eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
176 عکس
118 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از تبار قلم ضمن تشکر و قدردانی از برادر عزیزم جناب آقای رضاخانی(مدیرکل کتابخانه های استان) که این جلسه را ترتیب دادند؛ از طریق بازنشر این خبر، قصد گلایه از سایر مسولین استان را دارم که به سمع و نظرشان می‌رسانم: آیین تجلیل «علی محمدی هوشیار» با حضور پژوهشگران و فضلا و مسؤلین استانی و با سخنرانی مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان برگزار شد. ✍️این تیتر خبری بود که حدود یک سال پیش منتشر شد و مراسمی با همین عنوان برگزار شد. تنها خوشحالی من از این مراسم این بود که استان زنجان به پژوهش و نویسندگی نگاه متفاوت تر از گذشته یافته و بنای شروع جدیدی در سر دارد. حتی پیشنهاداتی در همین مراسم داشتم و اعلام آمادگی خود را برای آموزش طلاب زنجان و معرفی آنان به مجلات و پژوهشگاه را اعلام کردیم، اما صد حیف که هیچ پیگیری از سوی مدارس علمیه استان یا مراکز مربوطه نبود و تا کنون منتظر حرکت پژوهشی استان هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مطالعات تاریخ انحراف ✍علی محمدی هوشیار انحراف، جهان مستقل و منقطع و بدون پیرامون نیست، بلکه هر انحرافی را باید در ارتباط با جهان های متعدد و به هم بافته مطالعه کرد. حتی جهان ضد انحراف نیز مستقل و منقطع نیست، بلکه باید سازمان مواجهه کننده را در ارتباط با حلقه ها و جهان های دیگر مورد مطالعه قرار داد. برای درک صحیح جهان انحراف و ضد انحراف، نیاز به «مطالعات تاریخ انحراف» داریم. @ali_m_hoshyar
🔻انحراف را تشخیص دهید! قَالَ اَلْمَسِيحُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: «خُذُوا اَلْحَقَّ مِنْ أَهْلِ اَلْبَاطِلِ وَ لاَ تَأْخُذُوا اَلْبَاطِلَ مِنْ أَهْلِ اَلْحَقِّ كُونُوا نُقَّادَ اَلْكَلاَمِ فَكَمْ مِنْ ضَلاَلَةٍ زُخْرِفَتْ بِآيَةٍ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ كَمَا زُخْرِفَ اَلدِّرْهَمُ مِنْ نُحَاسٍ بِالْفِضَّةِ اَلْمُمَوَّهَةِ اَلنَّظَرُ إِلَى ذَلِكَ سَوَاءٌ وَ اَلْبُصَرَاءُ بِهِ خُبَرَاءُ؛ حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام فرمود: حق را از اهل باطل فراگيريد و باطل را از اهل حق فرا نگيريد. سخن سنج باشيد، چه بسیار ضلالتی که با آیه ای از کتاب خدا آراسته شده است، همچنان که درهم مسی را با نقره تزیین می کنند و در ظاهر قابل تشخیص نمیشود اما کارشناسان از آن مطلع و آگاه هستند». 📜المحاسن، ج ۱، ص ۲۲۹. @ali_m_hoshyar
20.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام بر حسین(ع) افتاده دست شمر چرا تاج موی تو؟... @ali_m_hoshyar
عنوان مقاله: «رویکرد شناختی تحلیلی عدالت در اندیشه منصور هاشمی خراسانی در کتاب هندسه عدالت» ✍️علی محمدی هوشیار چکیده: یکی از مهم‏ترین پرسش‏های منصور هاشمی خراسانی درباره عدالت و هندسه آن در اندیشه مهدوی؛ چیستی مبانی عدالت در عصر ظهور است. در باور منصور هاشمی؛ عدالت مهدوی چیزی جز تقسیم اموال و نشر رفاه و تحقق عدالت متعارف نیست و این نوع از تعریف را میزان و سنجه عدالت در حکومت‏های پیش از ظهور قرار داده است. این نوشتار با تبیین مقوله عدالت به مثابه استراتژی انبیاء و اوصیاء الهی، ضمن پاسخ به سؤال اصلی منصور هاشمی خراسانی، تعریف جدیدی از عدالت را پیش روی سوژه پژوهان قرار داده است. در این تعریف؛ عدالت، نه به معنای متعارف آن، بلکه به معنای متعالی قابلیت تحقق خواهد داشت. آنچه به عنوان وجه امتیاز عدالت متعالی با عدالت متعارف آمده؛ دخالت مقوله کرامت انسانی در ساختار عدالت متعالی است. سیاست، امنیت، اقتصاد، تربیت و تمامی امور انضمام یافته می‏توانند، تحت عنوان عدالت متعالی در عصر حاکمیت امام مهدی علیه السلام بروز داشته باشد. @ali_m_hoshyar
🗣شگرد تبلیغی فرقه: اُبهت مبلّغ ✍️علی محمدی هوشیار / یادداشت یکی از کاربردی‏ترین روش‏های تغییر اندیشه مخاطبین فرقه ها، محوریت یافتن شخصیت مبلّغ فرقه است. وقتی مبلّغ، جزو کسانی باشد که دیگران او را در مقام انسانی کم خطا و موفق بدانند، در این صورت می‏تواند بر اندیشه سایرین تأثیر گذاشته و آنان را به جریان‏ها و فرقه‏ها دعوت کند. عموماً انسان‏های پرتلاش و موفق، انسان‏های جذابی هستند و این نوع از جذابیت، دیگران را به مراوده و آشنایی با آنها ترغیب می‏کند. از دید عموم مردم، این تیپ افراد، کم خطا قلمداد شده و بسیاری از گفته‏های آنان را بدون مطالبه سند و مدرک می‏پذیرند، اگرچه آن سخن در حوزه تخصصی او (فرد موفق) نباشد. بنابراین اگر یک پزشک موفق یا یک تاجر موفق، قصد تبلیغ یک اندیشه دینی را داشته باشد، آنگاه خواهید دید که با سهولت تمام، دیگران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بسیار مشاهده شده است که مردم، سفارشات اخلاقی و حتی اعتقادی را از برخی پزشکان شنیده و بر آن باورمند می‏شوند بدون آنکه متوجه عدم تخصص او در این امور باشند و علت این تبعیت را در موفق پنداری آن پزشک و کم خطا دانستن او می‏دانند. یا اگر کسی در امور اقتصادی موفق باشد، او را در تمامی امور عاقل و مورد اعتماد دانسته و سخنان او را می‏پذیرند. در موارد متعددی مشاهده می‏شود که جذب افراد نخبه به منظور استفاده محوری از او به عنوان یک کنشگر و مبلّغ یک جریان، بسیار مرسوم است، چراکه آورده زیادی برایشان خواهد داشت. به عنوان نمونه؛ عباس ، دانش آموخته فلسفه است که به خاطر تیز هوشی و فعالیت‏های علمی، مورد توجه برخی موسسات آموزشی و پژوهشی قرار گرفت. وی به حسب اتفاق، به جریان انحرافی احمداسماعیل بصری پیوست و از سال 1394 تاکنون جزو مبلّغین طراز اول جریان به شمار می‏رود. نکته قابل توجه درباره او این است که به علت برخی موفقیت‏های علمی که در سنین جوانی به دست آورده بود، به جایگاه ابهت مبلّغ دست یافته و در همان آغاز امر، موفق به جذب برخی از دوستان نزدیک خود به جریان مذکور شد. آنچه با مطالعه زندگی‏نامه آن تعداد از دوستان عباس فتحیه به دست می‏آید این است که؛ این افراد نه تنها جذب گفته‏ها و تعالیم احمد اسماعیل نشدند، بلکه به طور ناخواسته مقهور ابهت کسی شدند که او را انسانی کم خطا و عالم می‏دانستند. آنان بدون آنکه متوجه شوند، از شخصیتی پیروی کردند که او پیرو شخصیت دیگری شده بود و نوع اندیشه جدید در کنار گذاشتن اندیشه قبلی آنان مداخله نداشته است. به عبارتی اگر عباس فتحیه آنان را به وهابیت یا بهائیت دعوت می‏کرد، احتمال پذیرفتن و تبعیت وجود داشته است. طبق این مبنا، آمدن و رفتن این افراد به ماندگاری مبلّغ مذکور بستگی دارد و چنانچه پس از مدتی، به دین و آیین دیگری وارد شود، دیگران نیز از او متأثر شده و راه خود را به سوی او تغییر می‏دهند. البته ممکن است اتفاق دیگری هم در این میان بیافتد. با توجه به اینکه جذب شدگان به جریان، به خاطر قوت و هیبت علمی و اجتماعی مبلّغ، تغییر اندیشه داده‏اند؛ چنانچه مبلّغ مذکور قوت خود را از دست داده و نشانه‏های ضعف در او پیدا شود، مریدان او نیز متزلزل شده و امکان بازگشت آنان به اندیشه سابق وجود خواهد داشت. بنابراین، استبصار آنان، استبصار روانشناختی است و اگر دلیل و استدلالی برای استبصار آنان مطالبه شود، پاسخی جز توجیه نخواهند داشت. نمونه‏های فراوانی برای این مقوله می‏توان مثال زد که ابهت مبلّغ، تنها عامل جذب و تغییر اندیشه در اطرافیان بوده است. عباسعلی کیوان قزوینی از جمله دانش آموختگان حوزه علمیه نجف بود که از محضر میرزا محمد حسن و میرزا حبیب‌الله و لطف‌الله لاریجانی مازندرانی بهره گرفت. قزوینی برای فراگرفتن فلسفه، علوم ریاضی، حکمت و کلام به تهران آمد. وی ضمن تحصیل به منبر می‌رفت و به سبب رونق مجالس وعظش به واعظ قزوینی شهرت یافت و چون به زبان فارسی، عربی، و مسلط بوده و با زبان عبری نیز آشنایی داشت، بر جذابیت او می‏افزود. کیوان قزوینی بر اثر مطالعۀ کتابهای ، طریقۀ اصولی یا مسلک را هدایت کننده ندانست و از این رو، به سلسله‌ صوفیان روی آورد. ابتدا در تهران، دست ارادت به صفی علیشاه داده و از وی اجازۀ ارشاد گرفت. پس از چندی عازم شد و در بیدخت به طریقت گنابادیه پیوست. کیوان به بیش‌تر مناطق ایران و کشورهای اسلامی سیاحت کرد و مریدان بسیار یافت. گفته شده که وی در گسترش سلسلۀ گنابادیه نقش مهمی داشته و حتی به سبب تبلیغ عقاید این سلسله چنان شهرتی یافته است که مردم او را قطب سلسلۀ گنابادی می‌پنداشتند. کیوان قزوینی به جهت ابهتی که یافته بود، نام و آوازه او نیز برخی را تحت تأثیر قرار میداد و به عقیده او در می‏آمدند، بدون اینکه او را دیده یا با او سخنی گفته باشند. @ali_m_hoshyar
پیش از خطبه های نماز جمعه دزفول.mp3
8.89M
خطبه های پیش از نماز جمعه 🗣علی محمدی هوشیار موضوع: مهدویت و انقلاب اسلامی @ali_m_hoshyar
شب دهم_عاشورا.mp3
1.45M
برشی از منبر دهه محرم موضوع: تعیین جبهه 🗣علی محمدی هوشیار دانشگاه آزاد اسلامی @ali_m_hoshyar
آغاز ماجرای ظهور از فلسطین نخواهد بود ✍علی محمدی هوشیار طبق روایات شیعی؛ سه ماه پیش از ظهور(شش ماه پیش از قیام)، سفیانی درگیری های خود را از سوریه آغاز خواهد کرد (و خُرُوجَ‏ السُّفْيَانِيِ‏ مِنَ‏ الشَّام‏) و در ادامه به فلسطین و چند منطقه دیگر هم تسلط خواهد یافت که در روایات از آن با كُوَر خمس(دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِينَ وَ اَلْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِينَ) یاد شده است. (فَأَوَّلُ أَرْضٍ تَخْرَبُ أَرْضُ الشَّامِ...) مدت تسلط سفیانی بر این پنج منطقه ۹ ماه خواهد بود. بنا بر این تمرکز درگیری ها در سوریه خواهد بود و از آنجا به سایر مناطق نیز. خواهد رسید. اما طبق روایات اهل سنت، درگیری های هنگامه ظهور از آغاز می شود و برخی نویسندگان غیر متخصص مانند آقای مهدی حمد فتلاوی در نوشتن کتابهای خود به روایات شیعه بی توجه بوده و فلسطین را مرکز درگیری‌های قبل از ظهور دانسته است. حتی روایات مربوط به درگیری سفیانی در شهر اصطخر یا روایت «یوطئون للمهدی» را که در نوشته های خود آورده، تماماً از منابع اهل سنت استفاده کرده و شیعه چنین نقلی ندارد. طبق دیدگاه وی و افرادی همچون ایشان؛ اگر درگیری‌های فلسطین نشانه ظهور بود، باید تا کنون که حدود یکسال از عملیات بزرگ طوفان الاقصی گذشته است، شاهد ظهور امام مهدی علیه السلام بودیم. @ali_m_hoshyar
سفیانی در شام امام علی علیه السلام می‌فرمایند: يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه‏... مردم شام از سفیانی اطاعت می‌کنند، بجز دسته‌هایی از پویندگان راه حق که خداوند آنها را از شر خروج و همراهی با سفیانی حفظ می‌کند ... نعمانی، الغیبه، ص305. @ali_m_hoshyar