سالروز شهادت #امام_حسن_عسکری علیه السلام را تسلیت میگویم.
خدا را شکر میگوییم که ما را از دوستداران آن امام همام و عاشقان فرزندشان مهدی موعود قرار داده است
و دعا میکنیم که توفیق فهم معارف آنان و عمل به آنها و نشر و گسترش آنها را در سراسر گیتی به ما ارزانی دارد.
🔻اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيانا مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتنا مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴آزادی از ...؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کسانی که خودشان را به هوای نفس و مطامع دنیوی یا نیروهای شیطانی میفروشند، هر چند ممکن است خود را موجوداتی آزاد بپندارند؛ اما فی الواقع «آزاد از انسانیت و عقل و معنویت»اند.
اینان زیانکارترین افرادند:
قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرينَ أَعْمالا الَّذينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعا (کهف، ۱۰۳-۱۰۴)
🔸انسان آزاد کسی است که از سیطره شهوت و غضب آزاد باشد.
🔻نلسون #ماندلا خطاب به مدعیان آزادی چه زیبا میگفت:
«براى آزادى لازم نيست آسمان و زمين را بخريد؛
تنها خودتان را نفروشيد.»
#اخلاق
#آزادی
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از درسهای استاد شریفی
🔴 برنامه درسی استاد احمدحسین شریفی در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲
به اطلاع همه علاقمندان به درسهای استاد شریفی میرساند، درسهای استاد در سال جاری به این صورت در کانال «درسهای استاد شریفی»👇👇👇
eitaa.com/ostad_sharifi
بارگذاری خواهد شد
🔷عناوین دروس:
✅ فلسفه سیاسی از افلاطون تا علامه مصباح؛ (روزهای یکشنبه، سهشنبه و پنجشنبه)
✅الفائق فی الاصول (روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه)
✅ درسهای اخلاق اجتماعی (روزهای چهارشنبه)
🆔eitaa.com/ostad_sharifi
🔴سخنی با لیبرالهای وطنی! (۱)
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻یکی از «خطاهای بزرگ» علمی و تاریخی یکصد ساله اخیر در کشور ما این است که عدهای گمان میکنند فیلسوفان لیبرال و #فلسفه_سیاسی لیبرالی واقعاً مدافع آزاداندیشی و طرفدار «به رسمیت شناختن» علمی و عملی «مخالفان»اند! با تحقیق عرض میکنم هیچ شاهدی نه در «تاریخ لیبرالیسم» و نه در اندیشه و عمل «تئوریپردازان اصیل لیبرالیسم» و نه در «حکومتهای لیبرالی» برای چنین پنداری نمیتوان اقامه کرد.
🔻«دیکتاتوری علمی و عملی لیبرالیسم» و «حقکشیهای حکومتهای لیبرالی» آشکارتر از آن است که نیازی به اثبات داشته باشد. فیلسوفان و حاکمان لیبرال هرگز «اندیشه» و «دانش» و حتی «رفتار»ی را که خلاف آرمانها و ارزشهای اومانیستی و لیبرالیستی باشد برنتافته و برنمیتابند.
🔶ذکر مصادیق و شواهد این مدعا نیازمند «هفتاد من کاغذ» است.
✔️آیا این دولت فرانسه، مهد #لیبرالیسم، نیست که در سایه حمایت تمامعیار فیلسوفانش، نه تنها اجازه ورود «دختران و زنان محجبه» را به کلاسهای درس نمیدهد؛ بلکه آنان را از ابتداییترین حقوق شهروندی محروم میکند؟!و البته این همه خفقان و دیکتاتوری و ظلم آشکار را «به نام آزادی» و «به افتخار آزادی»! انجام میدهند!
✔️آیا این دولتهای لیبرال غربی نیستند که در سایه تئوریپردازیهای فیلسوفان لیبرال و حمایتهای «سلبرتیهای هنریشان» هرگونه جسارت و توهین را به مقدسات سایر ادیان از جمله «مقدسات اسلامی» تجویز میکنند و مورد حمایت قرار میدهند؟!
✔️آیا این دانشگاههای غربی نیستند که به هیچ کس (تأکید میکنم هیچ کس) اجازه تحقیق درباره «هولوکاست» و بررسی اسناد تاریخی آن را نمیدهند! (و الا به سرنوشت روژه گاروردی، فیلسوف و تاریخپژوه بزرگ فرانسوی، مبتلا خواهد شد. آن هم به نام آزادی و برای آزادی!)
✔️آیا این مراکز دانشگاهی و پژوهشی آمریکایی نیستند که حق حضور در دانشگاهها را از مدافعان «نظریه خلقت» و ناقدان جدی «تئوری تکامل» سلب میکنند؟!
🔹از مدعیان آزادی علمی و پژوهشی در دنیای غرب میپرسم:
جرم دکتر «ویلیام دمبسکی» چی بود که از دانشگاه اخراج شد؟ جز «مخالفت نظری» با «فرضیه تکامل» داروین؟! استادان و دانشمندان بزرگ دیگری مثل
جاناتن ولز (دکترای زیستشناسی مولکولی و سلولی و دکترای مطالعات دینی)؛ ریچارد ون استرن برگ (دکترای زیستشناسی نظری و تکامل مولکولی)؛ کارولین کروکر ( دکترای ایمونوفارماکولوژی) ؛ دیوید برلینسکی ( فوق دکترای ریاضی و زیستشناسی مولکولی)؛ گویلرمو گونزالس(دکترای نجوم)؛ پاول نلسون (دکترای فلسفه)؛ استفان مایر (دکترای تاریخ و فلسفه علم) و مایکل اگنور (دکترای پزشکی از دانشگاه کلمبیا) چه جرم و جنایتی مرتکب شده بودند که از دانشگاه اخراج شدند؟ آیا جز آن بود که اینان با مستندات علمی و ارائه تحقیقات کاملاً آکادمیک، نقدهایی جدی بر «فرضیه #تکامل» داروین وارد کردند و بعضاً دفاعهایی از «نظریه خلقت» بیان کردند؟!
🔻این یک حقیقت مستند و آشکار است که «لیبرالیسم» در لوای شعار فریبنده آزادی، بدترین خفقانها را اعمال کرده و میکند! هر اندیشه مخالفی را با بدترین شیوهها به لجن میکشاند! به تعبیر دقیق دکتر شوارتز (از دانشگاه کالیفرنیا) در آمریکا و حکومتهای لیبرالی:
«اگر اعتقاد به خدا داشته باشید و معتقد به نظم ذاتی در جهان باشید، و بر این باور باشید که این وظیفه علم است که برای پیجویی کردن و فهمیدن بهتر آن نظم تلاش کند، شما از حقوق اجتماعی محروم خواهید شد.»
#روشنفکری
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴شکایت از مشکلات؟ حکایت از خوشیها؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻یکی از بدترین خلقیات اجتماعی عدهای از افراد این است که همواره و صرفاً از مشکلاتشان سخن میگویند!
اینان افزون بر آنکه در چشم دیگران به عنوان افرادی ناتوان و بیچاره و ذلیل و قابل ترحم تلقی میشوند، هیچ نیروی مثبتی هم به دیگران تزریق نمیکنند؛
🔸و مولی الموحدین چه زیبا میفرماید:
«وَرَضِیَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ»
🔻اما کسانی که در مواجهه با دیگران از خوشیها سخن میگویند نه تنها افرادی عزیز و موفق جلوه میدهند که نیرویی مثبت و محرک هم به اطرافیان خود تزریق میکنند.
#اخلاق
#رنج
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴تعهد به قواعد اسلامی شرط تحول در علوم انسانی از نگاه امام خمینی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻امام خمینی(ره) شرط لازم هرگونه تحولی در علوم انسانی را تعهد استادان و دانشجویان به قواعد اسلامی، به ویژه توحید، میدانند و میفرمایند:
«علوم انسانى احتیاج به يك انسانهاى متعهد دارد. انسانى كه تعهد به قواعد اسلام ندارد و تعهد به آن زيربنايى كه توحيد است ندارد، در علوم انسانى نمىتواند عملى انجام بدهد الّا انحراف» (صحيفه امام، ج14، ص: 292)
#علوم_انسانی
#امام_خمینی
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻این تصویر واقعی دختران دانشجوی ایران اسلامی و رابطه صمیمانه آنان با مسؤولان جمهوری اسلامی است.
🔻همه تلاش دشمن این است که با جنگ رسانهای و هزینههای میلیاردی، تصویری وارونه از این واقعیت ارائه دهد.
🔻فریب «غوغاسالاران مجازی» و «حرامیان خیابانی» را نخورید
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴«رفتارهای فورانی» و «رفتارهای ریشهدار»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رفتارهایی که ریشه در احساسات، عواطف و هيجاناتِ بيپشتوانة عقلانيت و تفکر دارند، مقطعي و بيريشه و بیبنياناند. به همين دليل، حالت فوراني دارند؛ زود بالا ميکشند اما خيلي سريع هم فرو ميريزند؛ اما رفتارهایی که ناشي از بينش و نگرشاند، ريشهاي و بنياديناند؛ دائمياند؛
«بينش» همچون چشمهاي جوشان است که «گرايش»ها و «کنش»ها را نيز دائماً سيراب ميکند.
به تعبير زيباي قرآن، بينش مثل درختي ميماند که اگر پاک و طاهر باشد، ميوههاي پاک و طاهر هم ميدهد و اگر خبيث و ناپاک باشد، يا ريشة محکمی ندارد و با هر بادي ممکن است از جا کنده شده و از بين برود و يا ميوههاي زهرآلود و سمّي توليد ميکند:
أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماء؛ تُؤْتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذْنِ رَبِّها وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُون؛ وَ مَثَلُ كَلِمَةٍ خَبيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرار (ابراهيم، 24-26)
منظور از «کلمة طيبه» در این آیات شریفه، «توحيد و خداپرستي» است. خداپرستيِ عملي، بنيان رستگاري بشريت است. بقيه امور همگي از سنخ شاخ و برگها و ميوهها است.
به همين دليل، پيامبر اکرم کار خود را با دگرگون کردن باورهاي مردم آغاز کرد. توحيد را مطرح کرد. به تبع آن ساير دگرگونيها شروع شد: دگرگوني در اقتصاد، اخلاق، سياست، روابط اجتماعي، ازدواج، طلاق، روابط زناشويي، بهداشت و امثال آن. اينها همگي ميوههاي مستمر درخت توحيدند. درخت توحيد، اگر درست کاشته شود و درست آبياري گردد، همواره ميوههاي تازه خواهد داد.
#اخلاق
#گرایش
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴ذهنیت خرچنگی
✍️ احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر خرچنگی را درون چالهای بیندازیم با استفاده از چنگهای خاصی که دارد به راحتی میتواند از آن بیرون آید؛
اما اگر چند خرچنگ باشند، هیچکدام نمیتوانند بیرون بیاید! زیرا هر کدام که میخواهند بیرون بیایند توسط دیگر خرچنگها پایین کشیده میشوند! هر کدام مانع نجات دیگری میشوند تا جایی که همه آنها یکی پس از دیگری میمیرند.
بعضی از آدمیان نیز چنیناند، نمیتوانند بالا رفتن و پیشرفت دیگران را ببینند. اینان دچار بیماری «ذهنیت خرچنگی» (Crab mentality) هستند.
شیوع این بیماری میتواند به «پسرفت» و بلکه «انحطاط و مرگ» جامعه منجر شود.
#اخلاق
#سازمان
#مدیریت
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
سلسله نشستهای معارف اسلامی و انقلاب اسلامی
📒نشست ششم
اخلاق و انقلاب اسلامی؛ مبانی، چالشها و راهکارها
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدحسین شریفی، استاد فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
⬅️دبیر علمی: دکتر سیدجواد میرخلیلی
📅زمان: سه شنبه 19 مهرماه 1401
ساعت 10 الی 12
🔷مکان: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، پلاک 4، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سالن دکتر نصر
💠لینک ورود به جلسه
🌐 dte.bz/maarefconf
مجری: پژهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی؛ با مشارکت گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)، حوزه علمیه امام حسین(ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
اخلاق و انقلاب اسلامی .mp3
34.13M
🔴سلسله نشستهای معارف اسلامی و انقلاب اسلامی
📒نشست ششم
اخلاق و انقلاب اسلامی؛ مبانی، چالشها و راهکارها
🎤احمدحسین شریفی
🔷زمان: سه شنبه 19 مهرماه 1401
🔷مکان: تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
مجری: پژهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی؛ با مشارکت گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)، حوزه علمیه امام حسین(ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#اخلاق
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
اخلاق و انقلاب اسلامی .mp3
34.13M
🔴سلسله نشستهای معارف اسلامی و انقلاب اسلامی
📒نشست ششم
اخلاق و انقلاب اسلامی؛ مبانی، چالشها و راهکارها
🎤احمدحسین شریفی
🔷زمان: سه شنبه 19 مهرماه 1401
🔷مکان: تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
مجری: پژهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی؛ با مشارکت گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)، حوزه علمیه امام حسین(ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#اخلاق
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹