این وضعیت، نوعی بیماری است که بخشی از آن معلول روحیه خودکمبینی و بخشی دیگر از آن، پیامد تبلیغات سنگین و فریبنده رسانههای غربی، در مدینه فاضله جلوه دادن غرب و مفلوک و ناتوان نمایاندن رقیبان و مخالفان غرب است.
و به نظر میرسد برای این بیماری «ذلیلپرور» در حال حاضر هیچ درمان فوری و قطعیای وجود نداشته باشد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
چهل و یکمین سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و یاران با وفایش گرامی باد.
شهید بهشتی:
«ما استراحت نخواهیم کرد این انقلاب و این جامعه آنقدر کار درش هست که دیگر استراحت بیاستراحت.
آنقدر کار هست که میتوان انجام داد بیآنکه هیچ پست و سمت و حکم و ابلاغی در کار باشد.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
💢 احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در نشست «چشمانداز تکامل و اثربخشی علوم انسانی اسلامی در ایران» سخنرانی کردند
🔸حجتالاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی در ابتدای این نشست سخنرانی خود با موضوع چالشهای فلسفی و روش شناختی ایده علوم انسانی اسلامی ارائه کرد و گفت: با توجه به گستردگی بحث من تنها روی چالشهای روش شناختی متمرکز میشوم. ایده اسلامیسازی علوم انسانی از سوی عده معدودی از متفکران مانند سید جمالالدین اسدآبادی، مودودی، اقبال و ... مطرح شد و دغدغه علوم انسانی برای آنها جدی شد
📌 برای دریافت فایل صوتی سخنرانی دکتر شریفی، به این لینک
( https://irip.ac.ir/Content/media/image/2022/06/1223_orig.mp3 ) مراجعه نمایید
#علوم_انسانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴زیارت جامعه کبیره و گامهای اصلاح کنشهای اجتماعی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در بخشی از زیارت #جامعه_کبیره خطاب به امامان معصوم علیهم السلام چنین میخوانیم:
وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَكُمْ فِي مَرْضَاتِهِ وَ صَبَرْتُمْ عَلَى مَا أَصَابَكُمْ فِي جَنْبِهِ وَ أَقَمْتُمُ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتُمُ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ وَ بَيَّنْتُمْ فَرَائِضَهُ وَ أَقَمْتُمْ حُدُودَهُ وَ نَشَرْتُمْ شَرَائِعَ أَحْكَامِهِ وَ سَنَنْتُمْ سُنَّتَهُ وَ صِرْتُمْ فِي ذَلِكَ مِنْهُ إِلَى الرِّضَا وَ سَلَّمْتُمْ لَهُ الْقَضَاءَ وَ صَدَّقْتُمْ مِنْ رُسُلِه.
🔻با تأمل در این جملات میتوان سبک تبلیغی و تربیتی معصومانه ائمه اطهار علیهم السلام را به دست آورد.
در این جملات دست کم هفت گام مهم و مترتب بر هم در دعوت دینی و نهادینهسازی ارزشهای دینی در سبک زندگی اجتماعی مردم بیان شده است. هفت گامی که نتیجه و ثمره آن وصول به مقام «رضا» و «تسلیم» و «تصدیق» است:
گام اول: دعوت حکیمانه و موعظه حسنه، همراه با جهاد جانانه و به جان خریدن دشواریها در مسیر جهاد تبیین: «وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَكُمْ فِي مَرْضَاتِهِ وَ صَبَرْتُمْ عَلَى مَا أَصَابَكُمْ فِي جَنْبِهِ »
گام دوم: برپا داشتن نماز به عنوان رکن و ستون اصلی دین و دینداری: «وَ أَقَمْتُمُ الصَّلَاةَ»
گام سوم: پرداخت زکات و کمکهای مالی به نیازمندان: «وَ آتَيْتُمُ الزَّكَاةَ»
گام چهارم: امر به معروف و نهی از منکر: «وَ أَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ»
گام پنجم: آشکارسازی پیام الهی و جهاد تبیین و تشریح مسؤولیتها و وظایف دینی برای آحاد مردم: «وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ وَ بَيَّنْتُمْ فَرَائِضَهُ»
گام ششم: اقامه حدود و قوانین اجتماعی اسلام و اجرای جدی قانون و برخورد بدون ملاحظه با مجرمان و متخلفان: «وَ أَقَمْتُمْ حُدُودَهُ»
گام هفتم: نهادینهسازی سنتها و ارزشهای الهی با شکلدهی به ساختارهای اجتماعی متناسب: « نَشَرْتُمْ شَرَائِعَ أَحْكَامِهِ وَ سَنَنْتُمْ سُنَّتَهُ»
#سبک_زندگی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍احمدحسین شریفی
🔻انسان موجود بسیار پیچیدهای است. گاهی برای زمین زدن اطرافیان خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمیکند، اما در ظاهر چنان نشان میدهد که گویا دلسوزتر از او نیست.
آدمی خوارند اغلب مردمان
از سلام علیکشان کم جو امان
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔹آزادی به سبک فرانسویان!
🔻تصویر سمت راست معلمی شیطانپرست است که وقتی والدین دانشآموزان به چهره خشن و وحشتآور او اعتراض کردند، حکم دادگاه فرانسه این بوده: «این شخص آزاد است، چون اندیشه هر کس متعلق به خودش است!»
🔺تصویر سمت چپ خانم مریم بوجیتو رئیس شورای صنفی دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه است که ورود وی به دانشگاه به دلیل رعایت حجاب اسلامی (که آن را مروج خشونت و تروریسم میدانند) ممنوع میباشد!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔸شانس
✍️ احمدحسین شریفی
🔻یکی از بدترین کلماتی که آثار مخرب فرهنگی بزرگی بر جای گذاشته است «شانس» و «خوششانس» و «بدشانس» است.
با این کلمه چهار حرفی، «تأثیر» همه «تلاشها» و «مسؤولیت» همه «انتخابها» نادیده گرفته میشود.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻دو نقاشی، از یک فرد؛ پس از چند سال فاصله و تمرین
✔️«برای شکوفایی استعدادهایمان نیاز به مقداری «امید» و «تلاش» و «تحمل» داریم.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴چرا تحصیلکردگان علوم انسانی در دانشگاههای غربی به کشور عودت داده میشوند؟
✍️ احمدحسین شریفی
🔻راستی چرا بحران یا حتی مسالهای با عنوان «فرار» یا «مهاجرت» مغزها در رشتههای #علوم_انسانی نداریم؟!
🔻چرا دانشگاهها و مراکز پژوهشی غربی تمایل چندانی به جذب نخبگان علوم انسانی کشور ما ندارند؟!
🔻چرا علیرغم پذیرش تابعیت برخی از آنها، با سرعت زمینه بازگشت آنها به کشور را فراهم میکنند؟!
🔻آیا دانشجویان ایرانی که در دانشگاههای غربی در رشتههای علوم انسانی تحصیل میکنند، همگی دلبسته فرهنگ ایران و اسلاماند؟ و به همین دلیل نه خود تمایلی به ماندن در غرب دارند و نه غربیان تمایلی به جذب آنها؟!
🔻آیا چون ناقد اندیشههای لیبرالیستی و اومانیستیاند عودت داده میشوند؟ یا آنکه به مثابه «اسب تروای» فرهنگ غرب و به هدف اشاعه سلطه فرهنگی غرب به کشورهای هدف عودت داده میشوند؟
🔻به راستی چرا دانشگاههای غرب حتی از جذب افرادی مثل دکتر #سروش که خود را خدای روشنفکری و خدای علوم انسانی در ایران میدانست، خودداری کرده و میکنند؟ چرا حاضر نیستند حتی دو واحد درس در حوزههای علوم انسانی به آنها واگذار کنند؟ چرا نهایت کارکرد آنان در غرب، به خواندن مثنوی و سعدی در جمع پارهای از ایرانیان و احیاناً ارائه سخنانی در نقد ولایت فقیه و روحانیت و اسلام و قرآن و یا صدور بیانیههایی در سیاهنمایی از وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران خلاصه شده است؟ مگر آنها خود را متخصص فلسفه علم و فیلسوف بیبدیل علوم انسانی و قرآنشناسان و اسلامشناسان بینظیر همه دوران نمیدانستند! پس چرا در غرب و دانشگاههای غرب هیچ (به معنای واقعی کلمه) جایگاهی ندارند؟ چرا نهایت کارويژهای که مراکز امنیتی و سیاسی غرب در ازای اجازه سکونت در غرب به آنها دادهاند، اقدامات براندازانه و شبههپراکنی علیه اسلام و انقلاب اسلامی و نظام سیاسی اسلام است؟!
eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
💢 حضور سه استاد الهیات از کشور صربستان و بوسنی و هرزگوین در موسسه
🟧 راستکو یوویچ، استاد الهیات دانشگاه بلگراد، الکساندر یاکوواچ، استاد الهیات نظاممند دانشگاه بلگراد، و دارکو جوگو، استاد الهیات دانشگاه فوچا. علاوه بر اعضای این هیئت، رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگها، علیاکبر ضیائی، هم حضور داشتند .
🔹 در این جلسه، احمدحسین شریفی، رئیس موسسه، ضمن تاکید بر ظرفیتهای موجود در راستای همکاریهای مشترک با دانشگاه بلگراد و فوچا، نسبت به همکاریهای مشترک برای برگزاری جلسات مشترک، تبادل استاد و دانشجو، انتشار مقالات علمی در مجلات طرفها،... ابراز امیدواری کردند.
🔸 الکساندر یاکوواچ بر تبادل علمی بین دانشگاه بلگراد و موسسه تاکید کردند و افزودند که توجه اندکی به شناخت اسلام شیعی در صربستان مبذول شده که باید با همکاری موسسه دنبال شود.
ادامه خبر 👈
(https://www.irip.ac.ir/fa/news/354)
🔴 اوصاف شیعیان در کلام باقرالعلوم (ع)
🔻"شيعه ما نيست مگر كسى كه تقواى الهى داشته باشد و از خدا اطاعت كند، شيعه ما شناخته نمىشود، جز با تواضع، افتادگى، امانتدارى، ذكر فراوان، روزه، نماز، نيكى به پدر و مادر، رسيدگى به همسايگان فقير و بينوا و بدهكار و يتيم، راستگويى و تلاوت قرآن، شيعه ما درباره ديگران جز خير چيزى نگويد و امين قبيلهاش باشد." (تحفالعقول، ص470)
#امام_باقر
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
18.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سخنان بسیار جالب و شنیدنی یک کشیش مبلغ مسیحی که مسلمان شد.
توصیه میکنم این ۹ دقیقه را با دقت گوش دهید.
#مسیحیت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹