eitaa logo
استاد ابوالفضل بهرامپور
2.5هزار دنبال‌کننده
309 عکس
141 ویدیو
3 فایل
کانال رسمی نشر آثار استاد ابوالفضل بهرامپور آدرس پایگاه اطلاع رسانی استاد http://www.bahrampur.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
35.mp3
5.03M
(قسمت سی و پنجم ) .. ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 توصیۀ استاد بهرامپور به زائران اربعین حسینی (علیه السلام) 🔔 خدایا من به تو قول می دهم که در این اربعین ... ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
📚 سلسله مباحث تربیت عقلانی در آیات و روایات 📌 تربیت عقلانی به چه معناست ؟ 📌 چرا در تربیت باید از عقل و فکر استفاده کنیم ؟ 📌 تفکر چه نقشی در پیشرفت و رشد فرزند ما دارد ؟ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔔 هر هفته روزهای شنبه ، دوشنبه ، چهارشنبه ◀️ این دوره به صورت متن محور می باشد و در این سه روز در کانال استاد بارگزاری خواهد شد . 💡 لازم به ذکر است در تنظیم این دوره از مباحث اساتید تربیت اسلامی مانند شهید مطهری (ره) ، مرحوم علی صفائی حائری ، مرحوم آیت الله حائری شیرازی نیز استفاده شده است . ◀️ در صورتی که بعد از مطالعۀ این مطالب تربیتی ناب و مفید ، سؤالی برای شما پیش آمد می تواند در روز پنجشنبه هر هفته از ادمین کانال بپرسید و پاسخ اساتید را دریافت نمایید . ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری 🏴 در برابر نافرمانی و سرکشی فرزندانمان چه کنیم ؟ 🔔 نکات تربیتی قرآن کریم ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🔔 تربیت محیطی ( قسمت سوم - نقش تفکر ) 📚 در این بخش از تربیت محیطی می خواهیم به نقش تفکر در تربیت انسان بپردازیم . 🔹 خداوند در سورۀ انفال آیۀ 22 می فرمایند :« إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لاَ یَعْقِلُونَ‌ » «همانا بدترین جنبندگان در پیشگاه خداوند، کسانی هستند که تعقل نمی کنند و از شنیدن و بیان حق، ناتوانند .» 🔸هر انسان در طول زندگی خود خواه ناخواه با اتفاقات و وقایع مختلفی سر و کار دارد ، چه اتفاقات خوب و چه حوادث ناگوار . و هر اتفاقی که بیفتد ، مثل یک عکس در آلبوم ذهن ما ثبت و ضبط می گردد . میتوان مغز هر انسان را از جهاتی به معده ی او تشبیه کرد ، معده یک سری غدد اسیدی دارد که به محض ورود غذا ترشح میکند و بخش مقوی را جذب و باقی را دفع میکند . حال فرض کنید در مدت زمان کوتاه ، حجم بسیار زیادی مواد غذایی را وارد معده کنید ، کار این غده های اسیدی مختل می شود و غذا ها به صورت چربی انباشته می گردد . 🔹 مغز انسان هم واردات و صادرات دارد ، غذای مغز ، اطلاعاتی و داده هایی است که در طول روز از طریق چشم یا گوش وارد آن می کنیم و صادرات مغزمان از راه زبان و فعل ما انجام می شود . حال اگر انبوهی از داده ها و اطلاعات در مدت زمان اندک وارد مغز شوند ، کار پردازش اطلاعات مختل شده و ذهن ما توان طبقه بندی و استفاده از آن را نخواهد داشت و در نتیجه این انبوه اطلاعات همه بعد از مدت کوتاهی از ذهن ما خارج شده یا هرچه درون فایل های مغز بگردیم به دلیل عدم طبقه بندی نخواهیم توانست از آن استفاده کنیم. 📌 خداوند متعال در قرآن می فرمایند : « و بشّر الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه » ( بشارت ده به کسانی که وقتی قولی را می شنوند ، بعد چه کار می کنند ؟ قبول میکنند ؟ رد میکنند ؟ خیر تحلیل میکنند ، خوب را از بد جدا میکنند و قول احسن و نیکو را می پذیرند . ) 💡اصبغ بن نباته از حضرت امیرالمومنین (ع) روایت میکند : جبرئیل بر آدم (ع) نازل شد و گفت : من مامور شده ام تا تو را به یکی از این سه چیز مخیر سازم ( عقل ، حیاء و دین ) پس هرکدام را خواستی انتخاب کن . آدم (ع) فرمود : عقل را برگزیدم . جبرئیل به حیا و دین عرضه کرد بازگردید ، آن دو گفتند : ما مامور شده ایم هرجا عقل با شد ما هم تبعیت و همراهی کنیم . 🔹 یعنی در جامعه وقتی عقل حکمفرما شد ، دین هم به دنبال آن می آید ، حیا هم به دنبال آن می آید و سعادت نتیجه ی این سبک زندگی خواهد شد . در قسمت چهارم خواهید خواند : چگونه فرزندمان را عاقل تربیت کنیم ؟ ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
36.mp3
5.29M
(قسمت سی و ششم ) .. ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🔔 تربیت محیطی ( قسمت چهارم - چگونه تربیت عقلانی کنیم ؟ ) 📚 در این بخش از تربیت محیطی می خواهیم به روش های تربیت عقلانی کودکان بپردازیم . ✍️ به طور کلی برای رساندن افراد به شناخت­ها و آگاهی­ها از دو روش می توان استفاده کرد : 📌 روش اول : همان روش مرسوم و رایج است که یک مقدار اطلاعات را در اختیار افراد قرار می دهند و درصورت نیاز چند استدلال هم به آن ضمیمه می کنند . خروجی چنین روشی در بهترین حالت آن یک کتابخانه یا دایرهالمعارف سیار خواهد بود . راه افتادن فکر در چنین افرادی به مراتب از افراد خالی الذهن مشکل تر است به گونه ای که باید در ابتدا فکر او را از زیر بار این همه اطلاعات و استدلال­هایی که به صورت آماده و بسته بندی به خوردش داده شده خارج کرد تا توان تنفس و حرکت فکری پیدا کند .علاوه بر این تاثیرات منفی بسیاری نیز در حالات روحی او خواهد گذاشت که ممکن است او را به قناعت و رکود بکشاند و موجب توهم رسیدن به حقیقت شود . این گونه افراد به محض مواجهه با سوال بدون تامل و تفکر جواب­های آماده را همراه استدلال­های هضم نشده تحویل می دهند. 📌 روش دوم : در این روش اطلاعات و آگاهی­ها مستقیما در دسترس افراد قرار داده نمی شوند بلکه سعی میشود انسانها با سوال و پیدا شدن زمینه تامل به تدریج به شناخت­ها برسند . در این صورت چنین شناخت­هایی هم دوام بیشتری خواهند داشت و هم آثار وسیعتر و عمیقتری در احساس و عمل فرد خواهند گذاشت . علاوه بر این استقلال و شخصیت افراد نیز مجروح نخواهد شد . 🔹 با مطرح شدن سوال و ایجاد دغدغه شخص به دنبال حل مساله خواهد رفت و بنابراین نیاز به چند چیز خواهد داشت که مربی باید متکفل تامین آنها شود : اول : آزاد نمودن فکر از عواملی که موجب اخلال و انحراف در حرکت آن می شوند؛ دوم : روشی برای گردآوری اطلاعات اولیه که دستمایه فکر می باشند ؛ سوم : روش تفکر و حل مساله . ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🔔 تربیت محیطی ( قسمت پنجم - آزاد سازی فکر و اندیشه ) ✍️ در بسیاری از اوقات انسان با وجود آنکه فکر می­کند اما آماده پذیرش نتایج آن نیست . چرا که برخی چیزها یا افراد را به عنوان اصل در زندگی خود قرار داده و حاضر به تخفیف دادن در مورد آنها نمی­باشد . عواملی هم در ناخودآگاه انسان وجود دارند که ممکن است به طور پنهان و ناخواسته در روند تفکر او اخلال نمایند . اگر انسان قبل از رهایی از عوامل این گونه ، تفکری را آغاز کند چنین تفکری معمولا منجر به نتایج جدیدی نخواهد شد تا بتوان بر اساس آن برنامه تازه ای ریخت و زندگی متفاوتی آغاز کرد ؛ بلکه صرفا یک تلذذ فکری و علمی خواهد بود. عادتها ، تقلیدها ، منافع ، هواها و تعصب­ها عواملی هستند که فکر را گرفتار می کنند و مانع رسیدن آن به نتایج درست می شوند . 📌 برای رها شدن از منافع ، هواها و تعصبها از دو عامل کنجکاوی و حقیقت طلبی می توان استفاده کرد . انسان از یک سو کنجکاو است به این معنا که چیزی را که نمی داند می خواهد بداند و از سوی دیگر به دنبال این است که آنچه در واقع هست همان را بداند و نگران است که مبادا دانسته ها یش مطابق واقع نباشد . انسانها به طور طبیعی چنین حالتی دارند و پایه و اساس تمامی علوم بشری نیز بر همین دو عامل استوار است . 📌 عامل دیگرایجاد شخصیت و رشد آن است که می تواند مانع تاثیر عادتها و تقلیدها در فرآیند تفکر شود . در بسیاری از اوقات انسان به خاطر ضعف شخصیت نمی تواند از چیزهایی که در او ریشه دارد جدا شود . برای رشد شخصیت از راههایی همچون تلقین ، مقایسه ، رقابت ، بزرگداشت و احترام می توان استفاده نمود . 💡 برخی از عوامل آزادی فکر نیاز به آموزش دارند ؛ به همین دلیل است که در قرآن تزکیه گاهی مقدم بر تعلیم است و گاهی هم پس از تعلیم ذکر شده است . اگر فرد متوجه شود که پافشاری بر دانسته های پیشین بدون در نظر گرفتن مطابقت آنها با حقیقت چه زیان­هایی در پی دارد به تدریج از قید آنها آزاد خواهد شد . 🔹 انسانی که بدون رهایی از پیشداوری ها و تقلیدها و… تفکری را آغاز میکند و به نتایجی می رسد و سپس بر اساس آنها زندگی می کند سرمایه های انسانی خود را از دست داده است . به تعبیر قرآن (انه فکر و قدر فقتل کیف قدر ثم قتل کیف قدر) تفکر مقدر دو مرگ را درپی خود خواهد داشت : مرگ فکر و اندیشه و مرگ تعقل وسنجش . 🔸 فکر و عقلی که در خدمت هواها و هوسهای انسان و به دنبال توجیه و توضیح تعصب­های او باشند در واقع از جایگاه اصلی خودشان بیرون رفته اند و کارکرد درست خودشان را ندارند وبنابراین مرده محسوب می شوند . گاهی اوقات انسان به خاطر شتاب­ها و نگرانی­های بیجا بدون رهایی از پیشداوری ها و ذهنیت های غلط شروع به تفکر می کند. در حالیکه چنین حرکتی موجب این می شود که انسان هر چه جلوتر می رود احساس پیشرفت و غرور نماید . او گمان می کند که کاری کرده است و به تدریج حتی ضرورت تفکر را نیز از دست می دهد . چرا که با شنیدن سخنان دیگران احساس می کند که این حرفها حرفهای تکراری است که قبلا در مورد آنها فکر کرده و تکلیفشان را روشن نموده است . 🔔 بنابراین تفکر بدون آزادی حتی راه بازگشت و اصلاح را هم می بندد . با تفکر مغشوش و گرفتار بسیاری از شهوات و کشش­های انسان توجیه و توضیح می یابند و تعصبها و تقلیدهایش محکم­تر و ریشه­دارتر می شوند . اگر قبل از تفکر تنها یک تعصب بیجا وجود داشت که ممکن بود در زیر فشار سوالات از بین برود اکنون آن تعصب توجیه و توضیح یافته و معقول و منطقی به نظر می رسد . 📌 و در پایان این نکته قابل ذکر است که : برخی دیگر از عوامل آزادی پس از رسیدن به یک سری از شناخت­ها حاصل می شوند . شناخت­هایی همچون : شناخت عظمت انسان ، وسعت راه ، رحمت خدا ، دردها و رنج­ها ، مرگ ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری 📌 توصیه مهم استاد بهرامپور به زائران اربعین ❇️ یا لیتنا کنا معکم فأفوز فوزا عظیما ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
37.mp3
5.4M
(قسمت سی و هفتم ) .. ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری 🎙 فریاد رسای اربعین ❇️ هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
❇️ تفسیر روان ◀️ «لم یکن الذّین کفروا ... » اهل کتاب منتظر پیامبر موعود بودند ولی وقتی ظهور کرد ، مخالفت کردند. 📌 پیامبر (ص) آمد و قرآن را در صحیفه های پاک و طاهری با معارف عالی آن برای آنها تلاوت نمود « رسولٌ مِنَ الله یتلوا صُحُفاً مُطَهَّره » ولی آنها قبول نکردند و تفرقه ایجاد نمودند . 📌 کلمۀ « رسول » بدل از « بیّنه» است و مراد از « بیّنه» پیامبر اکرم (ص) است و « صُحُفاً مُطَهَّره » قرآن کریم است . ◀️ « و ما تَفَرَّقَ الذّین اُتُوا الکتاب ... » یهود و نصارا مطابق حکم تورات و انجیل موظف بودند از پیامبر آخرالزمان پیروی کنند و همه به دین واحد ایمان بیاورند ، ولی آنها پراکنده شدند و به پیامبری محمد (ص) و کتاب او ایمان نیاوردند . 📌 نکته : در این آیه مسئله تفرقه را تنها به اهل کتاب نسبت داده و از مشرکان ذکری به میان نیاورده است . شاید به این دلیل باشد که اهل کتاب به پیامبر (ص) ایمان می آورند ، مشرکان مکه برای مخالفت خود با اسلام پشتوانه ای پیدا نمی کردند و اکثر آنها ایمان می آوردند . مشرکان مکه ، اهل کتاب را از خودشان عالم تر می دانستند . از این رو وقتی دیدند آنها به پیامبر اسلام ایمان نمی آورند ، بهانه ای به دست آوردند و با آنها هم نوا شدند . بنابراین نقش اصلی را در ایجاد تفرقه دینی و تضعیف پیامبر اسلام ، اهل کتاب بازی می کردند . ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
❇️ پیام تربیتی ، خیلی از پیام‌هاشون رو به صورت القاء می‌کنند؛ اصطلاحا پیام رو به منتقل می‌کنند. حالا بعضی‌ها به اشتباه اسم این کار رو میگذارند: ! فقط بخاطر اینکه انتقال غیرمستقیم پیام در دو چیز به تربیت شباهت داره: 1⃣ راه خوبیه برای هدایت متربی به سمت رفتاری که مربی میخاد؛ یعنی روشی برای مخاطبه 2⃣ حسی شبیه ایجاد می‌کنه 📌 انتقال پیام به ناخودآگاه، مثل تهدید، مثل و مثل خیلی از روش‌های کنترل اختیار، میتونه موجب بروز رفتار مطلوب بشه؛ اما فقط تا زمانی که فرد آگاهانه متوجه پیام نشده باشه. به محض آگاه شدن، مخاطب در اون پیام تردید می‌کنه؛ و اگر توان مخالفتی براش باقی مونده باشه، ممکنه با دعوت اون پیام مخالفت کنه در تربیت؛ متمایل کردن متربی به یک رفتار خاص، مطلوب هست؛ اما نه با هر روشی. در تربیت این کار با با بالا بردن ، یا ، یا نهایتا با انجام اون کار انجام میشه؛ نه با تهدید، یا شرطی کردن یا سوار شدن بر ناخودآگاه و ... یک مربی به دنبال راهی می‌گرده که با آگاه شدن متربی نتایج بهتری رو ایجاد کنه. وقتی ، یک آموزه و پیام رو فقط به صورت غیرمستقیم منتقل و در ناخودآگاه قرار میدند، یعنی اون آموزه فقط ابزاری برای کنترل اختیاره ❇️ مخاطب قرار دادن ناخودآگاه، یک نوع تربیت نیست؛ یک روش انتقال پیام و کنترل اختیاره ◀️ به کانال استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 معرفی محصولات استاد بهرامپور 👆👆 # کتاب شریف لغتنامه ی قرآنی ؛ ✅ لغات این کتاب بر اساس صفحات قرآن کریم توضیح داده شده است . یعنی با باز کردن هر صفحه ی قرآن به راحتی می توانید معانی لغات و تفاوت های لغات قرآن با هم را مشاهده کنید . 🔹 اگر تمایل به پژوهش در زمینۀ قرآن کریم دارید و یا مشغول تحقیق در این زمینه هستید ، قطعا به این کتاب نیاز پیدا خواهید کرد . ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
📣 فروش ویژه آثار مکتوب استاد ابوالفضل بهرامپور 📌 جهت سفارش محصولات از راه های زیر اقدام فرمایید 👇 خرید اینترنتی در سایت : http://www.bahrampur.ir تماس با انتشارات آوای قرآن در قم : ‏‪+98 912 553 0401‬‏ پیام به آیدی ادمین کانال : https://eitaa.com/jafar133 ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349گ
# پیام ولایت : وقتى از پیام اسلام غفلت کردیم، که قرآن کریم فرمود: وَ قالَ الرَسولُ یرَبِ اِنَ قَومِى اتَخَذوا هذَا القُرءانَ مَهجورا؛ (۱) وقتى قرآن را مهجور کردیم، به مفاهیم قرآن درست نگاه نکردیم، مجموعه‌ى مفاهیم قرآنى را که یک منظومه‌ى کامل براى زندگى انسان است، درست ندیدیم، آن‌وقت لغزش پیدا میکنیم، و نیروى خِرَد ما هم نمیتواند فهم درستى از مفاهیم قرآنى پیدا کند. 1393/3/6 ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
38.mp3
4.58M
(قسمت سی و هشتم ) .. ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
❇️ دیدار های اخیر استاد ابوالفضل بهرامپور با رئیس سازمان تبلیغات حجه الاسلام قمی و رئیس اداره امور قرآنی استان قم ❇️ مراسم رونمایی از کتاب شریف لغتنامه قرآنی ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
❇️ اهمیت تلاوت قرآن 📌 انس با قرآن ، به زندگی شما نشاط می بخشد .. ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ موشن گرافی 📌 عظمت و جایگاه زندگی با قرآن ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🤔 پرسش قرآنی ❇️ خدایا ! شیاطین را از چشم ما پنهان داشتی ، آنها در گوش ما وسوسه می کنند و ما نمی‌توانیم راه حق را تشخیص دهیم ، حال چگونه با دشمن ناپیدا بجنگیم ؟ 📣 پاسخ استاد : اتفاقا به همین دلیل است که ما باید به خدا پناهنده شویم و بگوییم « قل أعوذ برب الفلق ... قل أعوذ برب الناس » این پناهندگی به این معناست که ما خدا را به کمک طلبیده ایم ، او در کنار ما قرار بگیرد ، او دشمن را می بیند و نهان و آشکار برایش معنایی ندارد ، آنگاه هدایت خواهیم شد. پس در خطرات و وسوسه ها زود تصمیم نگیریم و به خدا پناه ببریم . ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
27.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(تفسیر سوره حمد) حجت الاسلام و المسلمین وحید بهرامپور ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🎞 فرق تسبیح و ذکر ؟ ◀️ به کانال نشر بیانات استاد بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
❇️ تفسیر کوتاه ◀️ « اَفلا یَنظُرون الی الابلِ کیفَ خُلِقَت – و الی السّماءِ کیفَ ..» آیا به آفرینش شتر نمی نگرند ؟ ( اَفَلا یَنظرونَ الی إلابلِ ) که چگونه خلق شده است ؟ 📌( کیفَ خُلِقَت) چون شتر در میان عرب آن روز ، بهترین وسیله و سرمایه محسوب می شده و نسبت به سایر حیوانات امتیازاتی از قبیل تحمل بی آبی چندین روزه و تحمل بارهای سنگین در برابر طوفان های شدید را داشته است ، این آیه تأمل در آفرینش آن را خاطرنشان می کند . ✅ در این آیات از انسان خواسته شده است تا بار یپی بردن به قدرت خدا ، در عجایب اطراف خود مطالعه کند و از آثار ، پی به صاحب اثر ببرد . 📌 می فرماید : به این آسمان بنگرید که چگونه برافراشته شده است ؟ ( و الی السّماء کیف رُفِعت ) و به این کوه ها نگاه کنید که چگونه در زمین میخ کوب شده ( و الی الجبال کیف نُصِبَت ) که مانع سرعت بادهاست و معادن و آبها را در خود ذخیره نموده و بنگرید که این زمین را برای زندگی شما چگونه مسطّح نموده و بسط داده است ( و الی الارض کیفَ سُطِحَت ) ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
❇️تربیت قرآنی (ره) 📌تربیت فرزند از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است. اگر شما بانوان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید، برای شما بهتر است از همه عالم. 📌 تأثیر مادر در تربیت بچه‌ها، بالاتر از پدر، معلم، استاد و جامعه است. زیرا علاقه‌ای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد. 📣 از این جهت بچه‌هایتان را در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید. 📚 صحیفه امام، ج۸، ص۹۰ ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
🌹 زنی که سوختن را به برهنه شدن ترجیح داد! ❇️يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا 💡ای پیغمبر ! به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفت) شناخته شوند و از تعرض و جسارت آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است. ♦️خالده ترکی عمران؛ زن معلمی از اهالی بصره عراق بود. در تاریخ ۳ اپریل ۲۰۱۶ در حالیکه با ماشین شخصی خود روانه محل کارش بود، ماشین نزدیک به وی بر اثر کمین، دچار انفجار و حریق می‌گردد و ماشین وی نیز آتش می‌گیرد. ♦️خانم خالده درحالیکه لباسش آتش گرفته بود از ماشینش پیاده می‌شود اما بعد از اینکه متوجه می‌شود که لباس تنش در حال سوختن است و جسمش عریان خواهد گشت، راضی نمی‌شود تا جسمش در مقابل مردم عریان گردد، دوباره به طرف ماشینش برمی‌گردد و در را باز نموده داخل ماشین می‌نشیند. ♦️یکی از افراد پلیس درحالیکه گریه می‌کرد باصدای بلند فریاد می‌زند که من مانند برادرت هستم، از ماشین پیاده شو تو را با لباس خودم می‌پوشانم؛ اما وی از پایین شدن امتناع می‌ورزد و ترجیح می‌دهد بسوزد تا مبادا کسی جسمش را ببیند. ♦️عراقی‌ها به وی لقب شهیدِ شرف و ناموس دادند . ◀️ به کانال نشر بیانات استاد ابوالفضل بهرامپور ملحق شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/689045643C8909eb1349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا