eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14723625upbymuslem AETrim1539623199933.mp3
768.9K
#الحان_قرآنی مقطع شنیدنی از تلاوت #تحقیق زیبا 🎤شیخ محمود شحات 🏵 سوره مبارک مائده در مقام #بیات #صبا https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 #ختم_قرآن صفحه ۵۴ https://eitaa.com/ahlalquran
054_parhizgar.mp3
1.6M
💐 🌴 تلاوت صفحه ۵۴ 🎙استاد پرهیزکار آیه ٣٠ تا ٣٢👈 مقام آیه ٣٣ تا ٣٧ 👈 مقام https://eitaa.com/ahlalquran
🌷آیت الله مجتبی تهرانی: اگر می‌خواهید حال خود را هنگام ملاقات حضرت حجت _عجل الله تعالی فرجه الشریف_ بدانید ببینید در ملاقات با قرآن چه حالی دارید. اگر مشتاق قرآنید امیدوار باشید که مشتاق حضرت حجت _عجل الله تعالی فرجه الشریف_ هم هستید. https://eitaa.com/ahlalquran
#نکات_قرآنی ✅ ملاک برتری انسان ها: خداوند می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِن ذَکَرٍ وَ أُنْثَی» ای مردم، ما شما را از یک زن و مرد آفریدیم. ⚜همۀ انسان‌ها یکسان‌اند و هیچ تفاوت و فضیلتی بین شرقی و غربی، سیاه و سفید، پیر و جوان وجود ندارد؛ اما درعین‌حال قرآن سه عامل را نام می‌برد که باعث برتری و تفاوت و تمایز انسان‌ها از یکدیگر می‌شود 👇 1⃣ تقوا: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاکُمْ» گرامی‌ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست. 2⃣ جهاد: «فَضَّلَ اللهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرَاً عَظِیماً». خداوند مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان (ترک‌کنندگان جهاد) برتری مهمی بخشیده. 3⃣ علم: «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ» آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟! البته باید گفت که عامل دستیابی و نیل به تقوا، علم و آگاهی است. علم زینت‌دهندۀ آدمی است و درعین‌حال، نقش موتور محرک تلاش و مجاهده را ایفا می‌کند. ✔️ باید به این نکته نیز اشاره نمود که تلاش در حوزۀ دین، نیازمند دو عامل درک دین و درد دین است. بسیاری از افراد درد دین دارند، ولی چون درک دین ندارند عملکرد آن‌ها به دین لطمه می‌زند. اگر درد دین با درک دین همراه نباشد، آفت ایجاد می‌شود و اگر درک دین همراه با درد آن نباشد، حرکت و تلاشی انجام نمی‌گیرد. 📚 گامهای موفقیت در پرتو قرآن کریم، ص ۱۵۲-۱۵۳ https://eitaa.com/ahlalquran
q25.mp3
700.4K
#آموزش_تجوید 🌷 استاد موسوی بلده 🔶 مد و قصر https://eitaa.com/ahlalquran
#حفظ_موضوعی 🌸 آیه شماره 13 🔰 فصل اول: خداشناسی و توحید اسماء و صفات خدا 🔺 ج. مهم ترین اوصاف فعل 🔹3. هدایت تشریعی: انسان 1 و 2 و 3 https://eitaa.com/ahlalquran
حفظ موضوعی قرآن 13.mp3
5.63M
#حفظ_موضوعی تدریس آیه شماره 13 https://eitaa.com/ahlalquran
👈برای آنکه به عنوان معلم بتوانیم در تدریس خود موفق عمل کنیم ، راهی جز طراحی یک برنامه برای رشد مستمر حرفه ای خود نداریم . 🌱معلمان به عنوان یادگیرندگانی مادام العمر ، بیش از آنچه یاد می دهند ، باید یاد بگیرند! 🌱یادگیری در عرصه معلمی هیچ پایانی ندارد ! https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_89L.mp3
4.28M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌹سوره مبارک بقره 🌼 جلسه ٨٩ آیه ٢٩ https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ذکر_و_صلوات #تواشیح نماهنگ بسیار زیبای عربی_فارسی صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ... 💠ببینید و لذت ببرید💠 https://eitaa.com/ahlalquran
٢٣٧ سلام خدمت اساتید بزرگوار حافظ 14جزء قرٱنم وتازه جزء 15راشروع کردم معمولا روزانه نصف صفحه را حفظ می کنم باتوجه به اینکه خانه دارم ودوتابچه دارم اکثر روزها یه برنامه ای پیش میاد یا یه کاری پیش میاد که نمی تونم ده درسم را بخونم خودم درمنزل حفظ میکنم و استاد حفظ ندارم امسال هم به یاری خدا قصد شرکت درارشد علوم قرٱن رادارم وحجم مطالبی که باید مطالعه کنم زیاد شده وکیفیت اجزایی که حفظ بودم پایین اومده بعضاًً اجزایی هم فراموش شده لطفا راهنمایی بفرمایید که بتونم همزمان درس خوندن وهم قرٱن خوندن را پیش ببرم و به نتیجه برسم. 🍁🌲🍁🌲🍁 سلام و رحمت خدا بر شما مادر و حافظ قرآنی 💐 یکی از مهمترین اصول برنامه ریزی از جمله در حفظ قرآن کریم، تعیین اولویت ها و اقدام بر اساس آن است. 🌿ما حتی اگر زمان کافی هم داشته باشیم اما بدون توجه به اولویتِ فعالیت ها، به آن ها مشغول شویم معمولا توفیق چندانی نخواهیم داشت. 🌷حقیقت این است که از میان برنامه حفظ جدید ده درس و مرورِ حافظ، ده درس مهمترین بخش است. زیرا محدوده ده درس در فرایند انتقال از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت قرار دارد و آسیب پذیرترین بخش محفوظات حافظ است. 🍂متأسفانه شما در مهمترین بخش تکالیف خود را قربانی کرده اید. حفظ بدون ده درس درست مانند این است که شخصی با زحمت و تلاش یک گنج ارزشمند را به دست بیاورد بعد آن را در کیسه ای سوراخ بریزد و با خود حمل کند! این یعنی همه آن چه که با زحمت حفظ کرده اید به سادگی به دست فراموشی بسپارید! 🌹ده درس حتما باید هر روز حداقل یکبار مرور شود. با توجه به میزان حفظ روزانه شما این بخش از برنامه تان 5 تا 10 صفحه اخیر محفوظات است که حجم زیادی نیست. به راحتی می توانید حتی با مرور 2 صفحه بعد از هر نماز، در طول روز ده درستان را مرور کنید. 🍀با خرد کردن برنامه ها در طول روز، انجام آن ها ساده تر میشود ضمن آن که تمام روز شما معطر به عطر آیات الله میشود. 🌼 پس مرور ده درس را در رأس تکالیفتان قرار دهید و تحت هیچ شرایطی آن را تعطیل نکنید. 💠محفوظات گذشته اگر نیازمند بازسازی هستند با مراجعه به برایشان برنامه ریزی کنید در غیر این صورت، با رعایت ، روزانه حداقل 1/5 جزء از اجزاء گذشته، مرور داشته باشید. 🔰 با مراجعه به مطالب اصول و ، به فعالیت هایتان نظم بدهید. 🔺اما اگر منطقا شرایط شخصی و میزان فراغت شما امکان انجام همزمان حفظ قرآن و آمادگی برای آزمون را نمیدهد، باز هم به اصل تعیین اولویت ها رجوع کنید. حفظ قرآن کریم خود فعالیتی نیازمند صرف زمان و تمرکز است. شما این مسیر را به لطف الهی تا نیمه راه طی کرده اید و در ادامه، با توجه به افزایش حجم محفوظات نیازمند زمان بیشتری هم هستید. اولویت ها را در نظر بگیرید و اجازه بدهید شروع فعالیت جدید، به بعد از اتمام حفظ کل قرآن کریم موکول شود. 🦋 سعی کنید در یک کلاس حفظ، تحت نظر یک استاد زبده و با همراهی یک همبحث همراه، حفظ قرآن را ادامه دهید. و اگر چنین امکانی ندارید حداقل از کمک بگیرید تا پیشروی شما در این راه نورانی، بر اساس اصول و روش های صحیح انجام شود و توفیقاتتان مستمر و مستدام باشد. 🌷همنشینی با قرآن کریم رزق دنیا و عقبایتان🌷 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#همسران_قرآنی #رسم_زندگی پيامبر خدا _صلى الله عليه و آله_: هيچ زنى نيست كه جرعه اى آب به شوهرش بنوشاند، مگر آن كه اين عمل او برايش بهتر از يك سال است كه روزهايش را روزه بگيرد و شب هايش را به عبادت بگذرانَد. 🔹🔸🔹 از کنار مادرانه ها و همسرانه هایت ساده نگذر حتی برای کوچکترین هایش زیرلب بگو «قربة إلی الله...» https://eitaa.com/ahlalquran
🔹و لا تُهْلِكْنِى - يَا إِلَهِى - غَمّا حَتَّى تَسْتَجِيبَ لِى، وَ تُعَرِّفَنِى الْإِجَابَةَ فِى دُعَائِى، وَ أَذِقْنِى طَعْمَ الْعَافِيَةِ إِلَى مُنْتَهَى أَجَلِى، وَ لا تُشْمِتْ بِى عَدُوِّى، وَ لا تُمَكِّنْهُ مِنْ عُنُقِى، وَ لا تُسَلِّطْهُ عَلَيَّ 🔸خدایا! مرا از غم و غصه هلاک مکن تا دعایم را به اجابت برسانی، و اجابت آن را به من آگاهی دهی، و تا پایان حیات مزه شیرین عافیت را به من بچشان، و دشمن شادم مکن، و او را وبال گردنم مساز، و بر من غلبه مده. ✍دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه #شبتان_خدایی https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 #ختم_قرآن صفحه ۵۵ https://eitaa.com/ahlalquran
055_parhizgar.mp3
1.47M
💐 #ختم_قرآن 🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۵۵ 🎙استاد پرهیزکار آیه ٣٨ تا ۴۴ 👈 مقام #بیات آیه ۴۵ 👈 مقام #صبا https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#موفقیت هنر انسان های بزرگ این است که به سختی کار نمی اندیشند بلکه به بزرگی نتیجه آن می اندیشند https://eitaa.com/ahlalquran
🌹امام رضا _علیه السلام_ فرمودند: " کودک را امر کن تا با دست خود صدقه بدهد، اگر چه مقدار آن کم باشد." 👈 انجام اعمال نیک را به صورت گفتاری به فرزندان خود آموزش داده و او را به انجام آن عمل عادت دهید. بگذار صدقه را او به شخص مستمند بدهد. تو داری صدقه می دهی؛ اما به دست فرزندت صدقه بده. چقدر زیبا است! اثر تربیتی این نوع برخورد بسیار عمیق تر است. اگر این دو مطلب با هم تلفیق شوند اثر گذاری بیشتری خواهند داشت. پیامبر اکرم _صلی الله علیه و آله_ نیز به ضرورت توأم بودن گفتار و رفتار والدین در امر تربیت فرزندان اشاره فرمودند. ✍حاج آقا مجتبی تهرانی https://eitaa.com/ahlalquran
04.mp3
5.64M
آموزش #صوت_و_لحن 💠 استاد شاهمیوه 🔺جلسه چهارم https://eitaa.com/ahlalquran
#نظرات_همراهان_کانال سلام علیکم تشکر از زحماتی که برای کانال میکشید... خیلی کانال خوب و قابل استفاده ای هست واقعا ممنون ان شاالله خدا امثال شما و کانال شما رو زیاد کنه🌹 https://eitaa.com/ahlalquran