eitaa logo
المدرس الافضل
795 دنبال‌کننده
600 عکس
172 ویدیو
111 فایل
ارتباط با ما؛ @alafzal
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ا
مصطفی: ؛ ؛ ✅ علامه شعرانی:در روایت از حضرت امام جواد علیه السلام مروی است که فرمود: 🔹از میان دو مرد که در دین و فضایل برابر باشند، برتر نزد خداوند آن باشد که در علم ادب ماهرتر بود. 🔹راوی گفت:گفتم:فدای تو شوم! فضل ادیب را نزد مردم دانستم که در مجالس و مجامع او را گرامی دارند؛ اما نزد خدای تعالی چگونه؟ 🔹فرمود:چون ادیب قرآن را چنان که نازل شده است می خواند و دعا را هم لحن نمی آورد و غلط نمی خواند و دعای ملحون سوی خدای تعالی بالا نرود. ✍ ر.ک:کتاب (از وصایای علامه ذو الفنون میرزا ابو الحسن شعرانی)، نشر الف لام میم، ص ۳۷؛ @alafzal1400
هدایت شده از سید
؛ ✅ در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۱۵ که لطف الهی یاری کرد و تماس تلفنی با حکیم فرزانه و ادیب نحریر استاد معظم حضرت صدر الافاضل حاج شیخ علی نظامی داشتم، از معظم له در خواست نکته ای عرشی کردم که با افاضات نادره خود مشتمل بر جناس الفاظ و حروف و تضاد الفاظ و معانی فرمودند: 🔵 بالتقوا تقوی علی الطغوی. ✅ با تقوا داشتن علیه طغیان نفس قوی می شوی. @alafzal1400
هدایت شده از .
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😍👌شعر عربی با وزن شعری زیبا 👌 پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم نکته‼️ عکسِ کلیپ( وآله) ندارد ‼️ تقریبا یک دوره از زندگی پیامبر اکرم (ص) را بطور کلی زیبا و قشنگ بیان می کند
؛ ؛ ✅ در کتاب کلیات ابو البقاء، ص ۶۷۸ درباره واژه معروف می نویسد: ✅ المعروف کل ما سکنت الیه النفس و استحسنه لحسنه شرعا او عقلا او عرفا فهو معروف. @alafzal1400
؛ ؛ ؛ ✅ در هنگام استدراک از واژه های گوناگونی استفاده می شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند. ✅ برخی از عبارات استدراکی و پر کاربرد در متون درسی حوزوی عبارتند از: بل، لکن، لکنّ، الّا، الّا اُن یقال، اللهم الا ان یقال، و یمکن ان یقال، بل یمکن ان یقال و . . . ✅ نعم اصطلاحی استدراکی است که سالبه کلیه را تبدیل به موجبه جزییه می کند؛ یعنی مصنف قبل از نعم، مطلبی را به طور سالبه کلیه نفی کرده است و با نعم می خواهد آن مطلب را در بعضی از موارد ثابت کرده و قبول کند. @alafzal1400
هدایت شده از نردبان فقاهت
🔸 (ختم الله على قلوبهم و على سمعهم و على أبصارهم غشاوة) 📚 سوره بقره آیه ۷ ❓ چرا در این آیه کلمه «القلوب و الأبصار» به صورت جمع و «السمع» به صورت مفرد ذکر شده است؟ ✅ در تفسیر تبیان از یکى از ادباى معروف چنین نقل مى کند که: علت مفرد آمدن سمع ممکن است یکى از دو چیز باشد: 1⃣ اینکه سمع گاهى بعنوان اسم جمع بکار میرود و مى دانیم که در اسم جمع معنى جمع افتاده و نیازى به جمع بستن ندارد. 2⃣ اینکه سمع مى تواند معنى مصدرى داشته باشد و مى دانیم مصدر دلالت بر کم و زیاد هر دو مى کند و نیازى به جمع بستن ندارد. ☑️ بعلاوه مى توان وجه ذوقى و علمى دیگرى براى این تفاوت گفت و آن اینکه: تنوع ادراکات قلبى و مشاهدات با چشم نسبت به مسموعات فوق العاده بیشتر است و به خاطر این تفاوت قلوب و ابصار بصورت جمع ذکر شده ولى سمع به صورت مفرد آمده است. @Nardebane_feghahat