eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
342 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️جمع بین صلاتین، سیره عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)✳️ 📢1- ابن عباس می‌گوید: «پیامبر (صلی الله علیه و آله) ظهر و عصر را در مدینه و بدون خوف و سفر خواند. ابوزبیر گوید: از سعید سوال کردم که چرا حضرت چنین کرد؟ 📢او گفت: من نیز از ابن عباس علتش را پرسیدم، او گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله) خواست، تا کسی از امت او به حرج و سختی نیفتد.»[1] 📢2- ابن شقیق می‌گوید: «شخصی به ابن عباس گفت: نماز! و سپس خاموش شد و این کار تا سه بار انجام گرفت. 📢سپس ابن عباس به او گفت: ای بی مادر! تو می‌خواهی نماز را به ما یاد دهی. ما در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بین صلاتین جمع می‌کردیم.»[2] 📚 پی نوشت: 📚 [1].عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ جَمِيعًا بِالْمَدِينَةِ فِى غَيْرِ خَوْفٍ وَلاَ سَفَرٍ. ...نيشابوري، مسلم بن حجّاج (261)، المسند الصحيح المختصر بنقل العدل عن العدل إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، دار إحياء التراث العربي، بيروت، بي تا، ج1، ص490. [2].فَسَكَتَ ثُمَّ قَالَ الصَّلاَةَ فَسَكَتَ. ثُمَّ قَالَ لاَ أُمَّ لَكَ أَتُعَلِّمُنَا بِالصَّلاَةِ وَكُنَّا نَجْمَعُ بَيْنَ الصَّلاَتَيْنِ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم-. نيشابوري، مسلم بن حجّاج (261)، المسند الصحيح المختصر بنقل العدل عن العدل إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، دار إحياء التراث العربي، بيروت، بي تا، ج1، ص492. 🔴ترور کور ♨ @terorkor 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet👈
💐🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺💐 🔸خیلی راحت! 🔸مردم رو از تفکر و تعقل در آیات قرآن منصرف می‌کنند... 🔸چرا؟! 🔹چون #تفسیر_به_رأی خودشون رو بعنوان حرف خدا إلقا کنند! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
آشنایی با ویژگی‌ در عصر حاضر افراد زيادى ادعاى معنويت و سرداده‌اند و انسان‌هاى زيادى را فريب داده‌اند. انسان‌ها به سبب فاصله گرفتن از خدا، دچار خلأ معنوى شده‌اند و اين از اين خلأ درونى سوء استفاده كرده، خود را مأمنى براى تخليه و پاسخ به اين احساسِ حقيقى درونى مى‌دانند. از ویژگی‌های می‌توان به خودپرستی و منیت این افراد، شریعت ستیزی، تبلیغ کثرت‌گرایی، دعوت به اباحه‌گری و بی‌بند و باری و مسئولیت‌گریزی این روش بهترین وسیله برای انحراف توده‌های مردم در جهت ظلم ستیزی است. عرفانی که امروز از این عرفای دروغین در جهان غرب تبلیغ می‌شود از همین نوع بوده و گروندگان به آن گوشه‌نشینی و انزوا را بر همه‌چیز ترجیح می‌دهند. ؛فرقه‌های نوظهور، ص186 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat ♨️ @adyannet رهبری زنان در بهائیت نشان بر چیست؟! کانال تبلیغی بهائی با اشاره به رهبری «بهائیه خانم» و «روحیه ماکسول» بر بهائیت، مدعی حس روشنفکری بهائیان شد. در پاسخ می‌دانیم که: اولاً: جناب عبدالبهاء، جنس مرد را برتر از زن دانسته. ثانیاً: بهائیت اجازه‌ی عضویت زنان در بیت‌العدل را نمی‌دهد. ثالثاَ: ریاست این دو زن بر بهائیان، موقتی و به دلیل عدم حضور مردی واجد شرایط بوده است.
رهبری زنان در بهائیت نشان بر چیست؟!⁉️ 💥در یکی از کانال‌های تلگرامی منتسب به بهائیت، با ادعای اینکه ، به دلیل وجود رگه‌های بسیار قوی روشنفکری در تعالیم خود، از رهبری زنان برخوردار بوده، به رهبری (بهائیه) و همسر (روحیه ماکسول) اشاره شد.(کانال تلگرامی بهائیت) 🔰اما بر خلاف ادعای اهمیت به زن‌ها در بهائیت می‌بایست بدانیم: 1⃣اولاً: جناب عبدالبهاء در بیان علّت انتخاب نشدن زن‌ها به عنوان مظاهر الهی، جنس مرد را برتر از زن معرفی می‌کند.(ر.ک: بدایع الآثار، ج 1، ص 153) 2⃣ثانیاً: بهائیت که رهبری زن‌ها بر تشکیلاتش را نشانه‌ی روشنفکری خود معرفی می‌کند، پس چرا اجازه‌ی عضویت بانوان بهائی در مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیری خود (بیت‌العدل) را نمی‌دهد؟!(گنجینه حدود و احکام، ص 219) 3⃣ثالثاً: همان‌گونه که نویسنده‌ی بهائی این مقاله نیز مدعی شده، ریاست این دو زن بر بهائیان، موقتی و تنها به دلیل عدم حضور مردی واجد شرایط بوده است. ✳️بنابراین بهائیت هیچ‌گاه از روی اختیار و بسط ید، اجازه‌ی ورود زن‌ها به بالاترین مراکز تصمیم‌گیری خود را نداده است. پی‌نوشت: عبدالبهاء، بدایع الآثار، نسخه‌ی الکترونیکی. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 134 بدیع. 🔴نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
✳️⁉️قابل توجه برادران عزیز اهل سنت⁉️✳️ 💕محبت به اهل بیت یعنی تبعیت از اهل بیت💕 📝روایت جمع بین صلاتین در مکتب اهل بیت سلام الله علیهم📖 ✍1- امام صادق (علیه السلام) فرمودند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) میان ظهر و عصر، با اذان و دو اقامه جمع کرد. ✍هم‌چنین بین مغرب و عشاء در حضر و بدون هیچ علتی با یک اذان و دو اقامه جمع نمود.[1] ✍ حضرت هم‌چنین فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) این کار را انجام داد، تا برای امتش تخفیف قائل شود. ( یعنی حضرت خواست، تا کسی از امت او به حرج و سختی نیفتد) .[2] 📚پی نوشت:📚 [1]. وَ رَوَى عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سِنَانٍ عَنِ الصَّادِقِ ع أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص جَمَعَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَ الْعَصْرِ بِأَذَانٍ وَ إِقَامَتَيْنِ وَ جَمَعَ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ فِي الْحَضَرِ مِنْ غَيْرِ عِلَّةٍ بِأَذَانٍ وَاحِدٍ وَ إِقَامَتَيْنِ. ابن بابویه، من لایحضره الفقیه، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، 1413ق، ج1، ص287. [2]. قَالَ قَدْ فَعَلَ ذَلِكَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَرَادَ التَّخْفِيفَ عَنْ أُمَّتِهِ. شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، موسسه آل البیت، قم، 1409ق، ج4، ص221. 🔴ترور کور ♨ @terorkor 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا جمهوری اسلامی با نماد (سیکها) یکی می‌باشد؟ طراح این آرم، در پاسخ به این سوال که «آیا این آرم برگرفته از آرم گروه هندوستان است»، به معانی اجزاء این آرم می‌پردازد و می‌گوید: «هلال‌های تعبیه‌شده در این آرم از نقش مبارکی ریشه می‌گیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شن‌ها ترسیم کرده‌اند. این طرح پنج بخش دارد که نشان‌دهندهء پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقهء اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمه الله که در ترکیب اصلی آن دیده می‌شود، لااله‌الاالله نیز در آن مستتر است. ولی (Khanda ) که یكی از مهمترین سمبل‌های آیین سیك است و بر تمام پرچم‌های آنان نقش بسته است، مجموعه‌ی چهار سلاحی است كه در زمان(Guru Gobind Singh) دهمین نسل از بنیانگذاران آیین سیك مورد استفاده بوده است. این سلاح ها عبارتند از: یك شمشیر دولبه كه خاندا سیت نامیده می‌شود در وسط. یك سلاح دایرهای به نام Chakkar چاكار در وسط. دو خنجر به نام kirpans كه در طرفین خاندا قرار گرفته اند و دسته های آنها به حالت ضربدر در پایین قرار دارد كه نماینده طبیعت دوگانه هستند و Miri و Piri نام دارند. هر یك از این سلاح ها به تنهایی معنای دارند.شمشیر وسط نماد دانش خداوند .چاكار به معنای یكتایی خداوند.Miri به معنای حاكمیت سیاسی و Piri به معنای حاكمیت روحانی می باشد. اهمیت خاندا در آیین سیك همانند صلیب در مسیحیت و ستاره داود یهودیت است. 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat ♨️ @adyannet استفاده از جذابیت زن‌ها در تبلیغ بهائیت! فرقه‌ی بهائیت همواره در تلاش بوده تا با سوءاستفاده از جذابیت زن‌ها، اهداف توسعه‌طلبی خود را به پیش برد. از این‌رو، تشکیلات بهائیت تلاش دارد تا از تمام ظرفیت‌های زنان به نفع خویش بهره برده و لذا استفاده از صدای زنان برای رونق بخشیدن به مجالس ماهیانه‌ی بهائی، کمترین استفاده‌ای است که از جنس زن در تبلیغ بهائیت به کار گرفته می‌شود
💥استفاده از جذابیت زن‌ها در تبلیغ بهائیت! ♦️ همواره تلاش داشته تا با سوءاستفاده از شخصیت و جذابیت زن، اهداف توسعه‌طلبی خود را به پیش برد. از این‌رو ، حضور زن‌ها در تبلیغ را بسیار ضروری و کارآمد دانسته‌اند. همچنان که (دومین پیشوای بهائیان)، در خصوص استفاده‌ی ابزاری از جذابیت‌های زن در تبلیغ فرقه‌ی بهائیت می‌نویسد: 🔰«اگر اِماء الرحمن (زنان بهائی) اتحاد و یگانگی حاصل نمایند و به محبت آمیزش کنند و از یکدیگر ستایش نمایند و به خدمت پردازند و تبلیغ نمایند، در اندک زمانی انتشار عجیبی حاصل گردد».[مکاتیب، ج 6، ص 69] ✳️از این‌رو، تشکیلات بهائیت در تلاش است تا از تمام ظرفیت‌های زنان به نفع خویش بهره برد و لذا می‌توان گفت استفاده از صدای زنان برای رونق بخشیدن به مجالس ماهیانه‌ی بهائی، کمترین استفاده‌ای است که از جنس زن در تبلیغ بهائیت به کار گرفته می‌شود. عباس افندی در این خصوص می‌گوید: «ای امة الله (زن بهائی) تا توانی در ستایش و نیایش حضرت مقصود قصائد محامد و نعوت انشاء نما تا با آهنگ بدیع در محافل عظیم ترتیل گردد».[همان، ص 70-69] 📚پی‌نوشت: عباس افندی، مکاتیب، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 133 بدیع، ج 6، ص 70-69. 🔴نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا