#مشاوره
#پرسش_۹۶
#ترجمه_دار_کردن_محفوظات_سابق
#ترجمه_و_مفاهیم
#حفظ_موضوعی
سلام من حافظ قرآنم ولی ترجمه کم یادم هست تفسیر فراموش کردم الان خیلی علاقه دارم ترجمه و تفسیر کار کنم چه راهکاری میدانید راهنماییم کنید حفظ تثبیت هستم
دوست دارم آیات موضوعی و کاربردی کار کنم چکار کنم اگر کتابی میشناسید معرفی کنید ممنونم
🌷🌷🌷🌷🌷
سلام و درود خداوند بر شما
الحمدلله که وجودتان را ظرف آیات نورانی وحی کرده اید.💐
✅ برای ترجمه و تفسیر
👈یک منبع مختصر و مناسب، مثل کتاب ذکر مبارک، تفسیر مبین، برگزیده تفسیر نمونه یا... را انتخاب کنید.
👈 یک هم بحث و همراه داشته باشید.
👈 طبق برنامه ریزی، هر روز ترجمه و تفسیر ۵_۳ صفحه را مطالعه و بعد مباحثه کنید.
👈 برای ماندگاری بیشتر، میتوانید از مطالعاتتان یادداشت برداری کنید.
👈 ترجمه و مفاهیم هم مثل هر چیز دیگری برای ماندگاری نیاز به مرور و یادآوری دارد.
پس
🔸 موقع مرور هر آیه، ترجمه و مفهوم آن را هم در ذهن بیاورید.
🔹 یادداشت هایتان را مرور و مطالعه مجدد کنید.
🔸آیات را با توجه به معانی و مفاهیمشان در زندگی، در عمل و مکالماتتان به کار بگیرید تا در ذهنتان کاملا ثبت شوند.
✅ برای کاربردی کردن آیات
بهترین انتخاب این است که شروع به حفظ موضوعی نمایید.
🌷با توجه به این که حافظ کل قرآن کریم هستید، انجام حفظ موضوعی برایتان بسیار پربرکت و البته راحت خواهد بود.
از کتاب 🌹«با قرآن خوشبخت شوید»
یا 🌹«هر روز با قرآن و عترت»
استفاده کنید.
👈آیات را با نمایه های موضوعیشان حفظ کنید.
👈در خصوص مصادیقی که میتوانند مشمول هر آیه شوند به خوبی فکر کنید و با توجه به آن، آیات را به کار بگیرید. هم در کلامتان و هم در رفتار و عمل.
وقتی موضوعات این کتاب ها را حفظ کنید و از آن ها بهره ببرید، به تدریج مهارت موضوع یابی در شما تقویت میشود و میتوانید از همه آیات محفوظاتتان به صورت موضوعی و کاربردی بهره ببرید ان شاءالله.
🌻روز و روزگارتان قرآنی🌻
✍ مشاور حفظ اهل القرآن(مؤذن)
https://eitaa.com/ahlalquran
🌸 #یک_آیه ، یک داستان
ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ...
[ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ] ﺑﺎ ﺣﻜﻤﺖ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻧﻴﻜﻮ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻦ ، ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮﻳﻦ ﺷﻴﻮﻩ ﺑﻪ ﺑﺤﺚ [ ﻭ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ] ﺑﭙﺮﺩﺍﺯ...
(نحل/۱۲۵)
🔹🔸🔹
✍روزی بهلول داشت از کوچه ای میگذشت شنید که استادی به شاگردهایش میگوید: من در سه مورد با امام صادق(ع) مخالفم.
1⃣یک اینکه می گوید خدا دیده نمیشود. پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد.
2⃣دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد.
3⃣سوم هم می گوید : انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد.
👈بهلول که شنید فورا کلوخی دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد. اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد. استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند.
⁉️خلیفه گفت : ماجرا چیست؟
استاد گفت : داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد. و الان درد می کند. بهلول پرسید : آیا تو درد را می بینی؟ گفت : نه بهلول گفت : پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد. ثالثا : مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند ؟ پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم.
👌استاد اینها را شنید و خجل شد و از
جای برخاست و رفت.
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
✅ ادامه چند اصل مهم در استفاده از تابلوی کلاس:
💠 تیتر اصلی و تیترهای فرعی را با رنگ دیگر مثل قرمز یا سبز بنویسید.
همچنین بخشی را که در مثال ها مربوط به موضوع درس است با رنگی مشخص کنید.
مثل نوشتن رنگی علامت سکون در مثال ها حین تدریس این علامت.
💠عباراتتان را خلاصه بنویسید اما ناقص و غلط نه!
نوشته های تابلوتان طوری باشد که هرکس وارد کلاس شد بتواند آن چه را درس داده اید به طور صحیح متوجه شود.
💠خوش خط و خوانا بنویسید.
اگر نیاز است، قبل از کلاس نوشتن روی تابلو را تمرین کنید تا بتوانید زیبا بنویسید.
💠از دست برای پاک کردن تابلو استفاده نکنید، حتی اگر کم باشد.
تخته پاک کن برای همین اوقات است دیگر!
💠تا حد امکان مطالب را دسته بندی کنید و خلاقیت را چاشنی تابلو نویسیتان کنید.
💠فضای تابلو را مدیریت کنید تا مجبور نشوید مطالب قبلیتان را برای نوشتن مطالب بعدی پاک کنید.
طوری بنویسید که در پایان درس، تابلوی کامل درس مقابل چشم شاگردانتان باقی بماند.
https://eitaa.com/ahlalquran
0017 baghareh 051-054.mp3
7.7M
#لالایی_خدا 17
#سوره_بقره آیات 51-54
استاد عباسی ولدی
https://eitaa.com/ahlalquran
29.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مدرسه_حفظ
کلیپ آموزشی حفظ جزء سی
سوره مبارکه #نازعات (قسمت هفتم)
طرح ملی بشارت ۱۴۵۲
https://eitaa.com/ahlalquran
✨إِلَهِي!
كَيْفَ أَدْعُوكَ وَ أَنَا أَنَا
وَكَيْفَ أَقْطَعُ رَجَائِي مِنْكَ وَ أَنْتَ أَنْتَ
إِلَهِي
إِذَا لَمْ أَسْأَلْكَ فَتُعْطِيَنِي فَمَنْ ذَا اَلَّذِي أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِي
إِلَهِي
إِذَا لَمْ أَدْعُكَ فَتَسْتَجِيبَ لِي فَمَنْ ذَا الَّذِي أَدْعُوهُ فَيَسْتَجِيبُ لِي
إِلَهِي
إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَيْكَ فَتَرْحَمُنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي أَتَضَرَّعُ إلَيْهِ فَيَرْحَمُنِي...
✨خدايا چگونه تو را بخوانم و حال آنكه من منم
وچگونه اميدم را از تو قطع كنم و حال آنكه تو تويي
خدايا!
اگر از تو نخواهم كه به من عطا كني،پس كيست كه از او درخواست عطا كنم؟
خدايا!
اگر تو را نخوانم تا مرا اجابت كني، پس كيست كه او را بخوانم تا اجابتم كند؟
خدايا!
اگر به سوي تو زاري نكنم تا به من رحم کنی، پس كيست كه به جانب او زاري كنم تا به من رحم آورد...
✍دعای امام سجاد _علیه السلام_
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
#تلنگر
👨پدر، دلواپسِ آیندهی دخترش است
اما حتی یکبار هم اتفاق نیفتاده که با هم بیرون بروند، در خیابان قدم بزنند و با هم گپ بزنند.
👧دختر، نگرانِ فشارِ کاریِ پدر است
اما حتی یکبار هم نشده که خواستههایش را به تعویق بیاندازد تا پدر برای مدتی احساسِ آرامش کند.
👩مادر، با فکرِ خوشبختی فرزند خوابش نمیبرد
اما حتی یکبار هم نشده که با او در موردِ خوشبختی اش صحبت کند و بپرسد: فرزندم چه چیزی تو را خوشحال میکند؟
👦فرزند، با فکرِ رنج و سختیِ مادر از خواب بیدار میشود
اما حتی یکبار هم نشده که دستش را بگیرد، با او به گردش برود، و کمی به او آرامش بدهد.
عدّه ای از ما آدمهای بلاتکلیفی هستیم
از یکطرف در خلوتِ خود، دلمان برای این و آن تنگ میشود
از طرف دیگر، وقتی به هم میرسیم، هیچ نمی گوییم!
انگار نیرویی نامرئی، دهانمان را بسته تا مبادا چیزی در موردِ دل تنگی مان بگوییم!
تکلیفمان را با خودمان روشن نمیکنیم! یکدیگر را دوست میداریم اما آنقدر شهامت نداریم که دوستداشتنمان را ابراز کنیم...
🔸🔹🔸
قال رسول الله _صلّی اللّه علیه و آله_:
اذا احببت رجلا فاخبره.
هر گاه کسی را دوست داشتی، او را خبر ده و مطلعش کن.
بحار الانوار، ج 74 ،ص181
https://eitaa.com/ahlalquran