eitaa logo
توحید در وحدت زوجات
286 دنبال‌کننده
99 عکس
20 ویدیو
28 فایل
﷽💥«مُلک وحکمرانی» فقط ازآنِ خداست،که همه از اوییم وتحت حاکمیت او وبسوی اوییم ☀️له الحکم وإلیه ترجعون☀️ ✨اشارات توحیدی درحکم #تعددزوجات و #وحدت_زناشویی در ازدواج✨ 💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به #تعددزوجات💖 💞 Eitaa.com/WahdatZojat💞@Salehi786
مشاهده در ایتا
دانلود
بله. بنده هم در آخر میخواستم برسم به اصل ضدخانواده بودن هر نوع سیاست جنسیتی (چه مرد محور و چه زن محور) با خوانشی مستقل از هویت خانواده.
#عجیب این کجایش از عدالت است که یک جنسیت را اولویت بر جنسیت دیگر دهیم! در ماده ۶۶ رسیدگی خارج از نوبت، نسبت به شکایت بانوان، حتی نسبت به شوهر و پدرشان، وظیفه هر واحد قضایی و انتظامی است! که ابتدا به شورای حل اختلاف حواله دهند و پس از یکماه بفرستند دادگاه یا دادسرا! این یعنی حداقل دوبرابر شدن پرونده های قضایی با هر دعوای کوچک خانوادگی... T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#عجیب در طول رسیدگی به دعوای زناشویی، الزام زوج به تهیه مسکن جداگانه برای زوجه! و در طی این مدت ، نشوز زن از وظایف مربوط به زوجیت، نوش جانش، و نشوزش مسقط حق نفقه نیست!! ⚠️واعجبا! اینها تهیه مقدمات و مهمات بیشتر میکنند برای افزایش دعوا! یا راهکاری میدهند برای اصلاح! اسلام حتی برای اصلاح و نزدیک شدن زن و شوهر طلاق گرفته هم دستور میدهد که تا سه ماه بعد طلاق (به مدت عده) زن در خانه مرد بماند و حتی آرایش و ابراز تمایلات جنسی هم آزاد باشد، بلکه به ادنی رابطه عاطفی و جنسی زن و شوهر مجددا علقه زوجیت بیابند و دعوایشان کأن لم یکن شود. اسلام با امر به مرد بر دادن نفقه زن در مدت عده، و نگهداری زن در مدت عده در خانه، و برقراری تمام احکام زوجیت میان آنها در مدت عده، غیر از دوچیز بر مرد، که لمس زن و آمیزش "بدون قصد رجوع" است، همه دارند مقدمات قصد رجوع مرد از طلاق و اصلاح را فراهم میکنند. زن همچنان بدون حجاب و با آرایش بیاید. مرد هم نفقه بدهد. آنقدر همدیگر را ببینند تا مرد میل یافته و به ادنی اشاره یا قول یا فعلی، قصد رجوع نماید. یعنی در اسلام، نه فقط در دعوای قبل از طلاق که زن باید تمکین داشته باشد که مقدمه اصلاح دعوا شود، بلکه حتی در فرض طلاق و در مدت عدّه هم باز تمکین زن از شوهرش مطلوب است، و مقدمه‌ی تمکین با ماندن در خانه مشترک هم فراهم است، که متاسفانه در این مواد لایحه مذکور، دقیقا معکوس سیاست حفظ خانواده، برای جدا کردن زن ازخانواده تلاش شده است. 🔸 پ.ن: از طلاق رجعی بخوانید fa.mobile.wikishia.net/index.php/طلاق_رجعی gvbazargan.com/خدمات-حقوقی/دعاوی-خانوادگی/ثبت-واقعه-رج @WahdatZojat
🔸 در آخر، این یک نکته اساسی است که اصل طرح مسأله دفاع از حقوق زنان و مردان، باید در ذیل لایحه حمایت از خانواده و باشد. پرداختن به این موارد بعنوان تبعیت از سیاست سند 2030 در توانمندسازی زنان، روح کارش خطاست، ولو در بندهایش موارد خوب هم باشد، چرا که اصل فرهنگی ما، ضدخانواده بودن هر نوع سیاست جنسیتی (چه مرد محور و چه زن محور) با خوانشی مستقل از هویت خانواده است. مردانگی و زنانگی فرع بدنی هستند که فقط موجب تمایز در وظایف خانوادگی میشوند، و اصل کرامت در هویت انسانی ماست که مرد و زن ندارد. القای ارزش بودن زن بودن، و اولویت جنسیت او در اجتماع، یک انحراف بزرگ شیطانی علیه نظام خانواده است. 🔸 بخشی از یک متن آرشیوی کانال وحدت زوجات: 🔻اسلام هیچ برای ابعادِ جنسیّتی ندارد، بلکه جنسیّتِ زوجین وقتی جایگاه می یابد که در خدمتِ و اعتلایِ و عمق یافتنِ در آن قرار بگیرد. تا بدین طریق آن فرع ِجنسیتی، در خدمتِ اصلِ در قرار بگیرد. 🔻 ﺍﺳـﻼﻡ، ارزش را در برای دانسته، و مرد و زن را خادمِ خانواده قرار میدهد تا جنبه‌ی انسانیِ آنها تعالی یابد. در این راستا ‏«ﺍﺟﺮ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ زن‏» ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ‏«نقش» ﻭ ‏«ﺷﺨﺼﯿّﺖ‏» وی ‏(ﯾﻌﻨﯽ بُعد ﺍﻧـﺴـﺎﻧﯽ‏) در ﺗﺮﺳﯿﻢ ﻣﯿﮑﻨﺪ، و ﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻞِ اسلام، ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﻢ ‏«ﺑﻬﺎﯼ ﺯن» ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ‏«ﺑﺪﻥ‏» ﻭ ‏«ﺟﻨﺴﯿﺖ» وی ‏(ﯾﻌﻨﯽ بُعد ﺣﯿـﻮﺍﻧﯽ) در ‏ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯿﮑﻨﺪ. ✨ﺍﺳﻼﻡ، ‏«ﺯﻥ‏» ﺭﺍ ﺩﺭ ‏«ﻧﻘﺶ ﻣﺎﺩﺭﯼ» ﻣﯽﺳﺘﺎﯾﺪ، ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻭ ﺍﮐﺮﺍﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ‏«ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ مادر» ﻣﻌﻄﻮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ‏«ﺧﺎﺩﻡِ ﻣـﺎﺩﺭ ﺷﺪﻥ‏» ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ، تا از این طریق درون شکل بگیرد. ✨ﺍﺳﻼﻡ ‏«ﺯﻥ‏» ﺭﺍ در ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ‏«ﻣﺎﺩﺭﯼ» ﻭ ‏«ﻫﻤﺴﺮﯼ‏» ﻣﯽﺳﺘﺎﯾﺪ، ﺗﺎ ﺑﺎ ‏«ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽِ ﮔﻮﻫﺮِ ﺭﻭﺣﯽِ ﺯﻥ‏» ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ «ﻋﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‏» ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﺯ ﺩﺭﯾﭽﻪﯼ ‏«ارتباط ﺧﺎﻧﻮﺍﺩگی ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺑﻪ در خانواده» ، ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎیی ‏‏ ساخته شوند، ﻭ ﺑﻨﯿﺎﻥﻫﺎﯼ ‏«ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡِ ﺍﻣّﺖِ ﺍﺳﻼﻣﯽ» ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ سازند. ✨‏«ﺳﻠﻮﮎِ ﺯﻥ‏» ﺑﺎ ﻣﺤﺒّﺖ ﻭ ﺍﯾﺜـﺎﺭ ﻭ ﻓـﺪﺍﮐﺎﺭﯼ ﺍﻭ ‏ﺩﺭ ﻣﻌﻨﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﮐﻪ ‏«ﺧﻮﺩ‏» ﺭﺍ ‏«ﺗﻤﺎﻡِ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‏» ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮِ ‏«ﻧﻔﯽ ﺍﻧﺎﻧﯿّﺖ‏» ﻭ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ‏«ﻓﻨﺎﯼ ﻓﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻋﺒﻮﺩﯾﺖ‏» ﺩﺭ ﺍﻭﺳﺖ. ✨ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﻢ ﺑﺎ ‏«ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺩﯾﺪﻥِ ﺯﻥ» ﺩﺭ ‏«ﺟﻨﺒﻪﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ»، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎ ‏«ﺗـﻦ‏»ﺍﺵ ﻣﯿﮕـﺬﺍﺭﺩ‏، ﻭ ﺑﺎ ‏«ﻣﺸﻐﻮﻝِ ﺟﻨﺴﯿﺖِ ﺧﻮﺩ‏ ﺷﺪﻥ» و تاکید استقلالی بر «حقوق زن بودن»، ‏ﺧـﺎﻧـﻮﺍﺩﻩ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ‏«ﭘﺨﺶ ﻭ ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥِ ﺃﻋﻀـﺎﺀ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‏» ﻣﯽﺍﻧﺠﺎﻣﺪ؛ ﺩﺭﻧﺘﯿﺠﻪ، ﺍﺯ ﺩﺭﯾﭽﻪﯼ ‏«ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﯽ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ‏»، ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎیی ‏‏ در خانواده ساخته میﺷﻮﻧﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺟﺐ ‏«ﺗـﻨـﻬـﺎ ﺷﺪﻥِ‏» ‏«ﺗﻤﺎﻡِ ﺍﻓﺮﺍﺩِ ﺟﺎﻣﻌﻪ‏» ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ؛ ﺁﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻫﺮﻗـﺪﺭﻫﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏِ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ‏«ﺻﺪﺍﯼِ ﻫﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻣﯽﺷﻨﻮﻧﺪ‏» ﻭ ‏«ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺍﺣﺴﺎﺱِ ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ‏». ✨ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﻢ، ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺮ ‏«ﺯﻧﯽ ﻭ ﻣﺮﺩﯼ‏» ﻭ ‏«ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻭ ﺟـﺪﺍ ﺩﯾﺪﻥِ ﺁﻧﻬﺎ‏» ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ، ﺗﺎ ‏ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﻮﺩ! ﭼﻮﻥ ‏«ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ‏» ﮐﻪ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺑﻪ ‏«ﺯﻥ ﯾﺎ ﻣﺮﺩ ﺑﻮﺩﻥ‏» ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓـﻦ ﮐﺮﺩﻥِ ‏«وحدتِ ﺻﻔﺎﺕِ ﺍﻟﻬﯽ در ﺍﻧﺴﺎﻥ‏» ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭِ «تمایز ‏ﺻﻔﺎﺕِ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ در ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ‏» ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ. ✨‏«ﺍﺳـﻼﻡ» ﺑﺮﺍﯼ ‏«ﺍﻧـﺴـﺎﻥ‏» ﺍﺳﺖ، ﻭ ‏«ﺗـﻘـﻮﺍ ﻭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﻭ ﺳﻠﻮﮎ ﺍﻟﻬﯽ» ﺑﺮﺍﯼ ‏«ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖِ‏» ﻣﺎﺳﺖ، ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ‏«ﺯﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﺮﺩ ﺑﻮﺩﻧـﻤﺎﻥ! ﻭ ، ‏«ﺍﻫـﻞ ﺍﻟﺒـﯿـﺖ» ‏(ﻋﻠﯿﻬﻢُ ﺍﻟﺴﻼﻡ‏) ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ‏«ﺍﻧـﺴـﺎﻥِ‏» کامل و ﺑـﺮﺗـﺮ هستند، ﻭ ﺩﺭ‏ «ﻋﻠﻢ ﻭ ﻋﺼﻤﺖ‏» ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯿﺎﻥِ ‏«ﺯﻫـﺮﺍ ﯾﺎ ﻋـﻠـﯽ ﺑﻮﺩﻥ» ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ‏(ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏). چرا که ‏«ﺧـﺪﺍﻭﻧـﺪِ ﻣﺘﻌﺎﻝ‏» ﻣـﯿـﺎﻥِ ‏«ﺍﺟﺮ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ» ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ‏(ﺫَﮐَـﺮ ﻭ ﺃُﻧـﺜـﯽ) ﻫـﯿـﭻ ﻓـﺮﻗـﯽ ﻧﻤﯿﮕﺬﺍﺭﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺑـﻬـﺮﻩ ﺍﺯ ﮐـﺮﺍﻣـﺖِ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﺣﯿﺎﺕِ ﭘـﺎﮎ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻫﺎﯼِ ﺑﻬﺸﺘﯽ ، ﻓـﻘـﻂ ﺑﻪ ‏«ﺟـﻨـﺒـﻪ ﻫﺎﯼِ ﺍﻧـﺴـﺎﻧـﯽ‏» ﺩﺭ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﻧـﮕـﺎﻩ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﻪ ‏«ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯿﺘﯽ»! ﺗـﻨـﻬـﺎ ﭼـﯿـﺰﯼ ﮐﻪ ‏«ﺑـﯿـﻦِ ﺯﻧـﺎﻥ ﻭ ﻣـﺮﺩﺍﻥ» ﻣـﻮﺟﺐ ‏«ﺍﻣـﺘـﯿـﺎﺯ‏» ﺁﻧـﻬـﺎ ﺩﺭ ‏«ﻧـﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ‏» ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﻣـﯿـﺰﺍﻥِ ‏«ﭘـﺮﻭﺍ ﻭ ﺗـﻘـﻮﺍﯼ ﺍﻟﻬﯽ‏» ﺩﺭ ﺍﯾـﺸـﺎﻥ ﺍﺳﺖ :
🔻ﻣﻦْ ﻋَﻤِﻞَ ﺻﺎﻟِﺤﺎً ✨‏ﻣِﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﺃَﻭْ ﺃُﻧْﺜﻰ‏✨، ﻭَ ﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ، ﻓَﻠَﻨُﺤْﻴِﻴَﻨَّﻪُ ﺣَﻴﺎﺓً ﻃَﻴِّﺒَﺔً ، ﻭَ ﻟَﻨَﺠْﺰِﻳَﻨَّﻬُﻢْ ﺃَﺟْﺮَﻫُﻢْ ﺑِﺄَﺣْﺴَﻦِ ﻣﺎ ﻛﺎﻧُﻮﺍ ﻳَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ ‏(ﺍﻟﻨﺤﻞ۹۷‏) 🔻ﻣﻦْ ﻋَﻤِﻞَ ﺻﺎﻟِﺤﺎً ✨ﻣﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﺃَﻭْ ﺃُﻧْﺜﻰ✨، ﻭَ ﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ، ﻓَﺄُﻭﻟﺌِﻚَ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ ﺍﻟْﺠَﻨَّﺔَ ، ﻳُﺮْﺯَﻗُﻮﻥَ ﻓﻴﻬﺎ ﺑِﻐَﻴْﺮِ ﺣِﺴﺎﺏٍ ‏(ﺍﻟﻐﺎﻓﺮ ۴۰) 🔻ﻭ ﻣَﻦْ ﻳَﻌْﻤَﻞْ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕِ ‏✨ﻣﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﺃَﻭْ ﺃُﻧْﺜﻰ✨، ﻭَ ﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ، ﻓَﺄُﻭﻟﺌِﻚَ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ ﺍﻟْﺠَﻨَّﺔَ ، ﻭَ ﻻ ﻳُﻈْﻠَﻤُﻮﻥَ ﻧَﻘﻴﺮﺍً ‏(ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ ‏۱۲۴) 🔻ﻳﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﺇِﻧَّﺎ ﺧَﻠَﻘْﻨﺎﻛُﻢْ ‏✨ﻣﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﻭَ ﺃُﻧْﺜﻰ✨، ﻭَ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎﻛُﻢْ ﺷُﻌُﻮﺑﺎً ﻭَ ﻗَﺒﺎﺋِﻞَ ﻟِﺘَﻌﺎﺭَﻓُﻮﺍ، ‏«ﺇِﻥَّ ﺃَﻛْﺮَﻣَﻜُﻢْ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﺗْﻘﺎﻛُﻢْ» ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻋَﻠﻴﻢٌ ﺧَﺒﻴﺮٌ ‏(ﺍﻟﺤﺠﺮﺍﺕ ۱۳ ) 🌐 https://t.me/wahdatzojat/187 🔸 T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از ایمان نوروزی
لایحه تو قوه قضاییه از زمان آقای لاریجانی با دست فرمان معاونت زنان ریاست جمهوری تدوین شده است. لذا میخواهند تا مجلس تمام نشده کار تمام کنند. به هر جهت یا رییسی دورش زدند! یا از روغن فکر بازی!
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
. رئيسي البته خانمش مسئول این بخشها در قوه هست، که اونم در فضای مطالعات زنان و این داستانها میتونه راحت بازی بخوره
با سلام ، ی سوال دارم و اون اینکه یعنی چی که زنی که طلاق برش جاری شده تمکین زن بر شوهرش مطلوب است ؟؟؟؟؟مگه نامحرم نمیشن ؟؟؟
سلام اولا، تمکین از "وظایف" زن است، نه از حقوق. این وظیفه در مدت عده پس از طلاق هم، به محض رجوع مرد (با قول یا فعل علامت رجوعش) بر زن واجب میشود تمکین کند. ثانياً، چه کسی گفته زوجه در مدت عده نامحرم است!! اتفاقا محرم است و مستحب است با آرایش و زینت شوهرش را ترغیب به رجوع و رابطه کند. مادامی که مدت عده تمام نشده زوجیت باقی است. ثالثاً ، به محض بیان قول یا انجام عملی از مرد که دال بر میل او به رجوع باشد، علاقه زوجیت کامل شده، وبر زن واجب است تمکین کند. اسلام با امر به مرد بر دادن نفقه زن در مدت عده، و نگهداری زن در مدت عده در خانه، و برقراری تمام احکام زوجیت میان آنها در مدت عده، غیر از دوچیز بر مرد، که لمس زن و آمیزش "بدون قصد رجوع" است، همه دارند مقدمات قصد رجوع مرد از طلاق و اصلاح ذات البین را فراهم میکنند. زن همچنان بدون حجاب و با آرایش بیاید. مرد هم نفقه بدهد. آنقدر همدیگر را ببینند تا مرد میل یافته و به ادنی اشاره یا قول یا فعلی، قصد رجوع نماید 🔸 🌐 fa.mobile.wikishia.net/index.php/طلاق_رجعی 👇 🔸طلاق رِجعی، طلاقی است که مرد می‌تواند در زمان عده، به زنی که طلاق داده، رجوع کند؛ یعنی بدون آنکه صیغه عقدخوانده شود، او را دوباره همسر خود کند. در طلاق رجعی،رجوع، مختص زمان عده است و به دو روش می‌تواند انجام شود: 1. نخست اینکه مرد سخنی بگوید که بیانگر این باشد که زوجه را دوباره همسر خود قرار داده است؛ 2. دوم آنکه عملی انجام دهد که از آن، رجوع به همسرش فهمیده شود؛ مانند بوسیدن و آمیزش با زوجه. (امام خمینی، توضیح المسائل(مُحَشّی)، ۱۴۲۴ق، ج۲، ص۵۳۰، ۵۳۱.) 🔸 برخلاف ازدواج (که از عقود است)، طلاق جزءایقاعات است؛ یعنی یک طرفه است و تنها از سوی مرد انجام می‌شود. در طلاق رِجعی، تا زمانی که زن در عده طلاق است، همه احکام زوجیت میان زوجین برقرار است؛ اما برای مرد لمس‌کردن همسر و آمیزش با او بدون قصد رجوع حرام است.[۷] برخی از احکامی که میان زوجین برقرار است: زوجین از یکدیگر ارث می‌برند. زن بدون اجازه همسرش نمی‌تواند از منزل خارج شود. مرد حق ازدواج با خواهر زن را ندارد. در صورت رجوع مرد، زن باید از او تمکین کند. (  مؤسسه دایرة المعارف فقه اسلامی، فرهنگ فقه، ۱۳۹۲ش، ج۵، ص۲۰۵، ۲۰۶.) 🔸 🌐 https://gvbazargan.com/خدمات-حقوقی/دعاوی-خانوادگی/ثبت-واقعه-رجوع-یا-طلاق-رجعی 👇 🔸یکی از آثار طلاق رجعی ، بقای زوجیت در ایام عده است و در این ایام، کما فی السابق، هر تکلیفی و حقی ما بین طرفین بوده که مخل اصل طلاق نباشد، قابلیت اجرایی دارد. در طلاق رجعی، نفقه زن در ایام عده، بر عهده ی شوهر است و اگر زنی که در عده ی جلیه است، مرتکب زنا شود، به آن مرد زانی، حرام موبد می شود. ازدواج مرد، قبل از پایان عده، با خواهر همسری که در عده طلاق رجعی است، ممنوع است. همچنین در صورتی که شوهر، بخواهد در ایام عده طلاق رجعی، به زن رجوع نماید، ازدواج سابق آنها، با کلیه آثار و تعهدات ادامه یافته، و نیاز به ازدواج و ثبت مجدد ازدواج، نیست. چون در اثر این طلاق، پیوند زناشویی به طور کامل از بین نمی­ رود و پس از ابطال نکاح ، زن و مرد تا زمانی که عده سپری نشده است، بیگانه نیستند و می ­توانند نکاح سابق را دوباره ادامه دهند. به منظور حفظ کیان خانواده و طبق ماده 20 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 ثبت نکاح دائم، فسخ و انفساخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است.👇 مدارک و منضمات مورد نیاز جهت طرح دعوای «ثبت واقعه رجوع» : 1- تصویر مصدق سند طلاق (اجباری) 2- به همراه داشتن كارت ملي جهت احراز هويت و كارت عابر بانك جهت پرداخت هزينه ي دادرسي الزامي است. *در صورت عدم وجود مدارك اختياري فوق مي توانيد يكي از دلایل ذيل را ارائه نماييد. 1- استماع شهادت شهود و مطلعين. 2- شماره پرونده استنادي. 3- ساير دلايل و منضمات. 4- تحقیقات محلی. 5-  اتیان سوگند
مادامی که عده زن تمام نشده زوجیت باقی است article.tebyan.net/Article/AmpShow/295603 زنی که طلاق رجعی گرفته و در عده است مثل این است که زن آن مرد باشد و نیاید از خانه بدون اذن شوهر بیرون برود و جایز و مستحب است که زینتش را برای شوهرش ظاهر کند و اطاعت کردن از شوهر بر او واجب است. 🔸 سوال: با توجه به پیشرفت علم پزشكی مبنی بر اینكه می تواند توضیحات مطمئنی برای ما بدهد آیا با وجود سونوگرافی و آزمایش های متعدد اعم از خون و یا ادرار كه می توان مطمئن به وجود بچه یا عدم آن شد آیا می توان گفت دیگر مسئله عدّه زن بعد از طلاق زن منقضی است؟ جواب: در جواب عرض می شود كه اولاً عدم اختلاط میاه و اینكه عده برای تطهیر زن از نطفه است علّت تامّه و فلسفه حكم نیست بلكه یكی از حكمت های حكم می باشد. ثانیاً: ممكن است عده نگاه داشتن برای رعایت حریم زوجیت باشد و این یك نوع احترام برای زن می باشد كه او دارای حرمتی است و باید مراعات او بشود. ثالثاً: اینكه فرمودید وسایل پزشكی می تواند تشخیص بدهد یك امر قطعی و صد در صد نمی باشد بلكه در مواردی هم خلاف آن ثابت شده است پس اعتماد قطعی به آن نمی توان كرد.   سوال: آیا زن در عده ی طلاق رجعی احکام زوجه را دارد و می تواند در مقابل شوهرش بدون پوشش باشد؟ امام خمینی(ره):  زن در عده طلاق بحکم زوجه آن مرد است مادامی که زن در عده ی رجعی است شوهرش می تواند به او نگاه کند اگر چه قصد رجوع هم نداشته باشد.  آیة الله اراکی(ره):  در عده طلاق رجعی پوشش بر زن واجب نیست.(بلکه در روایات امر شده به خضاب و اکتحال و تزیین و اظهر زینت و تشویق زوج به رجوع است). آیة الله تبریزی(ره):  زنی که طلاق رجعی گرفته و در عده است مثل این است که زن او باشد و نیاید از خانه بدون اذن شوهر بیرون برود و جایز و مستحب است که زینتش را برای شوهرش ظاهر کند و به او نشان بدهد. و واجب است اطاعت کردن از شوهر.(مادامی که عده زن تمام نشده زوجیت باقی است.)  آیة الله خامنه ای(دام ظلّه):  حکم زوجه را داشته و می تواند در مقابل همسر، بدون پوشش ظاهر شود.   آبة الله سیستانی(دام ظلّه):  می تواند بدون پوشش باشد زیرا به منزله زوجه است و جایز بلکه مستحب است که زینتش را نشان او بدهد. آیة الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه): تا مادامیکه در عده است مثل زوجه است . پوشش لازم نیست. آیة الله فاضل لنکرانی(ره) زن در دوران عده ی طلاق رجعی احکام زوجه را دارد باید از وی اطاعت کند و بر شوهرش محرم است و می توانند به یکدیگر نگاه کنند.  آیة الله گلپایگانی(ره):  زنی که در عده طلاق رجعی است مثل زوجه او است یا به حکم زوجه او است. پوشش لازم نیست. آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه):  جایز است به او نظر کند ولو اینکه قصد رجوع نداشته باشد.  آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه):  زن در عده طلاق رجعی حکم زوجه دارد و جایز است بلکه مستحب است زینتش را برای شوهرش ظاهر کند و بدون اذن او نباید خارج شود و واجب است از شوهر اطاعت کند. 
در حوزه خانواده، ازدواج و جمعیت.pdf
621.1K
🔸مجموعه سیاست‌ها، راهبردها، و قوانین اساسی و مهم، در حوزه خانواده، ازدواج و جمعیت 🔻 تهیه شده در مجمع خانواده استان یزد، آذر۹۷ ⚠️ بازنشر محتوا، به منظور اطلاع‌رسانی و کمک به مطالعات علمی مخاطبین، و آشنایی با نظرات مختلف در موضوع است، و به منزله تایید تمام آن نمی‌باشد. @WahdatZojat
🔸 : برای شیعیانی که استطاعت در قیام به نیازهای زنان دارند : 💫 و إِنَّمَا الْفَضْلُ فِي الِاسْتِكْثَارِ مِنَ النِّسَاءِ لِمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ 🔸 : بمقدار توان مرد در تأمین معاش زندگی (نفقه) و نیاز جنسی زنانش : 💫 لمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ فِي مَعَايِشِهِنَّ وَ أُعْطِيَ مِنَ الْقُوَّةِ عَلَى الْبَاءَةِ مَا يُحْصِنُهُنَّ وَ قَدَرَ عَلَى تَرْكِ الْمَيْلِ بَيْنَهُنَّ، و أَنْ لَا يَدَعَ بَعْضَهُنَّ مُعَلَّقَاتٍ كَمَا نَهَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ ذَلِكَ 🔸 : مرد شیعه ای که تأمین نیاز چهار همسر را ندارد، برای او (بخاطر محدودیت توانش) بجای فضیلت در (طلب زیادت و افزایش) از زنان، فضیلت در و اکتفا کردن به آن تعداد از زن است که توانش را دارد: 💫 فإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ ذَلِكَ فَالْفَضْلُ فِي الِاقْتِصَارِ عَلَى مَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ. 🔸 🔸در کتاب جامع الاحادیث شیعه، اثر فاخر آیت الله العظمی بروجردی (ج۲۵ ص۴۵۸ حدیث۳۷۰۵۸) روایت زیبای فوق را از (ابی جعفر محمد بن علی - علیهما السلام-) به نقل از کتاب «دعائم الاسلام» (ج۲ ص۱۹۲ حدیث۶۹۸) ذکر میکند، که تصویر آن صفحه از کتاب دعائم را در بالا آوردیم. 👌در ادامه، متن کامل و نکاتی از این حدیث شریف را در لینک ذیل مرور مینماییم👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/116 💞 @WahdatZojat
بسم الله 🔶 🔸در کتاب جامع الاحادیث شیعه (ج۲۵ ص۴۵۸ حدیث۳۷۰۵۸) روایت زیبایی را از (ابی جعفر محمد بن علی - علیهما السلام-) به نقل از کتاب «دعائم الاسلام» (ج۲ ص۱۹۲ حدیث۶۹۸) ذکر میکند، که تصویر آن صفحه از کتاب دعائم را در پست قبل آوردیم، و در ادامه نکاتی از آن حدیث شریف را مرور مینماییم: 🔸 eitaa.com/WahdatZojat/115 🔻نکات حدیث زیبای امام جواد (علیه السلام): 🌷۱. امام میفرماید خداوند متعال برای ما اهل البیت و شیعیانمان، شَبَق (میل و تحریک شدید جنسی) را در مردانِ ما جعل فرموده (که قیام به تعدد زوجات و تکثیر نسل داشته باشیم) و آن را از زنان ما دور نموده (که گرفتار زنا نشوند). [ این درحقیقت تجلی ولایت الهی و یک است برای تکثیر از ] . و اما معکوس این فرآیند، بعنوان و در خلقتِ دشمنان(بنی امیه) و پیروانشان انجام شده، که شَبَق را در زنانِ آنها قرار داده و از مردانشان دور نموده است. [ این مشیّت الهی برای مبغضینِ ولایت است که زنانشان خودشان را در بستر حرام زاییدن قرار میدهند، و در مقابلش، مشیّت الهی برای محبینِ ولایت است که مردانشان قیام به تعدد زوجات داشته باشند و زنانشان هم به حصن قوّت مردانشان در بستر حلال زاییدن قرار میگیرند ] : ✨إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَزَعَ الشَّبَقَ وَ هِيَ الْغَلِمَةُ مِنْ نِسَائِنَا وَ جَعَلَهَا فِي رِجَالِنَا وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِنَا وَ نَزَعَ ذَلِكَ‏ مِنْ رِجَالِ بَنِي أُمَيَّةَ وَ جَعَلَهُ فِي نِسَائِهِمْ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِهِمْ. 🔻شبیه همین مضمون صدر روایت، در حدیث دیگری از معصومی دیگر، در کتاب شریف کافی ج۵ ص۵۶۴ ح۳۵، در مرفوعه ابن مسکان از (علیه السلام) نقل شده است که: ✨ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَزَعَ الشَّهْوَةَ مِنْ نِسَاءِ بَنِي هَاشِمٍ وَ جَعَلَهَا فِي رِجَالِهِمْ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِهِمْ ، وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَزَعَ الشَّهْوَةَ مِنْ رِجَالِ بَنِي أُمَيَّةَ وَ جَعَلَهَا فِي نِسَائِهِمْ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِهِمْ. 🔸 🌷۲. امام میفرماید با پشتوانه‌ی همان جعل شَبَق در مردانِ شیعه، همانا در (طلب زیادت و افزایش) از زنان است (با ) برای کسی که استطاعت در قیام به نیازهای آنها دارد : ✨و إِنَّمَا الْفَضْلُ فِي الِاسْتِكْثَارِ مِنَ النِّسَاءِ لِمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ 🔸 🌷۳. امام میفرماید در رفع نیاز زنانِ مؤمنه‌ی شیعه و محبّ ولایت، در دو موضوع است: 💎 اول. در رفع نیاز اقتصادی و تأمین معاش زندگی برای ایشان با رعایت 💎 دوم. در رفع نیاز غریزی و تأمین کامل میل جنسی برای ایشان با رعایت و این دو مقوله اشاره به است در رفع نیاز زنان بدون همسر، و زمینه تکثیر نسل با ایشان : ✨لمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ فِي مَعَايِشِهِنَّ وَ أُعْطِيَ مِنَ الْقُوَّةِ عَلَى الْبَاءَةِ مَا يُحْصِنُهُنَّ وَ قَدَرَ عَلَى تَرْكِ الْمَيْلِ بَيْنَهُنَّ 🔸 🌷۴. امام میفرماید مرد مؤمن نباید در طوری عمل نماید که بعضی از زنانش در نیازهایشان (در معاش و محبت و میل جنسی) معلّق رها شوند، کما اینکه خداوند متعال از آن نهی فرموده است : ✨و أَنْ لَا يَدَعَ بَعْضَهُنَّ مُعَلَّقَاتٍ كَمَا نَهَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ ذَلِكَ ✨ النساء، ۱۲۹ : فَلا تَميلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوها كَالْمُعَلَّقَةِ 🔸 🌷۵. امام در بیان میفرماید اگر مرد شیعه ای تأمین نیاز زنان (تا حد کامل چهار زن در تعدد زوجات) را ندارد، پس برای او به مقدار توانش جایز است، که برای او (بخاطر محدودیت توانش) بجای فضیلت در (طلب زیادت و افزایش) از زنان، فضیلت در و اکتفا کردن به آن تعداد از زن است که توانش را دارد. [یعنی اگر چهارتا نمیتواند، سه تا، اگر توان سه تا هم ندارد، دوتا، و اگر دوتا را هم نمیتواند تأمین کند، نهایتاً یک زن آزاد، و یا با داشتن سریه (کنیز مخصوص تمتع) به تعدادی که میتواند تأمینشان کند] : ✨فإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ ذَلِكَ فَالْفَضْلُ فِي الِاقْتِصَارِ عَلَى مَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ. ✨النساء، ۳ : وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِي الْيَتامى‏ فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ ذلِكَ أَدْنى‏ أَلاَّ تَعُولُوا 💎 ادامه 👇👇👇
🌷۶. از امام صادق (علیه السلام) هم در حدیث ۷۰۰ از کتاب دعائم الاسلام، پیرامون حکمت بخش انتهایی آیه ۳ سوره نساء اینطور میفرمایند: کسی که تعدادی از زنان را به همسری برای خود جمع نماید، اما نیاز غریزیِ آنها را تأمین نکند و نکاح و زناشویی با بعضیشان نداشته باشد و این موجب شود که آن زنان (بخاطر رفع نیاز جنسیشان) مرتکب زنا بشوند، گناه آن زنای زنانِ محروم شده، بر عهده‌ی آن شوهر است که را در تأمین نیاز ایشان رعایت نکرده است، و از این است که خداوند متعال میفرماید: «اگر میترسید که نتوانید عدالت [جنسی و اقتصادی] را رعایت کنید، پس به یک زن یا به داشتن کنیزانتان اکتفا کنید» : ✨منْ جَمَعَ مِنَ النِّسَاءِ مَا لَا يَنْكِحُ فَزَنَيْنَ فَالْإِثْمُ عَلَيْهِ وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُم‏» (النساء، ۳) 🔸 🌷۷. از مجموع بیانات فوق در کنار آیات و روایات دیگر دریافت میشود، که اهتمام دین الهی و معصومین(علیهم السلام) بر و تشکیل و تحکیم و توسعه آن است، و میخواهند را بیان نمایند، که خداوند متعال برای پشتوانه‌ی و تقویت بنیان خانواده های اهل ولایت است که آن میل جنسی (شَبَق) را فرموده، و مطابق آن هم حکم ازدواج و تعددزوجات را نموده است. کما اینکه در احادیث مفصلی و به تشکیل و حفظ آن بیان شده است. و در احادیث مفصل دیگری نیز به (ضدخانواده) و (عزب بودن) بیان شده است. 🔻قال الصادق (علیه السلام): ✨إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُحِبُّ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الْعُرْسُ وَ يُبْغِضُ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الطَّلَاقُ وَ مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ أَبْغَضَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الطَّلَاقِ : خداوند به خانه ای که در آن باشد دارد، و خانه ای را که در آن طلاق باشد دارد، و چیزی نزد خداوند نیست. (کافی، ج۶ ص۵۴). 🔸 🔻قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) : ✨ما بُنِيَ بِنَاءٌ فِي الْإِسْلَامِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ -عَزَّ وَ جَلَّ- وَ أَعَزُّ مِنَ التَّزْوِيجِ : بنائی در اسلام نزد خداوندمتعال و نیست (بحار ج۱۰۰ ص۲۲۲ / وسایل، ج۲۰ ص۱۴). 🔸 ✨الْمُتَزَوِّجُ النَّائِمُ أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الصَّائِمِ الْقَائِمِ الْعَزَبِ ‏: فرد متأهل خوابیده، نزد خداوند مقامش افضل است از فرد مجرّد در حال صیام [روزه داری] و قیام [در نماز و شب زنده داری] (بحار، ج۱۰۰ ص۲۲۱). 🔸 ✨شرَارُكُمْ عُزَّابُكُمْ وَ الْعُزَّابُ إِخْوَانُ الشَّيَاطِين : بدترین شما (مردها) مجرّدهای شما هستند و مردانِ مجرد برادرانِ شیطان اند (همان). 🔸 ✨كلَّما ازدادَ العَبدُ إيماناً ازدادَ حُبّا للنِّساءِ : هرچه ایمان عبد زیاد شود، محبتش به زن ها نیز زیادتر میشود [کما اینکه در حدیث ابتدایی فرمود مردانِ مؤمن شیعه میل شدید (شَبَق) نسبت به همسرانشان دارند]. (دعائم الاسلام، ج۲ ص۱۹۲ ح۶۹۳). 🔸 ✨(رسول خدا -ص- خطاب به عکّاف که توانمند بوده اما مجرّد مانده بود) : فَإِنَّكَ إِذاً مِنْ إِخْوَانِ الشَّيَاطِينِ ، إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنْ رُهْبَانِ النَّصَارَى وَ إِمَّا أَنْ تَصْنَعَ كَمَا يَصْنَعُ الْمُسْلِمُونَ ، وَ إِنَّ مِنْ سُنَّتِنَا النِّكَاحَ شِرَارُكُمْ عُزَّابُكُمْ وَ أَرَاذِلُ مَوْتَاكُمْ عُزُّابُكُمْ ، إِلَى أَنْ قَالَ : وَيْحَكَ يَا عَكَّافُ !! تَزَوَّجْ تَزَوَّجْ فَإِنَّكَ مِنَ الْخَاطِئِينَ . پس همانا تو در این حال از برادران شیاطین هستی! پس یا کافری و از رهبان های نصاری محسوب میشوی، یا مسلمانی و کار مسلمانان را در سنت ازدواج میکنی. و همانا از سنت ما نکاح است، شرورترین شما مجردهایتان و بدترین مردگان شما اموات مجرد هستند، تا آنکه فرمودند: وای بر تو ای عکّاف! ازدواج کن، ازدواج کن، که در این حال کنونی از خطاکاران هستی. در این هنگام عکاف گفت «یا رَسُولَ اللَّهِ زَوِّجْنِي قَبْلَ أَنْ أَقُومَ» ، «ای رسول خدا مرا به ازدواج در بیاور قبل از آنکه برخیزم» ، پس رسول خدا (ص) همانجا همسری به ازدواجش درآورد و فرمود: زَوَّجْتُكَ كَرِيمَةَ بِنْتَ كُلْثُومٍ الْحِمْيَرِيّ. (جامع الاحادیث شیعه -بروجردی-، ج۲۵ ص۹۸ حدیث ۳۶۴۶۱) 🔶 💎 ادامه 👇👇👇
🔸 (اسلام) آمده که ظهور و نمایش را در ربوبیّتِ واحدش بر آشکار کند. فلذا همانطور که در عبادات، (با هرچه کثرت نمازگزاران بالاتر) افضل از نماز فرادی است، همچنین نماز هم افضل از فرد مجرد است، که با و ، ظهور بالاتری از حقیقتِ وحدت را آشکار نموده است. 🔸این در ایجاد ساختارِ مقدّس (با ازدواج موقت و دائم و تعددزوجات)، برای همین میان مرد و زن اهل ایمان است. وحدت بین مرد و همسرانش، و وحدت همسرانِ همشوی (همیار) با همدیگر و با شوهرشان، و وحدت یافتن تمام ایشان با فرزندانشان. این است که هرچه در کثرت بیشتری نمایش یابد، بالاتری از و و را آشکار مینماید. 🔶 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆مردی با هفت زن اول!😄 چطور!؟ با هفت شناسنامه رفته هفت تا زن گرفته که همشون خیال میکردن همسر اول و بلکه تنها زن وی هستن! 🔸 دلاوری: مردی که در این زمانه با گوشت کیلویی ۱۲۰هزار تومانی، داره ۷ همسر را اداره میکنه باید بهش جایزه بدین😁 🔸 پ.ن: ⚠️در پشت این طنز اجتماعی، یک واقعیت تلخ اجتماعی نهفته است که یکی از عوامل چنین رفتاری از سوی آن مرد، ناشی از #قوانین_مزاحم و #موانع_بیجا برای ثبت ازدواج مجدد مردان است. 👌برای تأمین شدن حق تأهل و زوجیّت برای زنان مجرد مانده بواسطه سبک زندگی #تعدد_زوجات، نیاز به مشوق و جایزه دادن به مردان و زنان موفق در این زندگیست، نه مانند فضای کنونی در برخورد منفی و ایجاد موانع قانونی و مزاحمت ساختارهای فرهنگی و اجتماعی!!😳 💞 @WahdatZojat
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻خانم سیده راضیه حسینی در حساب توییتر شان [@RaHosseini0] نوشته اند: " 33 درصد پسران دهه شصتی هنوز ازدواج نکردن، این درحالیه که درصد دختران دهه شصتی مجرد 19 درصد هست. این آمار رسمی مرکز آمار ایران بر اساس سرشماری سال 95 هست. چرا چند ساله این حقیقت وارونه گفته میشه؟ جالبه برای ترویج موضوعاتی مثل به این وارونه‌گویی ها متوسل میشن :) ". 🌐 twitter.com/RaHosseini0/status/1189146149749477379?s=19 🔸 🔸پاسخ مستدل و دقیق به ایشان: 🔻سلام و رحمت خدا بر شما سرکار خانم حسینی! چنین مغالطه ای از شما بعید است، شما که در رشته مطالعات زنان هستید، برای دفاع از حقوق زنانِ مجرد و حل نیازشان باید تلاش بفرمایید، نه برای حذفِ حقوقِ ایشان! همانطور که مستحضر هستید مقایسه های آماری میان زنان و مردان برای ازدواج، بر اساس فاصله سنی متعارف (5 سال)، هر گروه سنی از زنان با مردان در اولین گروه سنی بالاتر از خود مقایسه می‌شوند. طبق فایل اکسل تفصیلی وضع زناشویی مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵، درصد نسبت تمام زنان مجرد موجود (جمع مجرد با سابقه ازدواج و مجرد هرگز ازدواج نکرده) در هر گروه سنی، بر جمعیت تمام مردان مجرد موجود (جمع مجرد با سابقه ازدواج و مجرد هرگز ازدواج نکرده) در گروه سنی بزرگترشان به ترتیب زیر است: 1. زنان مجرد 25 تا 29 ساله، یعنی متولدین 66 الی 70 (به تعداد 1055478 نفر) نسبتشان «1.09 برابر» مردان مجرد 30 تا 34 ساله، یعنی متولدین 61 الی 65 (به تعداد 966701 نفر) است. یعنی زنان مجرد 88 هزار و 777 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 2. زنان مجرد 30 تا 34 ساله، یعنی متولدین 61 الی 65 (به تعداد 806901 نفر) نسبتشان «2.01 برابر» مردان مجرد 35 تا 39 ساله، یعنی متولدین 56 الی 60 (به تعداد 402139 نفر) است. یعنی زنان مجرد 404 هزار و 762 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 3. زنان مجرد 35 تا 39 ساله، یعنی متولدین 56 الی 61 (به تعداد 539161 نفر) نسبتشان «2.88 برابر» مردان مجرد 40 تا 44 ساله، یعنی متولدین 51 الی 55 (به تعداد 187006 نفر) است. یعنی زنان مجرد 352 هزار و 155 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 4. زنان مجرد 40 تا 44 ساله، یعنی متولدین 51 الی 55 (به تعداد 360607 نفر) نسبتشان «3 برابر» مردان مجرد 45 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 50 (به تعداد 120343 نفر) است. یعنی زنان مجرد 240 هزار و 264 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 5. زنان مجرد 45 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 50 (به تعداد 316845 نفر) نسبتشان «3.93 برابر» مردان مجرد 50 تا 54 ساله، یعنی متولدین 41 الی 45 (به تعداد 80546 نفر) است. یعنی زنان مجرد 236 هزار و 299 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند. 🔸6. نتیجه (جمع موارد فوق) : زنان مجرد 25 تا 49 ساله، یعنی متولدین 46 الی 70 (به تعداد 3078992 نفر) نسبتشان «1.75 برابر» مردان مجرد 30 تا 54 ساله، یعنی متولدین 41 الی 65 (به تعداد 1756735 نفر) است. یعنی زنان مجرد یک میلیون و 322 هزار و 257 نفر مازاد بر مردانِ مجرد اند! 🔻سرکار خانم حسینی! این از آمارهای مرکز آمار ایران! حال این شما باشید و قضاوت وجدانتان!! 🔸 🔻پ.ن: دقت شود که سن ها بر اساس سن افراد بهنگام سرشماری در سال ۹۵ است، و ما گفتیم که ارقام ارائه شده مربوط به «فایل اکسل تفصیلی وضع زناشویی مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵» می‌باشد. مثلاً در سرشماری سال ۹۵، وقتی می‌گوید فرد ۲۵ ساله یعنی متولد ۷۰ است، و وقتی می‌گوید فرد ۲۹ ساله یعنی متولد ۶۶ است. 🔸 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔸 توییت خانم سیده راضیه حسینی و پاسخ به ایشان👆 🌐 twitter.com/RaHosseini0/status/1189146149749477379?s=19 💞 @WahdatZojat
نسبت زنان مجرد بر مردان مجرد و تعداد زنان مازاد بر مردان - پاسخ به توییت خانم سیده راضیه حسینی.pdf
116.3K
🔸پاسخ مستدل از مرکز آمار به توییت خانم سیده راضیه حسینی👆 🔻نسبت زنان مجرد بر مردان مجرد 🔻تعداد زنان مجرد مازاد بر مردان مجرد 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
نسبت زنان مجرد بر مردان مجرد و تعداد زنان مازاد بر مردان - پاسخ به توییت خانم سیده راضیه حسینی.docx
18.4K
🔸پاسخ مستدل از مرکز آمار به توییت خانم سیده راضیه حسینی👆 🔻نسبت زنان مجرد بر مردان مجرد 🔻تعداد زنان مجرد مازاد بر مردان مجرد 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔸میزان تفاوت سنی زن و مرد هنگام ازدواج 🔻مقاله "تغییرات میانگین سن ازدواج در ایران" 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔻فاصله سنی زن و مرد، در میانگین سن زوجین در اولین ازدواج: + در آمار سال۴۵ مرد ۶.۶ سال بزرگتر از زن + در آمار سال۵۵ مرد ۴.۴ سال بزرگتر از زن + در آمار سال۶۵ مرد ۳.۹ سال بزرگتر از زن + در آمار سال۷۰ مرد ۳.۵ سال بزرگتر از زن + در آمار سال۷۵ مرد ۳.۲ سال بزرگتر از زن + در آمار سال۸۵ مرد ۲.۹ سال بزرگتر از زن + در آمار سال٩٠ مرد ۳.۳ سال بزرگتر از زن + در آمار سال۹۵ مرد ۴.۴ سال بزرگتر از زن 🌐 amar.srtc.ac.ir/article-1-281-fa.pdf دوماهنامه آمار، شماره ۵، سال ۹۶ 🔸 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔸نمودار اختلاف سن زوج به زوجه در زمان ازدواج، که میانگین آن در محل تراکم قوس نمودار حدود ۵سال است 🔻فاصله سنی عرفی و متعارف در ازدواج، امری طبیعی است، که طبق فاصله‌ی طبیعی سن بلوغ در زن و مرد بوجود آمده است. 🔻ولذا مرکز آمار و ثبت احوال هم در بررسی های آماری وضع زناشویی، آمار را طبق گروههای پنج ساله باهم مقایسه می‌نمایند که بر اساس هرم اختلاف سنی، پنج سال فاصله سنی میانگین و متعارف میان زن و مرد است. 🔸 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔸اولین دوره مهارت های ارتباطی خانواده های زمان ثبت نام:17 آبان ماه 98 🔻موضوع کارگاه ها: ١_ضرورت احیای فرهنگ چند همسری، یک ساعت ٢_الزامات تشکیل خانواده های چند همسری، ٣ ساعت ٣_احکام فقهی خانواده های چندهمسری، ٢ ساعت ۴_مهارتهای ارتباطاتی خانواده های چندهمسری، ٢ ساعت. 🔻 متقاضیان میتوانند جهت ثبت نام و از طریق آی دی @rasool_rahmat بامسئول ارتباطات موسسه در تهران هماهنگ فرمایند. 🔺مکان تشکیل جلسات بعد از اتمام ثبت نام و بنا به تعداد متقاضیان اعلام خواهد شد. 🔻 با توجه به ابعاد بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانواده در کشور و وجوب تبلیغ این مهم، طبق مصوبه هیات امنا موسسه، برگزاری دوره ها بدون هزینه خواهد بود. 🔸پایگاه های اطلاع رسانی مؤسسه حیات حسنی: آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna