4_5765049457989126323.pdf
468.1K
#سوالات_آزمون
#المپیاد_ادبی
مرحله اول سی و دومین دوره
سال۱۳۹۷
دفترچه شماره ی دو
کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5765049457989126324.pdf
500.1K
#تحلیل_و_پاسخ_تشریحی
#سوالات آزمون
#المپیاد_ادبی ۹۷
با گروه استادان بزرگوارآقایان :
خلیلیان ،شیرزادی،حکمت یار،تسلی بخش و اقبالی
کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم 🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5765049457989126325.pdf
363K
#المپیاد_ادبی
آزمون آمادگی سی و سومین دوره المپیاد ادبی کشور _مرحله اول
منابع درسی و غیر درسی
دی ماه ۹۸
کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم 🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5765049457989126328.pdf
7.86M
#کتابچه_سوالات_المپیاد_ریاضی
مرحله اول (سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۶)
گردآوری آوردنده :
گروه آموزشی همسا
منبع: وبگاه المپیاد ریاضی ایران
کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
💢 چند نمونه آزمون المپیادهای علمی سالهای پیش جهت آشنایی با نمونه سوالات #المپیاد
👆👆👆👆
4_5765049457989126340.m4a
7.73M
#کلیاتی_درباره_المپیاد_ادبی۹۹_۴۰۰
💢 جهت شرکت در المپیاد ادبی و آشنایی با این آزمون
مدرس :استاد محمدجواد بیتانه ،مدرس دبیرستانهای علامه حلی تهران،مدارس نمونه دولتی برتر کشور و طراح سوالات آزمون کشوری جهاد دانشگاهی و...
کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم 🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#منابع_آزمون_المپیاد_ادبی_۹۸_۹۹
#منابع_غیر_درسی
مرحله اول آزمون المپیاد ادبی شامل :
۱_شاهنامه فردوسی
به تصحیح جلال خالقی مطلق ، چاپ دایره المعارف بزرگ اسلامی (جلد 5 ، داستان رستم و شغاد و پادشاهی بهمن ، همای و داراب ، از صفحه 439 تا 526)
۲_گرشاسب نامه اسدی توسی
به تصحیح حبیب یغمایی (از نشستن گرشاسب بر تخت کابل تا پایان بخش رفتن گرشاسب به ساختن سیستان و اتمام آن ، از صفحه 258 تا 269)
۳_بهمن نامه ایرانشاه (ایرانشان) بن ابی الخیر
به تصحیح رحیم عفیفی (آگاهی یافتن فرامرز از گرفتار شدن زال بر دست شاه بهمن ، از صفحه 321 تا 339 ، ابیات 5376 تا 5719)
۴_دیوان_فرخی
به تصحیح محمد دبیرسیاقی (قصیده های ” فسانه گشت و کهن شد حدیث اسکندر ” و ” با کاروان حله برفتم ز سیستان ” )
۵_دیوان_سنایی
به تصحیح محمدتقی مدرس رضوی ( ” نظر همی کنم ار چند مختصر نظرم ” ، ” برگ بی برگی نداری لاف درویشی مزن ” و ” ای یار مقامر دل پیش آی و دمی کم زن ” )
۶_دیوان مسعود سعد سلمان
به تصحیح مهدی نوریان (قصیده های ” نالم ز دل چو نای من اندر حصار نی ” و ” هوای دوست مرا در جهان سمر دارد ” )
۷_دیوان حسن غزنوی
به تصحیح محمدتقی مدرس رضوی ( ” هر نسیمی که به من بوی خراسان آرد ” و ” وقت آن است که مستان طرب از سر گیرند ” )
۸_غزلیات سعدی
به تصحیح غلامحسین یوسفی (طیبات از غزل 289 تا پایان و خواتیم از آغاز تا پایان غزل 680)
۹_دیوانانوری
به تصحیح محمدتقی مدرس رضوی (جلد 2 ، غزلیات ، قافیه ” ی ” از غزل 290 ” ندارم جز غم تو غمگساری ” تا پایان)
۱۰_دیوان خاقانی
به تصحیح ضیاءالدین سجادی (غزلیات ، قافیه ” ی ” از آغاز تا پایان غزل ” دلم که مرغ تو آمد به دام باز گرفتی ” (از صفحه 665 تا 679) )
#نثر_کهن
۱_بوستان_سعدی
به تصحیح غلامحسین یوسفی (تمامی کتاب)
۲_کیمیای سعادت
به تصحیح حسین خدیوجم (جلد 2 ، رکن سوم ، اصل ششم ” در علاج دوستی مال و آفت بخل ” و هفتم ” در علاج دوستی جاه و حشمت ” (از صفحه 149 تا 205) )
۳_تذکره الاولیا
به تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی ( ” ذکر بایزید بسطامی ” ، ” ذکر حسین منصور حلاج ” و ” ذکر ابوالحسن خرقانی ” )
۴_کشف المحجوب
به تصحیح محمود عابدی ( ” ابویزید طیفور بن عیسی البسطامی ” (از صفحه 162 تا 164) ، ” ابوالمغیث الحسین بن منصور الحلاج ” (از صفحه 229 تا 233) و ” ابوالحسن علی بن احمد الخرقانی ” (از صفحه 248 تا 249) )
۵_دارابنامه طرسوسی
به تصحیح ذبیح الله صفا (جلد 1 ، از صفحه 3 تا 62)
#شعر_معاصر
۱_نیما یوشیج
( ” پدرم ” ، ” خنده سرد ” ، ” داستانی نه تازه ” ، ” کار شبپا ” ، ” خروس می خواند ” ، ” در فروبند ” ، ” آقا توکا ” ، ” اجاق سرد ” ، ” هنگام که گریه … ” ، ” ماخ اولا ” ، ” در شب سرد زمستانی ” ، ” مرغ آمین ” ، ” قایق ” ، ” خانه ام ابریست ” ، ” هست شب ” و “داروگ” )
۲_احمد شاملو
(ابراهیم در آتش)
۳_مهدی_اخوان ثالث
(آخر شاهنامه)
#داستان_معاصر
۱_صادق هدایت (داستان کوتاه ” سه قطره خون ” از مجموعه داستان سه قطره خون)
۲_غلامحسین ساعدی (داستان کوتاه ” قصه پنجم ” از مجموعه داستان ترس و لرز)
۳_بهرام صادقی
(داستانی کوتاه ” آوازی غمناک برای یک شب بی مهتاب ” از مجموعه داستان سنگر و قمقمه های خالی)
۴_شمیم_بهار
(داستان کوتاه ” ابر بارانش گرفته ” )
#نمایش_نامه
۱_اکبر رادی
(ملودی شهر بارانی)
اطلاعات و درک ادبی (فاقد منبع مشخص)
توجه داشته باشید در بخش سوالات غیر درسی آزمون المپیاد ادبی ، علاوه بر مباحث و منابع بالا ، هر سال تعدادی پرسش نیز از دانش عمومی ادبی مطرح می شود.
کتاب های فارسی پایه دهم
(ملاک طرح سوال کتاب فارسی 1 ، چاپ 96)
کتاب های فارسی پایه یازدهم
کتاب های علوم و فنون ادبی 1 و 2
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5773805955707832552.pdf
116.5K
#علوم_وفنون_ادبی
#پایه۱۰_۱۱_۱۲
#واژگان (معنی لغات سخت)
رشته ادبیات و علوم انسانی
جهت استفاده در کنکور ۱۴۰۰
به کوشش : آقای امیرحسین جلیلیان
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5773805955707832548.pdf
146K
#علوم_وفنون_ادبی
#پایه۱۰_۱۱_۱۲
#تاریخ_ادبیات (نویسندگان و اثارشان )
رشته ادبیات و علوم انسانی
کنکور ۱۴۰۰
به کوشش : آقای امیرحسین جلیلیان از ساوه
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5780662012002437931.pdf
747.5K
#ادبیات_فارس
#دستور
#واژه_های_هم_آوا_و_هم_نویسه
همراه با توضیح و تست
به کوشش : آقای حمیدرضا نعمتی ، آمل
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#نگارش_دهم
#درس_پنجم
#روش_تدریس ( ویژه دبیران)
مدرس: خانم فرحناز حسینی، استان البرز
✳️نوشته های ذهنی (جانشین سازی )
مقدمه:
این درس قرار دادن خود به جای موضوع یا پدیده ای دیگر و نگریستن به جهان پیرامون با نگاه پدیده ها و اشیاء است.
▪️در جانشینی باید عواطف، حس و حال، نوع نگرش، لحن کلام و شیوه ی بیان متناسب با موضوع باشد.
مانند نوشتن از آفتاب از زبان یخ،
به همین منظور پیش از نوشتن باید اطلاعات وشناخت کلی درباره چیستی، ویژگی ها و کارکرد موضوع به دست آورده شود .
💥روش تدریس پیشنهادی:
روش بدیعه پردازی
این روش بر بنیان پنج مرحله بنا نهاده شده است. عنصر اصلی دراین روش استفاده از قیاس هاست که به وسیله ی آن؛ موضوعی معمولی و آشنا با شیوه ای نو بررسی و بیان می شود.
❄️موضوع : زمستان❄️
1⃣مرحله ی نخست:توصیف شرایط موجود
دانش آموز موضوع مورد نظر را توصیف کند و آنچه را که می بیند و حس می کند بنویسد و توصیف کند.
مثلا زمستان سرد است .
آخرین فصل سال است.
سه ماه دارد.
نام اولین شب زمستان یلدا است .
2⃣مرحله ی دوم : قیاس مستقیم
در این مرحله معلم از دانش آموز می خواهد دست به قیاس مستقیم بزند.
نمونه ی مورد قیاس را معلم می تواند انتخاب کند و یا دانش آموز هم می تواند آن را انتخاب نماید مثلا
زمستان مانند حلقه ای پاییز را به بهار وصل می کند .
نفس سرد زمستان همانند آه سردی طبیعت را منجمد می کند
3⃣مرحله سوم : قیاس شخصی( جانشین سازی )
در این مرحله معلم از دانش آموزان می خواهد خودشان را به جای مفهوم مورد نظر قرار دهند و از زبان او سخن بگویند واحساساتش را بیان کنند .
مثلا :
از اینکه با آمدنم پرندگان کوچ می کنند و به جاهای گرمسیر کوچ می کنند غمگینم .
گاهی که خشمگین می شوم ،با سر و صدا و هیاهو توفان به راه می اندازم.
4⃣مرحله ی چهارم : تعارض فشرده ( هماورد ناسازها )
دراین مرحله معلم می خواهد دانش آموزان براساس توصیفهای ارائه شده در قیاس شخصی مفاهیم متضاد را ارائه نمایند وسپس از میان این قیاس ها بهترین را انتخاب کنند
مثل :
ساکت و پر هیاهو
خشمگین و مهربان
آرام و بیقرار
5⃣مرحله ی پنجم :بررسی مجدد تکلیف اولیه
در این مرحله دانش آموزان به مسئله یا تکلیف اولیه بر می گردند و درباره ی موضوع زمستان نوشته ای خلق می کنند .
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#نگارش_یازدهم
#درس_چهارم
#گفت_و_گو
#روش_تدریس( ویژه دبيران)
مدرس : استاد حسین طریقت
💢«گفت و گو»آیین درویشی نبود، ورنه با تو ماجراها داشتم!
✳️روش تدریس پیشنهادی:
🛑پیش سازمان دهنده
در این روش دبیر اطلاعات قبلی دانش آموزان را سازماندهی می کند تا به آموزش آموزه های جدید درس برسد.
مانند: بهره گیری از آموزه های درس های دوم و سوم (روش های گسترش محتوا ) کتاب نگارش ۲ یا سازماندهی آموزه های درس ۸ نگارش ۱(نوشته های داستان گونه )
🛑قبل از تدریس دبیر متن های گفت و گو محوری که از قبل انتخاب کرده در کلاس بخواند:
◀️ صمیمی و دوستانه: گفت و گوی بین دوستان در روان خوانی:
"اولین روزی که به خاطر دارم " کتاب فارسی ۲
◀️بیان مفاخره و برتری جویی: گفت و گوی «رستم و اشکبوس» کتاب فارسی ۱
◀️ اعتراض و تظلم خواهی:
گفت و گوی بین «کاوه و ضحاک» درس ۱۲ کتاب فارسی ۲
◀️ حدیث نفس و درد دل کردن: گفت و گوی: «گون و نسیم»
در شعر استاد شفیعی کدکنی
✳️مراحل تدریس:
1⃣انتخاب موضوع:
سعی کنید موضوعی عینی انتخاب کنید. موضوع هایی چون:
آسمان، زمستان، کوه و . . .
2⃣طراحی گفت و گو:
برای موضوع انتخابی طرح گفت و گویی پی ریزی کنید.
مثلا اگر موضوع آسمان را انتخاب کردید; طرفین گفت وگو می تواند موارد زیر باشد:
💢گفت وگوی: ماه و خورشید
💢گفت گوی: آسمان و انسان
💢گفت گوی: ستاره با شهاب
💢گفت گوی: ابر با باد
💢گفت و گو: باران با باغ
◀️موضوع گفت گو
موضوع گفت و گو ها می تواند متنوع باشد:
صمیمی و دوستانه،
مفاخره و برتری جویانه،
اعتراضی و. . . باشد.
3⃣تولید متن
براساس طرح نوشته شده، متنی بنویسید و گفت و گوی طراحی شده را در میان متن جا دهید.
✅نکات مهم :
کل متن انشا گفت و گو نباشد. دو با سه بند گفت و گو کافی است.
◀️ اگر موضوع آسمان را انتخاب کردید:
بند اول: توصیف آسمان
بند دوم: گفت و گو
بند سوم: گفت وگو
بند چهارم: نتیجه گیری از گفت و گو
🌿🌿🌿🌿🌿
گفت و گو عنصر مهم هر متن است. گفت و گو به متن تحرک می دهد و آن را از حالت یک نواختی بیرون می آورد.
نویسنده توانا از خلال گفت گو ها به شکل غیر مستقیم اطلاعاتی به خواننده منتقل می کند.
❌هرگز در گفت گو به شکل مستقیم، اطلاعات را به خواننده منتقل نکنید. در این صورت متن گفت و گو ملالت آور می شود.
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112