eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5823613703597068432.pdf
193.6K
ویژه هنرستان،کارودانش و فنی حرفه ای انتشارات تیرگان کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5823613703597068433.pdf
198.3K
ویژه هنرستان،کارودانش و فنی حرفه ای انتشارات تیرگان کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5825865503410752245.pdf
175.7K
انتشارات تیرگان، مولف :آقای حسین طریقت جهت سفارش کتاب با شماره ای که در فایل نوشته شده خانم یزدانی تماس بگیرید . کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5825865503410752246.pdf
164.9K
انتشارات تیرگان مولف :آقای حسین طریقت کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5825865503410752247.pdf
175.7K
انتشارات تیرگان مولف :آقای حسین طریقت کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5829935199672077093.pdf
734.2K
به کوشش : آقای عزیزالرحمن نصرتی ، شهرستان سراوان کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
✍حسین طریقت بخش 1⃣ ✳️نوشته های عینی: این درس به چگونگی نگارش نوشته های عینی (دیداری و حسی )با بهره گیری از حواس پنج گانه می پردازد. ◀️دراین درس آموزش مراحل نوشته های عینی به شرح زیر آمده است: 1⃣۱-پرسش سازی 2⃣۲-شناسایی و جدا کردن پرسش های عینی 3⃣۳-گزینش و سازماندهی پرسش ها ✳️اهداف درس سوم: ◀️تقویت توانایی به کارگیری حواس پنج گانه در نوشته های عینی . ◀️آشنایی بیشتر در بهره گیری از حواس پنج گانه . ◀️آشنایی با مفهوم نوشته های محسوس ،دیداری وواقعی. ◀️تقویت تونایی بهره گیری از پرسش و پاسخ های عینی در نوشتن موضوعات عینی. ◀️تقویت سامان دهی پرسش های عینی از ذهنی. ◀️ایجاد نگرش مثبت به طرح پرسش کلی وجزیی در سامان دهی پرسش ها به منظور تولید یک نوشته عینی. ✳️مراحل پرسش سازی روش های گوناگونی برای پرسش سازی وجود دارد .یکی از این روش ها به شرح زیر است: 1⃣در مرحله اول می توان برای پرسش سازی از قیدهای پرسشی بهره گرفت سپس بر اساس آن ها پرسش سازی کرد. مثال: چه؟ چرا؟چگونه؟ آیا؟ کی؟ کجا ؟چه وقت؟ چیست؟ 2⃣ مرحله دوم: شناسایی وجدا کردن پرسش های عینی از ذهنی پرسش هایی که پاسخ شان بر اساس حواس پنج گانه صورت می گیرد، عینی و پرسش هایی که با ذهن وخیال پاسخ داده شود، ذهنی هستند. 3⃣مرحله سوم: جدا سازی پرسش های عینی جذاب و مهم از سایر پرسش های عینی کم اهمیت است. در این صفحه پرسش های کمی مطرح شده، اما دانش آموزان می توانند پرسش های بیشتری مطرح کنند تا راحتتر عینی و ذهنی و سپس مهم ها را تفکیک کنند. 4⃣ مرحله چهارم: حرکت از کل به جز است .در این مرحله ابتدا پرسش های عینی که کلی هستند بر اساس ارتباط مفاهیم شان بهم سازماندهی و طبقه بندی می کنیم. و بعد ازآن پاسخ سازی وتولید متن شروع می شود . 💢ادامه دارد... @adabiyatjame1112
✍حسین طریقت بخش 2⃣ 🛑موضوع: قالی 1⃣مرحله اول: پرسش سازی ❓چرا مردم ایران خانه های خود را با قالی تزیین می کنند؟ ❓نخ های قالی چگونه رنگ آمیزی می شوند؟ ❓آیا قالی ها هم می توانند پرواز کنند؟ ❓چرا قالی باف ها از نقشه استفاده می کنند ؟ ❓آیا می توان تصاویر قالی شکارگاه را به صورت داستان نوشت؟ ❓قالی چیست ؟ ❓چگونه می توان احساس بافنده قالی را درک کر ؟ ❓بزرگ ترین آرزوی قالی ها چیست؟ ❓نقشه های متنوع قالی ایرانی نشانگر چیست؟ ❓مهد قالی جهان کجاست؟ ❓عبارت هر کس قالی زندگی خود را می بافد ، یعنی چه؟ ❓قالی بافی چه تاثیری بر اقتصاد خانواده ها دارد ؟ 2⃣ مرحله دوم : جداسازی پرسش های عینی و ذهنی : ✅نخ های قالی چگونه رنگ آمیزی می شوند؟ ✅چرا قالی باف ها از نقشه استفاده می کنند ؟ ✅قالی چیست؟ ✅مهد قالی جهان کجاست؟ ✅قالی بافی چه تاثیری بر اقتصاد خانواده ها دار د؟ بقیه پرسش ها ذهنی هستند. 3⃣مرحله سوم: با پاسخ به این پرسش ها طرح اولیه متن شکل می گیرد. سپس پاسخ ها را سازماندهی می کنیم. ✍ استاد حسین طریقت @adabiyatjame1112
گرد آوری : استادحسین طريقت 🛑نوشته های گزارش گونه ✳️ اهداف درس : آشنایی با نوشته های ذهنی و روش نگارش آن . آشنایی با نوشته های گزارش گونه. آشنایی با نمونه هایی از نوشته های گزارش گونه . توانمندی در کاربرد واژگان متناسب با فضای حاکم بر نوشته . آشنایی با روش جانشین سازی به منظور تولید نوشته های ذهنی . ایجاد نگرش مثبت نسبت به نگارش نوشته های عینی. تقویت تسلط بر انتخاب واژگانی متناسب با فضای داستان . ✳️روش تدریس : گروههای مکمل ❓در درس چهارم تأکید بر « پرسش سازی » است .برای آموزش نوشتن که نوعی از نوشته عینی است به شرح زیر عمل می کنیم : برای نوشتن متنی گزارش گونه شایسته است یک یا چند روز قبل از تدریس دانش آموزان اردو ویا بازدیدی از مکان های تاریخی ویا فرهنگی و... داشته باشند .(این درس را می توان در اردوی مورد نظر آموزش داد . ✳️مراحل تدریس 1⃣گام اول : گروه بندی تقسیم محصلان به صورت گروههای شش نفره .سپس این گروههای شش نفره را به دو گروه « الف » و « ب » تقسیم می کنیم . 2⃣ گام دوم : ارائه کار برگ است .دو کاربرگ در اختیار داریم .«کاربرگ شماره ۱» و « کاربرگ شماره ۲» کاربرگ شماره ۱، سه موضوع گزارش در آن نوشته شده است .( نکته مهم : موضوعات به گونه ای باشد که بچه ها به آن احاطه کامل داشته باشند و مکان وفضای مورد نظر را دیده باشند و اطلاعات کافی درباره آن بدانند .) این کاربرگ را به گروه سه نفره از گروه الف می دهیم .تا اعضای آن یکی از موضوعات را به دلخواه انتخاب نموده ،درباره آن هشت تا ده پرسش عینی طرح کنند و بعد از طرح آن ها را ساماندهی و پاسخ دهند . ◀️کاربرگ شماره دو در زمانی که گروه سه نفره الف ، در حال پرسش و پاسخ سازی هستند ،کاربرگ شماره دو در اختیار گروه «ب » قرار می گیرد . در این کاربرگ گزارشی وجود دارد .این اعضا باید پرسش هایی را که ممکن است گزارش بر این اساس شکل گرفته باشد ،از دل متن گزارش استخراج کرده ، در کاربرگ ثبت می کنند . ✅با توجه به توضیحات ،گروههای «الف» و «ب» پرسش سازی و پاسخ سازی خود را در زمان تعیین شده توسط معلم انجام می دهند .گروه الف درباره موضوع منتخب خود سوال سازی و پاسخ سازی کرده اند و گروه دوم درباره متن گزارشی که به آن ها داده شده ، پرسش سازی و پاسخ سازی نموده اند . پرسش هایی که گزارش بر اساس آن قبلا شکل گرفته است . 3⃣گام سوم : ◀️اکنون کاربرگ شماره یک گروه الف ، حاوی پرسش و پاسخ هایی پیرامون یک موضوع است .که این پرسش ها در اختیار گروه « ب » قرار می گیرد و اعضا بر اساس پرسش و پاسخ های داده شده ، گزارش گونه ای می نویسند. در همین زمان صفحه ای که گروه «ب » از متن گزارش ،پرسش وپاسخ سازی کرده اند ، در اختیار گروه « الف » قرار می گیرد و آنان بدون دیدن متن گزارش ، بر اساس پرسش و پاسخ سازی گروه « ب » نوشته ای گزارش گونه می نویسند . 4⃣گام چهارم خوانش متن در گروهها این مرحله با نظارت معلم صورت می گیرد .نوشته های دو گروه الف و ب ،در گروه شش نفره اصلی شان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد . 🛑توجه کنیم : در یک گزارش خوب باید در ساماندهی پرسش ها به ترتیب زیر عمل کرد : ۱-بیان زمان ۲-بیان مکان ۳- بازگویی جزییات 💢در صفحه ۶۴کتاب نگارش ۱،کارگاه نوشتن متن گزارشی داده شده که با توجه به آن پرسش هایی که این گزارش از آن شکل گرفته ، باید از متنش استخراج شود .وبعد ساماندهی پرسش هاست . این فعالیت تفکر معکوس است . مثل کودکی عمل می شود که اسباب بازی به او دادیم ،او اسباب سازی را پس از مدتی قطعه قطعه می کند. با احترام ، حسين طريقت . منبع : راهنمای تدریس نگارش ۱ @adabiyatjame1112
4_5838919541110868816.pdf
910.1K
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : آقای سعید جعفری کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5838919541110868819.pdf
1.38M
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : آقای سعید جعفری کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
💢برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰ زمان آزمون ها :۲ دی_۲۷ دی ✳️ امتحان دی ماه برای دانش آموزانی است که نتوانستند در نمره قبولی بگیرند. امتحان نوبت اول سال دوازدهم است. کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112