eitaa logo
شبکه ادیان
10.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
نظر والتر هینتس ، ایران شناس بزرگ آلمان درباره در : با اینکه معمولاً اقوام بَربَر بی اندازه نسبت به زنان خود غیور هستند ، ایرانیان در این باره سرآمد همگان بودند. نه تنها از زنهای خود ، بلکه از زنهای موقت خود به سختی حراست می‌کنند و هیچ چشم بیگانه اجازه ندارد بر آنها بیفتد. آنها در حجله های خود زندگی بسته ایی دارند و حتی باید به هنگام سفر در ارابه های سرپوشیده بنشینند که از هر سو پرده های ضخیم آنرا پوشانده است. 📚منبع : کتاب داریوش و ایرانیان ، والتر هینتس ، صفحه ۳۵۲ 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 پاسخ عقلی به شبهه ازدواج حضرت #ام_کلثوم با #عمر_بن_خطاب 🎙 #استاد_ابوالقاسمی 🗓٢٩ جمادی الثانی وفات حضرت #ام_کلثوم سلام الله علیها دختر امیرالمؤمنین علیه السلام #پاسخ_به_شبهه #مناسبت 🌐 @adyan8
1_6501471.pdf
809K
پاسخ جامع و مستند به شبهه وهابیت اگر خلیفه دوم قاتل حضرت زهرا(س)ست، پس چرا ام کلثوم دختر ایشان با او #ازدواج کرد؟ #پاسخ_به_شبهه #وهابیت 🌐 @adyan8
درخت در ادیان: در (انجیل)🌴🌳🌲 در سنت مکتوب مسیحی ، آموزه قابل توجهی که تصریحا احترام به طبیعت و درخت را تبیین کرده باشد یا بر توجه به درخت و گل و گیاه و … تاکید ورزیده باشد، یافت نمی شود. اگر کندوکاوی در کتاب مقدس داشته باشیم در مبارزه و نگاه منفی به درخت بیشتر مطلب می یابیم تا تاکید بر درختکاری و اهمیت به آن. داستانی در عهد جدید آمده است با عنوان داستان درخت انجیر، هم در انجیل متى ۲۱: ۱۸-۲۲ و هم در انجیل مرقس ۱۱: ۱۳-۲۲ شرح مبسوطی از آن ذکر شده است.👇 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
درخت در ادیان: #درختكاري در #کتاب_مقدس(انجیل)🌴🌳🌲 در سنت مکتوب مسیحی ، آموزه قابل توجهی که تصریحا ا
زیادی را برای عیسی مسیح و سایر انبیاء الهی ذکر کرده است. یکی از معجزات عیسی مسیح نفرین کردن درخت انجیر و خشک شدن آن به خاطر نفرین عیسی مسیح است. جرم درخت انجیر بیچاره این بوده است که عیسی مسیح در فصلی که درخت انجیر میوه ندارد، به هوای خوردن میوه‌ی انجیر به سراغ آن درخت رفته بود و چون آن درخت را بدون میوه دید، نفرینش کرده و آن را با معجزه خشکاند. کتاب مقدس معجزات زیادی را برای انبیای الهی شمرده‌است؛ اما برخی از معجزات پیامبران که در کتاب مقدس برشمرده شده است، نه‌تنها فضیلتی برای آورنده‌ی آن محسوب نشده بلکه چهره‌ی بدی را از خود در میان انسان‌ها و شنوندگان آن ماجرا به یادگار خواهد گذاشت. یکی از این نوع معجزات، معجزه‌ی خشکاندن درخت انجیر توسط عیسی مسیح است. به نقل از کتاب مقدس مسیحیان، داستان ازاین‌قرار است که روزی عیسی مسیح به همراه پیروانش از راهی می‌گذشت، در اثنای این حرکت گرسنگی بر عیسی مسیح عارض شده و وی از دور متوجه درختی می‌شوند. مسیح به سمت درخت برای تناول از میوه‌ی آن جهت رفع گرسنگی‌اش حرکت می‌کند؛ هنگامی‌که به آن درخت می‌رسد متوجه می‌شود که درخت انجیر است و چون به‌صراحت کتاب مقدس فصل انجیر نبوده و همین دلیل میوه‌ای هم بر روی آن موجود نبوده است. عیسی مسیح از دیدن این درخت که برحسب طبیعتش فاقد میوه بوده به‌شدت برآشفته و آن درخت را نفرین می‌کند و بدون اینکه اتفاقی برای آن درخت رخ دهد، به راه خود ادامه می‌دهد. عیسی مسیح شب‌هنگام از راهی که رفته بودند، شروع به بازگشت می‌کنند و وقت بامداد یکی از یاران متوجه می‌شود که آن درخت بر اثر نفرین عیسی مسیح خشک‌شده است. کتاب مقدس این ماجرا را چنین روایت می‌کند: «بامدادان چون از بیت عَنْیا بیرون می‌آمدند، گرسنه شد. ناگاه درخت انجیری که برگ داشت از دور دیده، آمد تا شاید چیزی بر آن بیابد. امّا چون نزد آن رسید، جز برگ بر آن هیچ نیافت زیرا که موسم انجیر نرسیده بود. پس عیسی توجّه نموده، بدان فرمود، ازاین‌پس تا به ابد، هیچکس از تو نخواهد خورد؛ و شاگردانش شنیدند. پس وارد اورشلیم شدند... چون شام شد، از شهر بیرون رفت. صبحگاهان، در اثنای راه، درخت انجیر را از ریشه خشک یافتند. پطرس به‌خاطر آورده، وی را گفت: ای استاد، اینک، درخت انجیری که نفرینش کردی خشک شده!»[1] عیسی مسیح درختی را که تکویناً فصل میوه‌ دادنش نبوده، به جرم نداشتن میوه نفرین می‌کند و این به‌عنوان معجزه‌ای برای وی در کتاب مقدس ثبت می‌شود. یقیناً چنین رفتار جنون‌آمیز و غیرعقلانی هرگز از پیامبر خدا قابل‌پذیرش نیست و این نوع تهمت از ساحت عیسی مسیح به دور است. چراکه هر انسانی که بویی از عقلانیت برده باشد، هرگز نمی‌تواند موجود بی‌دفاعی و بی‌اختیاری را به خاطر نداشتن میوه در فصلی که اصلاً فصل میوه نیست، نفرین کند. به عقیده‌ی ما عیسی مسیح انسان کامل و عاقلی بوده و هرگز درختی را به خاطر میوه نداشتن آن‌هم در فصلی که تکویناً نمی‌توانست میوه داشته باشد، نفرین نمی‌کند بلکه این داستان سبک و معجزه‌ی واهی یکی از تحریفات مسیحیان بوده است. علاوه بر توضیح بالا که این معجزه واهی را از ساحت عیسی مسیح دور کرد، دلیل دیگری نیز وجود دارد که تحریفی بودن این داستان را تقویت می‌کند. گواهی که تحریفی بودن ماجرای مذکور را تقویت می‌کند، وجود تناقض بین روایت بیان‌شده با روایت است. همان‌طور که در داستان بالا آمد، به‌صراحت معتقد است که خشک شدن درخت انجیر در طول شب رخ‌داده است؛ اما متی معتقد درخت بی‌گناه انجیر به خاطر نفرین عیسی مسیح در روز خشک‌شده است: «بامدادان چون به شهر مراجعت می‌کرد، گرسنه شد؛ و در کناره راه یک درخت انجیر دیده، نزد آن آمد و جز برگ بر آن هیچ نیافت. پس آن را گفت: از این به بعد میوه تا به ابد بر تو نشود! که در ساعت درخت انجیر خشکید!» [2] همان‌طور که مشاهده شد مرقس خشک شدن درخت را مربوط به شب می‌داند و متی معتقد است این معجزه‌ی واهی در روز اتفاق افتاده است. همین تناقض نشانگر سستی و تحریفی بودن این داستان است چراکه بعید به نظر می‌رسد شاگردان در نقل معجزه‌ی عیسی مسیح به این اندازه بی‌توجه باشند که یکی زمان آن را روز بداند و دیگری بگوید که این معجزه در طول شب رخ‌داده است. به‌یقین از نظر ما مسلمانان عیسی مسیح به‌اندازه‌ای معجزه دارد که نیازی به این نوع معجزه تراشی غلط مسیحیان نیست. پی‌نوشت: [1]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، مرقس 11: 12-21. [2]. همان، متی 21: 18-19 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
#کتاب_مقدس #مسیحیان #معجزات زیادی را برای عیسی مسیح و سایر انبیاء الهی ذکر کرده است. یکی از معجزات ع
از زمان های بسیار کهن، درخت و گیاه مورد پرستش مردم بوده ارمنی پس از پذیرش مسیحیت نه تنها عیدی را برای گیاه به عنوان جزئی از طبیعت در تقویم کلیسائی قرار داد، بلکه به تقدیس آن پرداخت. بدین ترتیب هیچ عید و جشنی نمی توانست بدون تبرک گیاه انجام نشود. آغاز تزیین درخت در ایام سال نو میلادی به سال ١٦٠٥ در آلمان بر می گردد. به روایتی تزئین به صورت امروزی را برای نخستین بار مارتین لوتر آلمانی باب نمود. وی عادت داشت، که در شب میلاد حضرت عیسی مسیح، شاخه های درختان کاج به خانه بیاورد و برای شادمانی کودکان آن را تزئین کند و همین عادت، بعد ها به یک رسم و آئین عمومی تبدیل شد و در سال ١٨٤٠ میلادی مراسم آراستن درخت به انگلستان و سپس به آمریکا وسایر کشورها راه یافت. با توجه به این که کودکان و بزرگسالان هر دو به یک اندازه به تزئین درخت کریسمس علاقه دارند، شاید یاد آوری عناصرتشکیل دهنده تزئینات درخت کاج  مفید باشد. مهم ترین آنها ای درخشان بر نوک و ستیغ درخت است که نشانه ولادت  و راهنمائی برای یافتن محل ولادت حضرت مسیح را تداعی می کند. ازدیگر ویژگی های درخت کاج، بابانوئلی است که با کیسه هدایا بردوش زیر درخت ایستاده است. اما دیگر اجزای این درخت، تندیس های کوچک فرشته، عصا، کیسه و جوراب های رنگی، نوارهای رنگی درخشان و نیز ستاره ها، گوی ها، میوه رنگ شده درخت کاج و چراغ های ریز الوان است که تمامی درخت و اطراف آنرا در بر می گیرد. هدیه هائی را که برای افراد خانواده و خویشاوندان تهیه شده  نیز زیر درخت می گذارند. قرار دادن درخت برای جشن کریسمس به  قرون وسطی و اروپای شرقی برمی‌گردد. اولین بار در سال ۱۵۱۰ در لاتیوا و همینطور در سال ۱۵۲۱ در اسلواکی برای مراسم از درخت استفاده شده است. با این حال، سنت قرار دادن درخت در خانه در طول زمستان (و نه فقط برای کریسمس) به قبل از ظهور مسیحیت بازمی‌گردد. مدتها قبل از ظهور مسیحیت، درختان همیشه سبز که حتی در زمستان و هوای سرد نیز دچار خزان نمی‌شدند و سرسبزی خود را حفظ می‌کردند، مفهوم ویژه و ارزشمندی برای مردم داشته‌اند. مردمان باستان معتقد بودند که قرار دادن برگ‌ها یا شاخه‌های سرسبز در منزل به آنها کمک می‌کند در زمستان‌های سرد و طولانی دوام آورده و از آنها محافظت می‌کند. همچنین برخی دیگر معتقد بودند که این شاخ و برگ‌ها می‌توانند در برابر ارواح شیطانی و بیماری‌ها نیز از آنها محافظت کنند. برگ سبز در زمستان، استعاره‌ای از زندگی، سلامتی و حیات بوده است. 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
از زمان های بسیار کهن، درخت و گیاه مورد پرستش مردم بوده #کلیسای ارمنی پس از پذیرش مسیحیت نه تنها عی
در همین ارتباط https://eitaa.com/adyan8/10601 چرا در از درخت استفاده می‌شود؟ استفاده از برگ‌های همیشه سبز برای تزئین منزل در زمستان، قبل از ظهور مسیحیت آغاز شده بود. در آن زمان قرار دادن برگ های سبز در منزل به عنوان نماد زندگی در طول شب‌های سرد و طولانی زمستان محسوب می‌شد. این سنت در فرهنگ‌های مختلف به نوعی وجود داشته است. در رم باستان از این سنت استفاده می‌شده است. مصریان باستان نیز در بلندترین شب سال، شاخه‌های سرسبز نخل را به عنوان نماد زندگی و پیروزی نور و روشنی بر تاریکی زمستان در خانه‌هایشان قرار می‌دادند. همچنین مردمان اروپای شمالی نیز سنتی مشابه این کار داشتند و در طول زمستان شاخه‌های سرسبز درختان را در جعبه‌ قرار می‌دادند و در منزل نگه می‌داشتند. 🎄🎄🎄 دلیل تزئین درخت کریسمس چیست؟🎄🎄🎄 همانطور که گفتیم در قرون وسطی بود که درخت کم کم وارد مراسم کریسمس شد. درخت سرسبز در فرهنگ های مختلف، نماد زندگی جاویدان و حیات پس از مرگ است. این سنت در قرن ۱۶ همچنان ادامه یافت و مردم درختان کاج و سایر درختان را برای مراسم کریسمس به داخل خانه‌های خود می‌آوردند.  این رسم ادامه پیدا کرد تا آنکه در نهایت در قرن هجدهم، کلیسای مسیحیت نیز برای برگزاری مراسم تولد مسیح و کریسمس از درخت استفاده کرد. در کلیسا معمولا این درختان در کنار قفسه‌ای قرار داده می‌شدند که مردم شمع روشن می‌کردند. این شمع‌ها رفته رفته جزئی از تزئینات درخت کریسمس شدند، موردی که بعدها با اختراع برق جای خود را به چراغ‌های کریسمس و زیورآلات براق و درخشان داد. امروزه تزئینات درخت کریسمس شامل اشیا مختلفی مثل زرورق، گل و آبنبات میمی‌شود. بچه‌ها نیز مشتاقانه در تزئین درخت مشارکت می‌کنند و اشیا مورد علاقه‌ی خود را روی آن قرار می‌دهند. حتی هر خانواده از ابتکار و خلاقیت خود نیز در تزئین این درخت استفاده می‌کند و هرکس سعی می‌کند درخت زیباتری داشته باشد. علاوه بر این، معمولا یک فرشته یا ستاره نیز در بالای درخت قرار داده می‌شود. درخت طبیعی یا مصنوعی؟ امروزه از درختان مختلفی به عنوان درخت کریسمس استفاده می‌شود. از این میان، درخت کاج، صنوبر و نراد رواج بیشتری دارند. در دوران قدیم همیشه از درخت طبیعی استفاده می‌شد، اما با ورود درخت‌های مصنوعی و پلاستیکی رفته رفته این نوع از درختان غیرطبیعی نیز کاربرد پیدا کردند. اولین بار در قرن نوزدهم درخت مصنوعی برای استفاده در جشن کریسمس اختراع شد و به دلیل مزایایی که داشت به شدت رواج پیدا کرد. از مزایای استفاده از درخت مصنوعی به جای درخت طبیعی این است که برای سال‌ها قابل استفاده است و می‌توان هرسال موقع کریسمس آن را از انبار بیرون آورد و مجددا استفاده کرد. همینطور ایمنی بیشتری دارد. با توجه به استفاده از چراغ و در تزئین درخت، امکان آتش‌سوزی درختان طبیعی همیشه وجود دارد، اما درختان مصنوعی خطر کمتری از این نظر دارند. همچنین امروزه درختان کاج مصنوعی در انواع مختلف و اندازه‌های متفاوت وجود دارد. حتی نوع رومیزی درخت کاج نیز استفاده می‌شود که این امکان در مورد درخت طبیعی وجود ندارد. استفاده از درخت مصنوعی می‌تواند مانع از قطع سالیانه‌ی هزاران درخت کاج برای مراسم کریسمس شود و به این ترتیب به حفظجنگل‌ها نیز کمک می‌کند. در مورد زمان برپا کردن درخت نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. گفته می‌شود که رومیان برای برپاکردن درخت، تا بعد ازظهر روز کریسمس صبر می‌کردند، اما این روزها اکثر افراد، از ابتدای ماه دسامبر یا دومین شنبه‌ی ماه دسامبر درخت کریسمس را در منزل قرار می‌دهند. 🕯🎈🎊🎉🎐💡🔮🌲🎄 🌐 @adyan8 ان شاء الله بعد از نماز ادامه ی بحث رو تقدیم میکنیم‌.
شبکه ادیان
در همین ارتباط https://eitaa.com/adyan8/10601 چرا در #کریسمس از درخت استفاده می‌شود؟ استفاده از ب
قبول باشه ما رو هم از دعایِ خیرتون محروم نکنید که خیلی محتاج دعای خوبانیم. مسیحی ها یه راهپیماییم دارند در روز " " قبلا براتون راجع بش پست گذاشتم.👇 1⃣https://eitaa.com/adyan8/449 2⃣https://eitaa.com/adyan8/198 همه ساله در روز یکشنبه نخل، مومنان بطور نمادین مسیری را با شاخه های درخت به دست، پیاده روی کرده و یاد روز ورود مسیح به اورشلیم را گرامی می دارند.🌴🌴🌴 شبیه سالروز ورود به قم و ورود کاروان ی_کربلا به شام و.. ‍یه رژه ای هم دارند در این مراسمشون، این رژه بخشی از مراسم جشن است. در مسیحیت هفته مقدس به آخرین هفته روزه بزرگ اطلاق می‌شود که از یکشنبه نخل آغاز می‌شود و تا شنبه شب زنده داری عید پاک ادامه می‌یابد. این هفته شامل روزهای مذهبی و تعطیل نخل، پنج‌شنبه فرمان (روز بی‌نوایان) و جمعه نیک است. در کشورهای مسیحی شرقی به خصوص مذهب ارتدوکس، هفته مقدس از یکشنبه لازاروس آغاز می‌شود و شامل عید پاک نیست. نخستین روز عید پنجاه روزه (عید پنجاهه یا عید گلریزان) است. بنا بر نوشته‌های چهار انجیل معتبر، هفته مقدس هفته آخر زندگی عیسی در کره خاکی بوده است که هر ساله آن را جشن می‌گیرند. 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
قبول باشه ما رو هم از دعایِ خیرتون محروم نکنید که خیلی محتاج دعای خوبانیم. مسیحی ها یه راهپیماییم دا
درخت در زرتشت از روزگاران ، ، شمرده شده است و زرتشت درختکاری و آبادانی زمین را کرداری نیک میدانسته است. در کتاب وندادید آمده است که زرتشت از اهورامزدا میپرسد که:«ای آفریننده جهان! مینوی چه کسی زمین را بیشتر خوشحال میکند؟» اهورامزدا پاسخ میدهد: «کسی که بیشترین مقدار کشت کند و بیشترین مقدار درخت بکارد و علوفه سبز تولید کند و زمین را سیراب سازد. » اهمیت توجه به محیط زیست و درخت کاری برای و  اعتقاد به چهار عامل آفرینش در میان زرتشتیان قوی است. 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
درخت در ادیان: #درختكاري در #کتاب_مقدس(انجیل)🌴🌳🌲 در سنت مکتوب مسیحی ، آموزه قابل توجهی که تصریحا ا
در یهودیت پانزدهم ماه شواط برابر دوم بهمن ماه مصادف با جشن مذهبی ایلانوت است. این روز در اعتقادات یهود اول سال درختان محسوب می شود. مبنی زمانی محاسبه برخی از قوانین شرعی مربوط به استفاده از محصولات كشاورزی و میوه هی درختان تازه كاشته شده، یلانوت می باشد. ایلانوت یا جشن درختان، یکی از آن‌ها است. ایلانوت و بزرگداشت درختان و گیاهان و آفریننده‌ی آنها در دین یهود است. یهودیان، همه ساله در پانزدهمین روز از ماه شواط، میوه‌های مختلف را با خواندن دعاهای مخصوص می‌خورند و خداوند بزرگ که جهان هستی را ب این همه شگفتی و تنوع آفریده است، سپاس می‌گذارند. از میوه‌هایی که در شب ایلانوت خورده می‌شود: زیتون، خرما، انگور(کشمش)، انار، انجیر، جو و گندم که دارای اهمیت خاصی هستند، در رأس قرار دارند.🌳🌲🌴 فلسفه کلی مراسم ایلانوت، برکت دادن محصولات درختی و زمینی است و با گفتن براخا (دعا) همگی خواستار آن می‌شوند که درختان در سال آینده، هر چه بیشتر پرثمر گردند. در تلمود، پانزدهمین روز از ماه عبری شواط، آغاز سال درختان و روز سرنوشت آنان نام گرفته است و این روز، مناسبت‌ترین تاریخ برای آغاز درختکاری تشخیص داده شده است.  در کتب مقدس یهود، از قوانین بسیاری مبنی بر عدالت اجتماعی مربوط به زمین و کشاورزی و کاشتن درختان و حفظ اصالت طبیعت سخن رفته است. در ، «کتاب لاویان فصل 19 آیه 23»، کاشتن درختان به صورت یک فرمان تاکید شده است: «هنگامی که وارد سرزمین می‌شوید از هر نوع درخت‌های خوراکی غرس کنید». علمای یهود نیز درختکاری را توصیه نموده‌اند تا جایی که ربان یوحانان بن زکای دانشمند و رهبر بزرگ پس از خرابی معبد دوم در تلمود می‌گوید: «اگر درختی را به قصد کاشتن در دست داشتی و به تو بگویند که ماشیح (ناجی جهان) ظهور کرده است، ابتدا درخت را در زمین بنشان سپس به استقبال ماشیح برو». چند نمونه درباره‌ی گیاه و درخت از دیدگاه تورات :👇 1-    کتاب فصل 2 آیه 9 : خدای متعال از زمین هرگونه درخت خوش‌نما و خوش خوراک را رویانید. 2-    کتاب تثنیه فصل 20 آیه 19 : چنان‌چه بخواهی شهری را با جنگ محاصره و تصرف نمایی بر درخت آن شهر تبر نزن و آن را تلف نکن چون از ثمره‌ی آن می‌خوری پس آن را قطع نکن. 3-    کتاب پیدایش فصل 26 آیه 12: اسحق در آن زمین زراعت نمود در آن سال صد برابر یافت، خداوند او را متبارک نمود. 4-    مزامیر داود فصل 92 آیه‌های 13 و 14 : شخص صدیق (مؤمن) چون درخت خرما خواهد شکفت و مثل سرو آزاد نمو خواهد کرد. آنان که در خانه‌ی خدا غرس شده‌اند، در صحن‌های خدای ما خواهند شکفت. 5-    مزامیر داود فصل 1 آیه 3 : (شخص مؤمن) چون درخت نشانده در جلوی نهر آب خواهد بود که ثمره‌ی خود را در موسمش می‌دهد و برگ آن پژمرده نمی‌شود. 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
#درختكاری در یهودیت پانزدهم ماه #عبری شواط برابر دوم بهمن ماه مصادف با جشن مذهبی ایلانوت است. این ر
  در اسلام  یکی از زیبایی های دین مبین اسلام کامل بودن آن است. در این دین هیچ چیز ارزشمندی نادیده گرفته نشده و از قلم نیفتاده و بر هر چیز به میزان اهمیت آن مورد امر یا نهی قرار گرفته است. یکی از این ارزشمندی ها و از جمله نعمت های الهی که در بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است. گرچه در نظر نخست، درخت موضوع قابل توجه و دقت نظری نیست تا یک دین جاویدان در عصر جاهلیت بر اهمیت آن تاکید ورزد اما دقت فزون تر نشان از آنست که این نعمت الهی يكي از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه اي از تجليات آفريدگار عالم است. درخت از گرانبهاترين آفريده هاي خداوند دانا براي انسان است و به دليل نقش حياتي كه در زندگي تمامي موجودات زنده به خصوص انسانها دارا مي باشد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.           درخت نماد آباداني و شاخص سبزي و خرمي و مظهر زندگي و باعث تلطيف هوا و موجب آسايش و رفاه انسان، و صفا و پاكي طبيعت مي باشد. به همین خاطر يكي از مواهب و نعمت هاي خداوند در آخرت و يكي از ويژگي هاي بهشت و رضوان حق تعالي كه در آيات كريمه و روايات شريفه بارها به آن اشاره شده است، درخت می باشد: وَ بَشِّرِ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ كُلَّما رُزِقُوا مِنْها مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً قالُوا هذَا الَّذي رُزِقْنا مِنْ قَبْلُ وَ أُتُوا بِهِ مُتَشابِهاً وَ لَهُمْ فيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فيها خالِدُونَ؛[بقره/25] به كسانى كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته انجام دادهاند، بشارت ده كه باغ هايى از بهشت براى آنهاست كه نهرها از زير درختانش جاريست. هر زمان كه ميوهاى از آن، به آنان داده شود، مىگويند: «اين همان است كه قبلا به ما روزى داده شده بود. (ولى اينها چقدر از آنها بهتر و عاليتر است.)» و ميوه هايى كه براى آنها آورده مىشود، همه (از نظر خوبى و زيبايى) يكسانند. و براى آنان همسرانى پاك و پاكيزه است، و جاودانه در آن خواهند بود.🌳🌳🌳 آیات و روایات متناسب با روز پيامبرصلي الله عليه وآله :👇 مَن نَصَبَ شَجَرَةً و صَبَرَ عَلي حِفظِها والِقيامِ عَلَيها حَتّي تُثمِرَ كانَ لَهُ في كُلِّ شَيءٍ يُصابُ مِن ثَمَرِها صَدَقَةٌ عِندَاللَّهِ هر كس درختی بكارد و در نگهداري آن بكوشد تا ميوه دهد ، در برابر هرچه از آن ميوه به دست آيد ، پاداشي نزد خدا خواهد داشت (ميزان الحكمه ، ح 9143) پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله :👇 ما مِن رَجُلٍ يَغرِسُ غَرساً إلاّ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِنَ الأجرِ قَدرَ ما يَخرُجُ مِن ثَمَرِ ذلِكَ الغَرسِ هر كه نهالي بكارد ، خداوند به مقدار ميوهاي كه از آن درخت به دست ميآيد ، در نامه اعمال او پاداش مينويسد(كنزالعمّال ، ح 9057) امام صادق عليه السلام :👇 اِزرَعُوا و اغرِسُوا وَاللَّهِ ما عَمِلَ النّاسُ عَمَلاً اَجَلَّ و لاأطيَبَ مِنهُ كشت كنيد و درخت بنشانيد ؛ به خدا قسم آدميان كاري برتر و پاكتر از اين نكرده اند. (بحار الأنوار ، ج 103 ، ص 68 ) 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
 #درختکاری در اسلام  یکی از زیبایی های دین مبین اسلام کامل بودن آن است. در این دین هیچ چیز ارزشمند
دین مبین اسلام برای آن‌که اهمیت درختکاری را برای مسلمانان صدر اسلام و پس از آن، ملموس‌تر بیان کند، کاشت درخت قابل محصول را نوعی صدقه معرفی می‌کند. در منابع روایی اسلام، قطع درختان به‌شدّت منع شده است، اهمیت این مسئله به‌حدی است که رسول خدا(ص) همواره به رزمندگان اسلام سفارش می‌کردند، تا در صورت پیروزی بر دشمن، نکاتی را مد‌نظر قرار دهند که یکی از آنها پرهیز از قطع درختان بود. رسول خدا(ص) در مورد درخت‌کاری و اهمیت آن فرمود: «کسی‌که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد و نیز فرمود: «کسی‌که درختی بکارد یا چاهی حفر کند یا زمین مرده‌ای را زنده کند، پس از جانب خدا و رسول‌ (ص) پاداش نصیب او می‌شود». 🌳🌳🌳 #اسلام #مناسبت 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
دین مبین اسلام برای آن‌که اهمیت درختکاری را برای مسلمانان صدر اسلام و پس از آن، ملموس‌تر بیان کند،
تمامی مخلوقات خداوند به #تسبیح و ذکر حمد الهی مشغولند. درختان نیز به‌ عنوان دسته‌ای از مخلوقات به‌طور مداوم به تحمید الهی مشغولند، به‌طوری که در بسیاری از آیات قرآن به تسبیح و سجده درختان اشاره شده است. برای مثال خداوند متعال در آیه ۶ سوره الرحمن می‌فرماید: «وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ یَسْجُدَانِ؛ و بوته و درخت چهره‌سایانند». همچنین در آیه ۱۸ سوره مبارکه حج بیان شده: «أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یَسْجُدُ لَهُ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ...إِنَّ اللَّهَ یَفْعَلُ مَا یَشَاءُ؛ آیا ندانستى که خداست که هرکس در آسمان‌ها و هر کس در زمین است و خورشید و ماه و [تمام] ستارگان و کوه‌ها و درختان و جنبندگان و بسیارى از مردم براى او سجده می‌کنند و بسیارى‌اند که عذاب بر آنان واجب شده است و هر که را خدا خوار کند او را گرامی‌دارنده‌اى نیست چرا که خدا هر چه بخواهد انجام می‌دهد». حضرت علی (علیه السلام) در طول عمر پربرکتشان، به حفاری قنات و درخت‌کاری مشغول بودند و شصت هزار نخل کاشتند.. #اسلام #مناسبت 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
تمامی مخلوقات خداوند به #تسبیح و ذکر حمد الهی مشغولند. درختان نیز به‌ عنوان دسته‌ای از مخلوقات به‌ط
یقیناً پاسبانی از درختانی که در خیابان‌ها، پارک‌ها و اطراف شهرها کاشته می‌شود، بر عهده همه افراد جامعه است، افزون بر لزوم حفظ این درختان توسط تک‌تک افراد جامعه، هرگونه از بین بردن آن، علاوه بر گناه بی‌توجهی به دستور اسلام، گناه ضرر و زیان به بیت‌المال مسلمین را نیز به همراه خواهد داشت. از بین بردن یک درخت در پارک‌ها و خیابان‌ها و معابر عمومی به‌معنی تعرض به حق همه افراد جامعه است، چه آنانی که اکنون در حال حیاتند و چه آنانی که در آینده به دنیا خواهند آمد، حق خواهند داشت از این فضای سبز استفاده کنند. اگر اهمیت درخت و آثار آن برای ادامه زندگی، بیشتر برای مردم تبیین شود و درختکاری در زمان مناسب و راه‌های نگهداری از آن به‌صورت یک فرهنگ درآید، نتیجه مطلوب‌تری به دست خواهد آمد. در شرایط کنونی که آلودگی‌های زیست محیطی در حد اعلای خود هستند، به افزایش انبوه درختان بسیار بیشتر از قبل نیاز است. #اسلام #مناسبت 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
درخت در زرتشت از روزگاران #باستان، #درخت، #مقدس شمرده شده است و زرتشت درختکاری و آبادانی زمین را ک
مراسم #بَرسَم ( بَرِسمَن ) برسم گرفتن: #دعا خواندن و سپاس به جای آوردن، نسبت به تنعم از نباتاته برسمو در آب زور می‌گذارن، یادآور باران بالیدن رستنی‌ها و آبیاری محصول و بارآور ساختن زمین ✍پ ن:بَرسَم یا بَرِسمَن عبارت از شاخه‌های بریده درختی که هر یک از آنها را در زبان پهلوی تاک و به پارسی تای گویند. ازاوستا برمی‌آید که برسم باید از جنس رستنی‌ها باشد، مانندانار و گز (درخت) و هوم. شاخه‌ها معمولاً با کاردی به نام بَرسَمچین بریده می‌شود. رسم «برسم گرفتن» نزد #ایرانیان بسیارکهن برآورد می‌شود. «مغ‌ها درآنجا آتشی که هرگز خاموش نمی‌شود را نگهداری کرده و هر روز درآتشکده تقریبا یک ساعت دربرابر آتش سرود می‌خوانند و یک بسته چوب دردست می‌گیرند و پرده‌ای تا به چانه آویخته که لب‌های آنان رامی‌پوشاند.» مقصود ازبسته چوب وپرده همان «برسم» و «پِنام» است. #برسم_گرفتن پیش ازغذا، در روزگار ساسانیان مرسوم بوده است. جای قراردادن برسم‌ها درهنگام مراسم روی وسیله‌ای است به‌نام «برسمدان» یا «ماهروی» وعلت نامیدن آن شباهت دوسر این شی به شکل تیغه ماه است. #زرتشت #مناسبت #مراسم #باز_نشر 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
#درختكاری در یهودیت پانزدهم ماه #عبری شواط برابر دوم بهمن ماه مصادف با جشن مذهبی ایلانوت است. این ر
طبق اسطوره‌شناسی #کابالا و یهود،  در بهشت عدن در آسمان هفتم درختی به نام درخت زندگی وجود دارد که ارواح از آن تولید می‌شوند. #بازنشر 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
طبق اسطوره‌شناسی #کابالا و یهود،  در بهشت عدن در آسمان هفتم درختی به نام درخت زندگی وجود دارد که ار
در مدارس نوین به هنرجوها گفته می‌شود کابالا یک است که با بالا رفتن از شاخه های آن می‌توانید به مقامی نزدیک به خدا و شبیه به خدا برسید. در کابالا رسیدن انسان به خدا به معنای فنای فی‌الله نیست بلکه به معنای رسیدن به مقام خدایی است. در این سیستم معنوی، فرد سالک قرار نیست فانی در خداوند گردد و هستی خود را در مقابل هستی لایزال خداوند ناچیز و نامقدار ببیند. بلکه قرار است خود را به اندازه خداوند و در جایگاهی خدایی درک کند. در واقع از منظر کابالا انسان در مقام خداوند عبد و بنده نیست بلکه مخلوقی است که می‌تواند به خدایی برسد. از این رو انسان و خدا در این منظومه عجیب، در واقع دو روی یک سکه هستند.    در عرفان کابالا رسیدن انسان به خدا به معنای فنای في‌الله نیست.  بلکه به معنای رسیدن به مقام خدایی است.  فرد سالک قرار نیست فانی در خداوند گردد  بلکه قرار است خود را به اندازه خداوند و در جایگاهی خدایی درک کند.  این جایگاه ویژه طبیعت شناختی و معناگرا برای درخت و نسبت آن با آفرینش انسان در محصولات رسانه‌ای وابسته به کانون‌های کابالیستی، با گستردگی، عمق و تنوع بسیاری مورد تبلیغ و تأکید قرار گرفته است.  فیلم سینمایی سرچشمه [21] محصول 2006 ميلادي در آمریکا، سه داستان موازی درباره خاستگاه، زندگی و فرجام انسان است که در 500 سال گذشته، زمان حال و 500 سال آینده روایت می‌شود. در این فیلم نقطه اتکا داستان درختی کهنسال است که منشأ خلقت انسان به شمار می‌آید.  🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساغر زده ام ز جام باقر بشکفته لبم به نام باقر چشم همه روشن از جمالش آمد به جهان امام باقر 🌺میلاد شکافنده ی دانش نبوی و وارث علم علوی، خجسته باد✨ 🍥 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#جان_دیون_پورت ، نویسنده ، محقق و پژوهشگر انگلستانی در دفاع از پیامبر اسلام (ص) در کتاب «عذر تقصیر به پیشگاه محمد(ص) و قرآن» می نویسد : همه می دانند که بیشتر از ششصد سال ، صنایع و علوم در میان مسلمانان رونق داشت. در صورتی که در میان ما اروپاییان وحشیگریِ خشن و زننده حکومت می کرد و شعله ادبیات به کلی خاموش و منتفی بود. باید قبول کرد که کلیه علوم ، از فیزیک و نجوم تا فلسفه و ریاضیات که از قرن دهم به بعد در اروپا رونق گرفت ، از مسلمانان اخذ شده بود. #اسلام #تاریخ 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا سید بحرالعلوم، سید ابن طاووس و مقدس اردبیلی این قدر با #امام_زمان (عج) رفیق بودند، ولی من نه؟ 🎙 استاد #عالی #منبر_معرفتی 🌐 @adyan8
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم #مستند و جالبی از حجاب زنان اروپایی برسد به دست دختر گمشده خویشتن #مسیح_علینژاد #حجاب #چرا_حجاب #کلاس_چرا_حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab 🌐 @ADYAN8
4_5838978657040728741.mp3
1.36M
نیایش شماعْ (שמע) : شماعْ یکی از مهم ترین نیایش های آئین محسوب می شود که در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد در این مطلب مهم ترین قسمت های این نیایش رو برای شما گذاشتم.👇 שמע ישראל הי אלינו הי אחד شماعْ ئیسرائیل اَدونای الوهینو اَدونای اِخاد ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד باروخْ شَم کِوُود مُولخوتو لئولام وائد 👆 این تنها بخشی از نیایش شماعْ ئیسرائیل هست تمام نیایش ها رو به صورت کامل همراه با صوت قرار میدم. 👇 🌐 @adyan8
4_5838978657040728742.mp3
1.13M
معنای پارسی ئیسرائیل :👆👇 بشنو ای اسرائیل اَدونای پرودگار ماست و خداوند یکتا است. نام او متبرک و مقدس است و شکوه قلمرو و سلطنت او تا ابد جاویدان. 🌐 @adyan8