eitaa logo
البیان
11.2هزار دنبال‌کننده
950 عکس
213 ویدیو
75 فایل
بازتاب اندیشه های استاد آیت الله عبدالکریم فرحانی 📌 تبیین مکتب فقه الخمینی(ره) 📌 روش تحصیل در مسیر اجتهاد 📌 امتداد حکمت و تمدن نوین اسلامی 📌 اخلاق و معنویت ارتباط با ادمین: @admin_albayan
مشاهده در ایتا
دانلود
@albayannتوسل به امام زمان(1).mp3
زمان: حجم: 1.1M
🎙 🔰استاد آیت الله فرحانی 🔹ضرورت و اهمیت توسل به امام زمان(عج) 🔸 آداب نوکری و سربازی ولی عصر(عج) ▪️قال موسی بن جعفر (علیه السلام): هو الطرید الوحید الغریب الغائب عن اهله، الموتور بابیه @albayann
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: انتخابات پایه تحول است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب، هم‌اکنون: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است. راه‌حل مشکلات کشور انتخابات است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: حادثه‌ غزّه پدیده‌‌ای فوق‌العاده در تاریخ اخیر دنیای اسلام است/ خونخواری رژیم صهیونیستی و صبر و مقاومت مردم غزه، دو سَمت بی‌نظیر بودن این حادثه هستند /همین تسلیم نشدن مردم و مبارزان فلسطینی، آنها را پیروز میکند / نشانه‌های پیروزی مردم غزه امروز دیده میشود ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان: دو ماه و نیم از شروع حادثه‌ی غزّه دارد میگذرد. این حادثه یک پدیده‌ی بی‌نظیری است در تاریخ اخیر دنیای اسلام. در تاریخ اخیر در این یک قرن اخیر شاید شبیه این حادثه ما دیگر نداریم، حادثه‌ی فوق‌العاده‌ای است. ✏️ از دو سمت این حادثه بی‌نظیر است. از سمت رژیم صهیونیستی این حادثه بی‌نظیر است چرا؟ برای اینکه هرگز این جور سفّاکی، این جور جنایتگری، این جور خونخواری در این دوره‌ی تاریخی که اشاره کردم دیده نشده. این جور کودک‌کشی، این جور بمب سنگرشکن روی سر بیماران بیمارستانها انداختن، این جور بی‌رحمی‌، این جور خباثت بی‌نظیر است دیده نشده. این از طرف رژیم صهیونیستی. ✏️ از طرف مقابل، طرف مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی. این جور ایستادگی، این جور صبر، این جور مقاومت، این جور دشمن را دیوانه کردن دیده نشده. مردم مردم غزّه، مبارزان غزّه مثل صخره مثل کوه ایستادند، چیز مهمی است. آب نمیرسد، غذا نمیرسد، دارو نمیرسد، سوخت نمیرسد، آب نمیرسد ایستادند تسلیم نمیشوند خیلی مهم است. ✏️ همین تسلیم نشدن آنها را پیروز میکند کمااینکه نشانه‌های پیروزی امروز دیده میشود. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ» خدا با صبرکنندگان است. ✏️ رژیم صهیونیست با آن همه تجهیزات با آن همه امکانات در مقابل مبارزان فلسطینی که تقریباً میشود تجهیزاتشان قابل مقایسه‌ی با تجهیزات رژیم صهیونیستی نیست ناتوان مانده. ۱۴۰۲/۱۰/۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
🖊تحلیل نظام اسماء با اصل واقعیت و اصالت الوجود. ✍️استاد آیت الله فرحانی: حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) نظام اسماء را هم با اصل واقعیت و هم با اصالت الوجود تبیین کرده اند. 1️⃣علامه طباطبایی(ره) در بعضی از عبارتهایی بدایه الحکمة و در تمام مدخل نهایه الحکمة با اصل واقعیت و بسیط الحقیقة و صرف الحقیقة که نشأت گرفته از آن است نظام فلسفی خود را تبیین می کنند که بر این اساس هر چه صفت برای واقعیت است واقعیت پیدا می کند و طبق آن برای اثبات ذات اقدس اله دیگر نیاز به تشکیک و اصالت الوجود نیست و می شود اسماء حسنای الهی را با خود واقعیت تبیین کرد. 📌اما ایشان در بعضی دیگر از عبارتهای خود در بدایه الحکمة و در متن نهایه الحکمة با حدوسط دیگری به تبیین نظام فلسفی خود می پردازند و می شود این گونه گفت که مدخل نهایه الحکمة یک فلسفه و متن آن، فلسفه دیگری است و شاهد این مدعا این است که علامه طباطبایی(ره) برهان صدیقین خودشان را که از شاهکارهای ایشان است در نهایه الحکمة بیان نکرده اند. 💠در نگاه علامه برهان صدیقین اساسا مقدمه ای ندارد و خود واقعیت ضرورت ازلی دارد و با ضرورت ازلی اصل واقعیت، ذات اقدس اله اثبات می شود. البته به نظر می رسد ایشان در مدخل نهایه الحکمة از این نیز جلوتر رفته اند و قائل هستند حتی نیاز به ضرورت ازلی هم نیست. 2️⃣حضرت امام خمینی(ره) نیز عبارتهایی را دارند که ظاهرا در فضای کار با اصالت الوجود است ولی صریح بعضی از عبارات دیگر ایشان اصالت الوجودی نیست به این معنا که متوقف بر اصالت الوجود نمی باشد. عبارتهایی ایشان در تفسیر سوره حمد که می فرمایند وقتی یک موجودی مبدا ایجاد است دیگر دو ندارد چون فرض دو با مبدا ایجاد درست در نمی آید... را می تواند شاهد بر این مدعا آورد که بر این اساس دیگر نیازی به اصالت الوجود برای اثبات مدعا نیست. 💢خلاصه این مطلب را شاگرد ایشان یعنی شهید مطهری در کتاب جهان بینی توحیدی آورده اند و طبق آن دیگر نیازی به اصالت الوجود و تشکیک نخواهد بود و بسیط الحقیقة مطرح شده در فضای اصالت الوجود نیست بلکه یک بساطتی برای اصل واقعیت وجود خواهد داشت و یک مبدا ایجادی که حقیقتاً مبدأ ایجاد است و همه چیز را ایجاد می کند و آن چه را ایجاد کرده است مشتمل همه آن حقایق هست و این مطالب مطابق با ظاهر آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت می باشد. 📚1.بدایه الحکمة بحث امکان 2.نهایه الحکمة 3.تفسیر سوره حمد حضرت امام خمینی(ره) @albayann
🖊پس از دیدار مردم خوزستان با رهبر‌ معظم انقلاب، طایفه آلبوشوکه با امام خامنه ای بیعت مجدد کردند. 📌در این جلسه که با حضور استاد برگزار شد،جمعی از سادات و بزرگان طایفه با یادآوری سفر تاریخی معظم له در اسفند ماه ۱۳۷۵ و اهدای پرچم و نماد جهاد و ظلم ستیزی عشایر خوزستان به ایشان، حاضر شده و اشعاری سروده و رجزخوانی کردند. @albayann
@albayannتوصیه استاد.mp3
زمان: حجم: 99.2K
🎙 💠توصیه و سفارش به امام و علامه 🔰استاد آیت الله فرحانی @albayann
🖊عصاره خلقت جلد دوم از مجموعه 🔺دربارۀ واژۀ «عصر» احتمالات متعددی مطرح شده است. برخی معتقدند مراد از «عصر» همین بعدازظهر است. برخی نیز گفته‌اند: «والعصر» یعنی قسم به نماز عصر. اما امام خمینی(ره) در تفسیرشان احتمال داده‌اند که «والعصر» یعنی «قسم به عصارۀ خلقت»؛ بدین بیان که عصر از «عصاره» می‌آید. لذا «والعصر» یعنی قسم به عصارۀ خلقت؛ قسم به انسان کامل؛ قسم به امام عصر(عج). 💠در حقیقت، این سوره ما را به تقویت ارتباط خود با امام زمانمان دعوت می‌کند. لذا ماحصل دو آیۀ نخستِ سورۀ «عصر» ‌‌این‌گونه می‌شود: قسم به (عج) که هر کسی این ارتباط را تقویت نکند، در خسران خواهد بود و دچار ضرر می‌شود. 🌐جهت تهیه این اثر به لینک ذیل مراجعه نمایید: https://albayan-nashr.ir/product/osarhkhelgat/ @albayann
InShot_۲۰۲۳۱۲۲۸_۱۵۳۷۲۰۷۴۳.jpg
حجم: 4.13M
📚 شماره یازدهم لوح پژوهشی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(علیه السلام) تحت عنوان «فرائد» منتشر شد. 📌این لوح که به صورت ماهیانه منتشر می شود، به دست نوشته های اساتید و طلاب مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) می پردازد. 📘ستون ها و عناوین مختلفی در این لوح مدنظر قرار گرفته است که در شماره یازدهم خود، مطالبی با سه سر فصل اشتراک لفظی بشرط لا و لابشرط، مشتق و معرفی کتاب نظام ادبی از منظر علم اصول ارائه شده است. 📖مطالب لوح شماره یازدهم به شرح ذیل می باشد: 1⃣اشتراک لفظی اصطلاح بشرط لا و نیز اصطلاح لا بشرط 📌 به قلم حجةالاسلام رضا کاید خرده؛ دانش پژوه مقطع خارج مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 2⃣مشتق،شروع از رازی؛گسترش با جرجانی 📌به قلم محمد مهدی برهان؛ دانش پژوه مقطع پایه نهم مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 3️⃣ معرفی کتاب نظام ادبی از منظر علم اصول اثر آیت الله عبدالکریم فرحانی 👈🏻علاقه مندان می توانند نسخه چاپ شده آن را جهت درج و‌ نصب در مدراس و اماکن علمی مختلف با مراجعه حضوری به معاونت پژوهش مدرسه تهیه نمایند. @albayann