eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
1_4965534018.pdf
155.2K
به کوشش : آقای دکتر  عادلخانی کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
درس ششم فنون.pdf
865.6K
+پاسخ خودارزیابی) به کوشش : خانم مهشید داودی ، مشهد کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5834734065416145360.pdf
726.4K
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : خانم مینا رفیعی ، استان خوزستان، شهرستان باوی کانال ادبیات جامع دهم 🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5929033620042811635.pdf
1.89M
(تحلیل +کارگاه متن پژوهی) به کوشش : خانم دکتر ماندانا مهتاب از تهران با فرمت : powerpoint کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_6042064888551965804.pdf
259.6K
گردآوری: آقای افشین محیی الدين کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
209_54070090111344.pdf
1.86M
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : خانم نجلا ابراهیمی طلب ، مشهد کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
25.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( شخصیت) بخش اول مدرس: خانم زهرا نامدار . رباط کریم ، تهران کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
20.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( شخصیت) بخش دوم نمونه متن های تولیدی دانش آموزان مدرس: خانم زهرا نامدار . رباط کریم ، تهران کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
35.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدرس : خانم رقیه رجبی از آذرشهر گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
✍استادحسین طریقت @adabiyatjame1112 💢به هفته سوم آبان ماه خوش آمدید. هفته سوم درس سوم نگارش۳ ✳️ دانش آموزان گروه بندی مى کنیم. در هر گروه ۴ نفر عضو باشند. به هر نفر یک شماره اختصاص می دهیم. حال یک موضوع انتخاب می کنیم. مثلا «ماه» گام اول 1⃣: نوشتن انفرادی،۱۰ دقیقه هر دانش آموز به شکل انفرادی یک بند در مورد ماه بنویسد. به هر دانش آموز آرایه ای اختصاص دهیم. شماره ۱ با استفاده از تشبیه، شماره ۲ با استفاده از تشخیص دانش آموز شماره ۳ با استفاده از کنایه و ضرب المثل، دانش آموز شماره ۴ با استفاده از آرایه تضاد، تناسب و پارادوکس. گام2⃣: ترکیب بندها و منسجم کردن متن، ۱۵ دقیقه دانش آموزان بند نوشته خود را در گروه و برای دیگر اعضا می خوانند. یکی از اعضا گروه مسولیت مرتب کردن بندها را به عهده می گیرد. با کمک دیگر اعضا بندها را به هم متصل می کند و انسجام بین بنده ها را برقرار می کند تا متن شکل بگیرد. گام3⃣: خوانش در کلاس هر گروه متن خود را در کلاس می خواند. گروه های دیگر آرایه های به کار رفته در متن تشخیص می دهند و در مورد آن ها نظر می دهند. گام 4⃣: تدریس ۱۵ دقیقه دبیر تدریس درس را آغاز می کند. تعریف قطعه ادبی تفاوت و تشابه آن با نثر ادبی (درس دوم) باز گو کند. در ادامه چند قطعه ادبی از نویسندگان مطرح را بخواند. قطعه ادبی قالب نوشتاری است که هدف نویسنده آن زیبایی آفرینی و تاثیر گذاشتن بر مخاطب است. ويژگى های قطعه ادبی: الف_ نگاه نو به موضوع ب_ استفاده از آرایه ها آرایه های ادبی نقش مهمی در نوشتن یک قطعه ادبی دارد. کاربرد آرایه ها باید به جا و در خدمت متن باشد. آرایه های ادبی مانند چاشنی و نمکی است که به غذا اضافه می شود اگر مقدار آن کم و زیاد شود غذا خراب می شود. ردیف کردن آرایه ها پشت سرهم مخاطب دلزده می کند. در قطعه ادبی جملات روزمره و خودمانی جایی ندارد. ❌نگوییم: او مرد. ✅ آفتاب عمرش غروب کرد. دارفانی را وداع گفت. غزل خداحافظی را سر داد. و.... گام 5⃣ انتخاب موضوع: دبیر موضوع ها را دسته بندی می کند و بر روی تابلو می نویسد. 💢دسته طبیعت: ماه، مهتاب، ابر، رنگین کمان،کویر، جنگل، باران، غروب، فصل ها و . . . 💢دسته موضوع های ذهنی: مهربانی، عشق، حسادت، کینه، مرگ، تولد، لبخند، گریه و . . . 💢دسته اشيا: چراغ خواب، پنجره کلاس، تخته کلاس، نیمکت پارک، لباس فرم مدرسه، توپ فوتبال، دفتر انشا و . . . 💢 پدیده های اجتماعی: کنکور، امتحان نهایی، جنگ، تحريم، تورم، بیکاری، فضای مجازی و . . . 💢دسته مناسبت ها: نوروز، عاشورا، اربعین، انتظارامام زمان، مبعث پيامبر، ماه رمضان، و. . . دانش آموزان یک موضوع انتخاب کنند و در مورد آن متنی در حد یک صفحه بنویسند. 🌿🌿🌿 با احترام ✍استاد حسین طریقت @adabiyatjame1112