eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
366 عکس
380 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️اختلال در دستگاه محاسباتی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارهای نفوذی‌ها، ایجاد اختلال در دستگاه‌ محاسباتی تصمیم‌گیران و مسؤولان کشور است. آنان تلاش می‌کنند، با هنرمندی، حقایق را برای مسؤولان و حتی عامه مردمان، وارونه نشان دهند. هدف اصلی نفوذی آن است که مدیریت «ذهن» و «ضمیر» و حتی «زبان» تصمیم‌گیران و مدیران و بلکه آحاد مردمان را به صورت غیرمستقیم در دست دشمنان قرار دهند و در نتیجه در همان مسیری حرکت کنند که دشمنان طراحی کرده‌اند. همان تصمیمی را بگیرند که دشمن می‌خواهند و همان سمت و سویی را نگاه کنند که دشمن طراحی کرده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️نتیجه دستکاری افکار عمومی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به دلیل نقش ویژه خواص در جهت‌دهی به افکار عمومی، دشمنان تلاش کرده و می‌کنند تا از راه نفوذ و از راه آلوده کردن ذهن و ضمیر «خواص»، افکار عمومی را «دستکاری» کنند. «خواص جلّال» و «حرام‌خوار» آرام آرام حساسیت‌های خود را نسبت به اصول اسلامی و اصالت‌های انقلابی از دست داده، ناخودآگاه، دچار نوعی «دیاثت سیاسی» و «بی‌غیرتی فرهنگی» و «قانون‌گریزی مصلحت‌اندیشانه‌» می‌شوند. عامه مردم نیز با مشاهده بی‌عملی و بهانه‌جویی و ملاحظه‌کاری و مصلحت‌سنجی‌ و دنیاطلبی خواص، نسبت به درستی ارزش‌های جامعه دچار تردید می‌شوند. نتیجه تردید، فروپاشیِ ابهت و اقتدار نظام اسلامی و اصالت‌های انقلابی در ذهن و ضمیر عامه مردم است! و نتیجه تردید و دودلی آن است که آرام آرام زمینه‌های اقدامات سخت دشمن هم فراهم می‌شود. تجربه سوریه پیش چشم ماست. همگان دیدم که دولت سوریه علیرغم داشتن ارتشی ۵۰۰ هزار نفره و هزاران موشک بالستیک و صدها هواپیمای جنگی و هزاران تانک رزمی و ... نتوانست به مدت دو هفته دربرابر یک نیروی شورشی ۲۰ هزار نفره دوام بیاورد! زیرا، دشمن بیش از یک دهه مشغول دستکاری افکار عمومی بود و توانسته بود ذهنیت بخش وسیعی از جامعه را نسبت به دولت بشار اسد تغییر دهد. بعد از موفقیت در جنگ نرم بود که با یک جنگ سخت چند روزه، توانست دولت بشار اسد را سرنگون کند. این است نقش «دستکاری افکار عمومی» در جنگ نرم! و حضرت ولایت چه اخطار مهم و تکان‌دهنده‌ای دادند: «اگر در دفاع نرم‌افزاری مشکل داشته باشیم، مشکل را ابزارهای سخت‌افزاری برطرف نمی‌کنند.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊احمدحسین شریفی یکی از کارهای خوب در ماه معنوی شعبان، انس روزانه با مناجات شعبانیه است. مناجاتی که از بزرگ‌ترین افتخارات معنوی و معرفتی شیعیان است. علاقه بسیاری از اهل دل به ماه شعبان به دلیل این مناجات بی‌نظیر است. دریایی از معارف در آن نهفته است. بسیاری از اهل معرفت فقرات این مناجات را در طول سال در قنوت نمازهای خود می‌خوانند. آنگونه که در نقل‌ها آمده است از معدود دعاهایی است که همه ائمه اطهار علیهم السلام آن را می‌خوانده‌اند. یکی از کتاب‌های خوش‌خوان و روان و کم‌حجمی که در شرح این مناجات نوشته شده است کتاب «شکوه نجوا» از یزدی است. برای فهم عمیق‌تر این مناجات مطالعه آن را از دست ندهید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️به این خبر توجه کنید: «وضعیت درس ریاضی۲ در ترم پاییز ۱۴۰۳ دانشگاه صنعتی شریف: درس ریاضی۲ در ترم پاییز ۱۴۰۳ به عنوان درس فرعی برای دانشجویان دوره کارشناسی (ورودی ۱۴۰۲ و قبل از آن) ارائه شد و ۷۴۰ دانشجو در این دوره ثبت‌نام کردند. در روزهای پایانی ترم، ۹۰ نفر از این جمع درس را حذف کردند (حذف اضطراری، W) و درنهایت ۶۵۰ نفر در آزمون پایان‌ ترم حاضر شدند. با تصحیح برگه‌ها، میانگین نمرات ۵٫۲۳ از ۲۰ به دست آمد که رکوردی تاریخی برای این درس محسوب می‌شود!» 🔸تحلیل چرایی این وضعیت نیازمند اطلاعات و داده‌های فراوانی است که در اختیار نداریم. اما وقتی در معتبرترین دانشگاه کشور که علی‌القاعده باید مستعدترین دانشجویان را نیز جذب کند، این وضعیت را مشاهده می‌کنیم، حتماً باید نگران وضعیت آینده علم کشور باشیم. حتماً باید در روش‌های آموزشی و تعلیمی خود با توجه به اقتضائات دوران جدید تغییراتی ایجاد کنیم. حتماً‌ باید نگران روش تعیین رتبه‌های برتر دانشگاهی و مسأله کنکور باشیم. و نگرانی‌های دیگری که به نظر می‌رسد توجه به آنها و تلاش در جهت برطرف کردن آنها از مهمترین وظایف مدیریت کلان آموزش عالی کشور (اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊 احمدحسین شریفی 🔻 لطفاً به این آمار توجه کنید: از مجموع 521420 داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳، که فردا (۲ اسفند ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد، تعداد 275026 (۵۳ درصد داوطلبان) زن و تعداد 246394 (۴۷ درصد) مرد هستند. 🔹این آمار حتی به همین صورت کلی و خام، حاوی مطالب بسیار مهمی است: اولاً، نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی به زنان و دختران دارد؛ زیرا چنان زیرساخت‌ها و زمینه‌هایی برای تحصیلات دختران و بانوان فراهم کرده است که به چنین رشدی رسیده‌اند؛ ثانیاً، نشان از امید و اهتمام بیش از پیش زنان و دختران برای ارتقاء جایگاه علمی خود دارد؛ ثالثاً، .... ♦️اما و هزار اما، مسؤولان و مدیران مسائل کلان فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور، باید به مخاطرات و پیامدهای این وضعیت در آینده‌ای نه چندان دور هم بیاندیشند. کمترین پیامدهای چنین وضعیتی، تأخیر در ازدواج و تشکیل خانواده، بی‌رغبتی به فرزندآوری، افزایش جمعیت تجرد قطعی، زیرا بسیاری از این دختران هم‌اکنون مجردند و غالباً هم در دوران تحصیل ازدواج نمی‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی نیز غالباً همسری که در رتبه و جایگاه علمی بالاتر یا همسطح آنان باشد پیدا نمی‌کنند و در نتیجه با کثرت جمعیت تجرد قطعی مواجه می‌شویم. 🔸به نظر می‌رسد تدبیر عاجل و نسبتاً کم‌هزینه آن است که نهادهای فرهنگی با کمک دانشگاه‌ها باید اقداماتی عاجل و شایسته برای ازدواج دانشجویی انجام دهند یا مشوق‌های قابل توجه و تسهیلات ویژ‌ه‌ای در اختیار متأهلین قرار دهند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
منشور روحانیت .mp3
41.55M
🎤احمدحسین شریفی ♦️موضوع: بازخوانی منشور روحانیت 🔸در این سخنرانی، توضیحی کوتاه پیرامون مهم‌ترین پیام امام خمینی(ره) به روحانیت و حوزه‌های علمیه ارائه شده است. پیامی که در واپسین ماه‌های عمر مبارک امام خمینی و در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ صادر شد و در همان تاریخ با عنوان «منشور روحانیت» معروف شد. 🔻انتظار این بوده و هست که روحانیت انقلابی و اصیل حوزه‌های علمیه هر ساله در این تاریخ، نشست‌ها و همایش‌های علمی و روشنگرانه‌ای درباره محتوای این پیام بی‌نظیر و بسیار مهم امام داشته باشند. 🔸در عین حال معتقدم جریان نفوذ در سال‌های گذشته، تمام تلاش خود را به کار گرفته و هم‌اکنون نیز به گونه‌های مختلف می‌کوشد که این پیام کاملاً مغفول واقع شود و از سوی حوزویان و فرهیختگان جامعه مورد بازخوانی قرار نگیرد. 🔹به هر حال، این پیام بیانیه‌ای بسیار آشکار و صریح علیه سکولارهای حوزوی و مقدس‌مآبانِ متحجرِ واپسگرایِ احمق است که تعداد آنان در حوزه‌های علمیه نسبت به ۳۶ سال پیش نه تنها کمتر نشده است؛ بلکه بسیار بیشتر و آشکارتر و عریان‌تر هم شده‌اند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️شرایط لازم برای یک مجتهد جامع 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از نکات مهمی که (ره) در پیام موسوم به «منشور روحانیت» خطاب به طلاب و روحانیون و علمای حوزه‌های علمیه بیان می‌کند، ذکر شرایط لازم برای اجتهاد اسلامی و مجتهد جامع‌الشرایط است. یک. لزوم «آشنايى به روش برخورد با حيله‌‏ها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان» دو. «داشتن بصيرت و ديد اقتصادى»؛ سه. «اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان»؛ چهار. «شناخت سياست‌ها و حتى سياسيون و فرمول‌هاى ديكته‌‏شده آنان» پنج. «درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه‌دارى و كمونيزم» [طبیعی است که منحصر به این دو قطب نیست؛ منظور آن است که نظامات و قدرت‌هایی حاکم بر جهان را به درستی بشناسد] شش. برخوردار از «زيركى و هوش و فراست لازم برای هدايت يك جامعه بزرگ اسلامى و حتى غيراسلامى» هفت. «خلوص و تقوا و زهدى كه در خور شأن مجتهد است»؛ هشت. «واقعاً مدير و مدبر باشد» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️نسبت میان فقه و حکومت و شاخص تعیین مجتهدان واقعی و غیرواقعی از نگاه امام خمینی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] امام خمینی(ره) در پیام موسوم به «منشور روحانیت»، در عباراتی کوتاه، تبیینی بسیار عمیق و دقیق از جامعیت و کارآمدی فقه شیعی و رابطه آن با حکومت اسلامی ارائه می‌دهد. [دو] به اعتقاد امام: «فقه» عبارت است از «تئورى واقعى و كامل اداره انسان از گهواره تا گور» «حکومت اسلامی» نیز عبارت است از: «فلسفه عملى تمامى فقه در تمامى زواياى زندگى بشريت»؛ «نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی»؛ «پیاده کننده اصول محکم فقه در عمل فرد و جامعه» «نشان دهنده توانایی فقه برای پاسخ به همه معضلات و مسائل در زندگی فردی و اجتماعی» [سه] (ره) دو نکته مهم را در این زمینه گوشزد می‌کند: نخست اینکه مجتهدان واقعی چنین نگاهی به فقه دارند. یعنی یک مجتهد واقعی و راستین هرگز نمی‌تواند نگاهی سکولار به فقهی اسلامی داشته باشد؛ کسی که فقه اسلامی را فهمیده باشد نمی‌تواند نسبت به ارائه راه‌حل‌های فقهی برای حل معضلات فردی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و نظامی و اقتصادی اظهار ناتوانی کرده یا بی‌تفاوت باشد. و دوم آنکه مهم‌ترین دلیل مخالفت استکبار جهانی و اذناب داخلی‌ آن با حکومت اسلامی «ترس از آن است که فقه و اجتهاد، جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد.» (صحیفه امام،‌ج۲۱، ص۲۸۹) @Ahmadhoseinsharifi 🌹