيوه‌ى كفّار است و دين تحميلى سودى ندارد. لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا ... كارِهِينَ‌ «1». ابراهيم، 13. «2». تفسير نمونه. «3». اعراف، 85. جلد 3 - صفحه 116 5- در برخورد با جهالت كافران، از ادب و گفتار نرم و حكميانه استفاده كنيم. «أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ درستکار در تعریف قرآنی‌اش یعنی کسی که در راه خدا هزینه‌ می‌کند، در وقت عصبانیت خودکنترلی دارد و خطاپوشی بلد است. 📖آل عمران، آیۀ ۱۳۴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍃قرآن 🔸سوره نحل، آیه ١٣: وَمَا ذَرَأَ لَكُمْ فِي الأَرْضِ مُخْتَلِفاً أَلْوَانُهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ ⚡️ترجمه : ‏(علاوه بر ‏اين،) مخلوقاتى را كه در زمين به رنگ هاى گوناگون آفريده نيز مسخّر ‏(فرمان ‏شما) ساخت; در اين، نشانه روشنى است براى گروهى كه متذكر مى شوند. 💥توضیح : رنگ هاى مختلف و متنّوع را خداوند براى انسان آفريده است و نشانه ى قدرت و حكمتِ خداوند است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2⃣ انواع لذت ها در یک تقسیم‌بندی کلی لذت‌ها چهار نوع هستند: 🔸لذت حسی: لذت‌هایی که از راه اعضای بدن و حواس پنج‌گانه ظاهری نصیب انسان می‌شود. 🔸لذت خیالی: لذتی که از راه خیال نصیب انسان می‌شود؛ مانند لذت در خواب، لذت بردن از ناحیه خیال حضور در جایی زیبا و لذت بردن از یک خاطره خوش. 🔸لذت عقلی: لذت بردن از درک حقایق عقلی؛ مانند لذت بردن از کشف فرمول‌های ریاضی و فیزیک و لذت آگاهی یافتن بر امور علمی. 🔸لذت معنوی و روحی: مانند لذتی که از امور معنوی و بندگی خدا نصیب بنده می‌شود. 🟡 البته هدف نهایی بنده در امور معنوی و عبادی نباید لذت باشد؛ زیرا امور عبادی باید خالصانه برای خدا انجام شود؛ اما به‌طور طبیعی آنها که اهل امور معنوی و عبادی‌اند و کار را برای خدا انجام می‌دهند، به طور طبیعی لذتی عائدشان می‌شود که با لذت‌های مادی قابل مقایسه نیست. 🔴خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «شما به حسب طبعتان طالب لذت‌های مادی و دنیوی هستید در صورتی که لذت آخرت بر لذت دنیا رحجان دارد.» بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا [16اعلی] ولي شما زندگي دنيا را مقدّم مي‌داريد. وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى [17اعلی] در‌حالي‌كه آخرت بهتر و پايدارتر است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آثار جهاد و آثار ترک جهاد ✅ جهاد در راه خدا، تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت مسلمانان است و در پرتو مجاهدات و جان‌فشانی‌های جهادگران است که بهشت امنیت در همین دنیا و بهشت سعادت در آخرت آغوش خود را می‌گشاید و سایه آرامش خود را بر میهمانان خود می‌گستراند. در نقطه مقابل، ترک جهاد؛ لباس خواری و ذلّت را بر اندام انسان‌ها و جوامع می‌پوشاند و دوزخی از رنج‌ها و ناملایمات را در این دنیا و دوزخ پُر بَلا را در آن عالَم برای افراد به ارمغان می‌آورد. نمونه‌هایی از آثار گران‌قدر جهاد و آثار زیان‌بار ترک جهاد در آیات قرآن را در این‌جا به نمایش می‌گذاریم: ▫️رحمت و خشنودی خدا (توبه/۲۰-۲۱) ▪️محرومیت از خدا (محمد«ص»/۲۰ و ۲۳) ▫️محبت خدا (صف/۴) ▪️خشم خدا (انفال/۱۶) ▫️بخشش گناهان (آل‌عمران/۱۹۵) ▪️فسق (توبه/۹۴ و ۹۶) ▫️هدایت خاص الهی (عنکبوت/۶۹) ▪️کوردلی (محمد«ص»/۲۰-۲۳) ▫️خوش‌حالی و مسرت مؤمنان (توبه/۱۴) ▪️طرد شدن از سوی مؤمنان (توبه/۹۵) ▫️پیروزی (صف/۱۰-۱۱ و ۱۳) ▪️نابودی و سقوط جامعه (توبه/۳۸-۳۹) ▫️مصونیت جامعه از تعرض بیگانگان (نساء/۸۴، فتح/۲۰ و ۲۴) ▪️فتنه و فساد در جامعه (انفال/۷۲-۷۳) ▫️خیر و برکت (بقره/۲۱۶) ▪️خسران و زیان (مائده/۲۱) ▫️نجات از عذاب (صف/۱۰-۱۱) ▪️هلاکت (توبه/۴۲) ▫️رستگاری (توبه/۲۰،۸۸،۱۱۱) ▪️عذاب دردناک (توبه/۳۹ و ۹۰، فتح/۱۶) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 راه خدا و راه شیطان ✅ هنگامی که شیطان سر از فرمان الهی برتافت و از سجده بر آدم سرپیچی نمود، راه خود را از مسیر خدا جدا کرد و پا در مسیر عصیان و طغیان گذاشت. از آن به بعد بود که ابلیسِ لعین و رجیم تلاش نمود تا چنان که خود گمراه شده است، بندگان خدا را نیز هم‌چون خود گمراه سازد و در این راه از هیچ ترفند و شگردی مضایقه نکرد و نمی‌کند. در ادامه، نمونه‌‌هایی از این تقابل را ببینید: ▫️فلاح و رستگاری حزب الله (مجادله/۲۲) ▪️زیان‌کاری حزب شیطان (مجادله/۲۲) ▫️خداوند رهنما به رستگاری (صف/۱۰) ▪️ شیطان رهنما به فریبکاری (طه/۱۲۰) ▫️خداوند و نشان دادن راه حق (احزاب/۴) ▪️شیطان و بازداشتن از راه حق (زخرف/۶۲) ▫️خداوند و راهبری (بقره/۲۱۳) ▪️ شیطان و راهزنی (اعراف/۱۶) ▫️خداوند ایمنی‌بخش (قریش/۴) ▪️ شیطان رعب‌آفرین (آل‌عمران/۱۷۵) ▫️خداوند خواهان پاکی (مائده/۶) ▪️ شیطان خواهان دشمنی (مائده/۹۱) ▫️خداوند و امر به عدل و احسان (نحل/۹۰) ▪️شیطان و امر به فحشا و منکر (نور/۲۱) ▫️خداوند دعوت‌گر به بهشت (بقره/۲۲۱) ▪️ شیطان دعوت‌گر به دوزخ (لقمان/۲۱) ▫️خداوند و وعده‌های حق (نساء/۱۲۲) ▪️شیطان و وعده‌های فریبنده (نساء/۱۲۰) ▫️خداوند و وعده به آمرزش و فزونی (بقره/۲۶۸) ▪️شیطان و وعده به فقر (بقره/۲۶۸) ▫️خداوند تحقق‌بخش وعده‌ها (ابراهیم/۲۲) ▪️شیطان تخلف‌گر (ابراهیم/۲۲) ▫️خداوند، سرپرست و یاوری خوب؛ ان الله مولاکم نعم المولی و نعم النصیر (انفال/۴۰) ▪️شیطان، دوست و همنشین بد؛ و من یکن الشیطان لن قرینا فساء قرینا (نساء/۳۸) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ وَ لِلَّهِ الْأَسْمَآءُ الْحُسْنَى‏ فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُواْ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِى أَسْمَٰئِهِ سَيُجْزَوْنَ مَاكَانُواْ يَعْمَلُونَ (اعراف/۱۸۰) 🔹و نیكوترین نام‌ها براى خداوند است، پس خداوند را با آنها بخوانید. و كسانى را كه در اسم هاى خدا به كژى و مجادله میل دارند (و به جنگ و ستیزه مى‌پردازند و صفات خدا را بر غیر او مى‌نهند) رها كنید. آنان به زودى به كیفر آنچه مى‌كردند، خواهند رسید. 🔸امام صادق علیه السلام فرمود: به خدا سوگند، اسماى حسنى ماییم [کافی، ج۱، ص۱۴۳]، یعنى صفات الهى در ما منعكس شده است و ما راه شناخت واقعى خداییم. طبق این حدیث، جمله‌ى «ذروا الّذین یلحدون »، به ما مى‌گوید كه به ملحدین فضائل اهل بیت علیهم السلام تكیه و اعتنا نكنید. در روایت دیگرى امام رضا علیه السلام فرمودند: ما اهل بیت علیهم السلام، اسماى حسناى خدا هستیم كه عمل هیچ كس بدون معرفت ما قبول نمى‌شود: «نحن و اللّه الاسماء الحسنى الّذى لایقبل اللّه من احد عملاً الّا بمعرفتنا» [تفسیر اثنی‌عشری]. عبارت «الاسماء الحسنى»، چهار بار در قرآن آمده است. اسماى حُسنى سه مصداق دارد: صفات الهى، نام‌هاى الهى و اولیاى الهى [تفسیر فرقان]. امام رضا علیه السلام فرمود: هرگاه به شما مشكلات و سختى روى آورد، به وسیله‌ى ما از خداوند كمک بخواهید و سپس فرمود: «و للّه الاسماء الحسنى فادعوه بها» [بحار، ج۹۱، ص۵] ❇️ از پيام‌های آیه ▫️كلمه‌ى «اللّه»، محور همه‌ى اسماى الهى است. «وللّه الاسماء الحسنى» (كلمه‌ى «اللّه»، دربردارنده‌ى تمام صفات الهى است) ▫️تمام خصال نیكو، براى خداست، دیگران براى رسیدن به «حُسنى» باید سراغ او بروند. «للّه الاسماء الحسنى» ▫️دعوت و دعا باید به زیبایى‌ها و خوبى‌ها باشد. «الحسنى فادعوه بها» ▫️اسماى الهى نشانه هاى اوست، مى‌توان از نشانه به او رسید. «للّه الاسماء الحسنى فادعوه بها» ▫️ایمان به اینكه خداوند تمام كمالات را دارد و از همه‌ى عیب‌ها دور است، انسان را به دعا و ستایش وا مى‌دارد. «فادعوه بها» ▫️داروى غفلت، یاد خداست. در آیه‌ى قبل خواندیم: «هم الغافلون» در این آیه مى‌خوانیم: «فادعوه بها» ▫️اسلام، به نام نیكو و دورى از انحراف در نام‌گذارى توجّه دارد. «الاسماء الحسنى... یلحدون فى أسمائه» ▫️نسبت به ملحدان و منحرفان، عكس العمل نشان دهیم. «ذروا الّذین یلحدون» ▫️راه حقّ، فطرى است و انحراف از آن، بر خلاف مسیر فطرت است. (یاد خداوند به وصفى كه سزاوار او نیست، انحراف و خارج شدن از حقّ و اعتدال است.) «الّذین یُلحِدون» («الحاد»، به معناى انحراف است) ▫️هم نام و صفات خدا را به دیگرى نسبت دادن الحاد است، هم نام دیگران را به خدا نسبت دادن. «یُلحدون فى أسمائه» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 بصیرت در قرآن / بخش پنجم ✅ در این بخش، برخی از موانع بصیرت را ذکر می‌کنیم: 🔹آنان که از چشم عبرت و بصیرت بهره برده‌اند، توجهی به دنیا و لذات فانی آن ندارند و آن را با آخرت و قرب خداوند معاوضه نمی‌کنند. کفرورزی و گناه باعث خاموش شدن نور الهی در قلب انسان و کور شدن چشم بصیرت می‌شود. تعبیرهای گوناگونی در قرآن حاکی از بستن دل کافران و هدایت ناپذیری آنهاست. در این آیات از: ▪️ترجیح دنیا بر آخرت (نحل/۱۰۷,۱۰۸) ▪️نفاق و دورویی (بقره/۱۷,۱۸) ▪️هواپرستی (جاثیه/۲۳) ▪️روی‌گردانی از آیات الهی (کهف/۵۷) ▪️سرسختی در پذیرش ایمان (انعام/۱۱۰) و مواردی از این دست به عنوان موانع هدایت‌پذیری و روشنی چشم بصیرت سخن آمده است. 🔸خداوند کوری، کری، گنگی و مُهرومُوم شدن قلب اینان را در قرآن به خود نسبت می‌دهد: أُولئِک الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمَی أَبْصَارَهُم (محمد/۲۳، بقره/۷)، ولی این نفی‌کننده نقش آنان در گمراهی خود نیست؛ زیرا آنان خود، از پذیرش سخن فطرت سر باز زده‌اند و این موجب ضعف بصیرت و عقل نظری آنها شده است. 🔸در حقیقت انسان در آغاز تولد، فاقد علم حصولی است و خداوند هم ابزار علم حصولی را به وی می‌بخشد و هم فطرت او را با الهام از علم حضوری بهره مند می‌سازد. انسانی که از فطرت و شعور درونی خود بهره نَبَرد و در مسیر شهوات و غرایز نفسانی قرار گیرد، و ابزار ادراکی او (سمع، بصر و قلب) که باید معارف و اسرار عالم را بشناسد، با گناه آلوده سازد، جایی برای تابش نور هدایت بر او باقی نمی‌ماند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
هدایت شده از آرشیو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای سه ماه رجب و شعبان و رمضان از همین امروز برنامه ریزی کن ! از ماه رجب دو كار را بايد تمرين كرد؛ يكي روزه و يكي قرآن خواندن و حداقل حداقل حداقل آن، اين است كه در ماه رجب، روزی يک جزء قرآن و در ماه شعبان دو جزء و در ماه رمضان سه جزء بخواند؛ ولي اگر كسي را خدا توفيق داد، در ماه رجب، دو جزء و در ماه شعبان سه جزء و در ماه رمضان پنج جزء الي هفت جزء بخواند. 🔸 بعضي‏ها در ماه رمضان تا ده جز هم مي‏خوانند كه بستگي به توان و استعداد دارد. اگر در سال اول نشد، در سال دوم مي‏شود ان شاء الله... ‌ ‌ حاج شیخ جعفر ناصری 👇👇👇👇 پس تشریف بیار تو گروه ما و این قرآن خوندنت رو به نیت سلامتی و فرج آقا و شادی روح اموات بخون تا ثواب بیشتری ببری قرائت نورگل نرگس 👇 http://eitaa.com/joinchat/2104557579Cb7738ed9e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا