eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
732 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
212 ویدیو
21 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖خروج از زمین دشمن «جهاد کبیر» است ✍️آمنه عسکری منفرد، عضو تحریریه مجتهده امین [۱].در دنیای مادی امروز که کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری حاکم است، هر پدیده‌ای در عالم کالاست وهر کالا قیمتی دارد. بر اساس این تفکر، ارزشهای غیرمادی ، معنوی وانسانی همچون علم، شرف و انسانیت هم هرچند مادی نیست اما کالا محسوب شده و دارای قیمتی است. اگر بینش و نگرش انسانی چنین شد، او برای رسیدن به منافع و مطامع دنیای مادی خویش، ارزشها و آرمانهایش را به کمترین قیمت می‌فروشد، تا در دنیا متمتع گردد، همانند آنچه عده‌ای از سلبریتی‌های خود فروخته، در جریانات فتنه اخیر انجام دادند و نقش بزرگی در انحراف جامعه داشتند. [۲]. امروز دشمن در فضای مجازی بیگانه با هدف ایجاد تغییر در نگرش و بینش و رواج سبک زندگی غربی، به دنبال ترویج فساد، بی ایمانی و بی بند وباری در جوامع اسلامی است و با بهره برداری از حضور ناآگاهانه افراد خصوصا جوانان و نوجوانان در زمین خود، به دنبال تامین مقاصد شیطانی و سلطه طلبانه است. دشمنان قسم خورده اسلام، بار دیگر با اتحاد با یکدیگر و برنامه ریزی از پیش تعیین شده با راه اندازی فتنه و کنترل اغتشاشات به بهانه دفاع از حقوق زن، به دنبال تکمیل قطعات پازل شیطانی خود برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی است، به نحوی که بدون استفاده از تجهیزات نظامی خویش به اهدافش دست پیداکند. یکی از هدف های دشمن در جنگ نرم «قطع کردن زنجیره تواصی به صبر و بصیرت در جامعه » است. دشمن به طور دائم کار می‌کند برای اینکه جوان‌هایی را که معتقد نیستند، «غرق در فساد» کند و آنهایی را که معتقدند، «منحرف و زاویه دار از خط انقلاب» گرداند و سرانجام از آنها به عنوان مهره‌های سوخته ، برای رسیدن به هدف براندازی و استحاله نظام بهره برداری کند تا هزینهٔ تهاجم نظامی را از دوش خود بردارد و بدونِ آن، به هدف‌های پلید خود دست یابد. [۳]. از این رو «باید در فضای مجازی مستقل و بومی که زیر سیطره غرب نباشد فعالیت کنیم، فضای مجازی داخلی که؛ نه تنها تهدید نیست، بلکه می‌توان آن را به عنوان یک «فرصت و مزیت تاریخی کم‌نظیر» قلمداد کرد؛ که به «بسط و تثبیت حق» مساعدت فراوان می‌کند، مانند آنچه در بازتاب «عظمت معجزه گون اربعین حسینی» گذشت. این در حالی است که امروز جبهه کفر و استکبار می‌کوشد تا با فراهم کردن شرایط فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای برای ایران، مردم را به تسلیم و تمکین وا دارد و حیثیت متمایز و مستقل آنها را از میان بردارد، تا به این واسطه به اصل نظام اسلامی ضربه بزند. [۴].قرآن کریم با صراحت شخصِ رسول اکرم صلی الله را به «عدم اطاعت و تبعیت از کفار در میدانهای مختلف از جمله در «میدان فرهنگ» فرا می‌خواند و این عدم تبعیت را جهاد کبیر می‌نامد.» (رهبر انقلاب ۱۳۹۵/۳/۳). از جمله طبق آیه ۲۶ سوره بقره که می‌فرماید: «فَمَن یَکفٌر بالطاغوت و یُؤمِن بالله فقد اِستَمسَک بالعُروَه الوُثقی لا انفٍصامَ لَها؛ پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزی استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده.» [۵].«امروز «هویت ایمانی» ما در مقابل «هویت کفر» قرار گرفته و این مرزبندی بین کفر و ایمان تنها به معنای «استقلال و مرزبندی هویت ایمانی» است؛ تا انسان بتواند در مقابل هویت طاغوت و کفر، خودش را حفظ کند.» (رهبر انقلاب،۱۳۹۶/۲/۷). اینک تک تک ما باید «مرد میدان» باشیم و با خروج آگاهانه، دفعی و دائمی از پلتفرم‌های بیگانه و پیوستن به نرم افزار های داخلی و حمایت آگاهانه از آنها، نقش خود را در جهاد کبیر در مقابل تمام دنیای کفر ایفا کنیم. @AFKAREHOWZAVI
📌صدمه‌های بزرگسیده الهام موسوی دنیای مجازی دنیای پیشرفت است، اما خیلی چیزها را از ما گرفت. دوستی با کتاب، عطر کاغذهای کتاب، دورهمی‌هایی از جمله مادر را از فرزند ، فرزند را از مادر ، مادر را از پدر و پدر را از مادر به الی ماشاءالله دور کرده‌ است. مجازی خوبی‌هایی دارد؛ ولی صدمه‌های بزرگی به بنیاد خانواده زده است. یک دیالوگی در فیلم خداحافظ رفیق است که می‌گوید: اینهارا ببیند چه جدی گرفتند دنیا را! آری ما جدی گرفتیم که هنوز اندر خم یک کوچه هستیم غرق این دنیا مجازی شده‌ایم و از واقعیت‌ها فاصله گرفتیم.نه خود را پیدا کردیم، نه موفق به برگشت صاحب دل مولایمان شدیم. خودمان را گول نزنیم...! «و به يادآور زماني را که خداوند از کساني که به آنان کتاب داده شد، پيمان گرفت که حتماً بايد آن را براي مردم بيان کنيد و کتمانش نکنيد. پس آن‌ها آن را پشت سر خود انداختند و به بهاي کمي مبادله کردند. پس چه معامله بدي کردند». (آل‌عمران،187) 🔗متن کامل @AFKAREHOWZAVI
✍️مهتاصانعی، عضو تحریریه مجتهده امین ما دانش آموزان‌ نسلِ انقلابیم از یک تبار و مکتبیم از یک‌ کتابیم سرلوحه‌ی ما عشق و بیداری‌ست آری از دشمن این خاک بیزاری‌ست آری این‌ انقلاب از برکتِ خون شهیداست این‌خاک تا دنیاست دنیا، روسپیداست آینده‌داران امیدیم و تلاشیم بیزار از بی‌حرمتی و اغتشاشیم در انتظارِ جمعه‌ی دیدار عشقیم سربازهای کوچک سردار عشقیم ما بارها از پیرمان یاری گرفتیم از حاج‌ قاسم درسِ بیداری گرفتیم مولای ما فرمانده‌ی دل‌ها و جان‌هاست نامش دَمادَم در دل و رویِ زبان‌هاست اَمرش همیشه بهترین فصل‌الخطاب‌است مکرِ تمام دشمنان را او جواب‌است دستِ خدا با او همیشه بر سرِ ماست این آفتابِ با بصیرت رهبرِ ماست مولای ما عشق‌است و ما هم یارِ عشقیم تا لحظه‌ی موعود پرچم‌دارِ عشقیم از ما نمی‌بینید جز شور و شهامت ما ملتِ عشقیم و ایثار و شهادت ما در همین خاک‌ مطهر پا‌گرفتیم درسِ حجاب از حضرت زهرا(س)گرفتیم آه ای وطن! هرگز‌ نبینم‌ ماتمت را هر کس به آتش می‌کشاند پرچمت را از جمعِ ما دلدادگان‌ هرگز‌ نبوده‌ست آن‌که شعارِ کینه‌ورزی را سروده‌ست ما نسلِ ایثاریم نسلِ حاج قاسم نسلِ غیور شیرمردانِ مقاوم ما یار مولائیم و سربازان این‌خاک بیگانه با هر دشمنِ مایوسِ هتّاک دلبسته‌ی یارِ خراسانی‌ست ایران آری، جدا از هرچه ویرانی‌ست ایران دل‌های ما چون‌ چشمه‌ی زمزم زلال‌است ویرانیِ این خاک یک امر محال‌است مقصد اگر دریاست باید رود باشیم چشم‌‌انتظارِ جمعه‌ی موعود باشیم 💠 💠 @shaeranehowzavi
مدیریت فضای مجازی، صراحت در مرزبندی با دشمنان ✍ زینب نجیب  «لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»...«تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم» سوره ممتحنه،آیه ۱ ۱. مرزبندی صحیح و صریح با جبهه‌ی‌دشمن، سیرت انبیاء و اولیای دین بوده و در قرآن نیز از آن به عنوان اسوه‌ی حسنه نام برده شده است.  باید توجه داشت معنای حقیقی مرزبندی، قطع ارتباط با دنیا نیست؛ بلکه تسلیم شدن در برابر قوانینی است که افراد را به آن ملزم می‌کند تا نظم و امنیت هر ملت را تأمین کند. مانند مرزهای جغرافیایی که نافی ارتباط با کشورهای دیگر نیست بلکه به منظور ارتباط صحیح و صریح ایجاد می‌شود. ۲. مرزها به خطوط جغرافیایی، به عنوان فضای عینی ختم نمی‌شود؛ بلکه باید معتقد به مرزهای مجازی هم بود. این مرزبندی به معنای این است که صریح و مشخص شود که ما چه کسانی هستیم و آنها چه کسانی هستند و هر کاربر با چه هدف و با چه انگیزه‌ای در آن حضور دارد و آیا حضور او نافیه آزادی دیگر کاربران هست یا خیر؟ ۳. هر مخلوط شدن، محو و هضم شدن این مرزها به همان اندازه ظلم است که از بین رفتن مرزهای جغرافیایی و از بین رفتن استقلال ملت ها به بهانه جهانی شدن؛ زیرا اگر عدم شفافیت در مرزبندی فضای عینی، استقلال یک ملت را تهدید می‌کند و امنیت آن را متزلزل می‌سازد ؛عدم صراحت مرزی در فضای مجازی هم ملت‌ها را در معرض تهاجم نرم، نفوذ و خدعه قرار می‌دهد. اگر مرز عقیدتی، سیاسی و فرهنگی صریح نباشد؛ قطعاِ خطر تسلط بیگانه بر ملت‌ها را در پی خواهد داشت. ۴. لذا یکی از نکات مهم در بسیاری از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع مرزبندی با دشمن است که به عنوان یک نکته اصولی و به قول رهبر انقلاب "وظیفه‌ای که همیشه باید مورد نظرمان باشد" مطرح شده است. که این خود مسئولیتی عظیم بر عهده قانون گذاران خواهد گذاشت و ترک فعل واجب نیز حرام شرعی ست. @AFKAREHOWZAVI
عدالت در حق و تکلیف ✍️زهرا نجاتی نالان بوده‌ایم پاره‌ای وقت‌ها، به خاطر اینکه برایمان جانیفتاده حق و تکلیف بین ما و همسران‌ از چه بابت است. شنیده‌ایم، اگر می‌شد زن برکسی سجده کند، او شوهرش بود، بعد با خودمان گمان کرده‌ایم، عدالت کجا بود، خدا هم طرفداری کرده‌ است نشان به آن نشان که فرشته‌هایش، فارغ از تجردشان، در قالب مرد ظهور می‌کرده‌اند. چند حرف فمنیستی هم به گوش‌مان خورده، گذاشته‌ایم کنار روایت‌هایی مثل اینکه بهشت زیر پای مادران است، یا اگر زن در خانه به نیت تقرب الهی، چیزی جا به جا کند، خداوند او را با دیده‌ی مرحمت می‌نگرد یا اگر فرزندش را شیر دهد، خداوند تمام گناهانش را می‌بخشد‌، بعد نتیجه گرفته‌‌ایم اصلا عالم خلقت در خدمت مادران است و بعد کلا مردها را در عالم فاکتور گرفته‌ایم و آن قدر بر طبل زنانگی و مادرانگی کوفته‌ایم، که ناخوداگاه مردهایمان، انگیزه و توانشان را برای مرد بودن برای قوام علی النساء بودن، از دست داده‌اند. بعضی وقت‌ها حتی پا فراتر رفته و زنان ما پا روی پا انداخته‌اند و با ژست روشنفکری دینی یا حتی اطلاع از حقیقت دین، از وظایف انسانی خانه، استنکاف کرده‌اند و در قبال هر حرف و سخنی، همین احادیث نفهمیده را خوانده‌اند. غافل از اینکه خداوند تمام جهان آفرینش و به تبع آن نظام خانواده و نظام حقوق زن و مرد را به گونه‌ای خلق کرده که به زن ومرد، نقش داده است. اینکه حق شوهر برزن، بزرگتر از حق زن برشوهر است به جهت قوانین نظام خانواده بر دوش همسر است. آن قدر هم قضیه‌ی دور از ذهنی نیست، همین که خودمان می‌دانیم ما زن‌ها ، با تکیه برمردها از پس زن کی بر می‌آیم. در تربیت فرزندان و به‌خصوص پسران‌مان، سخت به همسرمان محتاجیم و طبیعت‌مان همان پنبه و آتش است نسبت به مردها. مرد باید نان بیاورد و اقتصاد خانواده را بچرخاند، طبیعی هم هست که به تبع نقشش، حق برتری داشته باشد و این نه ربطی به انسان‌تر بودنش دارد نه به جایگاه رشد و تعالیش نزد خداوند‌! هرنقش، تکلیف دارد و حقوقی. خداوند هم این نقش‌ها را تعریف کرده، هم اهمیت‌شان را بیان کرده تا انسان‌ها بتوانند نقش خودشان را هم بشناسند هم با عمق تاثیر راهبردیش، آشنا شوند. هم تکلیف تعیین کرده تا در هیاهوی زندگی و دم از حق و ناحق زدن و دعوای عدالت یا برابری، تکالیف همیشه پررنگ وبا اهمیت بمانند. در این سیستم است که زن، می‌فهمد همسری، حتی از مادریش با اهمیت تر است و فرزند می‌فهمد چرا حق ندارد نماز مستحب را به خاطر اطاعت پدر، باطل کند؛ اما برای مادر می‌تواند و بلکه باید این کار را بکند. تکالیف، قابل واگذاری نیستند اما حقوق قابل واگذاری‌اند. زن نمی‌تواند وظیفه‌ی همسریش را بردوش دیگری حتی هوویش بگذارد، اما اگر جایی حقی برعهده‌ی زن یا مرد بود، می‌تواند از حق بگذرد و این می‌شود که مراجع تقلید، فتوا می‌دهند که زن می‌تواند کارخانه نکند یا بابتش پول تقاضا کند، اما در احادیث پر است از ثواب خانه‌داری زن، حقیقت حسن التبعل و خوب شوهرداری کردن، نخ‌ریسی و هزاران ثواب بابت جمع و جور خانه. کنار همه‌ی این‌ها، حواس‌مان باشد، با خدایی طرف هستیم که بهشتش برای خوبان، هم از سرتفضل است، زشت است از او نیاموزیم و در زندگی با کسانی که به هم تعهد داریم، وقت می‌گذرانیم، رابطه‌ی عاطفی و جنسی و خونی داریم، از راه صدق و محبت، وارد نشویم و همه چیز را حساب و کتاب حقوقی کنیم. خداوند باسهل گیران، سهل می‌گیرد و بهشتش پر است از ساده‌ها نه حقوق‌دان‌ها. https://eitaa.com/zedbanoo/21310 @AFKAREHOWZAVI
. زنان را باور کنید ✍️زهرا محسنی‌‌فر در فرهیختگان نوشت: «در زمان‌های قدیم، زن جنس درجه دو محسوب می‌شد؛ «جنس دوم». موجودی که از طفیلی وجود مرد آفریده شده. نه‌تنها حق مالکیت نداشت، بلکه خودش سرلیست مایملک مرد بود. ارث که نمی‌بُرد هیچ، بعضا به ارث هم می‌رسید. هیچ مردی زن را شریک خود نمی‌کرد، اما گاهی زنی بین مردها به اشتراک گذاشته می‌شد. دختری خون‌بهای جدال دو ایل می‌شد تا خصومت‌ها فروکش کند و خون‌بس حاکم شود. در جنگ‌ها گاهی زن‌ها که حرجی بر آنها نبود، به حراج اسارت می‌رفتند و گاهی باج‌سبیل می‌شدند تا خطر جنگ را از شهری زیرسبیلی رد کنند. چه دختران که زنده به گور شدند تا ننگ دخترآوری از چهره‌‌ی سیاه پدران شسته شود. آنها که زور در بازویشان گندیده بود، زن را «ضعیفه» خطاب می‌کردند تا فیگور قدرت بگیرند. برخی نیز که خود را عقل کل می‌دانستند، برچسب «ناقص‌العقل» بر پیشانی زن می‌کوبیدند. در دوگانه‌‌ی نان‌خور-نان‌آور، کفه‌ی ترازو به نفع مرد سنگینی می‌کرد و انگشت اتهام به سمت زن به عنوان مصرف‌کننده منابع و عنصر هزینه‌ساز دراز می‌شد. القصه زن در نگاه جوامع قدیم موجودی آسیب‌پذیر و ضعیف جلوه می‌کرد و زن‌ها خود با این هویت اجباری کنار آمده بودند...» متن کامل «سیری بر زیست زنانه از دیرباز تا کنون» منتشر شده در روزنامه فرهیختگان ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ از طریق لینک زیر بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/233181/ @AFKAREHOWZAVI
🔆رجب با فجر هم قافیه شد ✍ دکتر فاطمه حسینی پناه رجب با فجر هم قافیه شد تا مثنویِ دل‌های بارانی رجبیون با ابرهای پر بغض بهمن هم ردیف گردد. باران نزدیک است و آسمان تمنا، سحاب مغفرت را در ایام البیض بشارت می‌دهد تا نورانیت فجر، متجلی گردد. گلِ نهرِ رجب با شکافنده علم می‌شکفد تا سِرِّکبیرِ جامعه‌ی نَقَوی و مولود پربرکتِ تَقَوی رخ نمایی کند و کعبه‌ی دلِ عشاق علوی، تَرَک بردارد، تا در سپیده دم فجرِ نهضتِ روح الله، از پسِ محبسِ کظم الغیظِ انتظار، نورِ فرج، مبعوث گردد. «اللّهُمَّ بارِكْ لَنا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبانَ، وَ بَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَ أَعِنَّا عَلَی الصِّیامِ وَ الْقِیامِ، وَ حِفْظِ اللِّسانِ، وَ غَضِّ الْبَصَرِ، وَ لا تَجْعَلْ حَظِّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ» @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و‌ نور میلاد امام محمدباقر علیه‌السلام تهنیت 🍀🍀 خبرخند نوشته نویسنده طناز تحریریه مجتهده امین سرکار خانم سمیه رستمی تقدیم می‌شود. 🌀خبرخند ویژه شازده ✍️سمیه رستمی https://eitaa.com/namakdooon/56 @AFKAREHOWZAVI