eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.9هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹به اطلاع طلاب و فضلای گرامی می رساند، با توجه به برگزاری مراسم با شکوه اعتکاف در مسجد اعظم، درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی امروز چهارشنبه 25 دی ماه برگزار نمی گردد. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام‌ رسان‌ ها شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق : 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
فضیلت اعتکاف 

🔹 درباره از نگاه قرآن، همین بس که آن را و معادل رکوع و سجود می شمرد و بر اساس آیه ﴿و اِذ جَعَلنَا البَیتَ مَثابَةً لِلنّاسِ و اَمنًا و اتَّخِذوا مِن مَقامِ اِبرٰهیمَ مُصَلًّی و عَهِدنا اِلی اِبرٰهیمَ و اِسمـٰعیلَ اَن طَهِّرا بَیتِی لِلطّائِفینَ و العـٰکِفینَ و الرّکَّعِ السُّجود﴾ خدا به ابراهیم و اسماعیل (علیه السلام) ؛ این دو پیامبر بزرگ الهی، مأموریت داد، تا کعبه و حریم آن را از هرگونه آلودگی بت پرستی پاک کنند و میزبانی معتکفان را برعهده گیرند تا عبادت کنندگان در مطاف کعبه و حرم ذات اقدس الهی به طواف، و رکوع و سجود بپردازند. 👈 این گونه فضیلت ها ارزش های مهمی اند که معادل آن ها یا در هیچ عبادتی دیده نمی شود، یا بسیار اندک است. 📚 بر بال اعتکاف، ص41 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 3. برخی از مصادیق خدمات عمومی 🔹 أ. صدقه و کمک مالی برای رفع نیازهای مردم مصادیق صدقه صدقه مصادیق فراوانی دارد. برخی از آن‌ها عبارت ‌اند از: آبرسانی و آبدهی: رسول خدا (ص) فرمود: بهترین كاری كه از نمونه‌ های صدقه است آبرسانی است و بهترین چیزی كه می ‌توان صدقه داد آب است. [1] [1]. أَفْضَلُ الصَّدَقَةِ سَقْىُ الْمَاءِ وَ أَفْضَلُ الصَّدَقَةِ صَدَقَةُ الْمَاء (بحار الانوار، ج71، ص369). 📚 مفاتیح الحیات ص 548 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
جلوه جمال

▫️ كه فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً» ... اگر «أنَا عِنْدَ الْمُنْکَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ»، آن اینجا جلوه كرده است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
جلوه جمال

▫️ این مهر و خداست كه انسان در حالت انكسار، عاطفه ‌ای و انعطافی و لطفی را احساس می ‌كند و با همه دل شكستگی می ‌سازد و رنج نمی ‌برد؛ اگر لذت نبرد، رنجور هم نمی ‌شود، زیرا كسی با او هست كه به او می ‌دهد و او این حال را تحمل می ‌كند و برای او گواراست و مانند آن. ▫️ كه فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً»، از همین سنخ هاست. خب اگر «أنَا عِنْدَ الْمُنْکَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ» که آن اینجا جلوه كرده است، نتیجه ‌اش هم این است كه حضرت می فرماید: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً». آن جمال محض اینجا آمده، او هم همین جمال محض را می ‌بیند؛ ◀️ فرمود ما جز خوبی چیزی ندیدیم. ▫️ یك وقت است كسی می ‌گوید صبر می ‌كنیم انتقام گرفته می ‌شود یا بد نبود، اینها تعبیرات دیگری است؛ یا می ‌فرماید به ما خوش گذشت، این هم تعبیر دیگری است؛ اما حصر بكند كه فرمود ، این برای آن است كه كسی كه با او بود و حرف او را می ‌شنید که «أنَا عِنْدَ الْمُنْکَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ»، آن بود و كسی كه با جمیل محض مأنوس است، می گوید: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً». ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/odym53a ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/glTHVBFZiNk 📚 سوره مبارکه انفال جلسه 87 تاریخ: 1379 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
عقیله امت
▫️ زینب كبری (صلوات الله و سلامه علیها) به حق بود. مستحضرید «تاء» عقیله بنی‌ هاشم، «تاء» مبالغه است نه «تاء» تأنیث؛ هم حسین ‌بن‌ علی بن ‌ابی ‌طالب، عقیله بنی‌ هاشم بود هم . ▫️ اگر می‌ گوییم آدم «خلیفة الله» است، این «تاء»، «تاء» مبالغه است. زینب کبری، آن قدر ‌بود و آن قدر بنی_هاشم بود كه عقل جامعه را تأمین كرده است. ▫️ وجود مبارك علی ‌بن ‌الحسین (علیهما الصلاة و علیهما السلام) که می ‌فرماید: «أنت بِحَمد الله عالِمَة غیر مُعلَّمَه فَهمة غیر مُفَهّمه»، او را تثبیت كرده است. 👈 او عقیله بنی ‌هاشم است یعنی در بیت وحی یعنی در بیت ولایت یعنی در بیت امامت یعنی در بیت رسالت، این بانو است. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1386/03/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 عبد خالص

🔹 مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش معقول و مقبول جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
عبد خالص

🔹 صلابت، استواری و نفوذ ناپذیری، از عناصر محوری است. چنین رجالی با خدای خود پیمان ستبر و ناگسستنی دارند و در كیان داخلی و حفظ استقلال و استغنای همه‏ جانبه، هویتی خودكفا داشته و به خود متكی ‏اند و در قبال بیگانگان، حیثیتی سازش ناپذیر و دست نیافتنی دارند. چنین مردانِ دین باور از آسیب و از گزند _غفلت_خطرزا مصون ‏اند، چنین نام ‏آورانی كه اهل سداد اند، قول سدید و متقن دارند: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً﴾ و سیره صلاح و فلاح آنها سدّ محكم در برابر یأجوج استبداد و مأجوج استعمار است، زیرا است: «فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد وَ ذَخِیرَةُ مَعَاد» و دگر اندیشان صلاحیت مقاومت در برابر دشمنان را ندارند: «فلیس باَهْل اَنْ یسدّ به ثغر». 🔹 اگر مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند؛ نه جمع سالم. چنین مدافعی می ‏تواند نموداری از رجال مذهبی، سیاسی صحنه‏ های به یادماندنی اسلام باشد، زیرا ایمان به قرآن حكیم و تولّی عترت طاهرین (علیهم‌السلام) در او به نصاب لازم رسید و در مقام وفا، و در مرحله صفا، خدا بوده است. 📚 پیام به كنگره شهید نواب صفوی (رضوان الله علیه) / سروش هدایت، ج3، ص175. تاریخ: دی ماه 1383 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ضرورت بازشناسی شخصیت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) سرّ اشتهار زینب کبری (سلام الله علیها) به عقیله بنی هاشم ▫️ در باب سرّ اشتهار آن بانو به باید گفت. برخی عاقل نیستند و به دنبال تحصیل عقلند؛ برخی عاقلند و عقل برای آن ها به صورت حال است، یعنی وصفِ دیرپا نیست [بلکه] گاهی هست و گاهی نیست؛ برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزله یک وصف مَلکه است؛ و برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزله فصل مقوّم است. کسانی که عقل برای آن ها به منزله فصل مقوّم است، به تمام معنای کلمه، عقیله اند. ◀️ حسین بن علی (سلام الله علیهما) "عقیلة بنی هاشم" است و زینب کبرا (سلام الله علیه) نیز "عقیلة بنی هاشم"؛ این "تاء"، "تا"ی مبالغه است، نه "تا"ی تأنیث. ↙️ مطالعه بیشتر: ▫️سرّ اشتهار زینب کبری (سلام الله علیها) به عقیله بنی هاشم ▫️حیات نهضت حسینی؛وامدار شجاعت زینبی ▫️حضرت زینب(س) نمود واقعی ازگفتار و گفتمان علوی ▫️مقام عرفانی حضرت زینب(س) ↙️ لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/1049929 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کردند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra