♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
ناقضان احترام به ذیالقربای بهاءالله!
پیامبرخواندهی بهائیت، ادای احترام به بستگان خود را امری از جانب خدای تعالی معرفی نموده است. این در حالیست که پس از مرگ او، فرزندانش بر سر جانشینی بنای اختلاف نهاده و یکدیگر را مورد لعن و فحاشی، و طرد و تکفیر قرار دادند. بنابراین، پیشوایان بهائیت، خود اولین ناقضان این امر به اصطلاح الهی به شمار میآیند.
💥ناقضان احترام به #ذیالقربای #بهاءالله!
🔻 پیامبرخواندهی بهائیت ادای احترام به بستگان خود را امری از جانب خدای تعالی معرفی نموده است؛ همچنان که اشراق خاوری به نقل از لوح عهدی او مینویسد: «محبّت اغصان (: منتسبین به بهاء) بر کلّ لازم ولکن ما قدّر الله لَهم حقّاً فی أموالِ النّاس (: خدا مشخص کرده برای آنان حقی در اموال مردم)، احترام و ملاحظه اغصان بر کلّ لازم... طوبی لِمَن فازَ بما اُمرَ به مِن لَدُن آمر قدیم (: خوشا به حال کسی که رستگار شد به آنچه امر شده از جانب خدای قدیم)...».[1]
🔰اما جالب است بدانیم در حالی پیامبرخواندهی بهائیت، ادای احترام به بستگان خود را امری الهی میدانست که پس از مرگ او، اختلاف شدید میان آنان، نتیجهای جز زیر پای نهادن این حکم به همراه نداشت. همچنان که محمدعلی و عباس افندی، بیاعتنا به وصیت پدر در ترتیب جانشینی، به منازعه با یکدیگر پرداخته و یکدیگر را مورد لعن، نفرین و فحاشی قرار دادند. از اینرو عباس افندی، محمدعلی را ناقض اکبر خواند و القابی نظیر: سوسک، کرم خاکی، خفاش، کلاغ، روباه و گرگ را نثار او کرد.[2] محمدعلی هم عباس را گوساله و الاغ خواند.[3]
🔻شوقی افندی نیز در دوران رهبریاش، عملاً تمام نزدیکان بهاء و عبدالبهاء را طرد، تکفیر و یا از حلقهی فامیلی اخراج نمود و او نیز این فرمان ظاهراً الهی پیامبرخواندهی بهائیت را پایمال کرد.[4]
♻️بنابراین، پیشوایان بهائیت، خود اولین ناقضان این امر ظاهراً الهی به شمار میآیند و به گفتهی عبدالبهاء: «انصاف باید داشت؛ از نفسی که در تربیت اولاد و عیال و آل، عاجز مانده، چگونه امبد تربیت اهل آفاق نماییم و آیا در این قضیه ذرّهای شبهه و تردید است؟! لا والله».[5]
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
چرا زنها شایستگی حضور در بیتالعدل را ندارند؟!
یکی از شعارهای فریبندهی بهائیت، تساوی حقوق زن و مرد است. اما فریبنده از آن جهت است که بهائیت، حتی در امور تشکیلاتی خود هم حاضر به اجرای آن نبوده و از عضویت زنها در بیتالعدل جلوگیری میکند. مبلّغان بهائی نیز در یکی از توجیهات این تناقض آشکار، شایستگی زنهای بهائی را زیر سؤال برده و آنان را به عقبماندگی محکوم کردهاند.
🙎چرا زنها شایستگی حضور در #بیت #العدل را ندارند؟!
💥تساوی #حقوق #زن و #مرد، از جمله شعارهای فریبنده و غیرواقعی #بهائیت به شمار میآید.[ر.ک: خطابات، ج 2، ص 6] اما فریبنده و غیرواقعی از آن جهت است که بهائیت، حتی در امور تشکیلاتی خود هم حاضر به اجرای آن نیست. به عنوان نمونه، زنهای بهائی از حق عضویت در نهاد رهبری بیتالعدل محرومند.[گنجینه حدود و احکام، ص 219]
♦️ اما از آنجا که مبلّغان بهائی در ساخت توجیهات واهی، از تخصص بالایی برخوردارند؛ همواره درصدد توجیه این تناقض آشکار برآمدند. از اینرو چکیدهی یکی از توجیهسازیهای مبلّغان بهائی را خدمتتان ارائه میکنیم: «70-60 سال بیشتر نیست که زنان بطور جدی وارد دنیایی شدهاند که تا با حال فقط به مردان اختصاص داشته.... ولی ایجاد مساوات کامل با مردان در این مورد (عضویت در بیتالعدل)، متاسفانه خیلی بیشتراز اینها به زمان نیاز دارد... در اینجا فرمودهاند که "زنان نمیتوانند انتخاب شوند".... از اینرو واژهی "شایستگی" را انتخاب کردم».[کانال بهائی]
✳️آری؛ بیتالعدلی که خود را مدافع یکسانی زن و مرد معرفی میکند، چرا در عمل شایستگی زنهای بهائی را با توجیهات واهی خود زیر سؤال برده و آنان را عقبمانده خطاب میکنند؟! دورویی و نیرنگ آخر تا به کی؟!
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
#عشق_اُشو مساوی با #مرداب_شهوت
در معنويتى كه اشو مطرح مىكند، دو ركن وجود دارد: #مراقبه و #سكس. اشو بر اين عقيده است كه افرادى كه آزادانه به ارضاى تمايلات #جنسى اقدام كنند، بعد از گذشت مدتى، اين مسئله را رها كرده، وا مىگذارند چون برايشان مسئله اى عادى و پيش پا افتاده خواهد شد. اینها از دستورهاى مذهب تانتراست كه اشو با تمام وجود، به ترويج آن پرداخت.
این درحالی است که اشتهای سیری ناپذیر #شهوت قابل کنترل نبوده و اگر این موجود سرکش رها گزارده شود، عالمی را به فساد خواهد کشید. و افرادی مانند اشو آگاهانه بر این بیبند و باری دامن میزنند.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
🌺 معرفی #مستبصرین( #رهیافتگان به مکتب اهل بیت)🌺
✳️« #احمدحسين #يعقوباردنی» ، در سال 1358ق، در شهر جرش كشور اردن در خانوادهاى شافعىمذهب چشم به جهان گشود.
🌍وی در كشورهاى مصر، سوريه و لبنان تا مراحل عاليه به ادامه تحصيل پرداخت و در مشاغل گوناگونى همچون «مقام شهردارى»، «وكالت» و همچنين «امامت جمعه» فعاليت كرد.
📚وى منابع گوناكون را يكى پس از ديگرى موشكافانه قرائت، بررسى و تحليل نمود، مانند : «الشيعة بين الحقائق و الأوهام» اثر «سيد محسن امين(ره)» و «المراجعات» اثر سيد شرفالدين(ره)
👏و پس از طى سير و سلوك فكرى خويش و دريافت حقيقت با خداى خويش پيمان بست كه تا آخرين لحظات حيات خود جايگاه اهل بيت(ع) را پاس داشته و ديگران را به حقيقتى كه او بدان دست يافته بود، رهنمون باشد .
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
تفسیر بهائیت از «إهدنا صراط المستقیم»
مبلّغان بهائی مدعیاند تأکید بر هدایت به سوی صراط مستقیم در قرآن، دلالت بر دعوتی فرا محمّدی (صلّی الله علیه و آله) دارد. اما حقیقت آنست که استمرار طلب هدایت، رسیدن به تکامل انسانیت است. بعلاوه آنکه مفسران اسلامی هیچکدام صراط مستقیم را به دعوتی فرا محمّدی (صلّی الله علیه و آله) تفسیر ننموده و این صرفاً یک ادعای بیدلیل است.
✍تفسیر بهائیت از «إهدنا صراط المستقیم»
♦️مبلّغان بهائی مدعیاند: «مسلمانان روزانه دهبار در نمازشان میخوانند «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ [حمد/6]؛ ما را به راه راست هدایت کن» و هرگز سوال نمیکنند، مگر ما هدایت شده نیستیم که طلب هدایت میکنیم! ائمه شیعه که خود وارثان قرآن بودند میدانستند این دعوتی فراتر از دعوت محمدیست».(کانالهای تلگرامی بهائیت) در پاسخ به این ادعا میبایست گفت: اولاً انسان یک موجود تکامل یابنده است و معنای «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ» این است که خدایا ما را به راه راست تکامل هدایت فرما.(آشنایی با قرآن، ص 50) ثانیاً مفسران اسلامی صراط مستقیم را به حقایقی نظیر:
1. کتاب خدا (مجمع البیان، ج 1، ص 58)
2. تسلیم شدن در برابر خداوند (الدر المنثور، ج 1، ص 39)
3. آیین خداپرستی و پایبند بودن به دستورات خدا (تفسیر نمونه، ج 1، ص 50
تفسیر نموده و هیچکدام صراط مستقیم را به دعوتی فرا محمّدی (صلّی الله علیه و آله)، تفسیر نکردهاند.
ثالثاً: مبلّغان بهائی در اینجا مرتکب تأویل آیات الهی قرآن شدهاند، عملی که حتی پیشوایان بهائیت نیز به شدّت از آن نهی کردهاند.(گنجینه حدود و احکام، ص 341-340)
📚پینوشت:
مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن (تفسیر سوره حمد)، تهران، صدرا، چاپ 16، 1381.
طبرسی، مجمع البیان، تهران: ناصرخسرو، چاپ 3، 1372.
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا