eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
365 عکس
380 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢موفقیت و مدیریت زمان 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مدیریت زمان از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌ها و زندگی‌های موفق است. به تعبیر علیه السلام: «قِوَامُ الْعَيْشِ حُسْنُ التَّقْدِيرِ وَ مِلَاكُهُ حُسْنُ التَّدْبِيرِ؛ استواری و پایداری زندگی به برنامه‌ریزی درست و تکیه‌گاه آن مدیریت صحیح است.» تفاوت افراد موفق و ناموفق در میزان ساعات شبانه‌روز آنان نیست! تفاوت آنان در «مدیریت» ساعات شبانه‌روز است. افراد موفق همیشه برای انجام به موقع و با حوصله همه کارهای ضروری و لازم خود، وقت کافی دارند! اینان مهارت «مدیریت زمان» را دارند. در مقابل، کمبود وقت، یکی از گلایه‌های همیشگی افراد ناموفق است. اینان برای انجام هیچ کاری وقت کافی ندارند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢«جام جم»، «آينه‌ی سکندر» و «رادار»! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ امروزه رادارها به تناسب قدرتی که دارند، می‌توانند از فاصله‌های‌دور، اشيائی را مکان‌يابی و ردگيری کنند. آنگونه که در داستان‌ها و افسانه‌ها آمده است گويا پادشاهان گذشته نيز از چنين رادارهايی براي اطلاع از اوضاع مملکت خود و همچنين ممالک اطراف برخوردار بوده‌اند. في‌المثل در داستان سلامان و ابسال گفته می‌شود که وقتی سلامان و ابسال فرار کردند و به آن سوی دريای مغرب رفتند، پدر سلامان که پادشاه بود ابزاری در اختيار داشت که می‌توانست با آن، مکان آنها را تشخيص دهد! به تعبير طوسی در شرح اشارات «و كان للملك آلة يطلع بها على الأقاليم و ما فيها - و يتصرف في أهاليها فاطلع بها عليهما» يا گفته می‌شود که اسکندر مقدونی آيينه‌ای جهان‌نما داشته است! حافظ در اشاره به همين مسأله است که می‌گويد: آيينه‌ی سکندر جام می است بنگر تا بر تو عرضه دارد احوال ملک دارا 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢نمایش ذات نژادپرستانه غربیان در رفتار نماینده خودخوانده خدا و مسیح در روی زمین! ــــــــــــــــــــ 🔶گویا نژادپرستی در ذات انسان غربی نهفته است حتی اگر خود را نماینده خدا و مسیح در روی زمین بداند 🔷ببینید واکنش نژادپرستانه فرانسیس را به احوالپرسی یک کاردینال سیاه‌پوست! در کتاب روح القوانين، که یکی از کتاب‌های مقدس دنیای مدرن و منبع فکری روشنفکران غربزده وطنی به شمار می‌رود و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترين کتاب‌ها در حوزه آزادی، حقوق طبيعی، برابری، تفکيک قوا و امثال آن یاد می‌شود، می‌گوید: «اين موجودات که يکسره به رنگ سياه هستند با چنان بينی پهن کمتر می‌توانند مورد ترحم قرار گيرند. من باور نمی‌کنم خدا با شعوری که دارد اين موجود کريه را با آن موهای وزوزی و لب‌های کلفت و بينی پهن به عنوان انسان خلق کرده باشد. ... اگر آنان را انسان بدانيم اين سوء ظن پديد می‌آيد که پس ما دودمان مسيحی نيستيم.» (روح القوانين، کتاب 15، فصل5) 🔻این نگاه‌های نژادپرستانه و غیرانسانی را بگذارید در کنار نگاه بلند قرآنی و اسلامی که تا همیشه زندگی وجدان آدمیان را خطاب قرار می‌دهد که: يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبير(حجرات، ۱۳) 🔻و عجیب است که این فرهنگ منحط غربی و لیبرالی برخی از آدم‌نمایان را چنان مسخ کرده است که قرآن را به جرم نادیده‌گرفتن حقوق انسان‌ها و ترویج خشونت و آتش می‌زنند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
بر اساس نتایج رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴: برترین دانشگاه‌های ایران در هر کدام از شاخص‌های پنجگانه، عبارتند از: ۱. در شاخص‌ آموزش، دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ ۲. در شاخص محیط پژوهشی، دانشگاه علم و صنعت ایران؛ ۳. در شاخص کیفیت پژوهش، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل؛ ۴. در شاخص چشم‌انداز بین‌المللی، «دانشگاه بین‌المللی قم»؛ ۵. و در شاخص ارتباط با صنعت، دانشگاه صنعتی شریف. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢حوزه علمیه؛ از درس‌های ۳۰۰ نفره تا کرسی‌های ۳ نفره: اضمحلال یا ارتقا؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ چند روز قبل (۱۲ مهر ۱۴۰۲) عده‌ای از اساتید محترم قم در نشستی با عنوان «بررسی مشکلات دروس آزاد»، به نقد وضعیت موجود درس‌های حوزه علمیه پرداختند و نکاتی را مطرح کردند که به نظرم نیاز به تأمل و توجه بیشتر دارد: از جمله آنکه یکی از اساتید بزرگوار، در نقد وضعیت فعلی دروس سطوح عالی حوزه، با تأسف فرموده‌اند: «ما در چند سال گذشته اساتیدی داشتیم که ۲۰۰ یا ۳۰۰ شاگرد داشتند؛ اما امروز درس‌هایی داریم که دو یا سه یا پنج شاگرد دارد. اگر استادی شش شاگرد داشته باشد، باید خوشحال باشد که درسش دائر شده است. این، وضعیت حوزه ما است‌» یکی دیگر از اساتید در تأیید این سخن، گفته است: «در سال‌های قبل، در درس کفایه و مکاسب و رسائل، بیش از ۳۰۰ نفر در کلاس برخی از اساتید حضور داشتند؛ امسال بعضاً به دو نفر رسیده است؛ برخی اصلاً هیچ شاگردی نداشتند و درس‌هایشان تعطیل شد.» و سپس گفته‌اند اگر برای این مسأله چاره‌ای عاجل اندیشیده نشود «دو سال دیگر از درس‌های آزاد خبری نیست و حوزه‌ای نداریم»! و در ادامه پیشنهادهایی برای اصلاح این وضعیت و احیای کلاس‌های شلوغ و پرمخاطب دروس عالی حوزه بیان کرده‌اند از جمله اینکه: 1.«درسها باید در اطراف حرم باشد»؛ 2.«خوابگاه‌های اطراف حرم باید به مدرس تبدیل شود»؛ 3.«مردم باید طلبه‌هایی که به درس می‌آیند را ببینند» 4.«مراکز تخصصی فقهی باید تعطیل شود» جز چند مرکز محدود که زیر نظر مراجع تقلید اداره می‌شوند، آن هم به احترام آنها؛ 5.«طرح استادمحوری باید تعطیل شود» با اعتذار، عرض می‌کنم که به باور این طلبه ناچیز، آن آسیب‌شناسی و این راه‌حل‌ها، نشان‌دهنده آن است که فهم روشن و درستی از یک نظام آموزشی ایده‌آل حوزوی و آسیب‌های آن و راه‌های تحقق آن، در ذهن این عزیزان وجود ندارد؛ نظامی آموزشی که محصول آن پرورش مجتهدان اسلام‌شناس و نظریه‌پردازان اسلامی در علوم انسانی و اجتماعی باشد. این عزیزان توجه نکرده‌اند که نسل کلاس‌های درسی ۳۰۰ نفره ده‌ها سال است که در مراکز آموزشی دنیا برچیده شده است. حتی نسل کنفرانس‌های علمی پرتعداد در حال برچیده شدن است. در پیشرفته‌ترین مراکز علمی، بسیاری از مشهورترین دانشمندان جهان، کلاس‌های درسی و پروژه‌های تحقیقاتی خود را با چند نفر محدود که غالباً به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسند، دنبال می‌کنند و هرگز به خود اجازه نمی‌دهند که در کلاس‌های درسی ده نفره شرکت کنند. چه رسد به ۳۰۰نفره! بزرگ‌ترین دانشمندان و نظریه‌پردازان دنیا در علوم مختلف، سالانه هزینه یک یا دو نفر دانشجوی پست‌دکتری را می‌پردازند تا هم آنان را رشد دهند و هم پیشرفته‌ترین تحقیقات خود را با همکاری آنان به سرانجام برسانند و به جامعه جهانی عرضه کنند. 🔸 ادامه دارد 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢حوزه علمیه؛ راه شناخت سرآمدان و مراجع علمی: «کثرت شاگردان» یا «توجه نخبگان»؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ همانطور که در پست پیشین گفته شد، در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ عده‌ای از اساتید محترم قم در نشستی با عنوان «بررسی مشکلات دروس آزاد»، به نقد وضعیت موجود درس‌های حوزه علمیه پرداختند، برخی از اساتید حاضر در آن نشست ابراز داشته‌اند که در گذشته با توجه به کثرت شاگردان می‌توانستیم اساتید برتر را شناسایی کنیم! و چنین اساتیدی معلوم همگان می‌شدند اما با تضعیف دروس آزاد چگونه می‌توان اساتید برتر را شناخت! با اعتذار عرض می‌کنم که چنین معیاری نه در گذشته معیار درستی برای تشخیص اساتید و محققان برتر بوده است و نه الان هست. اساساً مدتهاست که چنین معیارهایی برای تشخیص جایگاه علمی افراد، منسوخ شده است. در دنیای کنونی اندیشمندان و مجتهدان و نظریه‌پردازان و نخبگان را از راه انجام پروژه‌های تحقیقی بزرگ و تاثیرگذار و مقبول جامعه نخبگانی می‌شناسند. و نه «وسعت بیت» و «کثرت حلقه مریدان»! مرجعیت علمی آنان را با توجه به فراوانی ارجاعات و استنادات به نوشته‌های آنان، و ضریب تأثیر مقالات و تحقیقات آنان، تعیین می‌کنند؛ و نه رنگ لباس و عمامه یا شکل و شمایل ظاهری و یا دفتر و دستک‌های چشم‌پرکن و یا وسعت حلقه مریدان و حمایت احزاب سیاسی و رسانه‌های اجتماعی و حتی دریافت و پرداخت وجوهات و امثال آن. به باور این بنده، حوزه قویم و قوی و ریشه‌دار قم می‌تواند و می‌باید عهده‌دار تعیین معیارهای علمی و تعیین سالانه سرآمدان علمی و کرسی‌های برتر آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه و صنعت باشد. برای شناخت اساتید برتر لازم است شاخص‌های مختلفی مثل شاخص آموزش، شاخص پژوهش، شاخص فرهنگی، شاخص شاگردپروی و شاخص جایگاه علمی در گستره بین‌الملل و دست کم «حوزه‌های علمی اسلامی در جهان اسلام» را تعیین کند و با تکیه بر اصالت‌های حوزوی و معیارهای علم‌سنجی اسلامی، اندیشمندان و محققان برتر خود را در همه سطوح علمی به صورت سالانه، به جامعه حوزوی و غیرحوزوی معرفی کند. 🔸 ادامه دارد 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢سرقت علمی: بیماری مزمنی که باید درمان شود 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سرقت‌علمی از «بیماری‌های مزمن» و «زخم‌های کهنه‌ای» است که قرن‌هاست در عالم اسلام مطرح بوده است؛ اما مع‌الأسف تاکنون یک ساختار قانونی‌ بازدارنده و عبرت‌آموز برای درمان آن تدبیر نشده است! به همین دلیل همواره در حال شیوع بوده و اکنون به حدی رسیده است که ممکن است حیثیت و آبروی مراکز علمی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد. به همین دلیل تا دیر نشده است لازم است با «وضع قوانین عبرت‌آموز» و «تدبیر ساختارهایی محققانه» و «تشکیل کمیته‌های بیماری‌یاب» و «تاسیس ساختارهای بازدارنده»، نه تنها مبتلایان به این ویروس شناسایی شده و در قرنطینه قرار داده شوند؛ بلکه اخطارهای لازم به دیگران هم داده شود که مبادا از روی غفلت یا هوای نفس مبتلای به این بیماری شوند. از نمونه‌های تاریخی این بیماری، داستانی است که ابوالقاسم (م۴۶۵ق) در ابتدای کتاب ارزشمند کشف المحجوب خود می‌گوید: «آنچ بابتداء كتاب نام خود اثبات كردم مراد ازين دو چيز بود يکي نصيب خاص و ديگر نصيب عام آنچ نصيب عام بود آنست کي چون جهلة اين علم كتابي نو ببينند كي نام مصنف آن به چند جاي بر آن مثبِت نباشد، نسبت آن كتاب به خود كنند و مقصود مصنف از آن برنيايد كي مراد از جمع و تأليف و تصنيف كردن بجز آن نباشد كي نام مصنف بدان كتاب زنده باشد و خوانندگان و متعلمان وي را دعاي خير گويند كي مرا اين حادثه افتاد به دو بار يكي آنك ديوان شعرم كسي بخواست و باز گرفت و اصل نسخه جز آن نبود آن جمله را بگردانيد و نام من از سر آن بيفكند و رنج من ضايع كرد –تاب الله عليه- و ديگر كتابي كردم هم اندر طريقت تصوف نام آن «منهاج الدين» يكي از مدعيان ركيكه كه كراي گفتار او نكند، نام من از سر آن پاك كرد و به نزديك عوام چنان نمود كه وي كرده است هر چند خواص بر آن قول بر وي خنديدندي تا خداوند تعالي بي بركتيِ آن بدو در رسانيد و نامش از ديوان طلاب در گاه خود پاك گردانيد اما آنچه نصيب خاص بود آنست که چون کتابي بينند و دانند که مؤلف آن بدان فن و علم عالم بوده است و محقق، رعايت حقوق آن بهتر کنند و بر خواندن آن و ياد کردن آن بجدتر باشند و مراد خواننده و صاحب کتاب از آن بهتر بر آيد.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢سنت‌گرایی‌ بازدارنده: از «تقدیس» کتاب‌های پیشینیان تا «تنقیص» کتاب‌‌های معاصران! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔷برخی از اساتید حاضر در نشست «بررسی مشکلات دروس آزاد» با تقدیس کتاب‌های و و ، به تنقیص کتاب‌هایی مثل شهید صدر و فی الاصول و و امثال آنها پرداخته‌ و با تعریض به نویسندگان این کتاب‌ها، نکات عجیبی در این زمینه مطرح کرده‌اند! 🔻بنده قصد بیان نقاط قوت و ضعف کتاب‌های پیشینیان و یا کتاب‌‌های جدید را ندارم؛ چرا که چنین کاری به فرصتی فراخ و مجال و مکانی دیگر نیازمند است؛ اما بر این باورم که مخالفت با کتاب‌های جدید و تقدیس بی‌چون و چرای کتاب‌های پیشینیان و اصرار بر اینکه هیچ کتابی توانایی جایگزینی مکاسب و رسائل و کفایه را ندارد، تصور و اندیشه‌ای بسیار مخرب است. نوعی سنت‌گرایی بی‌وجه و متوقف‌کننده است. ✔️کتاب‌ها و مباحث جدید، نه تنها مورد اقبال استادان آگاه نسبت به مقتضیات زمان قرار گرفته‌اند، که مباحثی بسیار ضروری و لازم برای دنیای جدید دارند. ✔️افزون بر این، نشان دهنده ظرفیت‌های نهفته در منابع سنتی فقه و اصول هستند. 🔶به همین دلیل، حوزه علمیه نه تنها باید چنین کتاب‌هایی را ارج نهاده و برصدر نشاند؛ بلکه نویسندگان آنها را نیز باید بر صدر نشانده و ارج نهد. آنان جرئت و جسارت استخراج مباحثی روزآمد در حوزه «روش استنباط» و «فقه ساختار»ها و شرکت‌ها را داشته‌اند. با ارج‌نهادن به نویسندگان و طراحان چنین کتاب‌هایی، زمینه نوآوری‌های بیشتری در حوزه‌های علمیه فراهم خواهد شد. 🔶رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حدود ۳۰ سال پیش چقدر زیبا فرمودند: «این کتابهای درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائل و مکاسب و کفایة». نه، یک روز رسائل نبود، یک روز مکاسب نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز کفایه نبود، ملایی مثل آخوند درست شد. این‌چنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این کتابهاست؛ نه، نگاه کنیم، عیب این کتابها را پیدا کنیم و یک کتاب بی‌عیب در اختیار بگذاریم؛ ببینیم آیا این ترتب علمی درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢فایده مداومت بر قرائت آیات پایانی سوره حشر از زبان آ‌یت‌الله شاه‌آبادی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله می‌فرمودند یکی از آثار مداومت بر تلاوت آیات پایانی سوره حشر این است که پس از مرگ و در شب اول قبر وقتی که دو فرشته نکیر و منکر از طرف پروردگار عالم برای سؤال و جواب حاضر می‌شوند و می‌پرسند: «من ربّک؟» انسان می‌تواند سه آیه پایانی سوره حشر را در پاسخ بگوید: هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ* هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ* هُوَ اللَّهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ (حشر، ۲۲-۲۴) و می‌فرمودند وقتی که نکیر و منکر چنین پاسخی را می‌شنوند: «مبهوت و متحير مي‌شوند؛ چون اين معرّفي حق است به زبان حق، نه معرّفي حق به زبان خلق!» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢آفت اجتماعی سخن‌چینی در حکایتی از غزالی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از بدترین رذایل اخلاقی در عرصه زیست اجتماعی «سخن‌چینی» و «نمّامی» و «دو به هم ‌زنی» است. این رذیله مجمع بسیاری از رذایل دیگر اخلاقی نیز هست: رذایلی چون دروغ، غیبت، فریب‌کاری، بی‌وفایی، خیانت، دورویی، و .... به همین دلیل، عارفان و اخلاقیان مسلمان به تبع قرآن و روایات، فراوان در این موضوع سخن گفته و تبعات فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی آن را برشمرده‌اند. در کتاب احیاء علوم الدین و همچنین در کتاب کیمیای سعادت به تفصیل درباره آن سخن گفته است. از جمله در کتاب کیمیای سعادت با نقل حکایتی، برخی از آفات اجتماعی این رذیله را نشان می‌دهد: «و يكى غلامى مى‏فروخت. گفت: «در وى هيچ عيبى نيست مگر نمّامى و تخليط.» آن كس گفت: «باكى نيست.» و بخريد. آن غلام چون روزى چند بگذشت، فرا زن خواجه گفت: «اين خواجه، تو را دوست نمى‏دارد و كنيزكى خواهد خريد. اكنون چون خواجه بخسبد استره [تیغ] برگير و از زير حلق وى مويى چند باز كن، تا من تو را بدان جادويى كنم كه خواجه عاشق تو شود.» و فرا خواجه گفت: «اين زن تو بر كسى عاشق است و تو را بخواهد كشت. تو خويشتن خفته ساز تا ببينى.» خواجه شب خويشتن خفته ساخت. زن همى‏آمد و استره در دست گرفته، بر بالين خواجه بنشست و ريش وى فراكشيد تا مويى بُرَد. خواجه را هيچ شك نماند كه وى را بخواهد كشت: برجست و زن را بكشت. قبيله زن چون خبر يافتند برفتند و خواجه را به عوض زن بكشتند، و خويشان بسيار بودند از هر دو قبيله، به يكديگر بر آويختند و خلق بسيار كشته شد در جنگ از هر دو جانب، به شومى نمّامى وى.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نشانه‌های فروپاشی نرم رژیم صهیونسیتی 🔹طوفان اقصی به هاروارد هم رسید 🔻تجمع دانشجویان دانشگاه هاروارد در دفاع از مظلومان غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢مشاهده امواج «طوفان الاقصی» در دانشگاه هاروارد و استنفورد 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ غربیان تاکنون همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا مانع آگاهی دانشگاهیان‌شان از فجایع صهیونیست‌ها شوند. به همین دلیل، هیچ مخالفتی با رژیم صهیونیستی را برنمی‌تافتند و حتی با تردید در هولوکاست نیز به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کردند. هر دانشمندی را در هر سطحی که باشد صرفاً به دلیل تشکیک در مسأله هولوکاست یا نقد آن بلافاصله از دانشگاه اخراج کرده یا محدودیت‌های اجتماعی فراوانی برای او ایجاد می‌کردند. فهرست بلندی از اخراج‌شدگان را می‌توان برشمرد. به عنوان نمونه: 1.روژه گارودی، اندیشمند بزرگ فرانسوی، که به دلیل تشکیک در هولوکاست تحت شدیدترین فشار‌های دولت فرانسه و سایر دولتمردان غربی قرار گرفت! 2.آدام برومبرگ‌، استاد دانشگاه هنر ‌هامبورگ، که به علت یک انتقاد کوچک از رژیم صهیونیستی از دانشگاه اخراج شد. 3.آنتونی‌هال، استاد دانشگاه لث بریج کانادا، که تنها به دلیل تشکیک در هولوکاست آن هم با ارائه اسناد و مدارکی علمی، از دانشگاه اخراج شد! 4.دیوید میلر، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس، که به جرم انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، از دانشگاه اخراج شد! 5.تیم ‌اندرسون، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، که به دلیل مواضع ضد‌استکباری و ضد‌صهیونیستی، از دانشگاه اخراج شد! 6.برونو گلنیش، استاد دانشگاه لیون فرانسه، به صرف زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق شد! 7.توماس بِرِنان، استاد دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا، به دلیل توئیتی که درباره مافیای یهودی زده بود، از دانشگاه اخراج شد! 8.جوی کارگا، از دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا، صرفا به دلیل ارائه اسنادی که عامل حمله 11 سپتامبر را صهونیست‌ها می‌دانست، از دانشگاه اخراج شد! 🔻اما در روزهای اخیر شاهدیم که امواجی از طوفان الاقصی به دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، استنفورد، جرج تاون و نیویورک نیز رسیده است. سی انجمن دانشجویی دانشگاه هاروارد، برای نخستین بار در بیانیه‌ای مشترک، رژیم صهیونیستی را مسئول همه خشونت‌ها علیه فلسطینیان معرفی کردند و نوشتند «خشونت اسرائیل حتی کوچکترین جنبه‌های زندگی فلسطینیان را در طول ۷۵ سال اخیر تحت تأثیر قرار داده است» در عین حال، این موضع‌گیری انسانی انجمن‌های دانشجویی، با مخالفت شدید مسئولان دانشگاه هاروارد مواجهه شده است: لاورنس سامرز، استاد اقتصاد و رئیس پیشین دانشگاه هاروارد، سکوت مسئولان فعلی در قبال این بیانیه را تقبیح کرده است! برخی دیگر نوشتند به خاطر این بیانیه از انتساب به دانشگاه هاروارد خجالت‌زده‌اند! رئیس فعلی دانشگاه هاروارد، خانم کلودین گِی، در بیانیه‌ای منفعلانه فلسطینیان را محکوم کرد! یکی دیگر از سرمایه‌داران صهیونیست گفته است لازم است اعضای همه این سی انجمن معرفی شوند تا هیچ وقت در هیچ کجا استخدام نشوند! 🔶اما خون بیگناهان و آه مظلومان غزه و فلسطین، دیر یا زود امواجی از آگاهی و بیداری در ذهن و ضمیر ملت‌ها ایجاد خواهد کرد و به زودی فروپاشی نرم رژیم صهیونیستی را به فروپاشی سخت تبدیل خواهد کرد. ان شاءالله 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi