قسمت 17.mp3
14.87M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_هفدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
شناسایی نقاط قوت به منظور تضعیف آنها
(مسئله عاشورا و قیام حسینی )
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
بخش_اول_وبینار.mp3
14.91M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: وبینار حکومت اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی : بخش اول
✅ اين وبينار توسط مرکز تحقيقات علمی حکومت اسلامی در تاريخ ٢ تيرماه ١٣٩٩ برگزار گرديد.
#حکومت_اسلامی
#علوم_انسانی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴پوشش، آراستگي و عفت اجتماعي
🖊احمدحسين شريفي
🔸کیفیت پوشش در هر زمان و مکانی ممکن است متفاوت باشد. رنگ خاصی ممکن است در زمان يا مکاني، محبوب و نشانة زیبایی و آراستگی باشد و در زمان يا مکاني دیگر چنان نباشد.
در زمان يا مکاني ممکن است موي بلند، نشانة آراستگی و ادب اجتماعی باشد و در زمان يا مکاني دیگر، تراشیدن مو نشانة آراستگی و ادب اجتماعی باشد.
🔸دستورات اسلامی در این زمینه همگی زمانمند و مکانمند هستند.
🔸آنچه از نظر اسلام مهم است:
1️⃣اصل آراستگی و تنظیف؛ که از نگاه اسلام، فرازماني و فرامکاني است؛
2️⃣رعايت ادب و اخلاق اسلامی در عرصة زيست اجتماعي و اخلاق شهروندي؛
3️⃣رعایت خطوط قرمز اسلام در اين عرصه؛
4️⃣پرهيز از پوشيدن لباسهاي بدننما؛
5️⃣پرهيز از پوشيدن لباسهايي که موجب انگشتنما شدن ميشود؛ زيرا انگشتنمايي منجر به بيحيايي شده، و بيحيايي نيز سرچشمة بسياري از رذايل اخلاقي است.
#حجاب
#عفت
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
قسمت 18.mp3
14.15M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_هجدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
تقویت و ترویج قومیت گرایی و ایجاد اختلافات مذهبی
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴«مولوي» و «بينيازي پاکان از عمل»!
🖊احمدحسين شريفي
🔸برای اصلاح و تربیت باطن هرگز نمیتوان از اصلاح رفتار ظاهری غفلت کرد؛ همانطور که براي تربيت و اصلاح فعل، هرگز نبايد از تربيت و اصلاح باطن غفلت نمود. بی تفاوتي نسبت به ظاهر (رفتار و گفتار) و دل خوش کردن به اینکه بگوییم باطن (بينش و گرايش) پاک باشد و ظاهر مهم نیست و اگر به حقیقت رسیدی، دیگر اعمال و رفتارهاي ظاهري اهميتي ندارد، يک خودفريبي تمامعيار است.
🔸مولوي ميگفت:
چون شدي بر بامهاي آسمان
سرد باشد جستجوي نردبان
اگر منظور وي از اين سخن آن باشد که بعد از وصول به حقيقت، نيازي به عمل نيست، يکي از بيمنطقترين سخنان است. حقيقت آن است که هرچه باطن انسان بهتر و پاکتر باشد، ظاهر او يعني رفتارها و کنشهاي بيروني او نيز بهتر و پاکتر ميشود. في المثل به هر ميزان که اخلاص فرد بيشتر باشد، عبادات ظاهري او مثل نماز و روزه نيز بهتر و پاکتر و متمرکزتر خواهد شد نه اينکه چون باطني خالص و مخلص دارد ديگر نيازي به خواندن نماز ندارد. ظاهر «نمود» باطن است؛ ظاهر، «عنوان» باطن است؛ ظاهر «کد و علامت» باطن است. اگر باطن پاک باشد، ظاهر هم پاک است؛ به همین دلیل، ظاهر ناپاک ميتواند دلیلی بر و نشانه ای از باطن ناپاک باشد. قرآن کريم ميفرمايد:
«وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلاَّ نَكِداً» (اعراف، 58)
#مولوي
#شريعت_ستیزی
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
روشي براي نوآوري در محتوا در پژوهشهای علمی و رساله ها و پایان نامه ها.pdf
588.2K
✍️فايل پاورپوينت
🔸موضوع: "روشي براي نوآوري در محتوا" در پژوهشهاي علمي و رسالهها و پاياننامهها
🔸در ادامه سه فايلي که قبلا با عنوان «روش تدوين مقالات علمي» و «روش تدوين طرحنامه پاياننامه و رساله» و «ساختاري پيشنهادي براي تدوين فصول رسالهها و پاياننامهها» در همين کانال تقديم عزيزان شد؛ در اينجا فايلي ديگر از کارگاههاي رسالهنويسي استاد شريفي با عنوان «روشي براي نوآوري در محتوا» تقديم ميگردد.
براي مشاهده فايلهاي قبلي اينجا را کليک کنيد👇👇
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/135
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/231
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/241
#رساله_دکتری
#روش_تحقيق
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
بخش دوم وبینار.mp3
6.57M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: وبینار حکومت اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی : بخش دوم
✅ اين وبينار توسط مرکز تحقيقات علمی حکومت اسلامی در تاريخ ٢ تيرماه ١٣٩٩ برگزار گرديد.
#حکومت_اسلامی
#علوم_انسانی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴بازار داغ «عنوانفروشی» و عناوین بیحساب حوزوی
🖊احمدحسين شريفی
🔸در دنياي قديم، القاب ديواني و سياسي از سوي پادشاه يا دربار پادشاهي اعطا ميشد که تابع جايگاه سياسي و حاکميتي افراد و بيانگر وظايف خاص آنان بود. اما القاب علمي، عموماً (جز موارد خاص) از سوي جامعه علمي به افراد اعطا ميشد. و جامعه علمي نيز در اعطاي عناوين و القاب علمي حساسيت بيشتر و ويژهتري نسبت به دنياي جديد، داشتند. به عنوان مثال، به افراد صاحبنظر در علوم حقيقي «حکيم» ميگفتند و افرادي را که دنبال وصول به چنين جايگاه و مقامي بودند، «دوستدار حکمت» يا «فيلاسوفيا = فيلسوف» ميناميدند. يا به افرادي که توانايي فهم برهاني حقايق را داشتند «محصِّل» گفته ميشد. به همين دليل، افراد يا عالمان قشريمسلک و اخباريگرا، «محصِّل» به شمار نميآمدند. گذشتگان به محقق و حديثشناس کمنظيري چون محمدبن يعقوب کليني، عنوان «ثقة الاسلام» ميدادند. صاحب جواهر، فردي مثل علامه حلي را با لقب و عنوان «فاضل» ياد ميکرد. خواجه نصيرالدين طوسي در شرح اشارات هر جا که ميخواهد به نقد يا توضيح ديدگاه فخر رازي (از متکلمان و فيلسوفان و انديشمندان کمنظير جهان اسلام) بپردازد از او به «فاضل شارح» ياد ميکند. در منابع فقهي از فقيه مبتکر و کمنظيري مثل مرتضي انصاري با عنوان «شيخ» ياد ميشود؛ عنواني که اگر الان به هر طلبهاي گفته شود، احساس توهين ميکند! خود شيخ مرتضي انصاري به هنگام نقل سخنان صاحب جواهر (محمدحسن نجفي) از او با عنوان «شيخنا المعاصر» يا «الفاضل المعاصر»، ياد ميکرد!
🔸اما امروزه، در مراکز علمي (اعم از حوزه و دانشگاه) بازار القاب و عناوين علمي پرطمطراق آنقدر رنگانگ شده است، که اصل علم و انديشه در آن ميان، رنگ باخته است! عنوانبافي و لقبتراشي يکي از کارکردهاي مريدان و شاگردان به ويژه مريدان شاغل در فضاي مجازي شده است. في المثل، اگر به يک استاد دانشگاه يا حوزه گفته شود «محصّل» به احتمال زياد، بسيار ناراحت شده و در صورتي که احساس کند آگاهانه و عامدانه به او چنين لقبي ميدهند، آن را «توهيني بزرگ» به شمار ميآورد! يا اگر به يک استاد برجسته حوزه، عنوان «ثقة الاسلام» داده شود، حتماً ناراحت ميشود و آن را نشاني از جهل و ناداني يا غرضورزي و حسادت گوينده ميداند. امروزه باز عنواندهي و لقبفروشي به جايي رسيده است که کمتر کسی به القابي کمتر از «استاد» و «دکتر» و «آيتالله» و «علامه» و احيانا «آيتالله العظمي» و اي چه بسا «آيتالله العظمي في الدارين» و ... راضي میشود!
#حوزه_علمیه
#دانشگاه
#مدرک_حوزوی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🔴مرزهاي جغرافيايي و مرزهاي فرهنگي و امنيتي
🖊احمدحسين شريفي
🔸در گذشتههاي نه چندان دور، ميزان و معيار قدرت هر کشوري، وابسته به توانايي محافظت از مرزهاي جغرافيايي خود بود. به همين دليل مرزبانان و مرزداران جغرافيايي براي هر کشوري مهمترين نيروها بودند. دعاي 27 صحيفة سجاديه، دعا براي «مرزبانان» است.
🔸اما در روزگار جديد و در چند سدة اخير، ميزان و معيار اقتدار هر کشور و حکومتي وابسته به توسعة مرزهاي امنيتي، فرهنگي و انديشهاي آن کشور است. ابرقدرت بودن کشورها را نه قدرت اقتصاديشان و نه قدرت نظاميشان، بلکه توسعة مرزهاي امنيتي و فرهنگيشان نشان ميدهد.
هر کشوري که بتواند شعاع امنيت و فرهنگ خود را گستردهتر کند، به همان ميزان قدرتمندتر است.
🔸امام علي(ع) قرنها پيش از استراتژيستهاي مدرن، استراتژي «دفاع از مرزهاي جغرافيايي و گسترش مرزهاي امنيتي» را اينگونه بيان کردند: «فَوَ اللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا؛ به خدا سوگند هيچ قومي در درون خانة خود به دفاع از خود نپرداخت، مگر آنکه خوار و ذليل شد.»
🔸جمهوري اسلامي ايران، به برکت استراتژيهاي منحصر بفرد نائب المهدي، امام خامنهاي و مجاهدتهاي شبانهروزي نيروهاي «مدافع حرم» و همچنين عدهاي از آتش به اختياران «مدافع حريم»، روزبروز بر عمق نفوذ فرهنگي، انديشهاي و امنيتي خود در کشورهاي منطقه و بلکه کشورهاي آفريقايي و آمريکاي جنوبي و ... افزوده است. و اين يعني دور کردن ساية جنگ از کشور و توسعة مرزهاي امينتي و فرهنگي و تبديل شدن به يک قدرت جهاني.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
عرفان های کاذب 1.mp3
19.04M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت دوم)
(بررسی وتحلیل علل روی آوری بشر جدید به معنویت و عرفان)
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴«اخبار بيريشه» و «ريشهزدایی از اخلاق»
🖊احمدحسين شريفي
🔸يکي از آفات بزرگ اخلاقي در عرصة زيست اجتماعي، ترتيب اثر دادن و اعتماد کردن به اخبار بيريشه و بيمبدأ است. اعتماد به چنین اخباری از مهمترین عوامل اخلاق زدایی در حیات فردی و اجتماعی است.
قرآن کريم، پيروان خود را از اعتماد به خبر فاسقان برحذر داشته و به آنان دستور ميدهد که اگر خبري را از افراد فاسق شنيديد، پيش از ترتيب اثر دادن حتماً دربارة درستي يا نادرستي آن تحقيق کنيد: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمين» (حجرات/ 6)
اما گسترش وسايل اطلاعرساني و شبکههاي اجتماعي، زمينهاي را فراهم کرده است که انسانها در دريايي از اخبار و اطلاعاتي غرق شوند که در بسياري از موارد منشأ و مبدأ اصلي آنها را اساساً نميشناسند.
يکي از مهمترين تکنيکهاي جنگ رسانهاي دشمنان جمهوري اسلامي، عليه ايران، اسلام و ارزشهاي انقلاب اسلامي، انتشار اخبار بيريشه دربارة شخصيتها، نهادها، و گروههاي مدافع انقلاب و ارزشهاي اسلامي است.
بعضاً مشاهده ميشود کساني که رسانه و تريبوني در اختيار دارند، بر اساس همين اخبار بيريشه، به تحليل پرداخته و آبروي انسانهاي مؤمني را (که همسطح آبروي پيامبر اسلام و اهلبيت، بيتالمقدس و بيتالحرام دانسته شده است) به آساني ميريزند!
پيامبر اکرم(ص) در ضمن سفارشهايي که به ابوذر غفاري داشتند، فرمودند: «براي دروغگو بودن فرد همين اندازه کافي است که هر چه را ميشوند، بازگو نمايد؛ كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ» (وسائل الشيعه، ج12، ص188)
🔸راه نجات از اين بليه:
1.انتخاب منابع خبري سالم و صالح؛
2.بياعتمادي به اخبار دشمنان ايران و اسلام؛ و باور به اینکه خدایان رسانه های نوین، یعنی غربيان و صهيونيستها، هرگز خيرخواه ملت ما نبوده و نيستند؛
3.باور به وجود جنگ رسانهاي دشمنان دين عليه اسلام و انقلاب اسلامي؛ (براي آگاهي بيشتر در اين مورد به کتاب جنگ نرم، نوشتة اينجانب مراجعه کنيد)
4.بالابردن سواد رسانهاي خود و شناخت تکنيکهاي جنگ رسانهاي.
#اخلاق
#اخلاق_رسانه
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🔴سهراب سپهري و «زيبابيني»
🖊احمدحسين شريفي
🔸دربارة يک موضوع واحد ممکن است دو نگرش و نگاه کاملاً متضاد وجود داشته باشد و هر دو هم درست باشند؛ اما يکي نيروکش و ديگري نيروبخش؛ يکي مرگآور و ديگري حياتبخش؛ يکي زشتبين و ديگري زيبابين.
🔸با ديدن گلي که بر شاخههاي پر خار روييده است، ميتوان گفت: چه دنياي بدي! حتي «شاخههاي گل» هم خار دارند! و ميتوان گفت: چه دنياي زيبايي حتي «شاخههاي پر خار» هم گل دارند. هر دو سخن، درست است؛ اما اولاً، دريچة نگاه متفاوت است؛ نگرش آنها به عالم و آدم متفاوت است و ثانياً، نتيجه و آثار اين دو نوع نگاه هم بسيار متفاوت است.
🔸مرحوم سهراب سپهري (1307-1359) از جملة شاعراني بود که سعي ميکرد بينشي مثبت به پديدههاي عالم داشته باشد؛ «نگاهي آيهاي»، اثربخش، نيروزا، حرکتآفرين و زيبابين را به پديدههاي عالم القا ميکرد:
من نميدانم
که چرا ميگويند «اسب حيوان نجيبي است»؟
«کبوتر زيباست»؟
و چرا در قفس هيچ کسي کرکس نيست؟
گل شبدر چه کم از لالة قرمز دارد؟
چشمها را بايد شست
جور ديگر بايد ديد
واژهها را بايد شست
واژه بايد خود باد
واژه بايد خود باران باشد
#نگرش
#سهراب_سپهري
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹