eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
   فدایی ولایت
🔸 بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان از این قبیل بود، جریان از این قبیل بود. به آنها پیشنهاد دادند كه شما بد بگویید اما حاضر نشدند؛ به آنها پیشنهاد دادند كه یا اعلان انزجار كنید یا اعدام، گفتند اعدام! 🔸 امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «فَوَ اَللَّهِ لَقَدْ عَلِمَ أَنَّ هَذِهِ اَلْآیةَ نَزَلَتْ فِی عَمَّارٍ وَ أَصْحَابِهِ ﴿إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِیمَانِ﴾»؛ می ‌دانست كه این آیه سوره «نحل» درباره یاد شده است؛ اما تقیه نكرد. ادامه راه عمار واجب نیست، راه دیگری هم هست به نام راه میثم! 🔸 میثم می‌ گوید كه «دعانی امیرالمؤمنین علی ‌بن ابی‌طالب (علیه السلام)» و به من فرمود: «كیف أنت یا میثم إذا دعاك دعی بنی ‌امیه عبیدالله ‌بن زیاد الی البرائه منّی»؛ این ناپاك اموی اگر تو را خواند كه از من تبرّی بجویی، آن وقت در چه حال قرار می‌ گیری؟ «فقلت یا امیرالمؤمنین أنا والله لا أبرأ منك»؛ قسم به خدا از تو تبرّی نمی‌ جویم. حضرت فرمود: «إذاً والله یقتلك و یصلبك»؛ تو به وسیله او مصلوب می‌ شوی تو را به دار می ‌زنند مقتول می شوی، «قلت أصبر فذاك فی الله قلیل»؛ من صبر می ‌كنم، «فقال یا میثم إذاً تكون معی فی درجتی». 📚 سوره مبارکه آل عمران، جلسه 87 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جان نبی 🔸 وجود مبارک پیغمبر اصرار دارد که بگوید علی جان من است! یکی از اصحاب در جلسه رسمی سؤال کردند که صحابه شما چطور هستند؟ حضرت درباره صحابه سخن گفت، بعد گفتند یا رسول الله چرا از علی حرف نزدی! فرمود شما از صحابه و اصحاب من سؤال کردی، از خود من که سؤال نکردی! علی خود من است! این گونه روشن کرد، در حضور جمع! فرمود شما سؤالتان از اصحاب من بود، از خود من که نبود! علی نفس من است! این گونه بود، آن وقت این را آمدند انکار کردند! این است که این روزها گفتند مستحب است؛ اگر این کارها و احیای شما بزرگواران نباشد، فراموش می شود! 📩 لینک کلیپ اصلی: https://eitaa.com/a_javadiamoli_esra/5934 📚 درس تفسیر سوره مبارکه شوری ـ جلسه 24 تاریخ: 1394/07/13 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 5. مردگان پس از مردن پیامد خنده در تشییع جنازه: امیرموٴمنان (ع) فرمود: هركس بر جنازه‌ ای بخندد خدای متعالی روز قیامت وی را در برابر همگان خوار كند و دعایش مستجاب نشود. [1] [1]. مَنْ ضَحِكَ عَلَی جِنَازَةٍ أَهَانَهُ اللَّهُ تَعَالَی یوْمَ الْقِیامَةِ عَلَی رُؤُوسِ الْخَلائِقِ وَ لا یسْتَجَابُ دُعَاؤُه (ارشاد القلوب، ص175). 📚 مفاتیح الحیات ص 412 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
20.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 فدایی علی

🔸بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان از این قبیل بود، جریان از این قبیل بود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 فدایی علی

🔸بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان از این قبیل بود، جریان از این قبیل بود. به آنها پیشنهاد دادند كه شما بد بگویید اما حاضر نشدند؛ به آنها پیشنهاد دادند كه یا اعلان انزجار كنید یا اعدام، گفتند اعدام! 🔸 امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «فَوَ اَللَّهِ لَقَدْ عَلِمَ أَنَّ هَذِهِ اَلْآیةَ نَزَلَتْ فِی عَمَّارٍ وَ أَصْحَابِهِ ﴿إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِیمَانِ﴾»؛ می ‌دانست كه این آیه سوره «نحل» درباره یاد شده است؛ اما تقیه نكرد. ادامه راه عمار واجب نیست،
راه دیگری هم هست به نام راه میثم! 

🔸 میثم می‌ گوید كه «دعانی امیرالمؤمنین علی ‌بن ابی‌طالب (علیه السلام)» به من فرمود: «كیف أنت یا میثم إذا دعاك دعی بنی ‌امیه عبیدالله ‌بن زیاد الی البرائه منّی»؛ این ناپاك اموی اگر تو را خواند كه از من تبرّی بجویی، آن وقت در چه حال قرار می‌ گیری؟ «فقلت یا امیرالمؤمنین أنا والله لا أبرأ منك»؛ قسم به خدا از تو تبرّی نمی‌ جویم. حضرت فرمود: «إذاً والله یقتلك و یصلبك»؛ تو به وسیله او مصلوب می‌ شوی تو را به دار می ‌زنند مقتول می شوی، «قلت أصبر فذاك فی الله قلیل»؛ من صبر می ‌كنم،
«فقال یا میثم إذاً تكون معی فی درجتی»
. آپارات: https://aparat.com/v/lkGyw 📚 سوره مبارکه آل عمران، جلسه 87 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 عفاف و حجاب

🔹 کسانی که نتوانسته اند با زنان جامعه معاشرت معروف داشته باشند و از عواطف آنان طَرفی بسته و از احساسات و رقت قلب آنان مدد بگیرند، آنها زن را آزاد کرده و خود مسخّر غرایز شده اند بدون این که مسخّر عواطف بشوند. ولی اسلام، زن را آزاد کرده و جامعه را مسخّر عواطف او کرده، لذا بنا کرده، و رأفت و رحمت در جامعه اسلامی قرار داده است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حجاب و عفاف

🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: کسانی که نتوانسته اند با زنان جامعه معاشرت معروف داشته باشند و از عواطف آنان طَرفی بسته و از احساسات و رقت قلب آنان مدد بگیرند، آنها زن را آزاد کرده و خود مسخّر غرایز شده اند بدون این که مسخّر عواطف بشوند. ولی اسلام، زن را آزاد کرده و جامعه را مسخّر عواطف او کرده، لذا بنا کرده، و رأفت و رحمت در جامعه اسلامی قرار داده است. 🔹 آنچه را که ذات اقدس اله به فطرت و روح زن داده به عنوان یک به او عطا کرده، ولی دنیای مادی، زن را در معرض نمایش غرایز آورده و بر درندگی جامعه افزوده است. روایتی که می فرماید: «المرأة عقرب» ناظر به چیزی است که جهان غرب به آن مبتلا شده، اما روایتی که امیرالمؤمنین ـ سلام اللَّه علیه ـ به فرزندش می فرماید: «فاِنّ المرأة ریحانة ولیست بقهرمانة» همان است که جامعه اسلامی به آن فضیلت، متکامل است. 🔹 دین می گوید: زن است و شما مردها معطر باشید و این قدر با بوهای متعفّن، شامه تان را بد عادت نکنید، زنها به عطر ریحان معطرند و به شما می دهند، لذا در جنگهای اسلامی، خشونتی که در جنگهای غیر اسلامی هست، وجود ندارد و آن درنده خویی که دیگران دارند در میان مسلمین مشاهده نمی شود با این که مسلمین، زنها را به حجاب دعوت می کنند، اما از عاطفه زن به عنوان یک استفاده می کنند. اسلام زن را در سایه حجاب و سایر فضایل به صحنه می آورد تا معلّم عاطفه، رقّت، درمان، لطف، صفا، وفا و مانند آن شود و دنیای کنونی، حجاب را از زن گرفته تا زن به عنوان لعبه به بازار بیاید و غریزه را تأمین کند. زن وقتی با سرمایه غریزه به جامعه آمد دیگر معلّم عاطفه نیست، فرمان شهوت می دهد نه دستور گذشت، و شهوت جز کوری و کری چیزی به همراه ندارد، لذا اسلام اصرار دارد که زن در جامعه بیاید ولی با حجاب بیاید، یعنی بیاید که درس عفت و عاطفه بدهد نه این که درس شهوت و غریزه بیاموزد. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص396 و 397. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
گوهر عفاف
🔸 دین بر ، نهایت تأكید را دارد! اگر ما از روز اول عفاف را حفظ می‌ كردیم، گرفتار این نمی ‌شدیم. بخش وسیعی از طلاق، منشأش همین است که کسی دیگری را می ‌بیند و به او دل می‌ دهد و از همسرش دل می‌ كند، فاصله ایجاد می ‌شود. 🔸 اگر ـ خدای ناكرده ـ طلاق در جایی رخنه كرد، ممكن است در بعضی از موارد، بی ‌آسیب باشد؛ اما غالباً احدی ‌السیئتین در آن هست: یا فرد گرفتار گوشه منزل می ‌شود یا ـ خدای ناكرده ـ گرفتار حاشیه خیابان! انسان می ‌شنود یك خانواده منحل شده است اما نمی ‌داند انحلال خانواده یعنی چه! اگر در خانه بنشیند، افسرده است و اگر برود در حاشیه خیابان، افسارگسیخته است؛ این دو خطر است كه منشأ همه اینها است. این‌ چنین نیست كه اگر جلوی بی‌ حجابی را گرفتند جلوی آزادی را گرفته باشند؛ آزادی و حریت از بهترین نعمت ‌های الهی است! 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 23 تاریخ: 1392/02/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
Brochure_compressed.pdf
9.19M
💠
بروشور جامع آثار 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra