eitaa logo
الف‌لام‌میم
499 دنبال‌کننده
261 عکس
53 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
می‌گفت: میدونی عراقیا به امام رضا چی می‌گن؟! می‌گن:(با لحن بخونید) تو ایرانی و من عراقم چه فراقم، چه فراقم :))
پیکر شهدایی که سال 95 خونشان در این منطقه به زمین ریخته بود همچنان در خان طومان مانده بود و امکان عقب برگرداندن آنها وجود نداشت. تا اینکه حاج قاسم در دیداری با خانواده این شهدای عزیز به آنها قول داد پیکر فرزندانشان بر خواهد گشت و وعده صادق این مرد بزرگ آرامی بود بر دل تنگ خانواده شهدا. از همان سال 95 پیکر عده ای از شهدا تا همین اسفند سال 98 در عملیات های تفحصی به آغوش خانواده هایشا برگشتند. شهدایی مثل حسین مشتاقی، سید جواد اسدی، علیرضا بریری، سید رضا طاهر، حبیب الله قنبری، علی جمشیدی و سعید کمالی و شفیع شفیعی. شهدایی که وقتی پیکر هر کدامشان بر می گشت بقیه خانواده های چشم انتظار در دلشان غوغا می شد که پس کی ما می توانیم پیکر عزیزمان را در آغوش بگیریم. حالا از دیروز پیکر 8 شهید از جا ماندگان خان طومان بعد از چهار سال بازگشته است. عزیزانی که 5 نفرشان از بچه های لشکر مازندران هستند به نام های محمود رادمهر، محمد بلباسی، علی عابدینی، رضا حاجی زاده و حسن رجایی فر. حالا تنها شهید بازمانده از میان این جمع شهید رحیم کابلی است که همسرش صفیه اصلانی کتولی می گوید: «دلم می خواست با پیکر همسرم وداع آخری داشتم، برای همین دعا برای برگشتنش می کردم ولی حاج رحیم به خواب عروسم آمد و گفت «دعا نکنید جنازه ام برگردد، جایم خوب است و در کنار مادر سادات، حضرت فاطمه (س) هستم» از آن شب دیگر از خدا بازگشت به خانه اش را طلب نکردم و به خوشنودی او راضی هستم.» |خبرگزاری فارس| ‌
🌳 یکی از شاگردان شیخ انصاری برای استادش نقل کرد: از نجف به کربلا رفتم؛ شب در عالم رویا خودم را در بهشت دیدم. 🏰 به من قصری نشان دادند که دیدم تمام قصرهای عالم در مقابل این قصر گویی خرابه‌ای بیش نیست. ⁉️ پرسیدم: این قصر از کیست؟ 👈🏻 گفتند: این قصر از آنِ توست و تو سه شب دیگر در این قصر منزل می‌کنی. 🏰 بعد از آن قصر دیگری به من نشان دادند که قصر من در مقابل آن قصر گویی مثل یک خرابه‌ای بیش نیست؛ چشمم که به آن قصر افتاد اصلاً تمام بهشت را فراموش کردم. ⁉️ گفتم: این قصر از کیست؟ 👆🏻 گفتند: این قصر از شیخ مرتضی انصاری است. 🏰 بعد از این قصر، قصر سومی را به من نشان دادند که قصر شما که شیخ انصاری هستید در مقابل آن یک خرابه‌ای بیشتر نیست. ⁉️ پرسیدم: این قصر از آن کیست؟ 👤 گفتند: این قصر از ملّا آقای دربندی است. ‼️ تا من این کلمه را شنیدم در عالم رؤیا متحیّر ماندم؛ گفتم: شیخ انصاری کجا، ملّای دربندی کجا؟! 🌟 ملّای دربندی مردی است برازنده ولی چه حسابی در این عالم است که قصر شیخ انصاری با این مقامات علمی و عملی‌اش، در مقابل قصر ملّای دربندی مثل یک ستاره در مقابل خورشید باشد؟! 💡تا این حیرت برای من پیش آمد، خطاب شد: این قصری که به تو داده‌اند زاییده‌ی و توست، این قصری هم که به شیخ انصاری داده‌اند، مولود علم و عمل شیخ است. ❇️ امّا این قصری که به ملّای دربندی داده‌اند، نه از علم اوست و نه از عمل او، این یکی از قصرهای اختصاصی علیهماالسلام است. 🏴 چون ملّای دربندی برای سلام‌الله‌علیها منبر می‌رفته، از قصور اختصاصی‌اش این قصر را به ملّای دربندی حواله داده است. ✅ این نه قصری است که به علم و عمل بشود به آن رسید، این قصر اختصاصی حسینی است. 📚 مصباح الهدی، ج۲، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
امرالمومنین_علیه السلام_: «لا يخرج المهدي حتي يقتل ثلث و يموت ثلث و يبقي ثلث.» ‌ «مهدي ظهور نمي کند تا اينکه يک سوم مردم کشته شوند و يک سوم آنان بميرند و يک سوم باقي بمانند.» «بين يدي المهدي موت أحمر و موت أبيض فاما الموت الاحمر: فالسيف و اما الموت الابيض: فالطاعون» «پیش از ظهور، دو گونه مرگ اتفاق می افتد: مرگ سرخ و مرگ سفید اما مرگ سرخ، شمشیر و مرگ سفید، طاعون است.» ؟ ‌‌
الف‌لام‌میم
امرالمومنین_علیه السلام_: «لا يخرج المهدي حتي يقتل ثلث و يموت ثلث و يبقي ثلث.» ‌ «مهدي ظهور نمي کند
منابع: عقدالدرر، ص 63، باب 4 و معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام، ج 3، ص 21 از منابع متعدد(حدیث اول) الغيبة للنعماني، النص، ص 278؛ الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج ‏2، ص 372(حدیث دوم) ‌
الف‌لام‌میم
امرالمومنین_علیه السلام_: «لا يخرج المهدي حتي يقتل ثلث و يموت ثلث و يبقي ثلث.» ‌ «مهدي ظهور نمي کند
اولا این دوتا حدیث ضعیف السند هست. دوما از علائم قطعی که نیست. سوما این که طاعون رو تطبیق بدیم به کرونا درست نیست. چهارما بر فرض درست باشه، بالاخره باید مردم جهان نیاز به منجی رو حس کنند تا امام ظهور کنه.
الف‌لام‌میم
از آن عکس‌هایی‌ست که زیاد گوشه‌ی گالری خاک خورده تا وقتش برسد. از آن‌ عکس‌هایی‌ست که ملاحت از آن شره می‌کند و می‌پاشد به جان بیننده‌اش؛ به همان اندازه که خودش گفت:«من با نمک‌تر از یوسفم». از آن عکس‌هایی‌ست که آدم می‌ماند اول به کجا خیره شود؛ محو گنبد خضراء شود یا ماه؟ همراهِ آدم‌هایِ پایینِ عکس شود و قدم بزند به آن امید که روزی ماه آن‌جا قدم زده و شاید کفِ پایش مماس شود با ردِ پای او؛ یا این که همان‌جا بنشیند و کمی زل بزند به گنبد و کمی بعدتر به ماه؟! نمی‌دانم؛ هرطور می‌خواهید همراهِ این عکس شوید. ما تو را ندیده عاشق شدیم و مردمِ مدینه دیده. عجب ندارد که صاحب زهره‌الریاض نوشته چند نوبت در مدینه جزع و فزعی افتاد که مردم گمان بردند قیامت قائم شده. اولی را فرمود آن‌روز در جنگ احد، بعد از آن خیانت که شیطان ندا در داد:«الآن محمدٌ قد قُتل»؛ چنان خروشی برآمد به طوری که محرمانِ حجراتِ طاهرات و بناتِ هاشم و حضرت صدیقه بی‌اختیار به جانب احد روان شدند. دوم بار را گفت مثلِ دیروزی، وقتی که حضرت رسالت_صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم_ زین حجره‌ی فانی متوجه رضای سبحانی شد. هیچ‌کس نماند از اهل مدینه مگر در غم و غصه و الم و ماتم. ‌
همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود می‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد... حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری‌ها نیست. اگر برپایی مجلس‌های شادی در زمانی باشد که در عرف آن را هتک حرمت عزای اهل‌بیت(ع) می‌دانند خلاف شرع است. البته این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند. قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک حرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص می‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینه هتک حرمت را فراهم می‌کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت(ع)بودن است موظف به این کارهاست؟! |آیت الله شبیری زنجانی| ‌