#مهارت_های_معلمی
❇️ در کلاس درس، جوی حاکم کنید که دانش آموزان احساس کنند مورد حمایت شما قرار دارند.👏
🔰 تفاوتی که یک محیط آموزشی با غیر آموزشی دارد در این است که شاید ارتباطات مقرراتی خشک و قواعد انضباطی یکنواخت در سایر محیط ها کارائی داشته باشد ولی در محیط آموزشی، ارتباط از نوع عاطفی و انسانی غلبه دارد؛ لذا لازم است شاگردان احساس امنیت و آرامش بنمایند.👌
💐 از این رو به شاگردان خود بفهمانید که شاهد نهایت تلاش آن ها هستید.
💐به آن ها فرصت دهید تا خودی نشان دهند و هیچ گاه فعالیت هایی که از سوی آنان به نتیجه مطلوب نرسیده است را مؤاخذه نکنید؛ چرا که نفس فعالیت شاگردان جای قدردانی دارد.
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_روخوانی
#آموزش_روانخوانی
💠 دوره آموزش درست خوانی و روانخوانی قرآن کریم
🎤استاد قاسمی
#درس_بیست_و_دوم
🌹حروف ناخوانا 2
پایه های الف مدی
https://eitaa.com/ahlalquran
#صوت_و_لحن
❓مهمترین فضاهای تشدید کننده صدا کدامند❓
✳️ چهار نقطه در بدن انسان از نقش مهمی در این زمینه برخوردارند:
1⃣ قفسه سینه
بزرگترین و مهمترین تشدید کننده در بدن است.
صدای حاصل از آن محکم و بم و گرم است و احساسات و عواطف عمیق و درونی را بازگو می کند.
✋🏻اگر کف دست را بر روی جناغ سینه بگذارید و مصوت «آ» را به صورت کشیده تلفظ کنید لرزشی احساس می کنید که نشان دهنده فعالیت این تشدید کننده است.
⏪ ادامه دارد...
📚صدای ماندگار در هنر قرائت قرآن کریم
✍ علی اصغر شعاعی
https://eitaa.com/ahlalquran
4_507651510750938738.mp3
22.39M
#صوت_و_لحن
📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم
🎤 استاد غلامرضا شاه میوه
🔸جلسه سوم
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الاِهْتَِمامُ بِهِ ، وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا تَسْأَلُنِي غَداً عَنْهُ ، وَ اسْتَفْرِغْ أَيَّامِي فِيما خَلَقْتَنِي لَهُ ، وَ أَغْنِنِي وَ أَوْسِعْ عَلَيَّ فِي رِزْقِكَ ، وَ لَا تَفْتِنِّي بِالنَّظَرِ ، وَ أَعِزَّنِي وَ لَا تَبْتَلِيَنِّي بِالْكِبْرِ ، وَ عَبِّدْنِي لَكَ وَ لَا تُفْسِدْ عِبَادَتِي بِالْعُجْبِ ، وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى يَدِيَ الْخَيْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ ، وَ هَبْ لِي مَعَالِيَ الْأَخْلَاقِ ، وَ اعْصِمْنِي مِنَ الْفَخْرِ .
🌷خدایا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست و مرا از آنچه توجّه به آن دچار سرگرمی و مشغولیّت میکند، باز دار؛ و در اموری به کار گیر که فردای قیامت در ارتباط با آن از من بازپرسی میکنی؛ و روزگارم را در اهدافی که مرا به خاطر آن به وجود آوردی پایان ده؛ و مرا توانگر کن و روزیت را بر من بگستران و مرا به چشمداشت نسبت به آنچه در دست این و آن است دچار مکن و ارجمندم ساز؛ و مرا به سرکشی و گردنکشی، گرفتار مساز؛ و بر مدار بندگیات قرار ده و عبادتم را به خودپسندی تباه مکن و خیر و نیکی را به دست من برای تمام مردم جاری ساز و آن را با آلوده شدن به منّت نابود مکن و اخلاق شریفه و بلند مرتبه به من ببخش و از فخرفروشی نگاهم دار.
📚 صحیفه سجادیه دعای بیستم(مکارم الاخلاق) فراز سوم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.121.mp3
1.33M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #121
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_حفظ
🔴 تشویق قرآن آموزان
🕋 همچنانکه میدانیم تشویق از مهمترین عوامل پیش برنده در امور آموزشی است؛ اما همین موضوع، اصولی دارد تا تأثیرگذاری آن افزایش یابد. رعایت سه اصل زیر مهم است:
۱- به موقع باشد.
۲- به اندازه باشد.
۳- با سن قرآن آموز تناسب داشته باشد.
چنانچه این اصول رعایت نشود چه بسا تشویق نتیجه معکوس داشته باشد. به طور مثال پدری را می شناسم که پس از حفظ جزء سی ام قرآن برای فرزند هشت ساله اش، دوچرخه نو خرید! این تشویق به اندازه نیست. شاید خرید دوچرخه برای جزء سی ام دشوار نباشد، اما پس از حفظ جزء بعدی چه تشویقی برای فرزندش در نظر میگیرد؟! به این ترتیب تشویق ارزش و کارکرد خود را از دست میدهد. بعلاوه در مراحل بعدی، قرآن آموز را متوقع میکند!
فرض کنید اگر آن پدر به جای دوچرخه، فقط یک دفترچه یادداشت برای فرزندش جایزه میداد، باز هم تشویق اثری نداشت؛ چرا که قرآن آموز را به حرکت تشویق نمیکند و متناسب با سن او نیست. این همان آسیبی است که اشاره شد. سایر اصول تشویق نیز به همین صورت دارای اهمیت هستند. برقراری ارتباط مستمر میان مربی و والدین راه حل دستیابی به ایده های موفق در این زمینه است.
📚 برگرفته از کتاب «نگاهی تحلیلی بر مبانی و روشهای حفظ قرآن کریم »
🖊️ دکتر رضا نجفی
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زنگ_تفریح
#موفقیت
ببینید چطوری با یه تغییر زاویه کوچیک روند حرکت رو تغییر میده👌
گاهی فقط یه تغییر کوچیک لازمه✅
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش363
☝️پرسش از شما :
سلام خداقوت و خسته نباشید ببخشید سوالی از خدمت مشاور محترم داشتم، بنده حافظ ۲۴جزء هستم به لطف خداوند ، چند ماهی هست پدرم به رحمت خدا رفتند، از نظر روحی آسیب فراوانی دیدم ، دیگر مانند سابق انگیزه ای برای ادامه حفظ و مرور ندارم ، کاملا انگیزه ام را برای ادامه حفظ از دست داده ام ، هدفم از حفظ قران رفتن به دانشگاه علوم قرانی و معلم قرآن شدن بود، اما الان احساس میکنم هیچوقت به هدفم نخواهم رسید ، وآیا از اول داشتن چنین هدفی درست نبوده؟ میشه لطف کنید راهنماییم کنید متشکرم واقعا نیاز به انگیزه دارم نمیدانم چطوره مانند سابق با انگیزه مسیرو ادامه بدم.
⚜💠🔶💠⚜
✍ پاسخ از مشاور حفظ اهل القرآن :
سلام و عرض احترام و آرزوی قوت قلب برای شما در غم از دست دادن پدر بزرگوارتان 💐
✅قطعا حفظ و مرور قرآن به عنوان کارهای ذهنی، نیازمند آرامش فکری و انگیزه قوی هستند.
اما اولین و بهترین کسی که میتواند این انگیزه و آرامش را تأمین کند خود شما هستید.
🔰 حتما حالا که پدر در قید حیات نیستند بیشتر از قبل دوست دارید دینی را که ایشان به گردنتان دارند به سهم خودتان ادا کنید و حضور شما در این دنیای خاکی منشأ نور باشد برای پدرتان در جهان دیگر.
🌷رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله حال شخص همراه و همنشین قرآن را در قیامت چنین وصف میکنند که
خطاب میشود پدر و مادرش را زیوری دهید که تمام دنیا و آن چه در آن است به ارزش آن نباشد. پس همه به پدر و مادر این فرد مینگرند و منزلت آن دو را عظیم میشمرند.
این پدر و مادر به خود نگریسته و از مقام خویش در شگفتی فرو رفته و میپرسند: پروردگارا، این عظمتی که ما به آن دست یافتهایم از کجاست در حالی که اینها در اعمال ما نرسیده؟
... پس گفته میشود: این عظمت به سبب آموختن قرآن به فرزندتان و تربیت او برای دین اسلام و به زحمت شما دو در راه محبت محمد رسول خدا و علی ولی خدا صلوات الله علیهما میباشد...
(بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج89، ص 31، ح 34)
👈پس با قوت بیشتر و #انگیزه مستحکمتر مسیرتان را ادامه بدهید و پدر را در ثواب همه تلاوت ها و تلاش هایتان در این راه سراسر نور سهیم کنید که آن چه از ما به رفتگان می رسد نه غم و غصه و افسردگی و ناراحتیمان بلکه عمل خیر و حسناتی است که می توانیم تقدیمشان کنیم. 💐
✍ در خصوص هدف و انگیزه ها در حفظ قرآن و نحوه نگاه صحیح به اموری مثل اخذ مدرک، مسابقات، ورود به دانشگاه و... قبلا سخن گفته ایم.
مطلب زیر را ملاحظه بفرمایید ان شاء الله راهگشا خواهد بود. 👇
https://eitaa.com/ahlalquran/8974
🌿قدم هایتان در راه کسب بافضیلت ترین نعمت الهی، استوار🌿
✍ مشاور حفظ اهل القرآن(موذن)
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_روخوانی
#آموزش_روانخوانی
💠 دوره آموزش درست خوانی و روانخوانی قرآن کریم
🎤استاد قاسمی
#درس_بیست_و_سوم
🌹حروف ناخوانا 3
همزه وصل در میان دو کلمه
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_کودک
#والدین_قرآنی
🧒🏻بازی زبان کودک و نوجوان است
برای ارتباط بهتر با فرزندتان باید این زبان را آموخت.
کودک در بازی، احساسات خود و ابهام های خود رابیان می کند.
کودک در بازی هیجان های مثبت و منفی اش را تخلیه می کند .
زبان بازی با کودک و نوجوان را یاد بگیرید و به کار ببندید .
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ لَا تَرْفَعْنِي فِي النَّاسِ دَرَجَةً إِلَّا حَطَطْتَنِي عِنْدَ نَفْسِي مِثْلَهَا ، وَ لَا تُحْدِثْ لِي عِزّاً ظَاهِراً إِلَّا أَحْدَثْتَ لِي ذِلَّةً بَاطِنَةً عِنْدَ نَفْسِي بِقَدَرِهَا
🌷 خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و درجه و مرتبه مرا نزد مردم بلند مکن، مگر آنکه به همان اندازه نزد خودم پَست گردانی؛ و عزّت آشکاری برایم ایجاد مکن، مگر آنکه به همان اندازه، خواری باطنی برایم ایجاد کنی.
📚 صحیفه سجادیه دعای بیستم فراز چهارم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.122.mp3
1.57M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #122
https://eitaa.com/ahlalquran
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
🔰درس پنجاه و ششم
ثُمَّ بَعَثْنَاكُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (بقره/56)
🔺ترجمه کلمات آيه:
بَعَثْنَاكُمْ:
موت: مرگ
تَشْكُرُونَ: شکر کنید
✍🏻نکات مناسب برای ترجمه آيه:
1. ترکيب «من بعد» را به صورت کلمه به کلمه، اين گونه ترجمه می شود: «از بعد» ولی در فارسی چنين ترکيب و ترتيبی صحيح نيست و بايد جابجا بشود: بعد از، پس از. ترکيب «من قبل» همانند اين ترکيب است و ترجمه آن «قبل از، پيش از» می باشد.
2. «تشکرون» با توجه به اين که پس از حرف ترجی(لعلّ) واقع شده، به صورت مضارع التزامی ترجمه می شود: لعلکم تشکرون: به اميد اين که شکر کنيد.
https://eitaa.com/ahlalquran
💐 ترجمه و توضیح آيه 56 سوره بقره:
ثُمَّ بَعَثْنَاكُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (56)
☘️ترجمه آيه:
سپس برانگيختيم شما را پس از مرگتان به اميد اين که شما شکر کنيد.(56)
🍁توضیح آيه:
حادثه مرگ برگزیدگان بنی اسرائیل در اثر صاعقه برای حضرت موسی علیه السلام گران بود؛ خصوصاً که می توانست موجی از نارضایتی و دردسرهای جدی را برای آن حضرت پدید آورد؛ لذا حضرتش بازگشت آنها به زندگی را از درگاه خداوند مسئلت نمود و خداوند اجابت کرد. در این آیه می فرماید: شما را پس از مرگتان زنده کردیم تا شاید شکرگزار باشید.
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#همسران_قرآنی
🔶 چرا برای ازدواج باید با بینش و آگاهی اقدام کنیم؟
🎤 استاد تراشیون
https://eitaa.com/ahlalquran
#صدای_مشاور
#اشتباه_نکنیم
⛔️ بعضی حفاظ عادت دارند حین تلاوت در کلاس یا مباحثه مدام از دیگری تأیید بگیرند و اگر استاد یا همبحث موقع تلاوتشان به صورت کلامی، یا با اشاره سر و چشم مدام صحت تلاوتشان را تأیید نکند قادر به ادامه آن نیستند.
💠 محفوظاتتان را تقویت کنید. تسلط بر محفوظات اطمینان خاطر می آورد و شما را از تأیید مداوم دیگران بی نیاز میکند. طبیعی است محفوظات پر از اشکال و شک وابسته تأیید دیگران هستند.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
🔶🔷💠🔶🔷💠🔶🔷💠
کلاس های رایگان درست خوانی و روانخوانی قرآن در سامانه آموزش مجازی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام
1️⃣رایگان
2️⃣با آزمون الکترونیکی
3️⃣به همراه اعطای گواهی الکترونیکی
4️⃣فیلمهای ۵ دقیقهای (ضبط شده استدیویی)
5️⃣به همراه استاد پشتیبان
6️⃣آموزش ۲۴ ساعته
💠لینک ثبت نام: Qhkarimeh.ir
🌐لینک مستقیم:
https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=5d
🔶🔷🔶🔷🔷🔷🔶🔷