با تقاضای عده زیادی از اعضای کانال استاد شریفی، به منظور دسترسی و نشر آسان فایل صوتی نقد ایشان بر سخنان کرونایی #سید_کمال_حیدری ، آن را به چند بخش تقسیم کردیم و در اختیار شما دوستان عزیز قرار میدهیم. 👇👇
احمدحسین شریفی
با تقاضای عده زیادی از اعضای کانال استاد شریفی، به منظور دسترسی و نشر آسان فایل صوتی نقد ایشان بر س
1_424471455.mp3
13.47M
🎤فایل صوتی
🔴نقد سخنان کرونایی #سید_کمال_حیدری
🔶 #بخش_اول :
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴غدير و ضرورت روشنگري
🖊احمدحسين شريفي
🔸مورخان اسلامي نوشتهاند که پس از حجةالوداع در سال دهم هجري، پيامبر اکرم(ص) همة حجگزاران انبوه همراه خود را مدت سه روز در اين محل نگه داشت تا فرد فرد آنان، که به گفتة پارهاي از مورخان اهل سنت، 120 هزار نفر بودند، با عليبنابيطالب با عنوان «اميرالمؤمنين» بيعت کنند.
🔸در يکي از بينظيرترين نقلهاي حديثي، واقعة غدير با 360 سند مختلف، نقل شده است. همگان تصريح کردهاند که پيامبراکرم(ص) خطاب به همة مسلمانان، حاضران و غايبان، فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علي مولاه». و اين يعني مسلمان کسي است که علي را به عنوان اميرمؤمنان بپذيرد.
🔸بزرگداشت حادثه غدير به اين است که هر شيعهاي به سهم خود تلاش کند، به هر ميزان که ميتواند از برادران اهل سنت را نسبت به اين حقيقت بزرگ آگاه کند: وظيفة ما ابلاغ پيام خداي متعال و حقيقت دعوت اسلام است.
#غدير
#ولايت
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
9 اکنکار.mp3
30.99M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت نهم)
(عرفان اکنکار) 3️⃣
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#اکنکار
#عرفان_اکنکار
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴پيامبر(ص) و علي(ع) پدران امت اسلام
🖊احمدحسين شريفي
🔸قرآن به همه مخاطبان خود توصيه ميکند که «و بالوالدين احساناً» معناي ظاهري و همهکس فهم اين آيه روشن است، "لزوم احسان و نيکويي به پدر و مادر". اما بر اساس معارف اسلامي، پدر و مادر فقط پدر و مادر جسماني يعني کساني که مبدأ پيدايش جسم آدمياند، نيستند؛ بلکه معلمان و هدايتگران هم به عنوان پدر و مادر معنوي و روحي معرفي شدهاند.
🔸بارزترين مصداق پدران روحي براي امت اسلامي، پيامبر اسلام (ص) و امام علي(ع) هستند. به همين دليل، در حديث مشهوري که از پيامبر اعظم(ص)، از طرق مختلف نقل شده است، چنين ميخوانيم که «من و علي پدران اين امت هستيم» حتي چنين حديثي در تفسير همان آيه قرآن نيز نقل شده است. علامه طباطبائي در اين باره ميفرمايد (الميزان، ج4، ص357):
🔸«اين معنا، مربوط به باطن قرآن است. زيرا پدر يا والد، عبارت است از مبدأ انساني پيدايش انسان و مربي و رشددهندة او. بنابراين، معلم و مربي انسان هم پدر او است. بر اين اساس کساني همچون پيامبر و امام علي، که عامل هدايت مؤمناناند و اهل هدايت از انوار علوم و معارف آنان اقتباس ميکنند، حتي نسبت به پدر جسماني، که صرفا منشأ پيدايش جسم آنهاست، سزاوارتر به اسم «پدر» هستند.»
#پيامبر_اسلام
#امام_علي
#والدين
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴به بهانه روز خبرنگار: «خبرنگاران غيرحرفهاي» و «بدبينيهاي اجتماعي»
🖊احمدحسين شريفي
🔸صرفنظر از اغراض سياسي و حزبي و اهداف قدرتطلبانه، که خود منشأ جعل و انتشار بسياري از اخبار دروغين از قول شخصيتهاي سياسي و فرهنگي و افراد تأثيرگذار در کشور ما است؛ يکي از عمدهترين معضلات خبررساني در کشور ما، وجود خبرنگاران يا گزارشگران غيرحرفهاي است.
🔸وقتي يک خبرنگار غيرحرفهاي و غيرمتخصص از يک همايش، نشست يا سخنراني علمي گزارشي را براي خبرگزاري متبوع خود تهيه ميکند، در بسياري از موارد به دليل عدم آشنايي با اصطلاحات فني و تخصصي، ناخواسته گزارشهايي خلاف واقع، ارسال ميکند.
🔸اين مسأله در گام اول منشأ سوء تفاهم و سوء برداشت نسبت به آن صاحبنظر ميشود و البته در مراحل بعدي، آرام آرام، موجبات بياعتمادي به اخبار چنان رسانههايي را به دنبال خواهد داشت، امري که متأسفانه هماکنون در کشور ما پديد آمده است.
🔸بنده شخصاً به هيچ يک از اطلاعاتي که خبرگزاريهاي سياسي دربارة همايشها و نشستهاي علمي ارائه ميدهند اعتمادي ندارم و به همين دليل هرگز در هيچ مقاله يا کتابي به اخبار آنها استناد نداده و نخواهم داد: مگر آنکه مقالهاي کامل از يک نويسنده را منتشر کنند (آن هم با ذکر منبع).
به اميد روزي که شاهد خبرگزاريهاي اختصاصي و با خبرنگاران حرفهاي فراواني در موضوعات مختلف علمي و اجتماعي باشيم.
#اخلاق
#اخلاق_خبرنگاری
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🔴غدير مکاني و غدير مکانتي
🖊احمدحسين شريفي
🔸غدير از نظر مکاني، جايي است ميان مکه (خانة توحيد) و مدينه (خانة نبوت)؛ اما از نظر مکانتي، عبارتست از روح توحيد و نبوت.
🔸اين مکان را بدان جهت «غدير» ميگفتند که «آبگير» بود. و اين آبگير چون به شکل خُم رنگرزي بود، و محل پاک کردن لباسها و شستن جامههاي رنگ کردة قبايل اطراف، به آن «غدير خم» ميگفتند.
🔸امام صادق(ع) در تفسير آيه 138 سوره بقره (صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَة) فرمود: ولايت اميرالمؤمنين «صبغةالله» است. يعني با اتصال به ولايت است که ميتوان رنگهاي غيرتوحيدي و غيراسلامي را زدود و با ورود به غدير است که هر انساني ميتواند رنگ توحيد و خدايي به خود گيرد.
#غدير
#امام_علی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴قوانين #زيست_اخلاقي
🔹قسمت هشتم: چارهجويي يا چارهسازي؟
🖊احمدحسين شريفي
انسان اخلاقي کسي است که:
39. ميداند اگر در «چارهجويي» و جستجوي راه زندگي، کوتاهی کند، مشکلات و گرهها، او را وادار به «چارهسازی» خواهند کرد. به تعبير امام علي(ع): «مَنْ قَعَدَ عَنْ حِيلَتِهِ أَقَامَتْهُ الشَّدَائِدُ؛ هر که از چارهسازي کار خويش فرونشيند؛ سختيها او را برخيزاند». اما چارهجوييهاي انفعالي، تفاوتي با تسليم مشکلات شدن ندارد؛ برخورد انفعالی با مشکلات موجب تن دادن به پيشامدها و سختيهاي ناخواسته میشود.
به همين دليل:
اولاً، پیش از آنکه مشکلات زندگی او را وادار به پذيرش شکست و تسليم کنند، پیشدستی کرده و براي زندگي خود و حل مشکلات آن برنامهریزی ميکند
و ثانياً، به جاي آنکه خود را تسليم حوادث روزگار کند، زندگي و آينده خود را با اراده و خواست خود ميسازد.
#قواعد_اخلاقی
#اخلاق
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴ديدگاه امام خميني دربارة فخررازي
🖊احمدحسين شريفي
🔸امام خميني(ره) از عالمان و انديشمنداني است که به ندرت دربارة اشخاص و شخصيتها قضاوت ميکند؛ برخوردهاي انتقادي او بيشتر ناظر به افکار و انديشهها، فرايندها و فرآوردههاي علمي است. اما از معدود جاهايي که به نقد افراد پرداخته است، در کتاب «تقريرات فلسفه» است که به مناسبتي به نقد شخصيت فخررازي ميپردازد و ميگويد:
✅«فخر رازى با آن مقام علمى، چيزى را در خارج نمى ديده است؛ چون علمش صرف مفهوم كلى بوده است و لذا نه قلمش روحانى است، نه علمش روحانى است و نه گفتارش روحانى است و از همه آثارش معلوم مى شود كه اين شخص روحانى نبوده است با اينكه خود را در سلك روحانيون قرار داده و از سران آنها محسوب مى شده است ولى از هيچ اثرش روحانيت نمايان نيست.»
#فخر_رازي
#امام_خميني
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
به باور بنده، زيباتر از اين سخن در تمجيد عقل و تبيين جايگاه و ارزش آن، قابل تصور نيست:
«اي هشام! به درستي که خداوند را بر مردمان دو حجت است: حجتي بيروني و حجتي دروني. حجت بيروني، پيامبران و فرستادگان و اماماناند؛ و حجت دروني، عقلهاي آدميان.»
موسي بن جعفر عليه السلام
🌹🌹🌹
10 عرفان کاذب.mp3
34.48M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت دهم)
(مکتب دالای_لاما) 1️⃣
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#دالای_لاما
#بودا
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴حقيقت ايمان ديني
🖊احمدحسين شريفي
🔸يکي از بهترين راهها براي فهم حقيقت #ايمان ديني، تأمل و توجه به متعلق آن يعني «دين» است. در يک تقسيمبندي کلي که مورد قبول همه محققان و دينداران باشد، ميتوان گفت که محتواي #دين دو بخش عمده دارد:
1️⃣آموزهها و معارف «توصيفي»؛ يعني مسائل مربوط به هستها و نيستها و واقعيتهاي ماورائي، طبيعي، انساني، اجتماعي، روانشناختي، اقتصادي و امثال آن؛ که بخش عظيمي از معارف ديني، ناظر به اين دسته از آموزههايند؛
2️⃣آموزهها و احکام «توصيهاي»؛ يعني مسائل مربوط به بايدها و نبايدها؛ درست و نادرستها؛ خوبها و بدها و فضيلتها و رذيلتها.
🔸اقتضاي ايمان به دستة اول، آگاهي از آنها و باور به چنان هستها و نيستهايي است. و اقتضاي ايمان به دستة دوم، عمل و داوري بر اساس چنان بايدها و نبايدها و درستها و نادرستها و خوبها و بدها و فضيلتها و رذيلتهايي است.
🔸کسي را که فقط به معارف توصيفي دين ايمان دارد نميتوان مؤمن به آن دين ناميد؛ به همين ترتيب، کسي را که فقط بر اساس توصيههاي دين #عمل ميکند، بدون آنکه به توصيفات ديني باور داشته باشد، هرگز نميتوان مؤمن به آن دين ناميد. اينها نؤمن ببعض و نکفر ببعضاند؛ که بدترين نوع کافراناند. قرآن کريم در توصيف چنين افرادي ميگويد:
✅«إِنَّ الَّذينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُريدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبيلا؛ أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرينَ عَذاباً مُهينا؛ (نساء، 150-151) كسانى كه خدا و پيامبرانِ او را انكار مىكنند، و مىخواهند ميان خدا و پيامبرانش تبعيض قائل شوند، و مىگويند: «به بعضى ايمان مىآوريم، و بعضى را انكار مىكنيم» و مىخواهند در ميان اين دو، راهى براى خود انتخاب كنند. آنها كافران حقيقىاند؛ و براى كافران، مجازات خواركنندهاى فراهم ساختهايم.»
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat