♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
علیمحمد باب نمیتواند قائم موعود شیعیان باشد
بهائیان شخصیتی به نام علیمحمد شیرازی ملقب به باب را مهدی موعود و امام دوازدهم شیعیان معرفی میکنند. این در حالیست که با بررسی دقیق روایات اسلامی، هیچکدام از ویژگیهای مهدی موعود و وقایعی که به دست ایشان رقم میخورد را در علیمحمد شیرازی نمیتوان یافت. وقایعی نظیر: جهانی کردن دین اسلام، توسعهی عدالت و حاکمیت اخلاق و عقل
✳️جمع بین صلاتین، سیره عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)✳️
📢1- ابن عباس میگوید: «پیامبر (صلی الله علیه و آله) ظهر و عصر را در مدینه و بدون خوف و سفر خواند. ابوزبیر گوید: از سعید سوال کردم که چرا حضرت چنین کرد؟
📢او گفت: من نیز از ابن عباس علتش را پرسیدم، او گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله) خواست، تا کسی از امت او به حرج و سختی نیفتد.»[1]
📢2- ابن شقیق میگوید: «شخصی به ابن عباس گفت: نماز! و سپس خاموش شد و این کار تا سه بار انجام گرفت.
📢سپس ابن عباس به او گفت: ای بی مادر! تو میخواهی نماز را به ما یاد دهی. ما در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بین صلاتین جمع میکردیم.»[2]
📚 پی نوشت: 📚
[1].عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ جَمِيعًا بِالْمَدِينَةِ فِى غَيْرِ خَوْفٍ وَلاَ سَفَرٍ. ...نيشابوري، مسلم بن حجّاج (261)، المسند الصحيح المختصر بنقل العدل عن العدل إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، دار إحياء التراث العربي، بيروت، بي تا، ج1، ص490.
[2].فَسَكَتَ ثُمَّ قَالَ الصَّلاَةَ فَسَكَتَ. ثُمَّ قَالَ لاَ أُمَّ لَكَ أَتُعَلِّمُنَا بِالصَّلاَةِ وَكُنَّا نَجْمَعُ بَيْنَ الصَّلاَتَيْنِ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم-. نيشابوري، مسلم بن حجّاج (261)، المسند الصحيح المختصر بنقل العدل عن العدل إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، دار إحياء التراث العربي، بيروت، بي تا، ج1، ص492.
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
آشنایی با ویژگی #مدعیان_عرفان
در عصر حاضر افراد زيادى ادعاى #دروغين معنويت و #عرفان سردادهاند و انسانهاى زيادى را فريب دادهاند. انسانها به سبب فاصله گرفتن از خدا، دچار خلأ معنوى شدهاند و اين #مدعيان_دروغين از اين خلأ درونى سوء استفاده كرده، خود را مأمنى براى تخليه و پاسخ به اين احساسِ حقيقى درونى مىدانند.
از ویژگیهای #عارفان_کذاب میتوان به خودپرستی و منیت این افراد، شریعت ستیزی، تبلیغ کثرتگرایی، دعوت به اباحهگری و بیبند و باری و مسئولیتگریزی
این روش بهترین وسیله برای انحراف تودههای مردم در جهت ظلم ستیزی است. عرفانی که امروز از این عرفای دروغین در جهان غرب تبلیغ میشود از همین نوع بوده و گروندگان به آن گوشهنشینی و انزوا را بر همهچیز ترجیح میدهند. #منبع؛فرقههای نوظهور، ص186
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
رهبری زنان در بهائیت نشان بر چیست؟!
کانال تبلیغی بهائی با اشاره به رهبری «بهائیه خانم» و «روحیه ماکسول» بر بهائیت، مدعی حس روشنفکری بهائیان شد. در پاسخ میدانیم که: اولاً: جناب عبدالبهاء، جنس مرد را برتر از زن دانسته. ثانیاً: بهائیت اجازهی عضویت زنان در بیتالعدل را نمیدهد. ثالثاَ: ریاست این دو زن بر بهائیان، موقتی و به دلیل عدم حضور مردی واجد شرایط بوده است.
رهبری زنان در بهائیت نشان بر چیست؟!⁉️
💥در یکی از کانالهای تلگرامی منتسب به بهائیت، با ادعای اینکه #فرقهی #بهائی، به دلیل وجود رگههای بسیار قوی روشنفکری در تعالیم خود، از رهبری زنان برخوردار بوده، به رهبری #دختر #حسینعلی #نوری (بهائیه) و همسر #شوقی #افندی (روحیه ماکسول) اشاره شد.(کانال تلگرامی بهائیت)
🔰اما بر خلاف ادعای اهمیت به زنها در بهائیت میبایست بدانیم:
1⃣اولاً: جناب عبدالبهاء در بیان علّت انتخاب نشدن زنها به عنوان مظاهر الهی، جنس مرد را برتر از زن معرفی میکند.(ر.ک: بدایع الآثار، ج 1، ص 153)
2⃣ثانیاً: بهائیت که رهبری زنها بر تشکیلاتش را نشانهی روشنفکری خود معرفی میکند، پس چرا اجازهی عضویت بانوان بهائی در مهمترین نهاد تصمیمگیری خود (بیتالعدل) را نمیدهد؟!(گنجینه حدود و احکام، ص 219)
3⃣ثالثاً: همانگونه که نویسندهی بهائی این مقاله نیز مدعی شده، ریاست این دو زن بر بهائیان، موقتی و تنها به دلیل عدم حضور مردی واجد شرایط بوده است.
✳️بنابراین بهائیت هیچگاه از روی اختیار و بسط ید، اجازهی ورود زنها به بالاترین مراکز تصمیمگیری خود را نداده است.
پینوشت:
عبدالبهاء، بدایع الآثار، نسخهی الکترونیکی.
عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، بیجا: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، 134 بدیع.
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✳️⁉️قابل توجه برادران عزیز اهل سنت⁉️✳️
💕محبت به اهل بیت یعنی تبعیت از اهل بیت💕
📝روایت جمع بین صلاتین در مکتب اهل بیت سلام الله علیهم📖
✍1- امام صادق (علیه السلام) فرمودند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) میان ظهر و عصر، با اذان و دو اقامه جمع کرد.
✍همچنین بین مغرب و عشاء در حضر و بدون هیچ علتی با یک اذان و دو اقامه جمع نمود.[1]
✍ حضرت همچنین فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) این کار را انجام داد، تا برای امتش تخفیف قائل شود. ( یعنی حضرت خواست، تا کسی از امت او به حرج و سختی نیفتد) .[2]
📚پی نوشت:📚
[1]. وَ رَوَى عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سِنَانٍ عَنِ الصَّادِقِ ع أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص جَمَعَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَ الْعَصْرِ بِأَذَانٍ وَ إِقَامَتَيْنِ وَ جَمَعَ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ فِي الْحَضَرِ مِنْ غَيْرِ عِلَّةٍ بِأَذَانٍ وَاحِدٍ وَ إِقَامَتَيْنِ. ابن بابویه، من لایحضره الفقیه، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، 1413ق، ج1، ص287.
[2]. قَالَ قَدْ فَعَلَ ذَلِكَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَرَادَ التَّخْفِيفَ عَنْ أُمَّتِهِ. شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، موسسه آل البیت، قم، 1409ق، ج4، ص221.
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
آیا #نماد جمهوری اسلامی با نماد #گاوپرستان(سیکها) یکی میباشد؟
#دکتر_ندیمی طراح این آرم، در پاسخ به این سوال که «آیا این آرم برگرفته از آرم گروه #سیک_های هندوستان است»، به معانی اجزاء این آرم میپردازد و میگوید:
«هلالهای تعبیهشده در این آرم از نقش مبارکی ریشه میگیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شنها ترسیم کردهاند.
این طرح پنج بخش دارد که نشاندهندهء پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقهء اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمه الله که در ترکیب اصلی آن دیده میشود، لاالهالاالله نیز در آن مستتر است.
ولی #خاندا (Khanda ) که یكی از مهمترین سمبلهای آیین سیك است و بر تمام پرچمهای آنان نقش بسته است، مجموعهی چهار سلاحی است كه در زمان(Guru Gobind Singh) دهمین نسل از بنیانگذاران آیین سیك مورد استفاده بوده است.
این سلاح ها عبارتند از:
یك شمشیر دولبه كه خاندا سیت نامیده میشود در وسط. یك سلاح دایرهای به نام Chakkar چاكار در وسط. دو خنجر به نام kirpans كه در طرفین خاندا قرار گرفته اند و دسته های آنها به حالت ضربدر در پایین قرار دارد كه نماینده طبیعت دوگانه هستند و Miri و Piri نام دارند. هر یك از این سلاح ها به تنهایی معنای #سمبلیك دارند.شمشیر وسط نماد دانش خداوند .چاكار به معنای یكتایی خداوند.Miri به معنای حاكمیت سیاسی و Piri به معنای حاكمیت روحانی می باشد. اهمیت خاندا در آیین سیك همانند صلیب در مسیحیت و ستاره داود یهودیت است.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
استفاده از جذابیت زنها در تبلیغ بهائیت!
فرقهی بهائیت همواره در تلاش بوده تا با سوءاستفاده از جذابیت زنها، اهداف توسعهطلبی خود را به پیش برد. از اینرو، تشکیلات بهائیت تلاش دارد تا از تمام ظرفیتهای زنان به نفع خویش بهره برده و لذا استفاده از صدای زنان برای رونق بخشیدن به مجالس ماهیانهی بهائی، کمترین استفادهای است که از جنس زن در تبلیغ بهائیت به کار گرفته میشود
💥استفاده از جذابیت زنها در تبلیغ بهائیت!
♦️#فرقهی #بهائیت همواره تلاش داشته تا با سوءاستفاده از شخصیت و جذابیت زن، اهداف توسعهطلبی خود را به پیش برد. از اینرو #پیشوایان #بهائی، حضور زنها در تبلیغ را بسیار ضروری و کارآمد دانستهاند. همچنان که #عباس #افندی (دومین پیشوای بهائیان)، در خصوص استفادهی ابزاری از جذابیتهای زن در تبلیغ فرقهی بهائیت مینویسد:
🔰«اگر اِماء الرحمن (زنان بهائی) اتحاد و یگانگی حاصل نمایند و به محبت آمیزش کنند و از یکدیگر ستایش نمایند و به خدمت پردازند و تبلیغ نمایند، در اندک زمانی انتشار عجیبی حاصل گردد».[مکاتیب، ج 6، ص 69]
✳️از اینرو، تشکیلات بهائیت در تلاش است تا از تمام ظرفیتهای زنان به نفع خویش بهره برد و لذا میتوان گفت استفاده از صدای زنان برای رونق بخشیدن به مجالس ماهیانهی بهائی، کمترین استفادهای است که از جنس زن در تبلیغ بهائیت به کار گرفته میشود. عباس افندی در این خصوص میگوید: «ای امة الله (زن بهائی) تا توانی در ستایش و نیایش حضرت مقصود قصائد محامد و نعوت انشاء نما تا با آهنگ بدیع در محافل عظیم ترتیل گردد».[همان، ص 70-69]
📚پینوشت:
عباس افندی، مکاتیب، بیجا: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، 133 بدیع، ج 6، ص 70-69.
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
⁉️چرا شيعيان بر مهر و تربت سجده مى كنند⁉️
✍پاسخ:
📕عالم سنی جناب بخارى در کتابش از پيامبر(صلى الله عليه وآله) نقل مى كند: زمين سجدگاه و مايه پاكيزگى براى من گرديده است.
✅سجده كردن يعنى صورت روى زمين گذاردن، آن هم زمين پاك. لذا شيعيان به تاسى از پيغمبر خود كه سجده بر زمين را واجب مى دانند، بر زمين سجده مى كنند.
✳️به دليل آن كه اغلب خانه ها، منازل و مساجد، مفروش مى باشد و دسترسى به زمين آسان نيست و از طرفى جمع كردن فرش ها در وقت نماز ممكن و مقدور نمى باشد،
👌 لذا شيعيان قطعاتى از زمين و خاك پاك را كه مهر يا تربت ناميده مى شود با خود همراه دارند تا براى سجده كردن به زحمت نيفتند.
👏بنابراين شيعيان همواره مهرى را به نيت قطعه اى از زمين همراه دارند تا بتوانند مطابق دستور قرآن مجيد سجده نمايند.
🌍اين قطعه از زمين، آن طور كه مغرضان بر ضد شيعيان تبليغ مى كنند به نيت بت نمى باشد.
پی نوشت:
کتاب صحیح بخاری، باب الصلاة، ص91،«جُعِلَت لي الأرضُ مسجداً وطهوراً;»
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
💐🌺نقدفرقههای صوفیه🌺💐
🔺محاکمه یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات خیابان پاسداران آغاز شد
🔹دادگاه رسیدگی به اتهامات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات خیابان پاسداران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.
🔹(الف.ص) از لیدرهای ایجاد پست غیر قانونی ایست و بازرسی در خیابان پاسداران و ایجاد رعب و وحشت بین مردم بوده و از گردانندگان اصلی سایت مجذوبان نور است.
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✳️ قابل توجه عزیزان اهل سنت ✳️
📚احادیث جمع بین دو نماز(ظهر و عصر) و (مغرب و عشاء) در «صحیح بخاری» معتبرترین کتاب نزد اهل سنت📚
✍1- ابو امامه گفت: نماز ظهر را با عمر بن عبدالعزیز خواندیم، سپس بیرون آمدیم تا نزد انس بن مالک رسیدیم و او را دیدیم که نماز عصر میخواند، به او گفتیم: ای عمو! کدام نماز بود که خواندی؟ گفت: نماز عصر و این نماز رسول خدا(ص) است که با او میخواندیم.[1]
✍2- از ابن عباس نقل شده که رسول خدا(ص) در مدینه هفت رکعت باهم و هشت رکعت باهم (نمازهای ظهر و عصر، مغرب و عشاء) را انجام داد.[2]
پی نوشت:
[1]. البخاري، صحيح البخاري، مصادر حديث سنى – فقه، چاپ : 1401 - 1981 م، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، باب وقت العصر،ج 1، ص138، « قال سمعت أبا امامة يقول صلينا مع عمر بن عبد العزيز الظهر ثم خرجنا حتى دخلنا على أنس بن مالك فوجدناه يصلى العصر فقلت يا عم ما هذه الصلاة التي صليت قال العصر وهذه صلاة رسول الله صلى الله عليه وسلم التي كنا نصلى معه»
[2]. البخاري، صحيح البخاري، مصادر حديث سنى – فقه، چاپ : 1401 - 1981 م، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، باب وقت المغرب،ج 1، ص140، « حدثنا آدم قال حدثنا شعبة قال حدثنا عمرو ابن دينار قال سمعت جابر بن زيد عن ابن عباس قال صلى النبي صلى الله عليه وسلم سبعا جميعا وثمانيا جميعا »
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
✳️قابل توجه برادران عزیز اهل سنت ✳️
📚احادیث جمع بین دو نماز (ظهر و عصر) و (مغرب و عشاء)در کتاب «صحیح مسلم »معتبر ترین کتاب نزد اهل سنت📚
✍1- بن عباس میگوید: رسول خدا(ص) نمازهای ظهر وعصر، مغرب و عشاء را بدون خوف و سفر با هم خواند.[1]
✍2-هچنین در جای دیگر کتاب نقل می کند که ابن عباس میگوید: رسول خدا(ص) نماز ظهر و عصر، مغرب و عشاء را در مدینه بدون ترس و شرایط بارانی با هم خوانده است.
در روایت وکیع آمدهاست که به ابن عباس گفتم: چرا رسول خدا(ص) بین دو نماز جمع کرد؟ گفت: تا این که بر امتش حرجی و سختی نباشد.
و در روایت ابو معاویه آمده که به ابن عباس گفته شد منظور رسول خدا(ص) از این کار چه بود؟ گفت: رسول خدا(ص) اراده کردهاست که تا بر امتش حرجی نباشد.[2]
✍3- عبدالله بن شقیق مى گوید: روزى ابن عبّاس براى ما بعد از نماز عصر خطبه خواند تا آفتاب غروب کرد و ستاره ها ظاهر شد.
📢مردم صدا زدند نماز نماز، سپس مردى از طایفه بنى تمیم آمد و پیوسته مى گفت: نماز نماز! ابن عبّاس گفت: تو مى خواهى سنّت پیامبر(صلى الله علیه وآله) را به من یاد بدهى، «ای مادرت به عزایت»
✍رسول خدا(صلى الله علیه وآله) میان نماز ظهر و عصر (همچنین) مغرب و عشا را جمع کرد. عبدالله بن شقیق مى گوید: در دل من شکّى پیدا شد نزد ابوهریره آمدم، از او پرسیدم، او سخن ابن عبّاس را تصدیق کرد.»[3].
✍4- ابن شقیق میگوید: «شخصی به ابن عباس گفت: نماز! و سپس خاموش شد و این کار تا سه بار انجام گرفت.
📢سپس ابن عباس به او گفت: ای بی مادر! تو میخواهی نماز را به ما یاد دهی. ما در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بین صلاتین جمع میکردیم.»[4]
پی نوشت:
[1]. صحیح مسلم.ج1 ص489.ط دار احیاء الکتب العربیة،«عن بن عَبَّاسٍ قال صلى رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ جمیعا وَالْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ جمیعا فی غَیْرِ خَوْفٍ ولا سَفَرٍ»
[2]. صحیح مسلم.ج1 ص490.ط دار احیاء الکتب العربیة.«عن بن عَبَّاسٍ قال: جَمَعَ رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم بینالظُّهْرِ وَالْعَصْرِ وَالْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِالْمَدِینَةِ فی غَیْرِ خَوْفٍ ولا مَطَرٍ فی حدیث وَکِیعٍ قال قلت لابن عَبَّاسٍ لِمَ فَعَلَ ذلک؟ قال کَیْ لَا یُحْرِجَ أُمَّتَهُ وفی حدیث أبی مُعَاوِیَةَ قِیلَ لابن عَبَّاسٍ ما أَرَادَ إلى ذلک قال أَرَادَ أَنْ لَا یُحْرِجَ أُمَّتَهُ»
[3]. مسلم النيسابوري، صحيح مسلم، مصادر حديث سنى – فقه، دار الفكر - بيروت – لبنان، باب الجمع بين الصلاتين في الحضر ج2، ص151 و153، ( براساس نرم افزار مکتبه اهل بیت) « قال خطبنا ابن عباس يوما بعد العصر حتى غربت الشمس وبدت النجوم وجعل الناس يقولون الصلاة الصلاة ... «فقال ابن عباس أتعلمني بالسنة
لا أم لك ثم قال رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم جمع بين الظهر والعصر والمغرب والعشاء».....
[4]. همان «وكنا نجمع بين الصلاتين على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم.»
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
جذب افراد، در فرقهی #شیطانپرستی
پیروی از هواهای نفسانی و گرایشهای حیوانی عامل عمده سقوط آدمی و دوری از رحمت الهی و نزدیکی به شیطان است. امروزه به صورتهای گوناگون و متنوع از طرف لشکریان شیطان برای اغواگری و گمراهی انسان ابزارهایی در نظر گرفته شده است که اگر انسان هوشیار نباشد و از درگاه الهی فاصله بگیرد جذب آنان خواهد شد. بعضی از این ابزارها عبارتند از:
موسیقی، فیلمسازی، اینترنت، نماد سازی و اشاعه بیبند و باری در سطح جامعه است.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
ترویج #تائویسم، پشتپردهی یک #پروژهی_آمریکایی
پویانمای کمدی آمریکایی « #پاندای_کنگفوکار» به کارگردانی «جان استیونسن و مارک اوزبرن» با بودجهای بالغ بر 130 میلیون دلار تولید شد. ظرافتهای خاصی که در این داستان و انیمیشن وجود دارد، ذهن مخاطب را با گزارههای مکتب #کنفوسیوسی عجین میکند.
برخی از درسهای آموزنده این فیلم برای مخاطب کودک امری بسیار پسندیده به نظر میآید، مانند: اعتماد به نفس، شجاعت، صبوری، احترام به استاد، زیرک بودن و نجات جان همنوع. اما وقتی حاصل جمع همه اینها هیچ تناسبی با #خالق_یگانه نداشته باشد، بلکه به تعبیر خود داستان منوط به ذهن و قدرت انسان منوط باشد، هرچند در ساختاری جذاب ارایه شده باشد، در تعارض کامل با اصول دین #اسلام است؛ لذا نمایش بدون نقد چنین انیمههایی، میتواند آثار مخربی برذهن نوجوانان داشته باشد. #منبع؛ دین در سینمای شرق و غرب، ص637
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✳️ قابل توجه عزیزان اهل سنت ✳️
📚احادیث جمع بین دو نماز(ظهر و عصر) و (مغرب و عشاء) در «صحیح بخاری» معتبرترین کتاب نزد اهل سنت📚
✍1- ابو امامه گفت: نماز ظهر را با عمر بن عبدالعزیز خواندیم، سپس بیرون آمدیم تا نزد انس بن مالک رسیدیم و او را دیدیم که نماز عصر میخواند، به او گفتیم: ای عمو! کدام نماز بود که خواندی؟ گفت: نماز عصر و این نماز رسول خدا(ص) است که با او میخواندیم.[1]
✍2- از ابن عباس نقل شده که رسول خدا(ص) در مدینه هفت رکعت باهم و هشت رکعت باهم (نمازهای ظهر و عصر، مغرب و عشاء) را انجام داد.[2]
پی نوشت:
[1]. البخاري، صحيح البخاري، مصادر حديث سنى – فقه، چاپ : 1401 - 1981 م، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، باب وقت العصر،ج 1، ص138، « قال سمعت أبا امامة يقول صلينا مع عمر بن عبد العزيز الظهر ثم خرجنا حتى دخلنا على أنس بن مالك فوجدناه يصلى العصر فقلت يا عم ما هذه الصلاة التي صليت قال العصر وهذه صلاة رسول الله صلى الله عليه وسلم التي كنا نصلى معه»
[2]. البخاري، صحيح البخاري، مصادر حديث سنى – فقه، چاپ : 1401 - 1981 م، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، باب وقت المغرب،ج 1، ص140، « حدثنا آدم قال حدثنا شعبة قال حدثنا عمرو ابن دينار قال سمعت جابر بن زيد عن ابن عباس قال صلى النبي صلى الله عليه وسلم سبعا جميعا وثمانيا جميعا »
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
#عرفان_ناب
پیامبراکرم(ص)فرمودند: #بهشت را ناگوارى ها و جهنم را #شهوت ها در ميان گرفته اند! مجازات النبويّة،ص۳۴۹
همانا پيروزى با #صبر همراه است و گشايش با #گرفتاری. و بى گمان با هر دشوارى، آسانیست.
بحارالأنوار، 77/88/2
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
علت مخالفت علماء با بهائیت!
نهاد بیتالعدل، علّت مخالفت علماء با بهائیت را در عدالت و برابری پیشوایان بهائی عنوان کرد. این در حالیست که با توهین پیشوایان بهائی به بسیاری از مردم جهان و گاو شمردن آنان، اساساً عدالتی در رفتار پیشوایان بهائی باقی نمانده که موجب نگرانی کسی شود. در حقیقت این ماهیت الحادی و استعماری بهائیت است که موجبات مخالفت با آن را فراهم ساخته است.
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
وقتی باب دلیلی بر حقانیت خود نمییابد !
علیمحمد باب، در دلیل بر حقانیت خود میگوید: چون چشم و گوش و بینی و دهان با خودِ چهره، پنج میشود و باب نیز طبق حساب اَبجد، پنج است و هاء که حرف اول کلمهی هویت و به عدد اَبجد پنج است، پس من مهدی یا باب آنم. عجیب است بهائیان، از یکسو دلیلیت معجزه را منکر میشوند و از سویی دیگر، چنین دلایل سبکی در حقانیت پیشوایانشان ارائه میده