🔻راههای #تربیت_فرزند؛
❇️ کودکان را نترسانید !!
◻️ ترس از نظر علمی، یك مقوله توخالی است كه آن را به كودكان و فرزندان خود منتقل میكنیم. وقتی نوزاد به دنیا میآید، هیچ برداشت خاصی از واکنشی به نام ترس ندارد.
ترساندن كودكان از موضوعات مختلف ریشه در ناآگاهی خانوادهها از روش صحیح مقابله با حوادث و موضوعات مختلف دارد. وقتی پدر و مادر نمیدانند در مقابله با فلان وضعیت، چگونه فرزند خود را توانمند كنند، ترجیح میدهند صورت مسئله را حذف و با ایجاد ترس، او را از آن موضوع دور كنند. بنابراین، بیش از اینكه نیاز باشد روی كودكان كار کنیم، باید #والدین را توجیه کرد.
◻️ والدین باید توجه داشته باشند كه ایجاد ترس در ذهن کودک با هشداردادن به او تفاوت دارد.
◻️ وظیفه خانوادهها هشداردادن در مورد مسایل مختلف و خطرناک است، ولی نباید درباره آن مسایل در ذهن كودك ترس ایجاد كنند؛ هرگز نباید برای تربیت کودکان آنها را ترساند؛ چون این کار درست مانند تنبیه بدنی، در تربیت مضر است.
◻️ مادر باید در مورد کودکی که خود مستعد حالتهای اضطرابی و ترس است، جسورانهتر عمل کند، به کودک اجازه تجربه بدهد و این تجربهها را ارزشمند بداند و فرزندش را به این کار تشویق کند تا در شرایط مطلوبتری قابلیتهای خود را بروز دهد. در مورد کودکان کنجکاو و فعال هم فقط کافی است از آنها در برابر خطرها محافظت شود و درباره خطرها هشدار داد، نه اینکه آنها را ترساند.
◻️ در مواردی که ترس به وجود آمده در کودک، در عملکرد تحصیلی (مانند ناتوانی در پاسخگویی به پرسشهای معلم در صورتی که پاسخ را بلد است)، عملکرد ارتباطی و اجتماعی (مانند ناتوانی شرکت در بازیهای گروهی با دوستان، ترس از خارجشدن از منزل) و پرداختن به امور شخصی (مانند به تنهایی حمامکردن، استفاده از سرویس بهداشتی، خوابیدن) تأثیر دارد، باید برای درمان اقدام شود.🌹🌹🌹🌹🌹
سلام علیکم
*بسم الله الرحمن الرحیم*
*30 جز قرآن بصورت فایل صوتی و نیاز به دانلود ندارد، فقط کافيست روی لینک بزنید.*
*این هم هدیه ما به شما برای ماه نزول قرآن، از دعای خیرتان ما را فراموش نفرمائید.*
*جزء 1 ⇨ http://j.mp/2b8SiNO*
*جزء 2 ⇨ http://j.mp/2b8RJmQ*
*جزء 3 ⇨ http://j.mp/2bFSrtF*
*جزء 4 ⇨ http://j.mp/2b8SXi3*
*جزء 5 ⇨ http://j.mp/2b8RZm3*
*جزء 6 ⇨ http://j.mp/28MBohs*
*جزء 7 ⇨ http://j.mp/2bFRIZC*
*جزء 8 ⇨ http://j.mp/2bufF7o*
*جزء 9 ⇨ http://j.mp/2byr1bu*
*جزء 10 ⇨ http://j.mp/2bHfyUH*
*جزء 11 ⇨ http://j.mp/2bHf80y*
*جزء 12 ⇨ http://j.mp/2bWnTby*
*جزء 13 ⇨ http://j.mp/2bFTiKQ*
*جزء 14 ⇨ http://j.mp/2b8SUTA*
*جزء 15 ⇨ http://j.mp/2bFRQIM*
*جزء 16 ⇨ http://j.mp/2b8SegG*
*جزء 17 ⇨ http://j.mp/2brHsFz*
*جزء 18 ⇨ http://j.mp/2b8SCfc*
*جزء 19 ⇨ http://j.mp/2bFSq95*
*جزء 20 ⇨ http://j.mp/2brI1zc*
*جزء 21 ⇨ http://j.mp/2b8VcBO*
*جزء 22 ⇨ http://j.mp/2bFRxNP*
*جزء 23 ⇨ http://j.mp/2brItxm*
*جزء 24 ⇨ http://j.mp/2brHKw5*
*جزء 25 ⇨ http://j.mp/2brImlf*
*جزء 26 ⇨ http://j.mp/2bFRHF2*
*جزء 27 ⇨ http://j.mp/2bFRXno*
*جزء 28 ⇨ http://j.mp/2brI3ai*
*جزء 29 ⇨ http://j.mp/2bFRyBF*
*جزء 30 ⇨ http://j.mp/2bFREcc*
*30 جز قرآن بصورت فایل صوتی و نیاز به دانلود ندارد، فقط کافيست روی لینک بزنید.*
*این هم هدیه ما به شما برای ماه نزول قرآن، از دعای خیرتان ما را فراموش نفرمائید.*
┈┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈┈•
اثر غلبه بلغم بر روان :
افسردگی
اگر سردی در روان افزایش پیدا کرد غم زدگی و افسردگی ایجاد می شود (در شرایط غم زا گلاب و خرما می دهند و بویایی و خوراکی گرم باید داد )
سردی از این حد که بالاتر رفت تصویر گرایی منفی می دهد و افکار و رفتارها منفی می شود مرحله ی بعد نگرانی و دل شوره بیجا دائما منتظر اتفاقات نا گوار است مثلا اگر بچه اش به مدرسه یا دانشگاه رفته مرتب فکر می کند برای او اتفاقی افتاده یا اگر دیر کند افکار منفی به سراغش می آید یا اگر تلفن زنگ بزند فکر می کند می خواهند اتفاق ناگواری را به او اطلاع دهند .
ترس
اگر سردی از این حد بالاتر رفت ایجاد فوبیا و ترس می کند مثل ترس از آسانسور ( فوبیا بلغم لزج در روان است )
بختک
اگر بلغم در ریه و روان هر در رسوب می کند احساس می کند کسی رویش افتاده و می خواهد او را خفه کند (بختک)
خیلات منفی
سردی در روان باعث خیال های منفی می شود تمام شکست های زندگی را به یاد می آورد مانند آب که در سرازیری پایین می رود بلغم هم وا پس گرایی می دهد و هر چه سردی بیشتر شود شتاب بیشتر شده و واپس گرایی و خیالهای منفی بیشتر می شود . درمان با گرمای خوراکی ، بویایی و مالیدن روغن های گرم به سر و گرمی روان می باشد.
تصویر گرایی منفی در بلغم حد بالاتر دارد حتی این افراد در خواب هم تصویرهای منفی می بینند مثلا خواب مرده و رفتارهای منفی آنها را می بینند و پیام های منفی از مردگان دریافت می کنند .
هر گاه بلغم در روان رسوب کرد بیمار مات می شود و به یک چیز نگاه می کند و نه واکنش مثبت و نه واکنش منفی از خود نشان می دهد که این حالت اوج سردی بلغم در روان است (اسکیزوفرنی از بلغم و صفرا است )
کل افسردگی ها سردی است و شادابی ها گرمی است سردی موجب دیر تصمیم گیری می شود وقتی سردی در کل زیاد شد ابداع و خلق و تنوع نیست اعتماد به نفس و جرأت تصمیم گیری نیست.
🔻راههای #تربیت_فرزند؛
❇️ نتیجه بررسی ۱۶۰ هزار کودک: تنبیه فرزند؛ آری یا خیر؟
◻️ نتیجه ی یک مطالعه ی پنجاه ساله نشان میدهد، تنبیه بدنی هیچ اثر مثبت و سازنده ای بر تربیت ندارد؛ بلکه سبب افزایش لجبازی و بی نظمی کودکان می شود.
◻️ این مطالعه با بررسی 160 هزار و 927 کودک نشان می دهد تنبیه فیزیکی حتی در کمترین مقدار آن، اثرات مخربی بر روحیه کودک دارد و سبب افزایش رفتارهای ضد اجتماعی میشود. لجبازی در کودکانی که مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند، بیشتر دیده میشود و این کودکان سعی دارند اغلب برخلاف انتظار والدین رفتار کنند. کودکانی که مورد تنبیه فیزیکی قرار میگیرند، اعتماد به نفس ضعیفی دارند و از ضعف روابط اجتماعی رنج میبرند.
◻️ اثرات مخرب تنبیه بدنی، در سنین بلوغ بیشتر نمایان می شود و تا پایان عمر ادامه دارد. افرادی که در کودکی تجربه تنبیه بدنی دارند، معمولاً روحیه مستقلی ندارند و نمی توانند از استعدادهای بالقوه استفاده کنند.
بیشتر بخوانید:
https://hawzahnews.com/x5YFc
•┈┈••✾••┈┈•
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ واکسیناسیون کودکان #جنایت است
▪️هشدار پروفسور واندن بش در مورد واکسیناسیون کودکان :
تحت هیچ شرایطی نباید اجازه واکسینه شدن کودک خود را بدهید
▪️پروفسور واندن بش مدیر ارشد پروژه واکسیناسیون نوجوانان در GSK،مدیر ارشد کشف واکسن در شرکت بیل و میلندا گیتس و مدیر برنامه گاوی (واکسیناسیون جهانی سازمان ملل) میباشند
✍ حوزه انقلابی
واکسیناسیون زیر ۱۲ سال بدون رضایت پدر و مادر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا #غیرقانونی است.
با توجه به بازگشایی مدارس، والدین دانش آموزان مراقب باشند در صورتی که هر فردی در مدارس شما رو اجبار کرد که فرزند دلبندتان واکسن کرونا بزند با او برخورد قاطع قانونی نمایید
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────
🔴عوارض عقب انداختن عادت ماهانه با قرص در ماهرمضان
🔸بسیاری از خانمها برای آنکه بتوانند از زمان حضور در سفرهای مقدس و از ایام ماه مبارک رمضان به بهترین وجه استفاده کنند، و فیض و برکت آن را در تمام ایام داشته باشند، از قرصهای جلوگیری از عادت ماهانه استفاده میکنند.
❌این عمل در طب اسلامی به شدت نهی میشود .
🚒این دسته قرصها صفرا و سودای ناصالح خون را بالابرده و همچنین ساعت بیولوژیک و سیکل طبیعی بدن را جهت پاکسازی بدن دچار مشکل می کنند ، و در دراز مدت می توانند منجر به تجمع اخلاط در تخمدان بعلت عدم دفع و موجب فیبروم و سرطان و... شوند.
♨️ فوری
والدین گرامی دانش آموزان توجه نمایند :
شنیده شده که قراره تیم های سیار وزارت بهداشت به مدارس اعزام و دانش آموزان ۶ سال به بالا که واکسن نزدند را واکسن بزنند.
اگر تمایل به تزریق واکسن ندارید، به فرزندان خود آموزش دهید تحت هیچ شرایطی تزریق واکسن رو نپذیرند.
پ.ن: واکسیناسیون زیر ۱۲ سال بدون رضایت پدر و مادر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا #غیرقانونی است.
با توجه به بازگشایی مدارس، والدین دانش آموزان مراقب باشند در صورتی که هر فردی در مدارس شما رو اجبار کرد که فرزند دلبندتان واکسن کرونا بزند با او برخورد قاطع قانونی نمایید و بخواهید بخشنامه یا دستورالعمل مجوز این اجبار را به شما نشان دهد.
♻️#ماه_رمضان واثرات روزه بر بدن در این سی روز
🌸↫در شش روز نخست ماه مبارک رمضان:
حرارت بدن 5/1 درجه پایین می آید که افرادی که دارای عفونت هستند، عفونت بدن کاهش پیدا می کند.
🍃↫از روز ۶ ماه مبارک رمضان تا ۱۰:
عفونت های بدن دفع پیدا می کنند و همچنین کلسیم مازاد از بدن خارج می شود، معده شروع به پاکسازی می کند و مواد زائد را خارج می کند.
🌸↫از روز ۱۰ تا ۱۴ ماه مبارک رمضان:
پاکسازی سیستم عصبی و تقویت سیستم عصبی انجام می گیرد.
🍃↫از روز ۱۴ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان:
پاکسازی عروق و قلب انجام می گیرد. غلظت خون در این روز ها پاکسازی و تخلیه می شود.
🌸↫از روز ۲۱ تا ۳۰ ماه مبارک رمضان:
تمامی عفونتها و مواد زائد از بدن بیرون می رود.
🍃↫در پایان ماه مبارک رمضان:
با بدنی سالم و تصفیه شده از مواد زائد روبرو هستیم، به شرط تغذیه ای صحیح در ماه رمضان
🔻راههای #تربیت_فرزند؛
❇️ ۱۸ راهکار کارشناسان تربیتی برای تربیت فرزند
🔹 کودکان امانت هایی الهی هستند که در دست ما قرار دارند و مهمترین وظیفه والدین تربیت صحیح آنان است. تربیت امر پیچیده ای است که ظرایف و لطافت های خاصی دارد که اگر درست و به موقع انجام نگیرد، اثر منفی آن بیشتر است.
در این راه به چند نکته مهم که توسط کارشناسان تربیتی ارائه شده است، اشاره می کنیم تا ما را در تربیت کودکانمان بهتر یاری دهد.
1. اگر میخواهید فرزندتان نسبت به مسئولیت های خود بی تفاوت نباشد، حساسیت بیش از حد نسبت به مسئولیتهای او نشان ندهید. سعی کنید ظاهراً بیتفاوت باشید تا او خود به تکالیف و وظایف خود حساس شود.
2. تربیت کردن، رها کردن متربی از بستگی ها و وابستگی ها به سوی رشد و تعالی است و نه رام کردن و مطیع کردن او در دام خواسته های خودمان.
3. آموزش راه های رسیدن به حقیقت، مهمتر از خود حقیقت است. این راه ها را به کودک نشان دهید.
4. معمولاً پدر و مادر در اثر حمایت و محبت نمی توانند کودک را به قدر کافی به خود واگذارند. در محبت نمودن، معتدل باشید. زیرا ساختمانِ تربیتِ متعالی بر شانه های محبت متعادل بنا میشود.
5. کودک در خانواده به دلیل مراقبت های افراطی و بایدها و نبایدها غالباً خودش نیست، همه چیز را طوطی وار اقتباس میکند. او به جای اینکه نقش بگیرد، نقش بازی می کند. بنابراین اجازه بدهید کودک، هنر خود بودن و خود شدن را در خود، شخصاً کشف کند.
6. یکی از ظرافت های هنر تربیتی این است که هرگز در هنگام تنبیه، کودک احساس محکوم شدن نکند؛ بلکه تنبیه، ابزاری برای آگاهی باشد و نه برای ترس و تهدید.
7. هر یک از افراد، تربیتی درخور و شایسته با شخصیت و طبیعت خود دارند. از شبیه سازی و شبیه پروری پرهیز کنید. قُل کُلُّ یعمَل عَلی شاکِلّتِه؛ بگو هرکدام به راه و روش خویش عمل کند.
8. هدف تربیت باید توسعه و گسترش ظرفیت درونی و قوه فهم کودک باشد و نه تحمیل و تزریق معلومات و محفوظات به او.
9. از روش تربیتِ فعال استفاده کنیم. در این روش، مربی می کوشد تا خود را از نظر ذهنی و عاطفی در موقعیت متربی قرار دهد و مربی مشوّق ابداع و خلاقیت است.