استاد عابدینی
🌷 جلسات نظام اندیشه اسلامی 🔸 با سخنرانی #استاد_عابدینی 🔻 از ابتدای ماه رمضان، هر روز (سی روز غیر از
🔸 درس استاد، دوشنبه تعطیل است.
🔻جلسه دوازدهم، ان شاء الله سهشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸
12- نظام اندیشه اسلامی -استاد عابدینی -رمضان98.mp3
40.93M
🌷 جلسه ۱۲ 👆
🔸 انسانشناسی قرآنی
#نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی
🔻 سهشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸
🔻 ۱۵ ماه رمضان المبارک ۱۴۴۰
🌐 #موضوعات :
/ انبیاء الهی توحید مجسم هستند. حقیقتِ توحید و مصداقِ عینیِ توحید اند. به تعبیر علامه طباطبایی، وجود انبیاء الهی « هيئة التوحيد في الفعل» است. (و این غیر از بیانِ مفهومیِ توحید است. ارائه مصداقِ توحید بصورت عینی است).
/ بعثت انبیاء الهی از جانب خداوندمتعال و ارسالشان بسوی مردم، برای مبعوث کردن امت ها و برانگیختن مردم بسوی خداست.
/ قطعات وجودی انبیاء الهی، با پیوستگی و اتصال قول و دعوتشان به هم (لقد وصّلنا لهم القول)، و پی در پی آمدنشان (ارسلنا رسلنا تَترا)، دارند بمانند قطعات یک جورچین (پازل)، نقشهی نهایی هدایت کامل نظام انسانی در دین خاتم و کتاب پیامبر خاتم را محقق مینمایند. کأنّ یک انسانِ واحدِ ده هزار ساله در صحنه بوده که مراحل به بلوغ رسیدنِ ظهور دعوتش برای کل نظام انسانی از آدم تا خاتم طی شده است.
/ با این نگاه، تمام حوادث عالم در سیر نقشهی الهی در حال تحقق هستند، چه در داستان تقابل انبیاء با طواغیت، و چه در امروز و تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا، نقشه الهی درکار است برای آنکه توحید بصورت مصداقی در نفوس انسانی جلوه کند.
🔸 @abedini
استاد عابدینی
🌷 جلسه ۱۲ 👆 🔸 انسانشناسی قرآنی #نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی 🔻 سهشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ 🔻 ۱۵ ماه
eitaa.com/abedini/478
🌐 ادامه #موضوعات جلسه ۱۲ 👇
🔻 تعلیم پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله) نسبت به مردم ۲۳ سال طول کشید، چون برنامه هدایتشان مصداقی بود، که در ضمن وقایع و حوادث آیات هدایت نازل میشدند تا محسوس و مصداقی برای مردم حس شوند تا در زندگیشان تأثیر گذار باشد، و بیانِ آیات الهی مفهومی نشود.
🔻 انبیاء الهی هم در سیره خودشان، و هم در تربیت شاگردانشان، ارائهی دین را بصورت مصداقی داشتند. اینکه عیسی (علیه السلام) وقتی مردم را میبیند که مفاهیم دینی و ادعای دینداری دارند، ولی در عمل و مصداقِ زندگیشان سبک زندگی کفرآمیز وجود دارد، حواریون را مدتی محشور با زندگیِ خویش کرد تا دینداری را مصدقاً در عیسی (علیه السلام) ببینند (نه اینکه صرفا مفهوم مواعظش را بشنوند و بفهمند). در حشر با مصداقِ عینیِ دینداری تربیت شدند و خودشان هم «کانونهای متراکم دینداری» و «انصار الله» گشتند، که عیسی آنها را میان مردم فرستاد آنها هم با نشان دادن مصداقِ عینی دینداری در حشر با مردم، آنها را از سبک زندگیِ کفرآمیزشان پاک سازند.
مردم در مرتبهی محسوس و عمل، آلوده به کفرِ عملی بوند، و لازم بود که علمای عاملِ دین (شاگردان و وارثان انبیاء الهی) نیز در مرتبهی محسوس آن ایمانِ عملی را نشان دهند و در حشر با مردم، ایشان را محشور با این زندگی ایمانی نمایند.
🔻 آن انتظاری که عیسی (علیه السلام) از حواریون داشت و ایشان را انصارالله کرد و بصورت مصادیقِ عینیِ دینداری در میان مردم، تربیت کرد و به تبلیغ دین فرستاد. خداوند متعال، این انتظار را از تمام مؤمنان امتِ اسلام دارد که مصداق توحید و انصارالله در میان مردم جهان بشوند.
✨الصف، ۱۴ : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ كَما قالَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللَّهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللَّهِ فَآمَنَتْ
✨آل عمران، ۵۲ : فَلَمَّا أَحَسَّ عيسى مِنْهُمُ الْكُفْرَ قالَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللَّهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ اشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُون
🔻 نظام انسانی استعدادهایش شامل تمام استعدادهای نظام هستی میشود، و بستر به فعلیت رسیدن نظام انسانی هم در متن اعتبارات اجتماعی و نظام زندگی جمعی انسانهاست، لذا حرکتی کاروانی و روحی جمعی در به فعلیت رساندن این استعدادها (در آدم و عالم) در قوس صعود انسانی (و بالتبع در عالم هستی) محقق میشود.
🔻 نقش انبیاء الهی در نقشهی الهی از ابتدا تا انتها، یک سیر حساب شده است، که در قرآن کریم هم بیانِ طراحی الهی در ضمن سیره انبیاء الهی برای محقق ساختن توحید بصورت مصداقی در جوامع انسانی است. خود انبیاء و اوصیاء الهی، وجودشان تحققِ مصداقیِ معارف بود، عدل مجسم و معاد مجسم بودند و مصداقِ عینی تحقق توحید بودند که نقشه نهایی تحقق یافتن نظام اندیشه در مصادیق انسانی با سیره انبیاء الهی و اوصیائشان تحقق مییابد.
🔻 حرکت امام خمینی هم با الگوگیری از این نقشه الهی، ارائهی حرکتِ توحیدی در مصادیق در ضمن حوادث و وقایع بود. چه در وقایع قبل انقلاب، که مثلا قیام مردم در ماه محرم را با پیام محرم در پیروزی خون بر شمشیر محقق مینمود، و با تغییر در بینش و اراده ها، در هنگام وقایع، در جنگِ اراده ها نظام طاغوت و استکبار را مغلوب در برابر نگاه الهی و توحیدی نشان داد.
آن نگاه توحیدی که در جریان طوفان طبس، باد و شنها را مأمور خدا دانست. [که بعد از واقعه طبس فرمودند: «كى اين هليكوپترهاى آقاى كارتر را كه مى خواستند به ايران بيايند، ساقط كرد؟ ما ساقط كرديم؟ [سکوت نسبتا طولانی] شن ها ساقط كردند، شن ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست»].
یا در جریان فتح خرمشهر فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
یا در ابتدای جنگ با نگاه توحیدی و اتکا به قدرت الهی، تمام هجمه و حمله صدام را کوچک کرد و امید الهی در مؤمنین برای بیرون راندن متجاوز ایجاد نمود. [ پس از حمله صدام به ایران وقتی مسئولین خدمت امام رفتند به آنها فرمودند: دیوانهای آمده و سنگی انداخته و رفته و جای نگرانی نیست. ما چنان به صدام و حزب بعث سیلی بزنیم که دیگر نتواند از جا بلند شود].
🔻 اینکه موسی با یک پوستین به دوش و عصایی چوبی به دست، بر قصر پر زرق و برق و سپاه بزرگ فرعون وارد میشود و میگوید که دست از استکبار و ظلم بردار و ایمان بیاور تا سلطنتت را دوام بخشم، این همان نگاه توحیدی در وجود و روح ولیّ الهی است که هیچ بزرگی اسلحه ها و بمب ها و هیچ قدرت نظامی و قدرت رسانه ای او را مرعوب نمیسازد، و از هیچ غیرخدا نمیترسد.
💎 ادامه 👇👇👇
🔻 مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی (فرزندِ استادِ امام) که خودش شاگرد امام بود و خیلی به ایشان ارادت داشت تعریف میکرد، روزی در نجف همراه امام در حال حرکت در کوچه ای بودیم که ناگهان پس از عبور از کنار یکی از کیوسک های برق فشار قوی، آن کیوسک فشارقوی منفجر شد و موج انفجارش تا شعاع ۵۰۰ متر همه شیشه ها را شکاند. با این شدت حادثه، اما امام خمینی حتی یک تکان کوچک نخورد و بر نگشت (که این تکان غیرمنتظره ظاهرا قهری بدن است). [ امام خمینی با چنین توحید مصداقی قلبی است، که وقتى در سال ۴۳ بعد از آزادیشان در مسجد اعظم سخنرانى كردند، فرمودند: «والله من به عمرم نترسیده ام. آن شبى هم كه آنها مرا میبردند، آنها (مامورها) میترسیدند و من آنها را دلدارى میدادم» ].
🔻 اینکه امروز آیت الله زکزاکی در نیجریه، با الگوگیری از حرکتِ توحیدیِ مصداقیِ امام خمینی، در نیجریه از چند شیعه معدود میرسند به ۲۰ میلیون نفر. و همین حرکت با نمونه های دیگری در صحنه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و یمن و بحرین درحال وقوع است. این همان تحقق یافتن «نظام اندیشه در مصادیق» است.
🔻کار امام معصوم (علیه السلام) همین است که اندیشه دینی را در حقایق و مصادیق نفوس محقق کند، و با هدایت باطنی و ایصال الی المطلوب، مؤمنین را به مقصد توحید برساند، و با هدایت ایصالی، در ضمن ابتلائات و صحنه های مختلف زندگی، اهل ایمان را بسوی حقیقتِ عینیِ توحید سوق دهد.
🔻 در نقشه الهی، هر تهدید و مکر دشمنانِ دین، به خودشان برمیگردد، و تبدیل به فرصت اهل ایمان برای بروز توحید و غلبه بر دشمنان خواهد شد. فرعون ۲۵ هزار کودک را کشت که موسی را بکشد، اما با همین کارش هم مردم را منتظرتر کرد، و هم مغلوب گشتن اراده اش با بزرگ شدن موسی در دامن خودش فاش شد.
نمونه همین جریان در نمرود در مقابل تولد ابراهیم (علیه السلام) بود، که منجمان قبل از ولادتش به نمرود خبر از ولادت او دادند و او به مبارزه پرداخت، اما ابراهیم در کنار آزر نزدیکترین مشاور نمرود و در برابر چشم خودشان بود.
🔻 فرعون برای رسوا کردنِ موسی (علیه السلام)، او را به مقابله در یوم زینت پیش تمامِ مردم دعوت کرد، که همین کارش موجب رسواییِ بزرگِ خودش و تبلیغ بزرگی برای ابلاغ هدایت موسی شد، و حتی اولین ایمان آورندگان به موسی هم همان ساحرانی شدند که در خط اول مقابلهی فرعون علیه موسی قرار داشتند.
🔻شبیه همین جریان برای ابراهیم (علیه السلام) شد، که در شکستن بتها او را به صحنه محاکمه عمومی مقابل همه مردم آوردند، اما همان کارشان موجب شد برهانِ عملیِ توحید در احتجاج ابراهیم به همه مردم برسد و همه در درونشان اعتراف کنند به ناتوانیِ بت ها از سخن گفتن و از خود دفاع کردن.
بعد از آن، نمرود مردم را به صحنه مشارکت عملی کشاند، تا همه مردم هیزم بیاورند برای سوزاندنِ ابراهیم، تا در یک صحنه عملی، مردم را عملاً برعلیه ابراهیم کند، به بهانه دفاع از بتهایشان. اما همین کارش موجب شد اعجاز بزرگ الهی، در سرد و سلام شدن آتش برای ابراهیم (علیه السلام) در مقابل تمام مردم محقق شود، و بلیغترین ظهور قدرت و محبت خدای ابراهیم (علیه السلام) بروز نماید.
و بعد از آن، نمرودی که ابراهیمِ جوان را کسی حساب نمیکرد، حالا احساس خواری و ذلت در برابر او و خدایش میکند، و میرود سراغش برای احتجاج با ابراهیم (علیه السلام)، بلکه بتواند برای توجیه حاکمیت طاغوتیش بر مردم، مغالطه ای کند و شکست های قبلیش را جبران نماید.
🔻 صد سال معارضه امویان با اهل البیت(ع) و دستورشان به سبّ امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر فراز منبر ها، به خود امویان برگشت، و برعکس اهداف آنها، نام مولا را زنده تر کرد، و موجب شد قیامِ عباسیان بر علیه امویان و غلبه شان بر امویان، با پرچم دفاع از اهل البیت (علیهم السلام) محقق شود، که عباسیان توانستند بخاطر حس حمایت مردمی از اهل البیت (علیهم السلام) مردم را با خود همراه کنند.
🔻در بیان آیات قرآن، بیان احوال شخصی انبیاء با خدا، الگوست برای احوال شخصیِ ما با خدا. و بیانِ احوال اجتماعی انبیاء در انجام مأموریت الهیشان نیز الگوست برای حرکت های اجتماعیِ ما بسوی خدا.
🔸 @abedini
🔸فایل #pdf متن کامل جلسات ۱ تا ۹👇در ادامه
🔻 بازنشر از کانال مربوطه نهاد رهبری در پیامرسان بله
🔻 کانال نظام اندیشه اسلامی👇
🌐 https://ble.im/43211234
استاد عابدینی
🔸فایل #pdf متن کامل جلسات ۱ تا ۹👇در ادامه 🔻 بازنشر از کانال مربوطه نهاد رهبری در پیامرسان بله 🔻 کانا
🔸 #راهنمایی_نرم_افزاری
برای دسترسی به متن قابل ویرایش جلسات، کافیست نرم افزار Word را اجرا کنید، و این👆فایلهای pdf جلسات رو با نرم افزار Word باز کنید
پس از آن، نرم افزار Word یک پیام میدهد و میپرسد که آیا فایل pdf را تبدیل به متن editable ورد بکند، و شما با قبول کردن آن، میبینید که بسادگی نرم افزار Word فایل رو بصورت متن قابل ویرایش باز میکند، و حالا میتوانید فایل را با پسوند docx ذخیره کنید و بصورت فایل متنی ورد داشته باشید.
همین توضیحات در سایت زیر هم ذکرشده👇
https://www.farazsoft.ir/pdf-to-docx/
🔸 بعنوان نمونه، با همین روش فایل پی دی اف جلسه اول با نرمافزار ورد باز شده و تبدیل به فایل متنی قابل ویرایش گردید👇
استاد عابدینی
🔸 #اطلاعیه دفتر نهاد رهبری: فایل متنی جلسات صرفا جهت تأمل و استفاده بهتر بزرگواران تنظیم شده لطفا به جهت نهایی نبودن متن از انتشار آن پرهیز شود.
🔻آدرس کانال: ble.im/join/Yzc5ZTgzOT
13- نظام اندیشه اسلامی -استاد عابدینی -رمضان98.mp3
39.87M
🌷 جلسه ۱۳ 👆
🔸 انسانشناسی قرآنی
#نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی
🔻 چهارشنبه ۱ خرداد ۹۸
🔻 ۱۶ ماه رمضان المبارک ۱۴۴۰
🌐 #موضوعات :
/ نزاع و نبرد حق و باطل، از همان ابتدای خلقت و معارضه ملائکه با ابلیس آغاز شد، و در تمام سلسه انبیاء این نزاع میان انبیاء و و مظاهر شیطان ادامه داشت.
/ بعثت نبی خاتم نتیجه ی تمام بعثت های انبیاست، که خصوصیات وجودی نبی خاتم جامع و افضل از خصوصیات آنها، و استعداد امتش هم در رشد جامع و افضل از امت های سابق است.
/ غدیر و برقراری نظام امامت، دوام دین و رسالت هدایت و فصل اخیر اتمام نعمت نبوت و ولایت و اکمال دین است.
/ غدیر یک واقعه پیوسته به تاریخ هدایتی انبیاء است که بشود تداوم رسالت ها، ولذا وارث و حامل نوعی تمام هدایت ها و علوم الهی و و جمع تمام وحی های الهی بر جمیع انبیاء و اوصیائشان بوده است.
/ این ها همه برای نشان دادن باقی بودن تمام علم و خط هدایت انبیاء و اوصیاء آنها در ادامه خط سیر کمالی تاریخ بشر است، تا در مأموریت هدایت گری امامان معصوم (علیهم السلام) و اخذ ما از این علوم و هدایت ها و فضایل، اثرگذار باشند.
/ اندیشه امامت، اندیشه جهاد و قیام است.
🔸 @abedini
استاد عابدینی
🌷 جلسه ۱۳ 👆 🔸 انسانشناسی قرآنی #نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی 🔻 چهارشنبه ۱ خرداد ۹۸ 🔻 ۱۶ ماه رم
eitaa.com/abedini/516
🌐 ادامه #موضوعات جلسه ۱۳ 👇
🔻 تلاش انبیاء الهی بر این بود که همیشه خط حق از خط باطل متمایز و روشن باشد، تا اگر کسی بدنبال حق بود آن را در سیره انبیاء بیابد.
🔻 تمام آنچه در تاریخ بشری بصورت جزء به جزء برای اقوام مختلف اتفاق افتاده، در دوره نبی خاتم بصورت فشرده برای امت خاتم اتفاق میافتد، چون استعداد امت خاتم به تبع نبی خاتم، مرتبه نهایی و کامل و جامع استعداد های امم سابق است.
🔻 در عالم میثاق، از همه مردم بیعت گرفتند برای انبیاء الهی، و از انبیاء الهی برای اولوالعزم بیعت گرفتند، و از انبیاء اولوالعزم بیعت عظیم و میثاق غلیظ گرفتند برای نبی خاتم و وصی خاتم او در دوران ظهور. این میثاق غلیظ بر ولایت امام مهدی (ارواحنا فداه) یعنی استعداد اولوالعزمی تا دوران ظهور ادامه دارد.
🔻 هر چه که از انبیاء الهی در قرآن ذکر شده در امت آخرین و دین اسلام تأثیر هدایتی داشته و صرف بیان تاریخ نیست. تمام بیانات قرآن نسبت به سیره انبیاء الهی که خود آنها در ضمن حوادث و وقایع ایجاد و بیان شده اند، مربوط به ما و استعدادهای کمالی ماست، تا با اخذ هدایت الهی در آنها بتوانیم در حوادث و وقایع مشابه از این تجربهی هدایت مصداقی بهره ببریم و پرچم توحید اولوالعزم انبیاء الهی را در تمام صحنه ها ظاهر کنیم.
🔻 سیر انبیاء در بیش از ۲۲۰۰ آیه، یک سیر تفکر برای امت پیامبر خاتم در متن حوادث دوران آخرالزمان است. مثلا اینکه یحیی در کودکی به حکم و رشد الهی برسد (يا يَحْيى خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَيْناهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا) این طبق نقشه الهی در یحیی محقق شده تا در امت خاتم مورد استفاده و استشهاد قرار بگیرد در ابتلای تسلیم شدن به امر الهی و بیعت با امام معصومی که در کودکی به امامت رسیده است.
🔻 و مثلا خود قرآن وقتی نقشه ی الهی در سیره عیسی (علیه السلام) را بیان میکند که چگونه راهکار نجات مردم و حواریون را با اجابت انصارالله شدن انجام داد (در آیه ۵۲ آل عمران)، باز خود قرآن طبق استناد به این سنت عیسوی، آن را دستوری برای تربیت و هدایت و نجات امت خاتم قرار میدهد و به مؤمنان در امت اسلامی میگوید به بیان عیسوی متلبس شوید و انصارالله گردید (در آیه ۱۴ صف).
🔻 در قرآن کریم آن نقاط اصلی و مرکزی و ضروری سیره انبیاء الهی ذکر شده است، و نیز در روایاتی که معصومین (علیهم السلام) القای ابتدایی داشتند. ولی در روایاتی که ناظر به پاسخ به سوالات مردم بوده ممکن است برخی نقاط فرعی هم طرح و بسط داده شده باشد.
🔻 اینکه انبیاء الهی بعثتِ الهی پیدا میکنند، بجهت خصوصیات ویژه ای است که در وجودشان داشتند و در برابر انسان ها و موجودات از خود صبر و مدارا و دلسوزی بسیار ابراز نمودند. مثلا حضرت ذالکفل قبل از نبوتش قاضی بود، و فقط ساعتی از روز را میخوابید. شیطان سه روز در همان ساعت که او خواب عمیق داشت بصورت مردی متمثل شده و به در خانه او رفت و با سروصدا دعوی قضاوت میکرد و او را بیدار مینمود، تا آنکه در روز سوم و سه روز نخوابیدن ذالکفل برای کمک به او، دست او را گرفت برود برای قضاوت و حل شکایت او، که آنجا شیطان تعجب اکرد از شدت صبر و مدارای او با مردم و مأیوس شد از عصبانی کردن ذالکفل و ناپدید شد. در این حالت عظیم از صبر بود که خداوند ذالکفل را به پیامبری منصوب کرد.
(و بیان داستان مشابه موسی قبل نبوت در فرارکردن بزغاله کوچک و شدت دلسوزی موسی برای رهانکردن او و نجاتش از صبح تا شب)
🔻 بعثت و غدیر و عاشورا و ظهور ، هرچهار واقعه در ارتباط با بیت الله هستند، که به دلالت های التزامی علامت ارتباط هدایتی آنها با کعبه است و لذا برای ما برای فهم این هدایت ها قابل پیگیری است.
🔸 @abedini
14- نظام اندیشه اسلامی -استاد عابدینی -رمضان98.mp3
41.67M
🌷 جلسه ۱۴ 👆
🔸 انسانشناسی قرآنی
#نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی
🔻 پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸
🔻 ۱۷ ماه رمضان المبارک ۱۴۴۰
🌐 #موضوعات :
/ نبرد اندیشه های حق و باطل، نبرد مصادیق است
/ اگر میگوییم در ضمن حوادث تبیین اندیشه ها میشود، راهکارش برای امروز ما هم آن است که با ملاک گیری که از اندیشه های مصداقی در ضمن حوادث کردیم، بیاییم آن ملاکها را در ضمن حوادث امروزمان تطبیق و پیاده کنیم.
/ قرآن و هدایت انبیاء الهی، بمانند خورشید برای هر روز ما روشنایی بخشی در صحنه حیات ما دارند؛ تطبیق و مجرای تحقق در مصادیق هر لحظه و تازهی حیات بشری دارند.
/ قرآن دائماً نو و تازه است، که در مصادیقِ جدید هم تازه به تازه هدایتگری دارد.
/ نگاه شاخص دینی شناخت حق همراه با شناخت باطل است. تا این نبرد و تمایز اندیشه ها معلوم نباشد مرزهای حق و باطل در مصادیق شناخته نمیشود.
/ جریان حق، وحدتگرا و توحیدِ کثیر و یکی کردن و پیوستن کثرت هاست، ولذا اتحاد و پایداری و ثبات دارد (كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ)
/ جریان باطل، کثرتگرا و تکثیرِ واحد و جدا کردن و گسستن وحدت است، و لذا فروپاشی و ناپایداری و بیقراری دارد ( كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرارٍ)
/ امام قلب نظام هستی و قلب نظام انسانی است
/ دوران پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برای دشمن شناسی بیرونی و جنگ در راه تنزيل است، و دوران امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) برای دشمن شناسی درونی و جنگ در راه تأویل است.
🔸 @abedini
#پیام استادعابدینی👆
🔻مراسم ختم موسس نهضت اسلامي تاجيکستان شهيد آيه الله سيد قيام الدين غازي و ياران شهيدش
زمان: #جمعه(امروز) #ساعت۱۸ الی ۲۰
مکان: قم، خ صفائيه، #حسينيه_شهدا
🔻سلام علیکم. به لحاظ مؤسس بودن این شهید در تاجیکستان، و طرفداری از جمهوری اسلامی، هر کس میتواند به مجلس بزرگداشت ایشان برود تا مظلومانه نباشد
🔸پیرامون #شهید_سیدقیام_الدین_غازی👇
🌐 fa.abna24.com/news/اخبار-آسیای-مرکزی-و-شبه-قاره/شیخ-قیامالدین-غازی-از-علمای-شیعه-تاجیکستان-توسط-داعش-با_752081.html
🔸
@abedini
#اطلاعیه
🔸مراسم احیای شبهای قدر
🔻با سخنرانی #استاد_عابدینی (در شبهای قدر ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان)
🔻مناجات و دعای جوشن کبیر مداحان اهل البیت (عليهم السلام)
💠از امشب (شام جمعه ۳ خرداد ۹۸)، در شب های قدر، شروع از ساعت ۲۳:۳۰
✨برادران و خواهران✨
✅ قم، خیابان سمیه، کوچه سمیه ۱۱، پلاک ۱، حوزه علمیه ثامن الائمة (علیه السلام) [محل دروس استاد عابدینی]
🔸 @abedini
حقيقت_ليلة_القدر_استاد_عابديني_1394_جلسات_260616010912.mp3
19.4M
🔶شناخت حقیقت شب قدر👆
#استادعابدینی
🔊گلچینی از #۳_جلسه درس المیزان [ جلسات۲۸۲ الی ۲۸۴ از درس شرح تفسیر المیزان ]
🌐 #موضوعات :
💐نسبت انسان با حقیقت زمان درماه رمضان و دوران ظهور امام مهدی (علیه السلام)
🌻کندشدن و توقّف زمان متناسب با مراتب یقین در انسان
🌺ارتباط ما در شب قدر با مراتب قرآن و نفس مقدّس پیامبر (صلی الله علیه و آله)
🌷بیان حقیقتِ لیلة القدر در متنِ وجود پیامبر و اولیاء محمدیّین (علیهم السلام).
🔸 @abedini