⚫️کار و تلاش در سبک زندگی فاطمی
🖊احمدحسین شریفی
برخی از مقدسمآبان گمان میکنند اولیای الهی از جمله حضرت زهرا(س) شبانهروز به عبادتهاي معمولي مشغول بودهاند و فعالیت اجتماعی و کار و تلاش برای امرار معاش و گذران زندگی را دون شأن عبادی خود میدانستهاند! در حالی که در فرهنگ فاطمی، «کار» از بزرگترین عبادتهاست. از بهترین ابزارها و وسایل «قرب الهی» است.
در حدیثی چنین نقل شده است که:
رَأَى النَّبِيُّ ص فَاطِمَةَ وَ عَلَيْهَا كِسَاءٌ مِنْ أَجِلَّةِ الْإِبِلِ وَ هِيَ تَطْحَنُ بِيَدَيْهَا وَ تُرْضِعَ وَلَدَهَا فَدَمَعَتْ عَيْنَا رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ يَا بِنْتَاهْ تَعَجَّلِي مَرَارَةَ الدُّنْيَا بِحَلَاوَةِ الْآخِرَةِ فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى نَعْمَائِهِ وَ الشُّكْرُ لِلَّهِ عَلَى آلَائِهِ؛ (مکارم الاخلاق، ص۱۱۷)
رسول خدا(ص) #فاطمه را در حالى ديد كه جامهاى بافته از پشم شتر، بر تن دارد و مشغول دستاس كردن و شير دادن كودك خويش است. با ديدن او در اين وضع، اشك از ديدگان پيامبر خدا(ص) جارى شد و فرمود:
«دختر عزيزم! با تحمّل تلخى دنيا، به سوى شيرينى آخرت بشتاب»
فاطمه گفت:
«اى پيامبر خدا! خداوند را بر نعمتهايش مىستايم و او را بر دادههايش سپاس مىگويم»
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴برنامه افتتاحیه «ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی»
🔶افتتاحیه: یکشنبه، 28 آذر/ 1400؛ ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲
🔶مکان: تهران، مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما
🔶همراه با اعطای پنجمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی و قدردانی از خدمات کمنظیر علامه مصباح یزدی(ره) به علوم انسانی اسلامی
🔶اختتامیه: ۸/ دی/ ۱۴۰۰
🔶برگزاری کمیسیونهای شانزدهگانه از تاریخ ۳۰ آذر تا ۸ دی.
🔶برای آگاهی از برنامههای تفصیلی کمیسیونها به سایت کنگره مراجعه کنید👇👇
www.icih.ir
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دکتر «شان استفنسون»، علیرغم معلولیت شدید مادرزادی، دانشمندی فوقالعاده باانگیزه و انگیزهبخش است.
🔸سخنان مهم و انگیزشی او را درباره نقش «ذهنیتهای شخصی» در خوشبختی و بدبختی بشنوید.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🎤سخنان استاد شریفی در افتتاحیه ششمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
🔻خبرگزاری فارس | ارسال ۶۹۹ مقاله به ششمین کنگره علوم انسانی اسلامی/ شریفی: علوم انسانی اسلامی برخاسته از حس حقطلبی است
برای مطالعه تفصیلی سخنان استاد👇👇
https://www.farsnews.ir/news/14000928000121
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴توضیح واضحات!
🖊احمدحسین شریفی
همواره از عالم و عامی بوده و هستند کسانی که امکان و توانایی انتقال گویا و کوتاه مقصود خود را ندارند. بعضاً، حتی در جلسات «همفکری» و «هماندیشی» درباره مسأله یا موضوعی، به توضیح واضحات یا بیان امور نامربوط و یا حتی بیان امور بلاطائل میپردازند.
یکی از اساتید دانشگاه تهران میگفت در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، استادی داشتیم که متون فلسفی اروپایی را تدریس میکرد. روزی به هنگام بیان فیلسوفان ایونیا که آغازگران تفکر فلسفی در یونان باستان به شمار میآیند، استطراداً از لزوم آشنایی دانشجویان فلسفه با جغرافیا سخن به میان آورند. بعد از توضیحاتی در این باره، از باب الکلام یجر الکلام سخن را به اهمیت دانش جغرافیا و چگونگی آشنایی با جغرافیای کشورها و ... کشانده و گفتند در این زمان آشنایی با جغرافیا زحمت زیادی ندارد، نقشه کره زمین به خوبی طراحی شده و در اشکال مختلف حتی در فروشگاههای عمومی و اسباببازی هم هست. الان به شکل بادکنک هم تولید شده و شما میتوانید از فلان مغازه یک بادکنکی که نقشه زمین روی آن حک شده است را بخرید و ... در ادامه شروع کرد به توضیحاتی درباره کیفیت بادکردن بادکنکها و اَشکال مختلف این بادکنکها و رنگهای آنها و ..... الغرض، مدتی وقت کلاس درباره بادکنک و نحوه بادکردن آن و ... گذشت. تا اینکه یکی از دانشجویان از عقب کلاس گفتند استاد این همه توضیح نمیخواهد، ما بادکرده آنها را میخریم و خیال خودمان را راحت میکنیم!
آن استاد هم از این پاسخ خیلی خوشحال شد اما مجدداً بحث را در همین فضا ادامه داد ...!
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴نشست علمی «رویکرد میان رشتهای و تحول علوم انسانی»
با حضور دکتر ابراهیم برزگر، دکتر علی خورسندی و دکتر مرتضی شهمیری و استاد شریفی
مکان: دانشگاه علامه طباطبائی
زمان: ۳۰/ ۹/ ۱۴۰۰ ساعت ۱۶-۱۸
لینک شرکت مجازی👇👇
https://meeting.atu.ac.ir/ch/tis1
🌹🌹🌹
رویکرد میانرشتهای و تحول علوم انسانی.mp3
18.76M
🎤احمدحسین شریفی
🔴«رویکرد میانرشتهای و تحول علوم انسانی»
در نشست علمی دانشگاه علامه طباطبایی
تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۰
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴پیشنهادی به شهرداران و اعضای انقلابی شوراهای اسلامی کلانشهرها
🖊احمدحسین شریفی
🔶همانطور که استحضار دارید #علامه_مصباح یزدی از بزرگترین و اثرگذارترین فیلسوفان و اندیشمندان دوران معاصر بودند. اندیشمندی که امام خمینی او را «ذوالشهادتین» میدانست و مقام معظم رهبری او را عقبه تئوریک نظام نامیدند و در زمان حیات و پس از رحلتشان دهها توصیف کمنظیر و بعضاً بینظیر از او داشتند.
مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت رحلت او صادر کردند، او را «عالمی ربانی»، «فقیه»، «حکیمی مجاهد»، «متفکری برجسته»، «مدیری شایسته»، «دارای زبانی گویا در اظهار حق» و «پایی با استقامت در صراط مستقیم» و دارای خدماتی کمنظیر در «تولید اندیشه دینی»، «نگارش کتب راهگشا» و «تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار» معرفی کردند و حضور انقلابی او را «در همه میدانهایی که به حضور او احساس نیاز میشد» کمنظیر دانستند و در بیان پارسایی و پرهیزگاری مادام العمر ایشان، چنین شهادت دادند که «پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود» و در جملهای بلند و پر معنا او را سالک «طریق معرفت توحیدی» معرفی کردند.
🔶هر چند آثار و اندیشههای آن حکیم فرزانه در مجامع علمی و نخبگانی درخشانتر از پیش، پرتوافشانی خواهد کرد، اما شایسته است تا پیش از فرارسیدن سالگرد رحلت ایشان، اماکن و بلوارهایی در شهرهای بزرگ با نام آن حکیم کمنظیر مزین شوند. خود شما اهمیت نامگذاری اماکن و بلوارها را در احیای ارزشها و جهتدهی به گرایشها و رفتارهای مردم بهتر از هر کسی میدانید به همین دلیل نیازی نمیبینم درباره ضرورت و اهمیت این کار سخن بگوییم.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴مواظبت از «دهان روح» و «دهان تن»
🔸#علامه_حسنزاده آملی میفرمود:
«انسان «دو دهان» دارد، يكى گوش، كه دهان روح او است و ديگر دهان، كه دهان تن او است. اين دو دهان خيلى محترماند. انسان بايد خيلى مواظب آنها باشد. يعنى بايد صادرات و واردات اين دهنها را خيلى مراقب باشد. آنهائيكه «هرزه خوراك» مىشوند، «هرزه كار» مىگردند؛ كساني كه «هرزه شنو» مىشوند، «هرزهگو» مىگردند. وقتى «واردات» انسان هرزه شد، «صادرات» او هم هرزه و پليد و كثيف مىشود.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
گزارشی از افتتاحیه ششمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
دکتر احمدحسین شریفی: علوم انسانی روح سایر علوم است/ ایده علوم انسانی اسلامی متعصبانه نیست
https://scih.ir/6XC8V
دکتر قالیباف: اولویت ما باید تربیت نیروی انسانی در علوم انسانی اسلامی باشد
https://scih.ir/ZY5Cy
دکتر حداد عادل: تحول علوم انسانی پروژه ای قطعی و دفعی نیست
https://scih.ir/PBw9g
آیت الله رجبی: علامه مصباح معارف اندیشه اسلامی را به علوم انسانی موجود توسعه داد
https://scih.ir/YBnik
آیت الله رشاد: علوم انسانی امروز، مغایر شریعت است
https://scih.ir/LcQRr
دکتر معتمدی: کشور آمادگی لازم در تحول علوم انسانی را دارد
https://scih.ir/10syv
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch
🔴در انتظار موفقیت!
✍️احمدحسین شریفی
بسیاری از آدمیان چشمانتظار رسیدن «موفقیت» و «خوشبختی»اند!
آنان نمیدانند که چنین انتظاری، بیهوده و عبث است.
زیرا
این موفقیت و خوشبختیاند که چشمانتظار اقدامات ما هستند.
«موفقیت و خوشبختی معلول و محصول سعی و تلاش ما است و نه سعی و تلاش ما معلول موفقیت».
#اخلاق
#موفقیت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴تربیت «عادل» شرط لازم تحقق «عدل»
🖊احمدحسین شریفی
در میان نزاع ساختارگرایان و عاملگرایان، به باور من، «عامل عادلانه» مقدم بر «ساختار عادلانه» است. همانطور که وجود «عادل» مقدم بر تحقق «عدل» و وجود «ناظم» مقدم بر تحقق «نظم» است. يعني تا انسانهاي عادل و منظمي نباشند نبايد انتظار تحقق عدالت و نظم ساختاري و سيستمي را داشت. به همين دليل، معتقدم برای تحقق «حکمرانی خوب»، اهتمام به تربیت «انسانهای خوب» باید بیش از اهتمام به تربیت «شهروندان خوب» باشد. به طور کلی باید دانست که «خودسازی» مقدم بر «جامعهپردازی» و «تمدنسازی» است.
#اخلاق
#عدالت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از بسیج مدرسه علمیه حقانی
🌐 مراسم بزرگداشت عالم گرانقدر مرحوم آیتالله محمدتقی مصباح یزدی (قدس الله سره)
👤 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر احمدحسین شریفی (زید عزه)، مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران
🗓 سهشنبه، مورخ ۷دی، بعد از نماز ظهر و عصر
🕌 مکان: خیابان امیرکبیر(اراک)_روبروی پل آهنچی_کوچه۱۳_مسجد مدرسه علمیه حقانی
لینک پخش زنده مراسم:
https://www.aparat.com/mrn2311381/live
#واحد_سیاسی_بسیج_مدرسه_علمیه_حقانی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت «فلسفه کاربردی» از نگاه یووال نوح هراری.
#فلسفه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍️احمدحسین شریفی
یکی از راههای تعالی و موفقیت، همراهی و مصاحبت با انسانهای متعالی و موفق است؛ به همین دلیل اگر در جایی خود را موفقترین فرد دانستید، یا همکاران و دوستان چنین نگاهی به شما داشتند، سعی کنید همکاران و دوستانی برتر و موفقتر بیابید.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از بسیج مدرسه علمیه حقانی
حجتالاسلام والمسلمین شریفی.m4a
21.79M
🌐 مراسم بزرگداشت عالم گرانقدر مرحوم آیتالله محمدتقی مصباح یزدی (قدس الله سره)
👤 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر احمدحسین شریفی (زید عزه)، مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران
#واحد_سیاسی
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔 @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🔴شرط بصیرت
✍ احمدحسین شریفی
افراد «خودبین» نمیتوانند «حقبین» باشند؛ حتی اگر بخواهند.
«خودبینی» و «خودخواهی» از بزرگترین موانع «بصیرت» و «واقعبینی»اند.
چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به سوی دیده شد
#اخلاق
#بصیرت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴«کلنگري» در عين «جزءنگري»؛ شرط علمی «بصیرت»
🖊احمدحسین شریفی
«بصیرت» یعنی دیدن درست صحنه در فضاهای غبارآلود. بصیرت یعنی تمییز میان راه و چاه به هنگام وزش گردبادهای سهمگین. بصیرت یعنی تمییز حق از باطل به هنگام حیرت و سرگردانی عامه مردم.
برخورداری از چنین صفتی، معلول عوامل معرفتی و غیرمعرفتی فراوانی است. یکی از مهمترین عوامل معرفتی بصیرتزا «کلنگری» در عین «جزءنگری» است. کساني که صرفاً کلنگر يا صرفاً جزءنگر باشند، بصيرت لازم براي تشخيص حق از باطل در مسائل اجتماعي و سياسي و فرهنگي را نخواهند داشت، و البته جمع ميان اين دو نيز کاري دشوار است؛ به همين دليل، عالمان اهل بصيرت هم انگشتشمارند.
#علامه_مصباح حقيقتاً ازجمله انديشمنداني بود که ضمن برخورداري از نگاهي کلان به عالم و آدم و نگاهی بنیادین و فلسفی به سیاست و جامعه و فرهنگ، نسبت به جزئيات برنامههاي دشمنان نيز آگاهي و اشراف داشت و همچون مرزباني آگاه، دائماً مسائل را رصد ميکرد. اشخاص و جريانهاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي را دقیق ميشناخت و به همين دليل، از بصيرتي کمنظير برخوردار بود.
#بصیرت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔹در فراق یکساله جان:
روزی که تو را به آسمان میبردند
از پیکر من روح و روان میبردند
تو باغ و گل و بهار من بودی، حیف
از من همه را چه بیامان میبردند
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸«ایران مقاوم» در سایه اسلام، تشیع و ولایت فقیه، در کلام شهید سلیمانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴گشایشهای همزاد با سختی
🖊احمدحسین شریفی
خدای متعال امور عالم و آدم را به گونهای مقدر کرده است که اگر دری را بر روی کسی ببنند، همزمان، در یا درهای دیگری برای او میگشاید؛ مع الاسف بیشترینه آدمیان آنقدر دلمشغول در بسته میشوند و افسوس و حسرت آن را میخورند که درهای گشوده شده را نمیبینند!
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا (شرح، ۵-۶)
این آیات نشان میدهد که همراه هر سختی، آسایشی و یا در پس هر سختی گشایشی و بلکه در همراه یا در پس هر سختی، دو نوع گشایش هست.
در برخی از روایات چنین نقل شده است که وقتی این آیات نازل شد، پیامبر اکرم(ص) خوشحال و شادان به اصحاب خود فرمود: لَنْ يَغْلِبَ عُسْرٌ يُسْرَيْنِ؛ هرگز یک سختی، بر دو آسانی غلبه نمیکند.»
امام حسن #عسکری(ع) میفرماید: مَا مِنْ بَلِيَّةٍ إِلَّا وَ لِلَّهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا؛ هیچ بلایی نیست مگر آنکه به وسیله نعمتی الهی احاطه شده است.
همین مضامین قرآنی و روایی توسط شاعران حکیم اسلامی با ادبیات مختلف و به انحاء گوناگون فرهنگسازی شده است:
#رودکی (۲۳۷-۳۱۹) نخستین شاعر پارسیسرا، این مضمون قرآنی و روایی را چنین سروده است:
درست و راست کُناد این مَثَل خدای ورا
اگر ببَست یکی در ، هزار در بگشاد
همین مضمون را #ابوسعید_ابوالخیر (۳۵۷-۴۴۰) نیز نقل کردهاند که گفته باشد:
ایزد هرگز دَری نبندد بر تو
تا صد دیگر به بهتری نگشاید
حکیم شرفالزمان ابومنصور #قَطران عضدی تبریزی، از شاعران قرن پنجم (درگذشته سال ۴۶۵ق) همین مضمون را چنین بیان میکند:
ایزد همه ساله هست با مردمِ راد
بر مَرد دَری نبست تا دَه نگشاد
ما را بَدَلِ خاربُنی، سَروی داد
بَرداشت چراغَکیّ و شَمعی بنهاد
مصلحالدین #سعدی شیرازی نیز همین مضمون را چنین زیبا و دلنشین به نظم درآورده است:
خدای ار به حکمت ببندد دری
گشاید به فضل و کرم دیگری
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴تربیت «انسان» یا ...؟
🖊احمدحسین شریفی
کسانی که به جای توجه به تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود، همّ و غمشان جایگاه علمی و اقتصادی فرزندانشان است، خوب است به خانههای سالمندان سری بزنند؛ سالخوردگانی را خواهند دید که همّ و غمشان صرفاً تربیت پزشک و مهندس و تاجر و ... بود و نه «انسان».
نمیگویم «به جای»، اما دستکم «به اندازه» نگرانی برای تحصیل و شغل فرزندان خود، لازم است نگران غیرت و معرفت و ایثار و دیانت و اخلاق آنان باشیم.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴«معنویت فاطمی» و «فعالیتهای سیاسی»
🖊احمدحسین شریفی
حضرت زهرا سلامالله علیها در امور سیاسی و اجتماعی حضوری بسيار فعال و بينظير داشت. «معنويت فاطمي» عين «سياست» و دخالت در مسائل اجتماعي و مديريتي و اقتصادي و امثال آن است.
حضرت زهرا(س) دربرابر مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه نه تنها دلنگران بود و حساس، بلکه در کنار «جهاد تبیینی» و روشنگریهای علمی و نظری، برای اصلاح امور تا پای جان به اقدام عملی هم پرداخت. او بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، از هیچ کوششی در جهت بازگرداندن «مدیریت جامعه» به ریل و مسیر اصلی خود یعنی «ولایت»، دریغ نکرد. عالمانه و مستدل از جایگاه «امامت» و ولایت دفاع کرد. در جمع صحابه پیامبر سخن گفت و روشنگری کرد. عدم لیاقت خلیفه اول و دوم برای جانشینی پیامبر اکرم(ص) را اثبات کرد.
چنین نبود که بگوید جرح و تعدیل امور اجتماعی و سیاسی و مدیریت جامعه ربطی به من ندارد و من فقط وظیفه دعا و دعاگویی برای مسلمین را برعهده دارم!
آن حضرت، در ضمن «خطبة فدکيه» به تبيين جايگاه ولايت و نقش اهل بيت در نظام خلقت ميپردازد و ميفرمايد:
«فَنَحْنُ وَسِيلَتُهُ فِي خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ آلُ رَسُولِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّةُ غَيْبِهِ، وَ وَرَثَةُ أَنْبِيَائِهِ»
دربارة نقش ولايت در نظام اجتماعي ميفرمايد:
فَفَرَضَ اللَّهُ عَلَيْكُمُ ... طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا لَمّاً لِلْفُرْقَةِ.
دربارة نقش نبوت و ولايت در تربيت انسانها ميفرمايد:
أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ، يُقِيمَانِ أَوَدَهُمْ وَ يُنْقِذَانِهِمْ مِنَ الْعَذَابِ الدَّائِمِ إِنْ أَطَاعُوهُمَا، وَ يُبِيحَانِهِمُ النَّعِيمَ الدَّائِمَ إِنْ وَافَقُوهُمَا.
زماني که شخصي از او سؤال ميکند که آيا پيامبر دربارة امامت علي وصيتي کرده بود يا نه، آن حضرت با تعجب ميفرمايد: «وَا عَجَبَاهْ أَ نَسِيتُمْ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ؟!» وقتي آن شخص ميگويد پس چرا علي جلوتر از ديگران خود را مطرح نکرد تا به او رأي دهيم! آن حضرت ميفرمايد: پيامبر اکرم فرمودند: «مَثَلُ الْإِمَامِ مَثَلُ الْكَعْبَةِ إِذْ تُؤْتَى وَ لَا تَأْتِي»
#فاطمه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴حساسیتهای دینی یا صنفی؟
🖊احمدحسین شریفی
حساسیتهای اجتماعی نخبگان و فرهیختگان یک جامعه نشانه خوبی برای فهم میزان رشد فرهنگی آن جامعه است. جامعه ما نیز مثل هر جامعه دیگری مسائل مختلفی دارد. فهم مسائل اصلی و تمرکز بر آنها و اولویتسنجی میان آنها، حداقل انتظاری است که از نخبگان علمی و اجتماعی و فرهنگی جامعه میرود.
بعضی گمان میکنند حساسیتهای عالمان دین لزوماً از سنخ حساسیتهای دینی است! به اعتقاد بنده هیچ تلازمی میان این دو نیست. یک عالم دینی و بلکه یک نهاد دینی ممکن است حساسیتهای اجتماعی او بیشتر صبغه صنفی داشته باشد تا دینی. بیشتر دغدغه سنتها و آداب و رسوم را داشته باشد تا دغدغه محافظت از دین و اصول و بنیانهای دینی. به همین دلیل، بعضاً شاهدیم که صریحترین و اساسیترین بنیانهای دینی، مثل توحید و نبوت و معاد و قرآن و امامت، مورد هجوم قرار میگیرند اما از برخی عالمان دینی هیچ واکنشی صادر نمیشود. اما کمترین بیاحترامی به پارهای از سنتها و رسوم را برنتافته و آن را معادل هدم دین و مبارزه علنی علیه دین پنداشته و شدیدترین احکام را علیه آن صادر میکنند.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹