eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.4هزار دنبال‌کننده
844 عکس
399 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آیت الله العظمی صافی گلپایگانی حفظه الله تعالی: از جمله شخصيت‏هاى بزرگى كه دين خود را بر امام زمان خود عرض نمود، ابوالقاسم بن عبدالله بن على بن الحسن بن زيد بن السبط الاكبر الامام ابى محمد الحسن المجتبى عليه ‏الصلاة و السلام است. اين بزرگوار يكى از اعاظم ذريه‏ ى رسول و فرزندان مرتضى و بتول سلام الله عليهم اجمعين و از شخصيت ها و معاريف علماى اهل بيت و بزرگان صحابه‏ ى حضرت جواد و حضرت هادى سلام الله علیهما و محارم اسرار ائمه سلام الله علیهم اجمعین است و على الظاهر چون با حضرت رضا سلام الله علیه در سلسله‏ ى نسب به حضرت‏ اميرالمؤمنين و حضرت زهرا سلام الله علیهما در يك طبقه بوده است- چنان كه برخى از علما رجال فرموده اند از اصحاب آن حضرت نيز بوده است. و اگر چه برحسب روايتى كه خواهيم آورد، عصر امامت امام عسكرى سلام الله علیه را درك نكرده است، ولى احتمال اينكه درك خدمت آن حضرت را كرده باشد قوى است‏. 📚شرح حديث عرض دين حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام، ص: ۴۲ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
🔻آیت الله العظمی صافی گلپایگانی حفظه الله تعالی: از جمله رواياتى كه بر فضل و علم اين شريف بزرگوار دلالت دارد، روايتى‏ است منقول از حضرت هادى سلام الله علیه كه به يكى از شيعيان رى مى فرمايد: «إِذا أَشْكَلَ عَلَيكَ شَي‏ءٌ مِنْ أَمْرِ دِينِكَ بِناحِيتِكَ فَسَلْ عَنْهُ عَبْدَ الْعَظيمِ بْنِ عبدِاللّهِ الحَسَني و اقْرَأْهُ مِنّي السَّلامَ» هرگاه چيزى از امر دين تو بر تو مشكل شد، در ناحيه ‏ى خودت در مورد آن از عبدالعظيم بن عبدالله الحسنى سؤال كن و از طرف من به او سلام برسان. از اينكه چنين شخصيتى در مقام عرض دين خود برآمده است، اهميت تصحيح عقايد، اعم از آنچه واجب الاعتقاد يا فراتر و بيشتر از آن است، معلوم مى شود. امور واجب الاعتقاد امورى است كه برحسب ارشادات كتاب و سنت، همه بايد به آنها به مفهوم و تعريفى كه از كتاب و سنّت براى آنها شده، معتقد باشند تا اطلاق مسلم و مؤمن بر آنها صحيح باشد. و آنچه فراتر و گسترده تر از اين امور است كه عدم التفات و عدم اعتقاد به آنها مضر به اسلام و ايمان نيست، اعتقاد به آنها به عنوان يك امر دينى و مربوط به دين نيز بايد با دليل معتبر از كتاب و سنت اخذ شده باشد؛ چنان كه عدم اعتقاد به آنها با وجود دليل كافى از كتاب و سنت و التفات به آن دليل، عدم ايمان به نبوت است. 📚شرح حديث عرض دين حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام، ص: ۴۴ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه @alhaghgholjadid
🔻قال: دَخَلْتُ عَلى سيدي عَلي بنِ محمّدِ عليهماالسلام فلمّا بَصُرَ بي، قالَ لِي: مَرْحَباً بِكَ يا أَبَا الْقاسِمِ! أَنْتَ وَلينا حَقّاً فرمود: بر آقایم امام هادى سلام الله علیه وارد شدم، پس چون نظرش بر من افتاد به من فرمود: مرحبا به تو يا اباالقاسم، تو حقاً دوست مايی. قالَ: فَقُلْتُ لَهُ: يابْنَ رَسُولِ اللهِ! إِنّي أُريدُ أَنْ أَعْرِضَ عَلَيكَ دِينِي فَإنْ كانَ مَرضِياً ثَبَتُّ عَلَيهِ حَتّي أَلْقَى اللهَ عَزّ وَ جَلّ‏ عبدالعظيم فرمود، عرض كردم: اى پسر رسول خدا، من مى خواهم كه اگر مرضى و پسنديده (شما) باشد، بر آن ثابت بمانم تا خداى عزوجل را ملاقات كنم. فَقالَ: هاتِ يا أَباالْقاسِمِ‏ حضرت فرمود: بیان کن ای ابالقاسم. ۱-فَقُلْتُ: إِنّي أَقُولُ: إنّ الله تَبارَكَ وَ تَعالى واحِدٌ لَيسَ كَمِثْلِهِ شَي‏ءٌ پس عرض کردم: همانا من مى‏ گويم: به راستى خداوند تبارک و تعالى يگانه‏ اى است كه چيزى همانند او نيست. ۲-خارِجٌ عَنِ الْحَدَّينِ حَدِّ الْابْطالِ وَ حَدِّ التَّشْبيهِ‏ و ذات او خارج از دو حد ابطال و تشبيه است. ۳-وَ إِنَّهُ لَيسَ بِجِسْم وَ لا صُورَة و لا عَرَض وَ لا جَوْهَر او نه جسم است و نه صورت و نه عرض و نه جوهر. ۴-بَلْ هُوَ مُجَسِّمُ الأجْسامِ وَ مُصَوّرُ الصُّوَرِ وَ خالِقُ الأَعْراضِ و الْجَواهِرِ خداوند مجسم اجسام و صورت بخش صورت‏ ها و آفريننده ‏ى اعراض و جواهر است. ۵-وَ رَبُّ كِلِّ شَي‏ء وَ مالِكُهُ وَ جاعِلُهُ وَ مُحْدِثُهُ‏ و رب هر چيزى و مالک و جاعل و محدث آن است. ۶-وَ انَّ محمّداً صلى ‏الله عليه وآله و سلم عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ خاتَمُ النَّبيينَ فَلا نَبي بَعْدَهُ إِلى يوْمِ القِيامَةِ و إِنَّ شَريعَتَهُ خاتمةُ الشَّرايع فَلا شَريعَةَ بَعْدَهْا إِلى يوْمِ القِيامَةِ و حضرت محمد صلى‏ الله عليه وآله بنده‏ ى خدا و فرستاده ‏ى او و خاتم پيامبران و انبيا است، پس بعد از او پيامبرى نيست تا روز قيامت، و شريعت او خاتمه و پايان بخش شرايع است؛ پس شريعتى بعد از آن تا روز قيامت نخواهد بود. ۷-وأَقُولُ: إِنَّ الإِمامَ وَ الْخَليفَةَ وَ ولى الأَمْرَ بَعْدَهُ أميرالمؤمنين على بن أبى طالب ثُمَّ الحَسَنُ ثُمَّ الْحُسَينُ، ثُمَّ عَلى بنُ الحسين، ثُمَّ مُحمّد بن على، ثُمّ جعفرُ بنُ محمد، ثُمَّ موسى بنُ جعفر ثمّ على بنُ موسى، ثمّ محمّدُ بن على ثم أنت يا مولاى. فقال عليه ‏السلام وَ مِنْ بَعدى الْحَسَنُ ابْنى فَكَيفَ لِلنّاسِ بِالْخَلَفِ مِنْ بَعْدِهِ؟ فَقُلْتُ: فَكَيفَ ذاكَ يا مَولاى؟ قال: لأَنَّهُ لا يرى شَخْصُهُ وَ لا يحلُّ ذِكْرُهُ بِاسْمِهِ حتّى يخْرُجَ فَيمْلَا الأرْضَ قِسْطاً وَ عدلًا كما مُلِئَتْ جَوراً و ظلماً مى گويم (اقرار مى كنم) كه امام، خليفه و ولى امر بعد از پيغمبر صلى ‏الله عليه وآله، اميرالمؤمنين على بن ابى طالب، سپس حسن و پس از او حسين و پس از او على بن الحسين و سپس محمد بن على و بعد جعفر بن محمد و بعد موسى بن جعفر و سپس على بن موسى و پس از او محمد بن على و پس از او تو اى مولاى من (امام، خليفه و ولى امر هستى) آنگاه امام فرمود: بعد از من حسن پسر من (امام، خليفه و ولى امر است). پس چگونه است حال مردم نسبت به خلف بعد او؟ من عرض كردم: چگونه است اين؟ فرمود: براى اينكه شخص او ديده نمى شود و بردن نام او حلال نيست تا بيرون آيد. پس پر كند زمين را از قسط و عدل چنان كه از ظلم و جور پر شده باشد. ۸-قال فَقُلتُ: أَقْرَرْتُ و أقُولُ: إِنَّ وَلِيهُمْ وَلى اللّهِ وَ عَدُوَّهُمْ عَدُوُاللّهَ و طاعَتَهُمْ طاعَةُاللّهِ و مَعْصِيتَهُمْ مَعْصِيةُ اللّهِ. حضرت عبدالعظيم عرض کرد: اقرار كردم و مى گويم كه ولى ايشان (يعنى ائمه عليهم ‏السلام) ولى خدا است و دشمنشان دشمن خداست و طاعت ايشان طاعت خداست و معصيت ايشان معصيت خداست. ۹-وَ أَقُولُ: إِنَّ المِعْراجَ حقٌّ و المُسائَلَةَ فِى القَبْرِ حَقٌّ و إِنَّ الجَنَّةَ حَقٌّ و النارَ حَقٌّ و الصراطَ حقٌّ و الميزانَ حَقٌّ و إَنَّ الساعَة آتيةٌ لا رَيبَ فيها و إِنَّ اللّهَ يبْعَثُ مَنْ فِى القبورِ و مى ‏گويم كه به راستى معراج حق است و سؤال قبر حق است و بهشت حق است و جهنم حق است و صراط حق است و ميزان حق است و به درستى كه ترديدى در روز قيامت نيست و به حقيقت خداوند هر كس را كه در قبرهاست برمى‏ انگيزاند. ۱۰-وأقولُ: إِنَّ الفَرائِضَ الواجِبَةَ بعدَ الوِلايةِ: الصّلاةُ و الزكاةُ و الصومُ و الحجُّ و الجهادُ و الامرُ بالمعروفِ و النّهي عَنِ المنكَرِ و مى گويم به درستى كه فرائض واجبه بعد از ولايت، عبارت‏ند از: نماز، زكات، روزه، حج، جهاد و امر به معروف و نهى از منكر. 📚بحار الأنوار ج ۶۶، ص ۱
👆👆👆چکیده ای از که توسط شخصیت با عظمتی مانند حضرت سلام الله علیه بیان شده و مورد تایید سلام الله علیه قرار گرفته این اعتقادات دقیقا همان مطالبی است که در احادیث و آیات قرآن صریحا مطرح شده است و بر خلاف مطالبی است که مکاتب فلسفی و عرفانی مطرح می کنند. در ادامه روایت امام هادی سلام الله علیه به حضرت عبدالعظیم فرمودند: 🔻 يا أَباالقاسم هذا و الله دينُ الله الّذي ارْتَضاهُ لِعبادِه فَأَثْبِتْ عليه‏ ثَبَّتَكَ الله بالقول الثّابِت فى الحياةِ الدُّنيا و (فى) الآخرة. اى ابا القاسم، به خدا قسم اين است كه خداوند براى بندگانش پسنديده است پس بر آن ثابت‏ [قدم] باش؛ خداوند تو را در زندگى دنيا و آخرت بر قول ثابت، نگاه دارد. کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خصوصیات امام معصوم سلام الله علیه والله نحن الأسماء الحسنى... 🔻 مرحوم آیت الله شیخ جواد کربلایی رضوان الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻قال الامام الصادق سلام الله علیه: وَ رَدَّ کُلَّ حَقٍّ اِلی اَهْلِهِ. امام صادق سلام الله علیه فرمود: و (امام زمان ارواحنا فداه) هر حقی را به صاحبانش بر می گرداند. 📚الزام الناصب ص۲۲۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻علامه حفظه الله تعالی می فرماید: این سخن نیاز به گفتن ندارد که کسانی چون ، ، و تنکابنی که در اثر قبول معارف خالص وحیانی و پیروی از سلوک خالص اوصیایی به آن مقامات در علم و عمل و تصرف و کینونت روحی رسیدند، آیا اصحاب ائمه طاهرین سلام الله علیهم اجمعین دارای چه مقاماتی در معرفت و عمل بوده اند؟ و آیا کدام عارف یا فیلسوفی در طول تاریخ ، به گرد پای آنان در مقام «قرب تالهی» و «تاله» رسیده است؟ اینان متالهان قرآنی اند و عقابان ستیغ «لیلة القدر». 📚متاله قرآنی، شیخ مجتبی قزوینی ، ص ۳۵۲ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
Khorshide penhan.mp3
4.99M
نابینایی که امام زمانش را دید! کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام باقر صلوات الله علیه فرمود: لَنُورُ الْإِمَامِ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ أَنْوَرُ مِنَ الشَّمْسِ الْمُضِیئَةِ بِالنَّهَارِ وَ هُمْ وَ اللَّهِ ینَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِینَ وَ یحْجُبُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ نُورَهُمْ عَمَّنْ یشَاءُ فَتُظْلِمُ قُلُوبُهُمْ وَ اللَّهِ لَا یحِبُّنَا عَبْدٌ وَ یتَوَلَّانَا حَتَّى یطَهِّرَ اللَّهُ قَلْبَهُ وَ لَا یطَهِّرُ اللَّهُ قَلْبَ عَبْدٍ حَتَّى یسَلِّمَ لَنَا وَ یكُونَ سِلْماً لَنَا فَإِذَا كَانَ سِلْماً لَنَا سَلَّمَهُ اللَّهُ مِنْ شَدِیدِ الْحِسَابِ وَ آمَنَهُ مِنْ فَزَعِ یوْمِ الْقِیامَةِ الْأَكْبَرِ قطعا در دل‌های مؤمنین بیش از نور خورشید در روز است. به خدا قسم هر بنده‌ای ما را دوست داشته باشد و ولایت ما را بپذیرد تا جایی كه خود را به ما تسلیم می‌كند! پس زمانی كه تسلیم ما شد، خداوند او را از شدت حساب سلامت نگه می‌دارد و از فزع قیامت در امان قرار می‌دهد. 📚اصول کافی، ج۱، ص۱۹۴ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه 🔻علامه محمد تقی مجلسی می گوید: وقتی خدمت امام زمان (سلام الله علیه) رسیدم، حضرت فرمودند: محمد تقی، بیا جلو. گفتم: آقا جان می ترسم. می لرزیدم، حضرت فرمود: بیا جلو. یک قدم می رفتم، با لرز گفتم: آقا جان، می ترسم خلاف ادب از من سر بزند وادب را رعایت نکنم، کافر شوم. حضرت فرمود: ادب در امتثال است، من می گویم بیا جلو، بیا. آن قدر جلو رفتم که حضرت مرا در بغل گرفت وبه آغوش کشید. 📚ارتباط معنوی با حضرت مهدی (عجل الله فرجه)، ص ۶٣ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام باقر سلام الله علیه فرمود: لاَ يَقُومُ اَلْقَائِمُ إِلاَّ عَلَى خَوْفٍ شَدِيدٍ مِنَ اَلنَّاسِ وَ زَلاَزِلَ وَ فِتْنَةٍ وَ بَلاَءٍ يُصِيبُ اَلنَّاسَ وَ طَاعُونٍ قَبْلَ ذَلِكَ وَ سَيْفٍ قَاطِعٍ بَيْنَ اَلْعَرَبِ وَ اِخْتِلاَفٍ شَدِيدٍ بَيْنَ اَلنَّاسِ وَ تَشْتِيتٍ فِي دِينِهِمْ وَ تَغْيِيرٍ فِي حَالِهِمْ حَتَّى يَتَمَنَّى اَلْمُتَمَنِّي اَلْمَوْتَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً مِنْ عِظَمِ مَا يَرَى مِنْ كَلَبِ اَلنَّاسِ وَ أَكْلِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَخُرُوجُهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا خَرَجَ يَكُونُ عِنْدَ اَلْيَأْسِ وَ اَلْقُنُوطِ قائم سلام الله علیه قیام نمی کند، جز در هنگامی که مردم را فرا گرفته و و و به مردم می رسد و (بیماری مسری) قبل از آن قیام و و بین مردم و مردم و به گونه ای که صبح و شام آرزوی مرگ کنند از این همه سختی و تکالبی که مردم برهم دارند و یکدیگر را (همچون سگ ها) می درند. و او در زمان یاس و نا امیدی مطلق مردم، ظهور و خروج خواهد کرد! 📚بحار الأنوار ج ۵۲ ، ص ۳۴۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام صادق صلوات الله علیه فرمود: إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ مَدَّ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِشِيعَتِنَا فِي أَسْمَاعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ حَتَّى لاَ يَكُونَ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ اَلْقَائِمِ بَرِيدٌ يُكَلِّمُهُمُ فَيَسْمَعُونَ وَ يَنْظُرُونَ إِلَيْهِ وَ هُوَ فِي مَكَانِهِ وقتي قائم ما (سلام الله علیه) قيام كند، خداوند چشمان و گوشهاي شيعيان ما را تيز مي كند، به گونه اي كه ميان قائم و شيعيانش پيكي نيست، او صحبت مي كند و آنها مي شنوند و او را مي بينند، در حالي كه او در جاي خود مي باشد. 📚الکافي، ج ۸، ص ۲۴۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
! 🔻مرحوم آیت الله العظمی از استادش مرحوم آیت الله العظمی نقل می کند: در زمان جنگ جهانی اول که بخاطر تهاجم بیگانگان اوضاع ایران خیلی آشفته بود،مرحوم از این پیشامد ناهنجار به ساحت مقدس ایمه ی معصومین سلام الله علیهم شکایت زیادی میکرده ، مخصوصا به ساحت مقدس امام زمان سلام الله علیه شکایت میکرده که: یابن الحسن! ایران اینطور شده،مردم،بی سر و سامان شدند، بی پناه شدند،نظم نیست،امنیت نیست... میرزای به مرحوم فرموده بود خیلی به محضر امام زمان نالیدم! تا اینکه یک روز در حین توسل،بر من مکاشفه ای شد،امام زمان را زیارت کردم،دیدم حضرت ایستاده اند،یک دیوار مرتفعی سر به آسمان کشیده،حضرت اشاره فرمود که به این دیوار نگاه کن،من نگاه کردم،دیدم یک دیواری هست مرتفع اما این دیوار کج شده و عن قریب است که فرو بریزد، به یک مویی بند است! دیدم انگشت حضرت به طرف دیوار است... فرمودند: این دیوار، ایران است، کج میشود، اما ما با انگشتمان نگهش داشته ایم و نمی گذاریم خراب شود! این جا شیعه خانه ی ماست! کج می شود اما نمی گذاریم خراب شود! 📚احیاگر حوزه خراسان ص۱۷۵ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
4_5771849160017840716.mp3
6.2M
مرحوم سید مهدی خرازی در بازار تهران 🔻صاحب سر حضرت بقیه الله ارواحنا فداه مرحوم حاج قدرت الله قدس الله روحه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🌸🌸اسعدالله ایامکم یا صاحب الزمان🌹🌹
"سخنان مرحوم در توجه دادن به امام زمان صلوات الله علیه و عجل الله فرجه الشریف " 🔻حجت الاسلام شیخ علی اصغر مروارید: تولد امام زمان سلام الله علیه بود، میرزا تشریف می آوردند به مدرسه نواب ،من هم روی همین علاقه و عشق (چون خیلی مرحوم میرزا ،معروف بود به اینکه مثلا ارتباط ایشان و معارف ایشان،چطور است) و با همان عقیده رفتم به جلسه نشستم تا مرحوم میرزا آمدند. مرحوم میرزا که آمدند ،خدا شاهد است که فقط یک حرف زدند که: طلبه ها! آقایتان را فراموش نکنید! ما امروز آمده ایم که از آقایمان عیدی بگیریم! اشهد بالله یک حالتی به طلبه ها می داد که من یادم می آید یک اشک و گریه ای به من دست داد!... 📚احیاگر حوزه خراسان ص۳۸۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
4_5852909237436418088.attheme
252.6K
🔻تم نرم افزار ایتا کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
◼️گلایه امام زمان سلام الله علیه از شیعیان نسبت به سلام الله علیهما 🔻آیت الله رحمة الله علیه نقل می کنند در تشرفی که در سرداب سامرا خدمت امام زمان ارواحنا فداه داشتند حضرت فرمودند: این چند نفر شیعه که در سر من رای (سامرا) هستند، ملاحظه غربت عسکریین سلام الله علیهما نمی نمایند و اقلا در شبانه روز هر کدام از آنها دو مرتبه به حرم عسکریین سلام الله علیهما مشرف نمی شوند. 📚تشرفات مرعشیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکری که معادل اسم اعظم خداست!! ( أَسْاَلُ اللّهَ مِنْ فَضْلِهِ ) 🔻در کلام درر بار عارف بالله, عالم ربانی مرحوم آیت الله العظمی سید رضوان الله علیه از بزرگان و از شاگردان مرحوم علامه آیت الله و برادر مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی مدظله العالی کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
4_5800771134781655913.mp3
5.05M
به محضر امام عصر ارواحنا فداه در حرم مطهر عسکریین سلام الله علیهما 🔻ما از تو به غیر تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیده است کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
4_5976306413809436527.mp3
15.21M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه اول) مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
🔻امام صادق صلوات الله علیه فرمود: إذا قام القائم سلام الله علیه حكم بالعدل ، وارتفع في أيامه الجور ، وأمنت به السبل ، وأخرجت الأرض بركاتها، ورد كل حق إلى أهله ، ولم يبق أهل دين حتى يظهروا الاسلام ويعترفوا بالايمان . أما سمعت الله سبحانه يقول : «وله أسلم من في السماوات والأرض طوعا وكرها وإليه يرجعون» ، وحكم بين الناس بحكم داود ، وحكم محمد صلى الله عليه وآله . فحينئذ تظهر الأرض كنوزها ، وتبدي بركاتها ، ولا يجد الرجل منكم يومئذ موضعا لصدقته ولبره ، لشمول الغنى جميع المؤمنين ، ثم قال إن دولتنا آخر الدول ولم يبق أهل بيت لهم دولة إلا ملكوا قبلنا لئلا يقولوا إذا رأوا سيرتنا إذا ملكنا سرنا بمثل سيرة هؤلاء ، وهو قول الله تعالى: «والعاقبة للمتقين». زمانی که قائم سلام الله علیه قيام كند، ، ، ، ، ، آيا سخن خداوند را نشنيده اى كه مى فرمايد : «تمام كسانى كه در آسمانها و زمين هستند از روى اختيار و يا از روى اجبار در برابر ( فرمان ) او تسليم هستند و همه به سوى او باز گردانده مى شوند» او چون داود و محمد صلی الله علیه و آله در ميان مردم حكم خواهد كرد . در عصر او و ، که شخصی از شما به او صدقه بدهد یا به او از این طریق نیکی کند، به خاطر این که همه مومنین ثروتمند شده اند. آن گاه امام صادق صلوات الله علیه اضافه فرمود: دولت وحكومت ما آخرين حكومت هاست، زيرا همه خاندان ها قبل از ما داراى حكومت خواهند بود تا آن كه نگويند اگر ما هم به حكومت مى رسيديم چون خاندان رسالت عمل مى كرديم و اين سخن خداوند است كه «و عاقبت نيك براى متقین است». 📚بحارالانوار ج ۵۲ ص ۳۳۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
آجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبة عمتك المعصومه
سلام الله علیها 🔻آیت الله شیخ مرتضی حائری رحمه الله علیه: شبى خواب دیدم كه سه‏ نفر از مردمان بیابان ‏گشته كه یكى از آن سه بزرگوار - در عالم خواب معلوم بود كه عجّل‏ اللَّه‏ تعالى‏ فرجه ‏الشّریف بود، در پشت سر حضرت، رو به قبله در طرف سر مبارک (ضریح سلام الله علیها) ایستاده‏ اند و به حسب ظاهر زیارت مى‏ كنند، یعنى معلوم بود كه براى زیارت ایستاده ‏اند، ولى من كلمات آنها را نمى‏ شنیدم. بعداً من به روایت سعد، كه دلیل بر زیارت آن وجود مبارك است مراجعه كردم. دیدم "عند الرأس ‏مستقبل‏ا لقبلة" دارد؛ یعنى نزد سر و جانب سر، رو به ‏قبله و "فوق الرأس" ندارد كه معنى آن "بالاى سر" باشد. و نزد سر، روبه قبله، با توجه به عرفیّت سلام كه باید رو به جانب جسد مطهّر باشد منطبق بر همان موضع مى باشد كه در عالم خواب امام عصر سلام الله علیه و دو نفر از یاران آن بزرگوار ایستاده بودند. 📚یادداشت هاى مرحوم آقاى حایرى، ص ۱۱۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
4_6003774404704601853.mp3
14.53M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه دوم) مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik