فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن، زندگی، آزادی
به روایت تصویر
▪️توضیح: شعارهای زیبایی که به ما القا کرده و نشان می دهند مثل این فیلم تا حقیقت فاصله زیادی دارد و فریبی بیش نیست. آمریکا به فکر آزادی ما نیست بلکه دنبال سلطه مجدد و نفت و غارت و چپاول سرمایه های ماست...
@zananegiii
▪️حتما ببینید/زن،زندگی،آگاهی...
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
🔰 سیاست دوگانه آمریکایی در قبال فمینیسم
#فمینیسم_ابزار_استعمار
🖋 گارگی باتاچاریا، استاد جامعه شناسی دانشگاه شرق لندن در کتاب خود با عنوان Dangerous Brown Men و با موضوع بهره کشی از #جنسیت و #فمینیسم در #جنگ، می نویسد:
♦️ پس از حادثه #یازده_سپتامبر که #آمریکا و همپیمانان او به #افغانستان و #عراق حمله نظامی کردند، مساله #حقوق_زنان، در کنار ادعای #جنگ_علیه_تروریسم از جمله بهانه های اصلی آنها به حساب می آمد.
🔺 این ادعاهای فمینیستی که در برخی واکنشهای سران ایالات متحده دیده میشد، برای عموم مردم آمریکا عجیب بود. چرا که دولت بوش، آشکارا و به شدت مخالف هرگونه گسترش حقوق زنان در داخل یا خارج از کشور بودند.
🔺 #دولت_بوش شامل عناصری بود که به هر شکلی با خواستههای فمینیستی به شدت مخالفت میکردند. در نتیجه لفاظیهای عمومی مبنی بر جنگ علیه تروریسم آن هم به بهانه نبردی برای حقوق زنان، مایه تعجب فعالان مدنی بود.
🔻 در حالی که ارتش آمریکا به فرماندهی بوش، در خاک افغانستان و عراق به دنبال حقوق زنان می گشت، دولت بوش:
🔸حتی از امضای کنوانسیون حذف همه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW) خودداری کرده بود و به طور موثری مانع از اجرای آن میشد.
🔹 کمکهای آمریکا به برنامههای بهداشت جنسی و تنظیم خانواده را که اطلاعاتی در مورد سقط جنین ارائه میداد، قطع کرد.
🔸 در داخل ایالات متحده، دولت بوش دفتر زنان در #وزارت_کار را تعطیل کرد.
🔹 او دفتر زنان #کاخ_سفید را نیز تعطیل کرد.
🔸 و...
⭕️ مخاطبانی که از این مسائل آگاه بودند، ادعاهای فمینیستی دولت در جنگ علیه تروریسم را چیزی بیش از یک پوشش برای یک تلاش امپریالیستی اقتصادی برای حفاظت از دسترسی خود به منابع و اهرم ژئوپلیتیک نمیدانستند.
🔴 مفسران غربی جنگ در افغانستان و عراق را اشتباه دانستهاند. آنها میگویند که حاکمان ما وانمود کردند مداخله نظامی برای بهبود زندگی زنان این کشورهاست اما اکنون به طور گسترده گزارش شده است که زندگی زنان در افغانستان و عراق همچنان مملو از خطر و سرکوب است. بنابراین، جنگها برای زنان نبوده است.
♨️ برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در سایت سعداء مراجعه بفرمایید:
🌐 https://b2n.ir/j35021
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
19.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتنهی اخیر دشمن ظاهری زنانه داشت. به گونهای که هم کنشگران کف میدان آن زن بودند و هم موضوع فتنه حول محور فوت یک زن شکل گرفت. حتی تداوم آشوبها و روشن نگه داشتن آتش فتنه با کشتهسازی از زنان و دختران و سوء استفاده از فوت دخترانی بود که به دلایل متفاوت فوت کرده بودند. تمام این گزارهها مبین و روشنکنندهی یک نکتهی بسیار مهم است یعنی «قدرت و عظمت زن»، ویژگی که دشمن با علم به آن در طی چندین دهه تلاش کرده با اندیشهسازی باطل، این قدرت را به نفع گفتمان خود مصادره کند. کاری که فرعون هم با بنیاسراییل انجام داد یعنی کشتن پسران و زنده نگهداشتن زنان که به تعبیر علامه این سیاست برای حیازدایی از زنان به کار گرفته میشد. چون به تعبیر قرآن ذیل ولایت باطل در ابتدا حرث (زن) به هلاکت میرسد و به دنبال نابودی زن، نسل از بین میرود و تباه میشود:«وَ إِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَۗ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ».
حضرت آقا در خلال یکی از بیاناتشون با اشاره به این آیه، و با توجه دادن به حاکمان فاسد و طواغیت در طول تاریخ میفرمایند:«آیهی قرآن، از این حکومتهای فاسد، با این تعبیرات تکاندهنده یاد میکند؛ سعی کردند تا فساد را جهانگیر کنند». در واقع میتوان گفت که طاغوتها با ایجاد فساد در زن و بالتبع آن در نسل، جهان را به فساد میکشانند و این دقیقا نشاندهندهی قدرت و اثرگذاری زن است که غفلت از این ظرفیت خسارتهای جبرانناپذیر به بار آورده و میآورد، همانطور که رشد و بالندگی زن عالم را اصلاح کرده و میکند.
✍مریم اردویی
@zananegiii
هدایت شده از Aminikhaah_Media
8492236262.mp3
16.18M
🔈#خستگی_ناپذیری
#باز_نشر
❗️این مباحث در آبان ماه سال ۹۷ مطرح شده است
🔷 مناسب گوش دادن در این ایام فتنه
📣جلسه اول
* حسرت های روز قیامت
* ای کاش با پیامبر رفیق بودم !
* ربیّون چه کسانی هستند ؟
* پیامبر مربی چه کسانی می باشد ؟
* حسرت و ندامت سلاطین در لحظات آخر عمر
* ویژگی های یاران پیامبر
* سختی های دینداری در آخرالزمان
* تحمل سختی ها توسط زائرین اربعین به عشق ابا عبدالله الحسین علیه السلام
* حسرت بر مقام زائرین اهل بیت در قیامت
* هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش می دهند
* قواعد محبت اهل بیت بر دوستانشان
* تفاوت ظرفیت افراد در تحمل بلایا
* یاران واقعی در سختی ها جا نمی زنند
* نزول مصیبت به قدر طاقت
* اجابت برای مضطرین
* توجه محض حضرت ابراهیم علیه السلام به خدا در هنگامه بلایا
* امداد الهی کی فرا می رسد؟
* تبسم دائمی پیامبر در دیدار حضرت فاطمه سلام الله علیها
* پیام عملی پیامبر در نوع رفتارشان با امام حسین علیه السلام
⏰ مدت زمان:۳۹:۴۲
📆 1397/08/15
📆 ۲۷صفر ۱۴۴۱ مشهد مقدس
#آخرالزمان
#پیامبر
#قیامت
#بلا
https://aminikhaah.ir/?p=129
🔔@Aminikhaah_Media
نوشتهها
🔈#خستگی_ناپذیری #باز_نشر ❗️این مباحث در آبان ماه سال ۹۷ مطرح شده است 🔷 مناسب گوش دادن در این ایا
حالتون با این صوت خوب میشه
هدایت شده از استاد عابدینی
نگاه اسلام به زن، سرمایه آخرالزمان.mp3
17.55M
🎙 #سخنرانی
🔶 نگاه اسلام به #زن؛ سرمایه عظیم #آخرالزمان
🔸 صوت کامل بیانات استاد عابدینی در همایش «نهضت پیشرفت زنان» سازمان تبلیغات اسلامی
📆 پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱
📍 سازمان تبلیغات اسلامی - همایش "نهضت پیشرفت زنان"
👈 متن کامل را از این لینک دریافت نمایید.
#زنان_و_آخرالزمان
#جهاد_تبیین
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
May 11
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مهم
بررسی پرونده دروغی جنجالی توسط دختری کویتی بنام نیره که زمینه جنگ اول خلیج فارس و حمله آمریکا به عراق را رقم زد؛ جنگی با ۱۵۰هزار کشته مستقیم و تلف شدن نیم میلیون کودک عراق متعاقب آن؛
دروغی که بازخوانی تاریخ آن در زمان بلند شدن سر و صدای نیرههای ایرانی، مهم بهنظر میرسد.
#پیشنهاد_دانلود
@zananegiii
علت گسترش عملهای زیبایی چیست؟
چرا آرایشهایی که نگاه جنسی به زن را تقویت میکند، روز به روز بیشتر میشود؟ چرا اینروزها شهر را جور دیگری میخواهند زیبا کنند؟ مبنا را در متن زیر بخوانید:
امروزه در دنیای شبه مدرنی که با آن روبرو هستیم کمتر سلبریتی وجود دارد که به عملهای زیبایی روی نیاورده باشد. عملهایی که نشان از تغییر جدی در معیارهای زیباییشناختی دارد و به علت گسترش فضای مجازی و دسترسی افراد به محتوای رسانه، عملکرد این افراد در این زمینه به نوعی الگو برای افراد جامعه تبدیل شده است. زیباییهایی که بیشتر بر برجستهسازی جذابیتهای جنسی تمرکز دارد. همین فهم از زیبایی در بسیاری موارد سبب کشف حجاب در بین برخی بازیگران شده و با عنوان آراسته بودن، حجاب اسلامی نفی و یا در قالب ناهنجاریهای پوشش برزو پیدا کرده است.
برای دستیابی به درک عمیقتر نسبت به این تغییر معیار زیبایی باید نگاهی به هنر مدرن و فلسفهی آن بیاندازیم. چراکه معمولا دنیای هنر، دنیایی است که انسان فهم خود را از زیبایی به تصویر میکشد. از همین رو درک زیبایی در فلسفهی مدرن را باید در آثار هنرمندان آن جستجو کرد. مجسمهی حضرت داوود میکلآنژ از جملهی این آثار است. این مجسمه بیش از آنکه بازتابدهندهی شخصیت دینی یک پیامبر باشد، بر زیبایی اندام و حتی ذائقهی جنسی مخاطب تمرکز کرده است و فکر و ذهن مخاطب را در اولین نگاه متوجه غرائض شهوانی و جنسی میکند. ویل دورانت در کتاب لذات فلسفه میگوید: « هنر در خدمت به دین نشان داد که با عشق سر و سری دارد. عناصر غیردینی، بدنهای موزون و پیکرهای لطیف در مقدسترین و دینیترین نقاشیهای عهد رنسانس خود را سرزده جا کردند. مریم به صورت ونوس چاق درآمد و حضرت یحیی به شکل آدونیس خوشاندام و بدن لخت سباستیان مقدس سرمشق نقاشان گردید.....هنر و علایق جنسی از یک منبع واحد به شدت فوران میکند».
توجه به زیباییهای خیرکننده و ظاهری انسان در دنیای مدرن محصول فهمی اومانیستی از زیبایی و هنر است. از منظر هگل ساز و کار فهم زیبایی و زشتی در وجود انسان مدرن خراب شده و جای زیبایی و زشتی عوض شده است. حتی هربرت مارکوزه در کتاب خود میگوید: « نظام سرمایهداری کاری با انسان میکند که حسگرهای زیباییشناسیاش از کار میافتد؛ یعنی چیزهای زیبا را زیبا نمیبیند و چیزهای زشت را هم زشت نمیپندارد». تحت چنین فلسفه و نگرشی است که الگوهای زیبایی تولید و با پشتیبانی رسانهها ترویج میشوند. بازار پیکرتراشان داغ شده و عملهای زیبایی رکوردار میشوند. در جامعهای که فلسفهی زیبایی اینچنین درک میشود، زن که خود ذاتا مظهر جمال خداوندی است، از حقیقت وجودی خود جدا شده و تمام و کمال در اندام و زیبایی ظاهری خلاصه میشود و تبدیل به ابژهی جنسی میگردد.
شاید این نقل با فطری بودن تمایل به زیبایی، متناقض به نظر برسد. اما از منظر قرآنی نیز زیبایی به دو نوع زیبایی شیطانی و الهی تقسیم میشود و متناسب با درجات ایمان، زیبا دیدن، شناخت و فهم آن برای مومن و غیرمومن متفاوت خواهد بود. به عبارتی زیباییهایی وجود دارند که شیطان آنها را در نظر انسان زینت داده است، « زین لهم الشیطان». در نگاه قرآنی زیبایی با عینک ایمان فهم میشود، در حالیکه در اندیشهی مدرن، زیبایی امری مبتنی بر نگاه فرد است و ایمان زیربنای آن قرار نمیگیرد. اندیشهای که وقتی در قالب مثل بازتاب داده میشود، زیبایی را اینگونه تفسیر میکند: « beauty is in the eye of the beholder».
✍️مریم اردویی
@zananegiii
هدایت شده از محسن قنبریان
⭕️ خون شیراز و ایذه با زاهدان فرقی می کند؟!
◾️ در ریخته شدن خون بی گناه نزد خداوند فرقی بین سنی و شیعه، زاهدان و ایذه نیست.
پس چرا برای یکی #ایران_تسلیت شکل می گیرد و پیامهای مقامات سیاسی و مذهبی صادر میشود و برای دیگری نه؟!
فرق ایندو در رنگ خون شان نیست در شکل و معنای حادثه است: الهائشات یا الغارات؟!
◽️ الهائشات، فتنه ها و نا آرامی هایی است که کسی در آن کشته یا زخمی می شود بدون اینکه قاتلش معلوم باشد.۱
اینجا باید دیه از بیت المال پرداخت شود.۲ و از خانواده دلجوئی شود.
◾️ الغارات، عملیاتهای تروریستی واضح و کشتن مردم بی گناه است. مثل آنچه گروه سفیان غامدی به دستور معاویه با شهر انبار کرد.
امیرالمومنین(ع) درباره اش خطبه خواند۳ و از جمله فرمود: "کار را بر دوش همدیگر انداختید و یکدیگر را تنها و بی یاور گذاشتید تا اینکه دشمن غافلگیرانه از هرسو برشما تاخت(حتی شُنَّت علیکم الغارات)".
◽️ وقتی علی(ع) در مسجد فراخوان صفین می داد، اربد از بنی فزاره بر امام اعتراض تند کرد. جمعی از مردم بر او شوریدند. در فرار با لگد و ضربات مردم کشته شد و قاتلش معلوم نبود. امیرالمومنین اورا کشته غوغا خواند و دیه اش را از بیت المال داد.۴
◾️ اما حضرت برای زنان مسلمان و ذمیِ انبار که در غارات سفیان غامدی غارت شدند خطبه خواند و فرمود:
"باخبر شدم مردانشان بر زن مسلمان و زنی دیگر که در پناه اسلام به سر می برده، هجوم آورده و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره آنها را به غارت برده اند و آن بیچاره در برابر مهاجم جز گریه و التماس وسیله ای برای دفاع از خود نداشته... اگر پس از این رویداد مسلمانی از غصه بمیرد نکوهشی بر او نباشد بلکه نزد من جای آن هست که از غصه جان دهد".۵
این به مثابه همان پیام مقامات و اعلام تسلیت یا عزای عمومی امروز است!
◽️ جمعه زاهدان، نمونه الهائشات بود!
رهبر انقلاب با کشته های بی گناه آن روز همان مواجهه را کرد: دلجوئی و دیه!
در عهدنامه مالک اشتر، حضرت حکم هردو صورت قتل عمد و خطای کارگزار و والی خود را بیان کرده:
- "نه من در قتل عمد عذری نزد خدا دارم و نه تو؛ چرا که کیفر آن کشتن قاتل است"
- "اگر گرفتار قتل خطایی شدی و تازیانه یا شمشیر و یا دستت در مجازات کردن کسی افراط کرد... مبادا کبر و نخوت حکومت تو موجب شود که حق صاحبان خون را به آنان نپردازی"۶
برای زاهدان هم دستور بررسی برای تطبیق این دو داده شد.
◾️ شیراز و ایذه و اصفهان اما نمونه آشکار الغارات است؛ چنانچه آرمان عزیز و سید روح الله و...!
در اینجا که بطور واضح تروریست ها جان بی گناهان بی پناه را می گیرند؛ اگر علی(ع) هم بود، خطبه۲۷ می خواند و بیانیه می داد! تاسف و تسلیت عمومی را روا می داشت.
نه چون این خون رنگین تر است، چون کشته شدن در عملیات تروریستی (الغارات) با کشته شدن در یک آشوب خیابانی (الهائشات) دو صورت اجتماعی متفاوت و هرکدام اثر و بار حقوقی خود را دارد.
...............................
۱.تهذیب الاحکام ج۱۰ص۲۰۳/ ملاذالاخیار ج۱۶ص۴۲۳
۲.ریاض المسائل ج۱۶ص۲۸۶/ جواهر الکلام ج۴۲ص۲۳۴
۳.نهج البلاغه خطبه۲۷
۴.وقعه صفین ص۹۴و۹۵
۵.نهج البلاغه خطبه۲۷
۶.نهج البلاغه نامه۵۳
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۸/۲۶
☑️ @m_ghanbarian