💠 نائب امام
🔹 كسی جای امام می نشیند كه #مرجعیت او كار #امامت_امام را در زمان غیبت بكند. ذات اقدس الهی وقتی امامت علی بن ابی طالب امیر المومنین (علیه افضل صلوات المصلین) را مطرح می كند می فرماید: ﴿الْیوْمَ یئِسَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ دینِكُمْ﴾؛ فرمود با خلافت و ولایت و امامت علی بن ابی طالب (علیه السلام) كافران و منافقان و دشمنان دین نا امید شدند.
🔹 اگر #امامت_امام نقش تعیین كننده دارد كه كافران و منافقان و دشمنان نا امید می شوند و متقابلاً مؤمنان و موحّدان خوشحال می شوند، كسی می تواند در #عصر_غیبت به جای امام بنشیند و جانشین امام باشد كه با مرجعیت او دشمن بترسد و نا امید بشود و موحّدان و محرومان الهی در سراسر جهان خوشحال بشوند. كسی #مایه_هراس_دشمن است كه در ترس موحّد باشد؛ یعنی هم بترسد و هم از غیر خدا نترسد. آن كه فقط از خدا می ترسد نظیر امام راحل (رضوان الله علیه) او در زمان غیبت جای امام مینشیند و این #وصف_انبیا_و_اولیا است.
🔹 ذات اقدس الهی در سوره مباركه «احزاب» انبیا و مبلغان الهی و پیام آوران حق را چنین وصف می كند: ﴿الَّذینَ یبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یخْشَوْنَهُ وَ لا یخْشَوْنَ أَحَدَاً إِلاَّ اللّهَ﴾ یعنی انبیا كه مبلغان راستین الهی اند، فقط از خدا می ترسند و از احدی از غیر خدا نمی ترسند. آن مرجعی كه ملاحظه كار باشد، هم از غرب بهراسد و هم از توطئه بیگانگان بترسد، او برای مرجعیت صلاحیت ندارد؛ زیرا او جای كسی نشسته است كه از خدا می ترسد و بس، چنین كسی كه هم از خدا و هم از غیر خدا می ترسد، نمی تواند بر #كرسی_نیابت تكیه كند.
#سالروز_لغو_امتیاز_تنباکو_با_فتوای_میرزای_شیرازی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 مصاحبه موضوعی پیرامون مرجعیت
تاریخ: 1372/10/05
🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از استاد مرتضی جوادی آملی
حکایت اشکهای آیتالله العظمی جوادی آملی در روز خاکسپاری همسرش چهبود؟/بی تابی آیتالله العظمی جوادیآملی فقط یک وداع عاشقانه نبود!
🔹 در همان روزها، بسیاری از خود میپرسیدند در سالها سفر عاشقانه «آیتالله جوادی آملی» و حاجخانم «سکینه روحی» چه گذشته و سبک زندگی این دو بزرگوار چگونه بوده است که عالمی در جایگاه آیتالله جوادی آملی، اینچنین احساساتشان را بروز میدهند و در فراق همسرشان به سوگ مینشینند؟
مصاحبه خبرگزاری فارس با حجتالاسلام «مرتضی جوادی آملی»
👇👇👇👇
▫️ بانو روحی؛ همتایی بینظیر برای آیتالله
▫️ آغاز زندگی مشترک در شرایطی خاص
▫️ تحکیم زندگی با عشق و ایثار
▫️ گذشت! رمز موفقیت حاجخانم در زندگی مشترک
▫️ درک متقابل؛ گوهری که کمیاب است
▫️ رضایت تمام و کمال آیتالله از حاج خانم
▫️ مادری تمامعیار برای فرزندان
▫️ دلتنگیهای آیتالله در فراق همسر
▫️ خدمت به یار فداکار در روزهای پایانی
لینک مطلب:
http://news.esra.ir/
https://b2n.ir/r31507
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات
#شماره 319
#فصل_یازدهم
#خواب_و_بیداری
#آداب_خوابیدن
🔸 استفاده از فرصت
امیرمؤمنان (علیه السلام) می فرماید: شب و روز، در تو كار می كنند، پس تو در آنها كار كن، و از تو می گیرند، پس از آنها بگیر؛[1]و نیز می فرماید: کسانی كه وقتشان پایان یافته مهلت می طلبند، و مهلت دارندگان كوتاهی می کنند!.[2]
نكته: یاقوت با وقت به دست می آید ولی وقت با یاقوت به دست نخواهد آمد، و به فرمودهٴ امیرمؤمنان (علیه السلام): وقت اگر بیهوده بگذرد مقْت است.[3]
[1] . إِنَّ اللَّیلَ وَ النَّهَارَ یعْمَلانِ فِیكَ، فَاعْمَلْ فِیهِمَا؛ وَ یأْخُذَانِ مِنْكَ فَخُذْ مِنْهُمَا (غرر الحكم، ص151).
[2] . كُلُّ مُعَاجَلٍ یسْأَلُ الإِنْظَارَ وَ كُلُّ مُؤَجَّلٍ یتَعَلَّلُ بِالتَّسْوِیف (نهج البلاغة، حكمت 285).
[3] . مَنْ لَمْ یتَأَدَّب لِلْوَقْتِ فَوَقْتُهُ مَقْتٌ (شرح نهج البلاغه، ابن أبیالحدید، ج11، ص233).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 217
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 هنرِ خلّاق
🔹 انسان یک قوه خیال دارد و یک قوه متخیله؛ از خیال کاری ساخته نیست جز حفظ، خیال بایگانی می کند؛ آن که صورت را با صورت، معنا را با معنا، صورت را با معنا، معنا را با صورت پیوند می دهد و می سازد و می بافد، #متخیله است. هیچ ارتباطی بین متخیله و خیال نیست؛ خیال بایگانی می کند، کار خیال فهم نیست، سازندگی نیست، کارش نگهداری است. آن شاعری توانمند است که متخیله قوی داشته باشد نه خیال قوی؛ آن هجو کننده یا مدح کننده وقتی قوی است که دستگاه سازنده که جوشکاری می کند قوی باشد که این در بعضی ها نیست و در بعضی ها بسیار ضعیف است. در هنرمندان و سُرایندگان و اُدبا خیلی قوی است و این است که جوش می دهد. ما انسان دَه سر ندیدیم، اینها را متخیله می سازد؛ تشبیهات از متخیله است نه از خیال.
آن هنرمندی موفق است که متخیله قوی داشته باشد، آن شاعری موفق است که متخیله قوی داشته باشد؛ چه در هجو و چه در مدح. خدا رحمت کند #فردوسی را! می گوید:
درید و برید و شکست و ببست ٭٭٭ یلان را سر و سینه و پا و دست
🔹 آن ماده اصلی را عقل باید بدهد؛ عقل معزول که در غرب بود و در ایران قبل از اسلام بود، ره توشه ای نداشت تا به متخیله بدهد، لذا متخیله خودش می ساخت یعنی صورت ها را که از حس به خیال آمده بود میگرفت و دوخت و دوز میکرد. شما می بینید کتاب کلیله و دمنه، یک کتاب ادبی است؛ نویسنده این کتاب متخیله اش قوی بود اما از عقل کمک گرفت، مواد اصلی را از عقل گرفت، ادب را، انسانیت را، امانت را، حفظ را، عفاف را و امثال اینها را گرفت و داد به متخیله، متخیله آن صورت ها را هم از خیال گرفت و به صورت خوبی درآورد، شده کتاب شریف کلیله و دمنه که آموزنده است؛ #فردوسی این کار را کرده است، حافظ این کار را کرده است، سعدی این کار را کرده است.
#سالروز_بزرگداشت_حکیم_ابوالقاسم_فردوسی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار عوامل فيلمنامه سريال حضرت موسی (عليه السلام) با حضرت استاد
تاریخ: 1395/10/20
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکیم فردوسی
🔸 حکیم فردوسی وقتی درباره خدا سخن می گوید، شعری گفته است که حکیم صدر المتألهین در کتاب المبدأ و المعاد از آن شعر با جلال و اکرام یاد می کند و با عظمت یاد می کند و از آن شعر بهره می برد و آن شعر این است:
جهان را بلندی و پستى تویی ٭٭٭ ندانم چه ای، هر چه هستى تویی
🔸 شکوه این بیت در آن مصرع دوم است؛ یعنی خدا خالق آسمان است، خالق زمین است، آنچه در آسمان، آنچه در زمین، آنچه بین آسمان و زمین است، مخلوق خداست؛ اما خود خدا چیست؟
راست گفته است، هیچ عقلی در نمی آید؛ ولی «آن قدر هست که بانگ جرسی می آید».
جهان را بلندی و پستى تویی ٭٭٭ ندانم چهای، هر چه هستى تویی
#باز_نشر
#به_مناسبت_روز_بزگداشت_حکیم_فردوسی
🔹 مکان: آرامگاه #حکیم_فردوسی
🔸 تاریخ پخش پیام: 1398/04/13
پیام به طور کامل در آپارات:
https://www.aparat.com/v/0iy7S
#حضرت_آیت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره 320
#فصل_یازدهم
#خواب_و_بیداری
#آداب_خوابیدن
🔸 استفاده از فرصت
فرصت جوانی: امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: جوانی که اهل تن پروری بوده و در دوران سلامتی، سرمایه ای مهیا نكرده و در اوّلین فرصتهای زندگی و نیرومندی درس عبرتی نگرفته و درخشنده ترین دوران عمر را به رایگان از كف داده، آیا می تواند در پیری جز شكستگی و ذلّت انتظاری داشته باشد؟[1] و نیز فرمود: كسی كه خویشتن را به كارهای غیر ضروری سرگرم كند با این عمل، كارهای ضروری خود را تباه کرده است.[2]
[1] . ... لَمْ یمْهَدُوا فِى سَلامَةِ الأَبْدَانِ وَ لَمْ یعْتَبِرُوا فِى أُنُفِ الأَوَانِ فَهَلْ ینْتَظِرُ أَهْلُ بَضَاضَةِ الشَّبَابِ إِلاَّ حَوَانِىَ الْهَرَم (نهج البلاغة، خطبه 83).
[2] . مَنْ شَغَلَ نَفْسَهُ بِمَا لا یجِبُ [وَ مَا یحِبُ] ضَیعَ مِنْ أَمْرِهِ مَا یجِبُ [وَ مَا یحِبُ] (غرر الحکم، ص235).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 217
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 توشه انفاق
🔹 فرمود: ﴿وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینفِقُونَ﴾؛ اینها از آنچه ما به اینها دادیم انفاق می كنند برای اینكه با دست خالی كه نمی شود سفر كرد. اینها باور كردند آن طرف مرگ، انسان زنده است بدن دارد روح دارد مسكن می خواهد لباس می خواهد غذا می خواهد و آنجا هیچ خبری از #روابط_و_ضوابط نیست؛ نه آنجا بازار هست برای خرید و فروش و نه رحامت و نسب است كه از راه رابطه مشكل حل بشود.
🔹 خب اگر نه ضابطه است نه رابطه، فقر هم هست، باید از اینجا بُرد؛ این طور نیست كه آن طرف مرگ انسان غذا نخواهد مسكن نخواهد لباس نخواهد. آن طرف مرگ نه #ضابطه است: ﴿لاَ بَیعٌ فِیهِ﴾ نه #رابطه است: ﴿وَلاَ خُلَّةٌ﴾.
🔹 ما این طرف مرگ مشكلاتمان یا با ضابطه حل می شود مثلاً اگر چیزی را احتیاج داریم می خریم یا با رابطه حل می شود اگر چیزی را احتیاج داریم، پدر داریم، پسر داریم، برادر داریم، مادر داریم، خواهر داریم اینها حل می كنند اما آن طرف مرگ نه خبر از تجارت و ضوابط اقتصادی است و نه خُلّت و خلیل و حبیب و دوستی در كار است بلکه همه از خاك بر می خیزند، كسی پدر كسی نیست، كسی پسر كسی نیست. اینها باور كردند كه با دست خالی نمیشود سفر كرد و اگر این باور باشد جامعه ما كاملاً تأمین است چون همه چیز دارد.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه قصص جلسه 21
🆔 @a_javadiamoli_esra
لزوم طهارت داشتن برای فهم قرآن / فیلسوفان مادی گرا، اسلام را از فکر مردم می گیرند
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی: جنگ های صلیبی، اسلام را از دست مردم گرفت اما فیلسوفان مادی گرا اسلام را از فکر مردم گرفتند.
👇👇👇👇
💠 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس مباحث علوم القرآن خود (چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه)، با بیان اینکه پیامبر اکرم سلطان انبیاست، اظهار داشتند: هر پیامبری انبیای قبل از خود را تصدیق می کند اما پیامبر اکرم علاوه بر تصدیق آنها بر آنها هیمنه و تسلط دارد.
🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر لزوم طهارت داشتن برای فهم قرآن اظهار داشتند: قرآن کریم یک سلسله حرف هایی دارد که در هیچ جا نیست و یک سلسله مطالبی دارد که جز با طهارت چشم و گوش قابل دسترسی نیست؛ این #طهارت_چشم_و_گوش از کجا پیدا می شود؟ فرمود: ﴿کُلُّ أُوْلئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولاً﴾ در سوره مبارکه «اسراء» این بود که ﴿لاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ الْسَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الفُؤاد کُلُّ أُوْلئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولاً﴾ این هم از آن آیات پیچیده قرآن کریم است! ﴿کَانَ عَنْهُ مَسْئُولاً﴾ یعنی چه؟ ما در فارسی این کلمه «از» را روی شخص می آوریم می گوییم «از آقا بپرس»! نمی گوییم «از مطلب بپرس»! ولی در عربی این کلمه روی مطلب درمی آید نه روی شخص ﴿یَسْألونَکَ عَنِ الأهِلَّةِ﴾ ﴿وَ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ﴾ ﴿یَسْأَلُونَکَ عَنِ المَحِیضِ﴾.
🔹 استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان #مسئول_اعمال خود است بیان داشتند: مسئول کیست؟ از چه کسی می پرسند که چشم را چه کار کردی؟ از چه کسی می پرسند گوش را چه کار کردی؟ از چه کسی می پرسند خودت را چه کار کردی؟ این قابل فهم نیست! مسئول کیست؟ اینها که مسئول عنه هستند! ما فؤادمان همان #مرکز_فکری ماست هویت ماست. منظور این قلبی که هر حیوانی دارد نیست. مثلاً بعضی قلب سلیم دارند، منظور این قلب که نیست، همان حقیقت روح است. این ﴿عَنْهُ﴾ به چه کسی برمی گردد؟ مسئول کیست؟
🔹 مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام، اظهار داشتند: آن بیان نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) که فرمود: «عَجِبْتُ لِمَنْ یَنْشُدُ ضَالَّتَهُ وَ قَدْ أَضَلَّ نَفْسَهُ فلا یَطلُبُها» همین است فرمود من تعجب می کنم مردم کتاب دستشان قلم دستشان پول جیبشان را گم می کنند #انشاد می کنند یعنی می گویند چه کسی این گمشده را پیدا کرد؟ #خودشان_را_گم_کردند نمی روند پیدا کنند!
🔹 ایشان با بیان رابطه این حدیث با آیه 36 سوره اسراء بیان داشتند: آیه 36 سوره مبارکه «اسراء» می فرماید : ﴿لاَ تَقْفُ﴾ یعنی تبعیت نکن ﴿مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ﴾، چرا؟ برای اینکه ﴿إِنَّ الْسَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الفُؤاد﴾ چشم و گوش و دل، یعنی #ظاهر_و_باطن ﴿کُلُّ أُوْلئِکَ﴾ این ﴿أُوْلئِکَ﴾ هم اشاره به اینهاست ﴿کَانَ﴾ یعنی کل واحد ﴿عَنْهُ مَسْئُولاً﴾ پس اینها #مسئول_عنه هستند. سائل کیست؟ معلوم است که خدا و مدبران الهی هستند. مسئول کیست؟ انسان را می نشانند اینجا می گویند با خودت چه کردی؟ این یعنی چه؟! با دلت چه کار کردی؟ چه چیزی در دلت گذشت؟ با فکرت چه کردی؟ چه گذشت؟ این همان است که «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ».
🔹 ایشان با انتقاد از فلسفه مادی گرایانه بیان داشتند: الآن مشکل ما با فلسفه غرب این است آنها می گویند تا ما نبینیم قبول نمی کنیم، ما می گوییم چون دیدنی نیست قبول داریم. این جنگ های صلیبی این اسلحه، اسلام را از دست مردم گرفت اما قلم این فیلسوف ها، اسلام را از فکر مردم گرفت! اسلحه، دین را از قلب مردم نمی تواند بگیرد، بله از دست مردم می گیرد، این جنگ های صلیبی و امثال صلیبی اسلام را از دست و زبان مردم آندلس و اسپانیا و اینها گرفتند اما آنکه دین را از فکر مردم گرفت همین #فلسفه_های_مادی است.
لینک کامل خبر:
http://news.esra.ir/
https://b2n.ir/g05885
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره 321
#فصل_یازدهم
#خواب_و_بیداری
#آداب_خوابیدن
🔸 استفاده از فرصت
... همچنين در رواياتي می فرمايد: فرصت را در وقت خود غافلگير كن، كه چون فوت شود ديگر به آن دسترسي نخواهي داشت.[1] و هر كه فرصت را از زمان (بهرهگيري)اش به تأخير اندازد، مطمئن باشد كه از دستش خواهد رفت.[2] از دست دادن فرصت، مايه اندوه است.[3] [پس] فرصت را به وقتش درياب، تا مايه غصه نگردد.[4]
تا رسد دستت به خود، شَو کـارگر چون فتی از کار، خواهی زد به سر
[1] . غَافِصِ [عافص] الْفُرْصَةَ عِنْدَ إِمْكَانِهَا فَإِنَّكَ غَيْرُ مُدْرِكِهَا بَعْدَ فَوْتِهَا (غرر الحکم، ص473 ).
[2] . مَنْ أَخَّرَ الْفُرْصَةَ عَنْ وَقْتِهَا فَلْيَكُنْ عَلَي ثِقَةٍ مِنْ فَوْتِهَا (غرر الحكم، ص474).
[3] . إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّة (نهج البلاغة، حكمت 118).
[4] . بَادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَكُونَ غُصَّةً (نهج البلاغة، نامه 31).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 217
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مظهرِ باقی
🔹 یكی از سخنان نورانی امیر بیان علی بن ابی طالب (علیه أفضل صلوات المصلّین) این است كه «أَلعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهرُ»؛ عالمان الهی از نبش زمان و زمین بیرون آمدند و هرگز جریان #تاریخ_مصرف درباره آنها راه ندارد؛ آنها فوق گذشت زمان و زمین هستند و از #سهم_بقا برخوردارند.
🔹 رمز موفقیت چنین عالمانی این است كه به #عهد_الهی وفا كردند که وجود مبارك علی بن ابی طالب (علیه أفضل صلوات المصلّین) فرمود: «مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَی الْعُلَمَاءِ أَلَّا یقَارُّوا عَلَی كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَب مَظْلُومٍ»؛ فرمودند عالمان موظف اند که به عهد الهی #وفا كنند، چه اینكه خود حضرت امیر (سلام الله علیه) به این عهد وفا كرد. مرحوم #آیت_الله_العظمی_بهجت اگر سهمی از بقا داشت، برای آن بود كه عقل مدار و عدل محور بود.
🔹 راز اینكه عالمان دین باقی اند، عمل به آیه سوره مباركه «نحل» است كه در آن آیه سوره «نحل» چنین آمده است: ﴿ما عِنْدَكُمْ ینْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ﴾. انسانی كه #عبد_الله باشد و #عند_الله باشد و «لقاء اللّه»ی بیندیشد سهمی از بقا دارد، زیرا ﴿ما عِنْدَكُمْ ینْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ﴾ و این بزرگ فقیهِ عصر ما که «عند اللّه»ی زندگی می كرد، #سهمی_از_بقا دارد.
#سالگرد_آیت_الله_العظمی_محمد_تقی_بهجت
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 پیام به مراسم سالگرد آیت الله بهجت در لبنان
تاریخ: 1394/02/20
🆔 @a_javadiamoli_esra
پيام تسلیت حضرت آيت الله العظمی جوادى آملى به مناسبت ارتحال آيت الله فاطمى نيا
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، ارتحال عالم ربّانی آیت الله فاطمی نیا را تسلیت گفتند.
متن پیام معظم له بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انّا لله وانّا اليه راجعون
ارتحال عالم ربّانى آيت الله فاطمى نيا ثلمه اى توان فرسا بود، زيرا سالكى عاقل، عالمى متفكر، مربى مهربان، استادى كارآزموده نسبت به طبقات جامعه بود، اميد است اخلاص در عمل و تعليم و صفاى باطن وى در پيشگاه قرآن و عترت و سعى بليغ او در هدايت امت وى را به دريافت روح و ريحان الهى نائل كند، به همه مصيبت ديدگان مخصوصاً به خاندان اين رحيل پارسا تسليت عرض مى شود.
جوادى آملى
١٤٠١/٢/٢٧
#پیام_تسلیت
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره 322
#فصل_یازدهم
#خواب_و_بیداری
#آداب_خوابیدن
🔸 رهایی از فکر گناه
هرگاه فکرگناه برکسی هجوم برد، نباید آن را انجام دهد، بلکه با پناه بردن به خدا و توکل بر او از دام شیطان رهایی یابد. امام صادق (علیه السلام) فرمود: کسیکه به فکر گناه افتاد، انجام ندهد؛ زیرا چه بسا بنده ای درحضور خدا مرتکب گناهی می شود و خدای بزرگ می فرماید: به عزت و جلالم قسم، از این پس تو را نمی آمرزم.[1]
[1] . وَ مَنْ هَمَّ بِسَیئَة فَلَا یعْمَلْهَا فَإِنَّهُ رُبَّمَا عَمِلَ الْعَبْدُ السَّیئَةَ فَیرَاهُ الرَّبُّ تَبَارَكَ وَ تَعَالَی فَیقُولُ لَا وَ عِزَّتِى وَ جَلَالِى لاَ أَغْفِرُ لَكَ بَعْدَهَا أَبَداً (الكافی، ج2، ص272).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 218
🆔 @a_javadiamoli_esra
مرکز بین المللی نشر اسراء در سی و سومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مرکز بین المللی نشر اسراء، متولی چاپ، نشر و توزیع آثار آیت الله العظمی جوادی آملی، با عرضه جدیدترین محصولات خود در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 21 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی تهران برگزار می گردد، شرکت نموده است.
مراجعه کنندگان جهت تهیه آثار آیت الله العظمی جوادی آملی می توانند از 21 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت ماه به غرفه مرکز بین المللی نشر اسراء واقع در مصلی امام خمینی، شبستان، درب 13 ـ راهرو 6، غرفه 19 مراجعه نمایند و یا به صورت مجازی از آدرس https://book.icfi.ir کتاب مد نظر خود را تهیه نمایند.
لینک خبر:
http://news.esra.ir/
https://b2n.ir/d67423
#گزارش_تصویری
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra