eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
634 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد نبویان
‏💢فاطمیِ واقعا امین! استیضاحی به نام مردم، به کام مافیا 🔹بالاخره وزیر صنعت، معدن، تجارت هم پسوند "سابق" را به خود دید و امروز توسط نمایندگان مجلس استیضاح شد. 🔹وی یکی از معدود وزرایی بود که اخبار حوزه فعالیتش را مرتبا رصد می‌کردم، مطالبی که در حمایتش بیان میشد را گوش می‌دادم و نیز به نقدهایی که از او میشد در کنار تحلیل های صاحبنظران به خوبی توجه می‌کردم. 🔹حقیقتا فکرش را نمی‌کردم که این مجلس با آن همه توقعاتی که از آن می‌رفت این وزیر را استیضاح کند؛ از جمله وزرای با برنامه ای که هم می‌بایست با مافیا می‌جنگید، هم با هجمه های بی رحمانه برخی رسانه های مغرض، هم با بی تقوایی عده‌ای سیاسیون منفعت‌طلب، هم با نواسانات ارزی که اساسا کنترلش در اختیار او نبود و هم با انباشت کلافگی مردم که از بی‌عرضگی مدیران پیشین به ستوه آمده بودند. 🔹فاطمی را نمی‌شناختم اما برنامه ها و نوع مدیریتش امیدوارکننده و رو به پیشرفت بود. با صبر و حوصله موانعی که برداشتنش با هیچ منطقی کار یکی دو روز نبود را علیرغم همه کارشکنی ها کنار می‌زد و داشت می‌رفت تا موفق شود، کما اینکه در بخش‌هایی هم موفق شده بود و صرفا به زمان بیشتری برای یک جراحی اساسی نیاز داشت. فاطمی امین اگر خوب نبود مثل افراد دیگری در کابینه، پیش از اینکه مجلس استیضاحش کند، توسط شخص رئیسی برکنار می‌شد اما او یکی از مدیرانی بود که امین دولت بود و واقعا هم بی‌وقفه تلاش می‌کرد و به کارش نیز اشراف داشت، لذا رئیس جمهور مایل بود او را حفظ کند تا دولت سریع‌تر به اهدافش در اصلاح ساختارهای این حوزه برسد. 🔹به هر ترتیب امروز رئیس جمهور یکی از بهترین وزرایش را بخاطر بی‌تقوایی عده ای، و ساده‌لوحی عده‌ای دیگر از دست داد تا امشب به یکی از شادترین شب های جماعت دلال و مافیا بدل شود. 🔹اما همه چیز دلال و مافیا نیست! من اگر بدانم نماینده‌ام به استیضاح فاطمی امین رای داده، در این دور از انتخابات مجلس دیگر به او رای نمی‌دهم! می‌دانید چرا؟ چون برخی نماینده‌ها بین تبیین سیاست‌های درست برای موکلان خود، و راضی نگه داشتن آنها به هر قیمتی[به منظور رای آوری مجدد] دومی را انتخاب می‌کنند. در ماجرای خودرو عده زیادی از مردم که از مدیران بی عرضه قبلی به ستوه آمدهاند فکر می‌کردند عیب از فاطمی امین است، و چه بسا نمایندگانی در مجلس باشند که با سوءاستفاده از این هیجانات بخواهند با استیضاح یک وزیر کارآمد صورت مسئله را پاک کرده و به مردم القا کنند که دیدید با وزیر برخورد کردیم؟ و این را برای خود رزومه کنند که ایها الناس من آنم که رستم بود پهلوان! اکنون این ظن وجود دارد که عده ای از نمایندگان تقوا را کنار گذاشته باشند و با ایجاد اخلال در کار دولت، و کمکِ خواسته یا ناخواسته به سودجویان، خلاف مصلحت واقعی مردم عمل کرده باشند. 🔹لذا شخصا اگر بدانم نماینده ام به هر دلیلی [عامدانه یا ساده لوحانه] در استیضاح فاطمی امین نقش داشته است، نه تنها به او رای نخواهم داد که حتی در حد توانم مانع رای دادن دیگران به وی نیز خواهم شد. و امیدوارم آیت الله سید ابراهیم رئیسی یک فرد با دانش دیگری که بتواند مسیر درست فاطمی امین را تکمیل کند را به مجلس معرفی نموده و با کمک نمایندگان واقعی مردم به جد از ادامه خوشحالی مافیای حوزه صنعت جلوگیری نمایند. والسلام؛ ✍عبدالرحیم انصاری 💠 احمد نبویان 👈 عضو شوید 🔗@ahmad_nabavian🇮🇷
تعداد آرای موافق استیضاح فاطمی امین: ۱۶۲ رای تعداد آرای موافق واردات خودروی کارکرده: ۱۶۲ رای وارداتچی‌ها تولید را استیضاح کردند آن وقت فریاد وامصیبتای مافیا سر میدادند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از احمد نبویان
افزایش هزار تومانی قیمت دلار آزاد در روز تصویب دو فوریت لایحه واردات خودروهای دست دوم!!! این تازه ابتدای ماجراست، افزایش قیمت ارز بسرعت منجر به افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی خواهد شد! 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
خیلی ساده است عده‌ای بچه پولدار خودرو خارجی می‌خواهند در رسانه پول خرج می‌کنند شهروندان فریب می‌خورند شهروندان به مسئولین شهر فشار می‌آورند واردات خودرو آزاد می‌شود برای واردات ارز نیاز است تقاضای ارز بالا می‌رود قیمت دلار بالا می‌رود در نتیجه تورم بالا می‌رود سفره مردم کوچک می‌شود مافیا می‌برند شهروندان با هم و با گادفادر! دعوا می‌کنند! مافیا با ماشین‌های خارجی‌شان دور دور می‌کنند! خودروهایی که هیچ وقت شهروندان نمی‌توانند بخرند! و البته با بالارفتن نرخ ارز همان خودروهای داخلی را هم نمی‌توانند سوار شوند! به قول پرفسور درخشان: در هیچ دوره‌ای از تاریخ مثل امروز فقرا از حق اغنیا دفاع نکرده‌اند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از آگاهانه...
🔺 به‌نظر می‌رسد انقلابیونی که تاکنون با دم‌دستی‌ترین مطالب، به تبیین و دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌پرداختند و بحث‌های سیاسی انجام می‌دادند و خود را تابع ولی‌فقیه می‌دانستند، اکنون که دیگر نمی‌توانند با استدلالات دم‌دستی از سیاست‌های اقتصادی انقلاب اسلامی دفاع‌کنند، در معرض امتحان سختی قرارگرفته‌اند؛ آیا آن‌ها نیز همچون غنی‌نژادهای عصر حاضر، انقلاب و ولایت فقیه و خدا را تا جایی می‌پذیرند که با عقلانیت و علم اقتصاد! تعارضی نداشته‌باشد؟ آیا خواهندگفت که اقتصاد، علم است و ضوابط مشخص خود را دارد و خدا هم -نعوذ بالله- باید در چارچوب همین علم رفتار کند؟ 👈 یا اینکه پای مبانی خود می‌مانند و به‌دنبال حل مسئلۀ اقتصاد می‌روند به‌نحوی که مبانی اسلام و انقلاب را در مقام عمل پیاده‌کنند و علمی نو دراندازند؟ آیا حاضر خواهندشد همانند ادعای همیشگی‌شان که می‌گویند «در راه انقلاب، خون می‌دهیم» و «فلان شهید، الگوی من است» و «رهبر اگر فرمان‌دهد جان را فدایش می‌کنیم»، جان که نه، اما اقلا مسیر زندگی خود را از دکتر و مهندس شدن و کسب درآمد، به سمت مطالبۀ ولیّ در زمینۀ اصلاح علوم انسانی و تدوین علومی همچون علم اقتصاد اسلامی تغییر دهند؟ 🔻بسم الله... این گوی و این میدان، ای مدافعان حریم ولایت! ______________ @Aagahaneh
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
🎉 سومین دوره معرفی زیست‌شهرهای نوین مولّد 🎉 الگویی ارزان و امکان‌پذیر، برای حل مشکلات ، ، و احیای خانواده محور، شاداب و سالم ایرانی 🏡🛠👷‍♂️👨‍👩‍👧‍👦 حالا می‌تونید در این دوره به شکل ثبت‌نام کنید👇👇 B2n.ir/zistshahr3 B2n.ir/zistshahr3 ✅ بصورت (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور ✅ بصورت فشرده در 5 ساعت ✅ همراه با اعطای پایان دوره از طرف اندیشکده زیست‌شهر ⏱ مهلت ثبت‌نام: 15 اردیبهشت ماه در کانالمون هم عضو شوید👇 📌https://eitaa.com/shipaa
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
خاندوزی گفته چرا دوگانه‌سازی افراطی می‌کنید! ما به دنبال راه سوم هستیم و شرایط امروز نتیجه همین راه سوم است! هوشمندی و عدالت راه سوم است! سوال اول: غیر از لیبرال‌ها چه کسی دوگانه‌سازی کرده است؟ اتفاقا آنها هستند که می‌گویند اگر لیبرال نیستی پس کمونیستی! سوال دوم: چه کسی در کشور گفته همه‌چیز باید دولتی باشد که شما نقدش می‌کنید؟ اما بسیاری از افراد هستند که کنار گوش شما و در بدنه کارشناسی دولت فریاد می‌زنند کل ارض بازار! همه چیز را به بازار بسپریم! نمونه‌اش را امروز رهبری فرمودند! حتی عده‌ای گفته‌اند وزارت آموزش و پرورش را هم خصوصی کنیم! نه فقط مدارس و دانشگاه‌ها را! شما که با آقای قربانزاده کم مانده صندلی که روی آن نشستید واگذار کنید به بخش خصوصی! سوال سوم: اینکه خودتان دیگران را کمونیست افراطی و لیبرال افراطی می‌نامید و خود را راه سوم می‌دانید آیا همان ایرادی نیست که به دیگران می‌گیرید؟ سوال چهارم: خدا هم از این دوگانه‌سازی‌ها زیاد دارد! اتفاقا ساده‌سازی برای این است که شما فریب ندهید! وگرنه ساده‌سازی که جزء اصول اولیه روش علمی شما در اقتصاد است. همه‌ی نقد ما به ساده‌سازی‌های شما در امر اقتصاد است و اتفاقا پیچیده‌نمایی نظریات عدالت هم فریب است. امام و رهبری و مردم عدالت را می‌فهمند اما اقتصاددانان چپ و راست سعی می‌کنند نظریه عدالت‌شان را پشت عباراتی مثل "هوشمندی" و "علم" و ... پنهان کنند! وگرنه روی چه حسابی می‌فرمایید راه سوم هوشمندی و عدالت است! مگر کمونیست‌ها و لیبرال‌ها گفته‌اند ما هوشمندی و عدالت را نمی‌خواهیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مناظره اقتصادی 🖊۴۰ ساله ما رو با اقتصاد غربی به اینجا کشوندید، یکم بیخیال بشید ببینیم اسلام هم چیزی داره یا نه. 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
شرح ماجرای خودرو؛ مختصر و مفید من خودرو ندارم اما قطعا مثل همه پیگیر خودروی باکیفیت و قیمت مناسبم. همچنین حدود دو سال متمرکز بر بحث خودرو در ایران و جهان هستم. جمع‌بندی مطالعاتم بصورت خلاصه اینچنین است: در تناسب قیمت-کیفیت نه خودتحقیری پیرامون خودروی داخلی و نه تصویر آرمانی خودروی خارجی، هیچیک صحیح نیستند. راهکار انحصار و واردات نیست! آزادسازی تولید خودروست. مساله خودروی کشور تقاضای انباشته با قدرت خرید ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون است. واردات برخلاف تصویرسازی رسانه، هیچ امکانی برای پوشش این تقاضا ندارد و فقط باعث تضعیف معیشت عمومی مردم با رشد تورم از محل گرانی ارز ناشی از تقاضای واردات برای قشر محدودی از سرمایه‌داران میشود. وضعیت برخورداری ساکنین مناطق آزاد کشور از خودروهای وارداتی، خود گویای این ماجراست. این نظر کارشناسی بنده پس از چند هزار صفحه مطالعه و چند صد ساعت مصاحبه با اهل فن است. شما میتوانید مخالف باشید و در نقد بنده استدلال کنید که قطعا محترم است اما تا به حال در برابر هر اظهارنظر کارشناسی فنی درباره واردات که تاکنون پیش‌بینی‌های محقق شده‌ای را دارد فعلا فقط تهمت و تخریب عایدی اینجانب بوده است اما با اینحال از هرگونه نظری که باعث مهار تورم و رشد تولید شده و بتواند مسائل پیرامون خودرو را حل نماید با آغوش باز استقبال میکنیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
رسانه لیبرال تجارت فردا مصادیق شبه‌علم اقتصاد را مشخص کرده است. خلاصه مطلب آنکه علاوه بر بسیاری از اقتصاددانان ایرانی، نوبلیست‌ها و نهادهای بین‌المللی اقتصادی که علت اصلی تورم را نقدینگی نمیدانند هم شبه‌علم هستند. اروپا و آمریکا که ایران را تحریم کردند شبه‌علمی اداره میشوند. فقط فریدمن خوبه و گران‌سازی علمی است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مسکن ملّی، از شعار تا واقعیت 🔹آیا ساخت مسکن ملّی تورم‌ زاست؟ 📌دکتر محمد شربتی مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
راهکاری برای هم آزادی افراد را نقض نمی‌کنیم هم عدالت را برقرار می‌کنیم هم رقابت را حذف نمی‌کنیم ولی هر کس می‌خواهد رقابت کند بسم‌الله! در شرایط برابر رقابت کند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آزادسازی تولید،ریالی‌سازی هزینه مواد اولیه و جلوگیری از واردات بی‌قاعده، سه راهکار تحول بازار خودرو است. خودروی ارزان قیمت خارجی فقط یک سراب است. قیمت خودرو گران است و باید عادلانه و ارزان شود، کیفیت و کمیت خودروها باید افزایش یابد واردات نخواهیم داشت. این سه وعده، نقطه ثقل مرکزی گفتمان خودرویی دوره وزارت صمت فاطمی‌امین بود. مصاحبه امروز بنده با روزنامه قدس را در اینجا بخوانید. سعی کردم مفصل، مستدل و صریح مشکلات و راهکارهای امروز صنعت خودرو را بررسی کنم. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رونمایی از تناقضات لیبرالیسم ایرانی برای فریب افکار عمومی ... @hzamanim
468500 کل خودروهای وارداتی از سال 90تا 97 بوده است.
تعداد خودروهای تولید داخل: 10 میلیون خودرو
سال 98 : 850000 خودرو سال 99: 991000خودرو سال 1400: 963000 خودرو سال 1401: 1میلیون و 242هزار دستگاه خودرو سال 1402: بیش از دو یک و نیم میلیون خودرو
بررسی کنید ببینید چند درصد از این خودروها، خودروی لوکس بودند و فقط در اختیار قشر مرفه قرار گرفته اند جهت دامن زدن به حس تبعیض و نابرابری...
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢خودروی ارزان قیمت خارجی فقط یک سراب است 🔹آزادسازی تولید،ریالی‌سازی هزینه مواد اولیه و جلوگیری از واردات بی‌قاعده، سه راهکار تحول بازار خودرو است. ✍️ مصاحبه سید امیرحسین حسینی پژوهشگر اقتصادی اندیشکده قصد با روزنامه قدس را از طریق این لینک دنبال کنید. 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
فریب بزرگ شاخص! رسانه منحط تجارت فردا به نقل از بانک جهانی، گزارشی را با تیتر «به زیان زنان» درباره وضعیت کسب و کار زنان در ایران منتشر کرده است. طبق این ارزیابی ایران در شاخصهای «تحرک»،«ازدواج» و «محل کار» نمره صفر را کسب کرده است و با نمره ۳۱ از ۱۰۰، در قعر جدول ارزیابی مشارکت اقتصادی زنان دنیا در کنار نوار غزه و سودان قرار دارد. اما واقعیت چیست؟ با بررسی مولفه های این ارزیابی درمی‌یابیم که متغیرها طوری طراحی شده که کشوری که احکام الهی را رعایت میکند ولو شرایط خوبی داشته باشد؛ در قعر جدول قرار میگیرد. مولفه‌هایی مثل «حق ازدواج زن به میزان مرد»، «لغو قوانین تمکین زن از همسر»، «وجود قوانین رسیدگی به خشونت خانگی»، «سرپرستی زن برای خانواده»، «وجود قانون رسیدگی به آزار جنسی در محل کار»، «حقوق مساوی زن و مرد در ارث»، «کار کردن زن در شب»،«کار کردن زن در محیطهای سخت مثل معدن و..»،«برخورداری از حق افتتاح حساب بانکی» و.. از جمله موارد ارزیابی هستند. یعنی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت اقتصادی زنان، به جای بررسی علمی عملکرد و شرایط زنان؛ میزان عمل نکردن به قواعد الهی معیار سنجش است. در همین رتبه بندی آمریکا با نمره ۹۱ در بالای جدول قرار دارد. کشوری که طبق آمار رسمی مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، از هر ۴ زن ۱نفر تجاوز را تجربه و بیش از ۳میلیون زن آمریکایی از تجاوز زوری حامله شده‌اند! در صدر و کشور عفیف و مسلمان ایران در قعر جدول قرار دارد. آری شاخص‌ها اینچنین پشت واژه علم، ایمانتان را هدف قرار گرفته‌اند و این اعداد چیزی جز فریب بزرگ نیستند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco