eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
غذای حرام

🔸 درباره خود ما هم این مرده‌ ها را خدا مرتب دارد زنده می ‌كند؛ این نانی كه الآن انسان مصرف كرده، نان یك چیز مرده است، وقتی انسان با دستگاه تغذیه‌ و جذبش این یك تكه نان را جذب كرد، همین نان می ‌شود گوشت و پوست و پیه و پیوند و مو و ناخن؛ این مرده زنده می شود. 🔸 اینها حرف هایی است كه همه ما می ‌فهمیم اما آنکه خیلی دقیق است و در روایات ما هست و به ما فهماندند این است كه درست است كه تا اینجایش را شما می ‌فهمید كه این مرده زنده می ‌شود اما قدری هم بالاتر بیایید، همین غذا می ‌شود همین غذا می ‌شود ! این غذا اگر آلوده بود، دیگر نه علم نافع نصیب كسی می ‌شود نه اراده و نیت خالص. 🔸 آن بیان نورانی حضرت امام صادق (سلام الله علیه) این است كه «كَسبُ الحَرام یبینُ فِی الذُّرِیةِ»؛ غذای حرام در نسل آدم اثر می ‌كند، چه رسد به خود آدم! ما دلمان می ‌خواهد مال مشكوك بخوریم آن وقت علم نافع گیرمان بیاید؛ این نیست! 🔸 آن بیان نورانی حضرت در همین راستاست؛ فرمود چگونه حرف در شما اثر بكند در حالی كه شکم های شما از حرام پر شده است. خب اگر كسی _ خدای ناكرده _ از راه حرام تغذیه كرد ولو امام زمان به او نصیحت بكند اثر نمی ‌كند! خب وجود مبارك سیدالشهداء امام زمانش بود. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/NAuQY 📚 درس خارج فقه خیارات ـ جلسه 201 تاریخ: 1389/12/26 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
  دعای سحر

🔹 دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی و دیگری که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر ثبات فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است. اما اگر نه فعلی بود و نه به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی ها و مسجد سوزی ها. 🔹 ما دو وظیفه داریم، یکی به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری است. 📚 دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه با حضرت استاد تاریخ: 1401/10/07 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
صاحبان فضیلت
🔸 فرمود: ﴿وَ اذْكُرْ عَبْدَنا داوُدَ﴾ كه این داوود ﴿ذَا الْأَیدِ﴾ است. درباره حضرت ابراهیم درباره حضرت اسحاق می ‌گوید ابراهیم دست دارد اسحاق دست دارد: ﴿أُولِی الْأَیدی وَ الْأَبْصارِ﴾؛ معلوم می ‌شود اگر كسی با دست و چشم نكند، بی‌ دست است بی ‌چشم است. اگر كسی گرفت و بت ‌شكنی كرد یا گرفت و اوهام و خرافات را در هم شكست، جلوی را گرفت، جلوی سم پاشی های زهرآلود دیگران را گرفت، با بنان خود با بیان خود جلوی تبلیغات سوء را گرفت، او دارای زبان است دارای چشم است دارای گوش است دارای دست است! 🔸 افراد عادی هم این دست و چشم و پا را دارند؛ ولی تعریفی كه خدا از ابراهیم و اسحاق می‌ كند این است که می ‌فرماید اینها دارای دست‌ هستند: ﴿أُولِی الْأَیدی وَ الْأَبْصارِ﴾ و از داوود (سلام الله علیه) هم وقتی بخواهد تعریف كند می ‌گوید او ﴿ذَا الْأَیدِ﴾ است؛ هم دست خوب دارد كه ﴿قَتَلَ داوُدُ جالُوتَ﴾ و هم تأیید ما قدرت ما و قوّت ما نصیب او شده است، رهبری انقلاب را به خوبی اداره كرده، جامعه را خوب به سمت حق هدایت كرده و مانند آن. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 3 تاریخ: 1393/03/16 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
داعیان بصیر

🔸 اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) جانشینان واقعی رسول اکرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) هستند و چون آن حضرت با ، جامعه انسانی را به خداوند دعوت می کرد... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 داعیان بصیر

🔸 اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) جانشینان واقعی رسول اکرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) هستند و چون آن حضرت با ، جامعه انسانی را به خداوند دعوت می کرد: ﴿أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی﴾ این ذوات قدسی و پیروان راستین آنان نیز این گونه اند. از سوی دیگر چون همتای قرآن حکیم اند: «إنّی تارکٌ فیکم الثقلین... » و کتاب الهی، انسانیت را به و ملّت پایدارتر و مستقیم تر دعوت و هدایت می کند: ﴿إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ﴾، اینان نیز جامعه بشری را به دین و برترین آیین و مستقیم ترین راه فرا می خوانند. 🔸 هدایت انسان های معصوم، است نه سائقانه، لذا قبل از دیگران از نعمت علم بهره مند و از توفیق عمل بهره ورند. بر این اساس امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: «أیّها الناس إنّی و الله ما أحثّکم علی طاعة إلاّ و أسبقکم إلیها ولا أنهاکم عن معصیة إلاّ وأتناهی قبلکم عنها». بنابراین، دعوت آنان نیز همانند هدایت آنها قائدانه است، نه سائقانه. 📚 ادب فنای مقربان، ج3، ص15. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 540 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ج. حمایت عاطفی شاد كردن مؤمن: ... امام صادق (ع) فرمود: ... هنگامی كه خدا مؤمن را از قبرش برانگیزد مثالی با وی خارج می ‌شود كه پیشاپیش او می ‌رود و هرگاه مؤمن امری هولناك از رخدادهای قیامت را می‌ بیند آن مثال به وی می‌ گوید: هراسناك و اندوهگین مباش و بر تو از جانب خدا بشارتی از شادمانی و كرامت است... . مؤمن بدو گوید: خدا تو را رحمت كند، چه خوب همراهی هستی كه با من از قبرم خارج شده‌ ای و همواره از سوی خدا سرور و كرامت را به من بشارت می‌ دهی تا چنین شد. تو كیستی؟ آن مثال گوید: من همان سروری هستم كه تو بر برادر مؤمن خود در دنیا وارد كرده‌ ای و خدا مرا [از همان سرور] آفریده تا به تو بشارت دهم.[1] [1]. (الامالی، طوسی، ص196). 📚 مفاتیح الحیات ص 298 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   غفلت مُهلِک
🔸 پیروی از هوا انسان را از راه خدا باز می ‌دارد. چطور می ‌شود كه انسان پیرو هوا می ‌شود؟ تحلیلی كه قرآن ارائه می ‌كند این است كه اگر كسی صحنه محاكمه را منكر باشد یا صحنه محاكمه معاد را منكر نباشد ولی از یاد ببرد، چنین آدمی رهاست. 🔸 اگر كسی نداند كه مسئول است، اگر نداند كه این و این عمل دامن گیر او می‌ شود و او را به هر سَمتی كه بخواهد می ‌برد، اگر به این معتقد نیست یا از یادش رفته است، خود را رها می ‌پندارد. 🔸 فرمود: ﴿إِنَّ الَّذینَ یضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ﴾، چرا؟ ﴿بِما نَسُوا یوْمَ الْحِسابِ﴾؛ آنكه جلوی آدم را می‌ گیرد مسئله معاد است، آن چیزی که جلوی هوا را می ‌گیرد اعتقاد به محكمه است. انسان اگر بداند که آبرویش فوراً می ‌رود، آن كار را انجام نمی دهد؛ اگر كسی بداند عمل زنده است و آبروبَر است دست به خلاف نمی ‌زند. 🔸 فرمود: ﴿إِنَّ الَّذینَ یضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ﴾، چرا؟ برای اینكه محكمه را فراموش كردند. كسی كه ـ معاذ الله ـ معتقد به نیست یا معتقد است ولی معاد را فراموش كرده، گرفتار پیروی هوا می‌ شود. درست است كه معاد همان رجوع به مبدأ است؛ اما اثر تربیتی مربوط به اعتقاد به معاد است; یعنی اگر كسی بداند كه ، مواظب كار خودش است. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 5 تاریخ: 1393/02/20 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra