1_12579739854.mp3
43.62M
🔺خانواده حسینی
زن و مرد با تشکیل خانواده، یک پدیده شامل و گسترده تر فقط ایجاد نمیکنند، فقط مثل قطعات پازل یک تصویر را تکمیل نمیکنند. بلکه چیزی در وجود خودشان کاملتر میشود، خودشان بسط و شمول پیدا میکنند. کسی این نکته را بفهمد، فهم دیگری از بزرگان عالم و از امامان پیدا میکند، فهم دیگری از حزن امام و دعای برای فرج امام پیدا میکند. خانواده وجود ما را گسترش میدهد.
شب نهم
@fadaeyan_ir
@ali_mahdiyan
1_12588608144.mp3
35.29M
🔺خانواده حسینی
سلوک سیدالشهدا در بستر خانواده و برای ارتقای امت را با دیگران اشتباه نباید گرفت.
او در بستر خانواده "فادخلی فی عبادی" به سوی "و ادخلی جنتی" پر میگشاید.
و چه سخنهاست در این یاء "جنتی".
چقدر عرفان و سلوک انسان کامل در بستر خانواده، دیدنی است و درس آموز.
شب دهم
@fadaeyan_ir
@ali_mahdiyan
1_12594664495.mp3
35.11M
🔺خانواده حسینی
عزیزتر از خون سیدالشهدا آیا در عالم هست؟ عزیزتر از خانواده امام حسین ع آیا در عالم چیزی هست؟
آری هست. هدف سید الشهدا. هدف او اصلاح امت جدی بود.
روضه مادر و پدر اگر میخواهید بخوانید از دردهایشان و رنجهای فرعیشان نگویید فقط، بلکه از رنج اصلی آنها بگویید، چیزی که به خاطرش هر درد و رنجی را تحمل میکنند.
تا حزن بر مصیبت و اشک بر او گره بخورد به نصرت او.
تا حزن او گره بخورد به مدد کردن امام عصر عج
هدف او هنوز هم زنده است.
باید خانوادهگی آمد، خانواده را پای کار امت آورد.
هر خانواده باید ماموریتی داشته باشد برای یاری و نصرت امام.
آن خانواده بزرگتر که انما المؤمنون اخوه آن را توضیح میدهد و انا و علی ابوا هذه الامه تبیینش میکنند، باید رشد کند، پیش برود.
شب یازدهم
@fadaeyan_ir
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیأت منتظران شهادت
🏴مراسم عزاداری محرم الحرام ۱۴۴۶
🔸 حجتالاسلام علی مهدیان
📌با موضوع(خانواده حسینی)
🔹برادر سعید شعبانی
🔹برادر سید مسعود موسوی
📍از شنبه ۳۰تیرماه به مدت ۵شب _ ساعت ۲۰:۳۰
📍 خیام جنوبی _ ۲۰ متری طالقانی _ پلاک ۱۷۸/۱
▪️هیئت منتظران شهادت
▪️@montazeraneshahadat_ir
نقد مردمسالاری به سبک جلیلی
🔹یکی از فواید حضور جلیلی در انتخابات اخیر این بود که باعث شد، مردم به سبک اداره، بیندیشند. او تا جایی که میشد و توانست، سعی کرد بر اساس برنامه ها و راهکارهای اثباتی و امید بخش، در مردم جلب اعتماد کند و این با ارزش است.
🔹فارغ از بحث انتخابات، باید به این برنامه ها فکر کرد، آنها را نقد کرد و برای ارتقای آنها اندیشید. تجربیات قبلی مدیران ما مهم است؛
🔹بازرگان معتقد بود مردم بعد از انقلاب به خانه ها برگردند، و کار را به متخصصین بسپارند. این یک نقطه اختلاف مهم او با امام شد.
🔹بنی صدر سعی کرد کار را با یک جریان خاص ظاهرا انقلابی پیش ببرد، یک حزب پارتیزانی تندرو که شعارش جهاد برای مردم بود، یعنی مردم بنشینند تا اینها برایشان جهاد کنند. بعدها انحراف سپردن کار به چنین رویکردی روشن شد.
🔹میرحسین روشش بیشتر تقسیم فقر بود، او عدالت را در بستر پیشرفت نمیفهمید، سبک تعاونی و همینطور مدل اداره او، ضعفهایش را ثابت کرد. مخالفت با سرمایه داران و اعانه دادن به مردم روش موثری نبود.
🔹هاشمی روشش بیشتر شبیه توسعه غربی و سربریدن عدالت بود. او نیز عملا عموم مردم را کنار میگذاشت و کار را به سرمایه داران و متخصصین علوم مدرن میسپرد.
🔹خاتمی سعی کرد مردمسالاری را در قالب جامعه مدنی، و مدل احزاب غربی دنبال کند، جنگ قدرت و ورود سرمایه داران به سیاست و امنیت نتیجه خطرناک روش او بود.
🔹احمدی نژاد تلاش میکرد پول و سرمایه کشور را بین همه مردم پخش کند، تقسیم سرمایه های کشور بین مردم مهمترین ایده او برای حکمرانی بود. این رویکرد، عملا باعث بی توجهی به اراده و علم میشد، ثمره اش بی توجهی به قانون و ساختارهای نظام بود.
🔹روحانی هیچ سبکی برای مردمسالاری نداشت. ایده او حل مشکلات مردم بر اساس مذاکره بود که وقتی شکست خورد عملا با دولتی بی ایده طرف شدیم.
🔹رییسی ایده اصلی اش جبران کاستیهای ده سال قبل خود بر اساس خدمت و تلاش حداکثری بود. سه سال او را باید بیشتر سه سال جبران و خدمت و جهاد دانست. خدمت به مردم البته با آوردن مردم پای کار فاصله داشت، برای دوران او البته چاره ای هم نبود جز این. من معتقدم این مسیر باید ادامه پیدا میکرد و فکر میکنم جناب قالیباف بنا داشت چنین کند.
🔹اما ایده جلیلی چه بود؟ او معتقد بود نخبگان جمع شوند، بیندیشند، برای همه ظرفیتهای کشور و برای همه مردم ماموریت و نقش با شکوه تعریف کنند و به آنها محول کنند. این ایده البته توجه جدی به مردمسالاری داشت اما اشکالاتی هم داشت؛
🔺مهمترین اشکالش این بود که نقش مردم بعد از تعریف برنامه و ماموریت توسط نخبگان آغاز میشد، این طرح بیشتر شبیه چیزی است که امروز در چین انجام میشود. یعنی طرح و برنامه کلی و مدیریت کلان در دست حاکمان است و مردم کارگرانی هستند که هر کدام باید نقش خرد خود را صرفا ایفا کند.
🔺این طرح اولا نیاز به یک طبقه مدیریتی کاملا پخته و کاربلد دارد که وجود نداشت. ثانیا همراه کردن همه دستگاهها و مردم را میخواست که معلوم نبود اجرایی باشد. و از همه مهمتر اینکه ابتکار و عقلانیت و اراده و برنامه ریزی عمومی عوام و خواص را محدود میکرد.
🔺به بیان حوزوی ما او تلاش میکرد برای مردمسالاری "مقتضی" درست کند نه اینکه "رفع مانع" کند. حال آنکه به نظر میرسد روش رهبران ما تبدیل استعداد ایمانی مردم به عقلانیت و عزم و عمل است. همه رهبر میشوند، همه برنامه میریزند. هر کس خودش نقش پرشکوه خود را تشخیص میدهد، این روش البته باعث رشد و بلوغ همه نیز خواهد بود.
🔹فرق میکند مدیر یک مدرسه برای بچه ها بر اساس استعداد سنجی تک به تکشان نقش و آینده ای ترسیم کند یا اینکه کاری کند همه آنها بتوانند خودشان آینده خود را ترسیم کنند و با هم هماهنگ شوند. این کاستی مهمی در کار جلیلی بود.
🔹امیدواریم مسیر پزشکیان بازگشت به گذشته و بازرگان و بنی صدر و هاشمی و خاتمی یا روحانی نباشد یا آش شلمشوربایی برای کشور از تجربیات شکست خورده قبلی ها درست نکند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ صفحههای همشهری جمعه
29 تیر ماه ۱۴۰۳
🔺کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود
🔺همشهری جمعه هر هفته در قالب «روزنامه دیواری» منتشر میشود و قابل نصب در جاهای مورد نظر شماست.
🔺برای دریافت نسخه چاپ شده و آماده نصب این روزنامه دیواری عدد ۷ را به ۳۰۰۰۳۳ پیامک کنید
🔺نسخه با کیفیت این روزنامه دیواری را از اینجا دانلود کنید:
https://B2n.ir/q49362
🆔 @hamshahrinews
-1291903230_1018065767.mp3
1.35M
عنوان قصه: *خانواده بزرگ*
گوینده: *مریم نشیبا*
برنامه : #شببخیرکوچولو
۱.توجه به خانواده ای بزرگ که حول امام حسین ع همدیگر رو پیدا میکنند، احساس کودک را از عاشورا به هویت خودش و ارتباطات اجتماعی حول امام حسین ع جلب میکند، و این انتخاب درستی است. ولایت، خودش را در پیوستار منسجم ما و هویت ما، نشان میدهد.
۲.مساله خانواده بزرگ که حول امام حسین ع جمع میشوند یک انتخاب راهبردی برای امروز ما نیز هست. تقابل های اجتماعی بعد برخی بی اخلاقی ها و تهمت زنی ها، کام مردم را تلخ میکند، قدرت و نشاط جامعه را هم کم میکند. خروج از اخلاق، بی انصافی، تهمت زدنهای مکرر باعث ایجاد اختلافات جدی در بدنه مردم خصوصا متدینین شد.
۳.اینکه شهر را که آغشته به تمدن غربی است بستر جدا شدنها بدانیم و روستا را که نماد سادگی و پاکی است بستر انسجام اجتماعی حرف بدی نیست. اما
اما دو نقد
۴.به نظرم این دو گانه ای که در آثار برخی هنرمندان دغدغه مند ما هم هست که مقابل مدرنیته، بازگشت به روستا را قرار میدهند، سخن درستی نیست. ما راه سومی داریم که نه منحل شدن در مدنیت غربی است نه بازگشت به عقب ماندگی روستایی. راهی که اتفاقا حول امام حسینع و هویت انقلابی ما شکل میگیرد. حیف که نقدکنندگان فرهنگ غرب این راه را نمیشناسند یا معرفی نمیکنند. من این مشکل را مثلا در داستان "یه حبه قند" میرکریمی با آنکه بسیار هم دوستش داشتم، میدیدم و تاسف میخوردم.
۵.نقص دیگر داستان این بود که اشاره ای به خانواده بزرگتری که ما بواسطه رابطه ایمانیمان حول سیدالشهداع به دست میآوریم نکرد، حال آنکه اتفاقا وقت گفتنش همین جا بود.
@ali_mahdiyan
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقت بگذارید مناظره با آقای قوچانی را ببینید. جلسه خوبی بود
👇
http://www.telewebion.ir/episode/0xe2e3072
( 30 تیر 1403 برنامه شیوه)
@ali_mahdiyan
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
مفهومشناسی مردمسالاری.mp3
45.7M
🔺مناظره با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
🔺با حضور محمد قوچانی و علی مهدیان
📍شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
#بشنوید
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد قوچانی:
🔺 اگر بخواهیم از قرآن حکومت دربیارویم. مهمترین نوع حکومت، سلطنت میشود.
🔺 قرآن بازتابی از فرهنگ زمانۀ خود نیز هست.
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی مهدیان:
🔺 پروژۀ انبیا در طول تاریخ این بوده است که مردم بر خودشان حاکم شوند.
🔺 نکتهای که باید روی آن تکه کنیم، شناخت حکومتنمایی یا آزادینمایی یا قداستنمایی از مردمسالاری واقعی است.
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد قوچانی:
🔺 محصول تلاقی سه فرهنگ ایرانی، اسلامی و فرهنگ غربی، در نهایت ما را به تجربهای به اسم جمهوری اسلامی رسانده است.
علی مهدیان:
🔺 شاید شما بخواهید دربارۀ راجعبه یک سیاستی حرف بزنید که در قرآن نیست و خروجی آن صرفاً مالکیت وحق حیات است.
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد قوچانی:
🔺 دموکراسی بدترین نوع حکومت است ولی چارهای جز دموکراسی نداریم.
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی مهدیان:
🔺 ولایت فقیه نباشد، مردمسالاری دینی نمیتوانید داشته باشید.
🔺 اگر حکومت قانون خدا را کنار بگذارید، مردم نمیتوانند بر خودشان حاکم شوند.
🔺 ولایت فقیه را حذف کن، دیگر مردمسالاری نداری و مردمسالاری تبدیل میشود به آن چیزی که در غرب است.
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
نسخۀ کامل برنامۀ شیوه با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری» را از لینکهای زیر تماشا کنید:
https://telewebion.com/live/tv4?e=0xe2e3072
https://tv4.ir/program/429140
@Shiveh_tv4
هدایت شده از آنتی سکولار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️خطر جریان سیاسی که اندیشه سیاسی امام خمینی را نمی داند!
👥 بخشی از مناظره حجت الاسلام علی مهدیان با محمد قوچانی در برنامه شیوه
#سرطان_اصلاحات
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ولایت فقیه نباشد مردم سالاری هم از بین می رود
بخشی از مناظره حجت الاسلام علی مهدیان با محمد قوچانی در برنامه شیوه
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام پسرکم . سلام عزیزکم. سلام فدای اون صورت مردانه ات شوم و اون چشمهای پر از صلابت و مظلومیتت. ❤️
من را ببخش. که حتی دیگر نگاهم را هم دریغ کردم از تو و مشغول شدم به دعواهای بی ثمر و تو را رها کردم. ❤️
مرا ببخش که نفهمیدم خدا برای آن دل مردانهات که از چشمانت معلوم است چقدر شکسته، حاضر است زمین و زمان را کن فیکون کند، و مثل خون قاسم و عبدالله و اصغر و همه کودکان کربلا صبر میکند تا با آن مسیر تاریخ را زیر و رو کند.
تو با این جسم نحیفت و آن نگاه عمیقت، مرا از بودنم در کنار فرزندانم شرمگین میکنی، وقتی بی خیال و بی عار میچرخم در این مجازی غیرتکش و تبیینی نمیکنم و دوستانم را به قیام دعوت نمیکنم.
خدایا من هم با این کودکم ، من هم در لشکر اویم، کمک کن آنچه رهبرم میخواهد انجام دهم و مظهر جاهدت فی الله شوم. ای مقلب القلوب ای محول الاحوال.
مرا ببخش. ما را ببخش. ما بندگان ضعیف توایم، ما هیچیم، هر چه هست تویی.
@ali_mahdiyan
اما بعد .....
۱
🔺بعد از شهادت رییسی مظلوم، بارها با این پرسش مواجه شدم که حکمت شهادت او چه بود؟ او که داشت گره ها را دانه دانه باز میکرد، مشکلات ایران در حال حل شدن بود، در منطقه در حال قدرتنمایی آنچنانی بودیم، چرا اینطور شد؟ چرا باید در انتخابات به چنین نتیجهای میرسیدیم؟
🔺به نظرم پیروزی ایران باید با رشد حقیقی مردم محقق شود. خدا وقتی مردمی را دوست دارد، رشد آنها را رها نمیکند، او امکانات جدیدی میدهد تا رشد کنند، بنا نبود با وجود این همه ضعفهایی که داریم، به نتیجه برسیم. پس باید اول ضعفهایمان را میدیدم و میشناختیم، ثانیا امکانات بیشتری برای رفع آن ضعفها به دست میآوردیم. خون شهید رئیسی این هر دو را به ما داد. ضعفهایمان را امروز بالعیان میبینیم. کدام ضعفها؟ نیش و کنایه های آنانکه دولت شهید رئیسی را کوتاه قامت میدانستند، مخبر را کذاب مینامیدند، جهتگیری دولت را نئولیبرال و غیر انقلابی نام نهادند،در کنار سکوت و بی خیالی برخی دیگر. یادتان هست، آن روز که رهبر گفت امیدآفرینی، عمیقترین و فوری ترین جهادتان است، تبلیغ نکنید اسلام سیلی میخورد، و ما این کار را "گفتار درمانی" بی فایده دانستیم، آری ما همین بودیم که الان میبینید. همین آدمهایی که امروز به چهره هم پنجه میکشیم، یقه میگیریم، مچ میگیریم، یکی را فاسد مینامیم و دیگری را متحجر. تا دلمان خنک شود.
🔺خدا خواست رییسی مظلوم را ببرد شاید راحت تر او دست ما را بگیرد و بلندمان کند. او اگر شهید نمیشد چه میشد؟ با این وضعیت ما شاید اصلا دور دوم دولتش رای هم نمیآورد یا رای میآورد و ریزش آرا مردم خیلی بیشتر از اینها بود، و بدتر آنکه ما هم بنای تغییر نمیداشتیم و زشتیهای پنهان شدهمان هم آشکار نمیشد مثل انتخابات مجلس که رهبری بارها گفت تلخ نکنید کام مردم را، و ما توجهی نکردیم. آری او با شهادتش خودش و دولتش سنجه و الگویی شد برای ما، او دوباره نشاط و شور سیاسی را حیات بخشید، نگاه منفی و سیاهی که نسبت به مدیران کشور ساخته بودیم و به آن عادت کرده بودیم تغییر داد، نگاه خوش به کارگزاران نظام ایجاد کرد. خدای متعال این امکانات را با خون شهید و نمایش ضعفهایمان به ما داد که برخیزیم.
🔺بیایید برگردیم سخنان اخیر رهبری با مجلسیان را مرور کنیم، راه همان است که او گفت. بس کنیم دشمنی با رئیس جمهور جدید را. بس کنیم تحجر و فساد را. تحجر یعنی ظاهرگرایی و کنار گذاشتن باطن، باطن چیست؟ عقل و اخلاق و ولایت. این سه، اساس عمق و باطنند، بشکنیم این ظاهرگرایی و تحجر را. اصلی ترین فساد هم یعنی ضربه زدن به نظام انقلابی به خاطر خودخواهی و حزبخواهیها و رفیق بازیهایمان، چگونه؟ با دوقطبی های غلط که باعث ضعف همهمان میشود، با جابجا کردن اصل و فرعها نه آنگونه که رهبر میگوید،و اینها یعنی جهت و قدرت را بگیریم، فساد یعنی دلمان را از کینه مسوولین جدید خالی نکنیم و موفقیت منتخب مردم را موفقیت خود نبینیم. این ما هستیم که باید تغییر کنیم، جای دیگر خبری نیست. بیایید به مدد و شکرانه خون پاک شهید رئیسی مظلوم قد بکشیم. پیروزی اصلی این است رفقا.
@ali_mahdiyan
اما بعد....
۲
🔺"لایوم کیومک یا اباعبدالله" مفسر و تبیین کننده و توضیح دهندهی "کل یوم عاشورا" است و بر عکس.
اینکه میبینید عدهای دو دمهی
"خیمههای اهل غزه خیمهی خون خداست، باز هم آتش بهپاست..."
را نمیفهمند، دلیلش آن است که "خلوص گرایی" آنها باعث تحجرشان شده.
🔺"خلوص گرایی" و "نگاه تنزیهی" و نگاه "رحیمانه" ما اگر با "نگاه تشبیهی" و فطری و "رحمانی" ما جمع نشود، خروجیش میشود، امام حسینع بی ربط به غزه. امام حسینع بی ربط به انقلاب. امام حسینع بی ربط به جنگ.
شیعه دو چشم دارد هم "علی مع الحق" را میبیند و هم "الحق مع علی" هر دو را هم مفسر هم میداند. ریشه نگاه تکفیری که بوسیدن پرده کعبه را هم شرک میفهمد همین جا است. او نمیتواند این دو نگاه را با هم میزان کند.
🔺همین نگاه غلط، وقتی وارد سیاست میشود، با شورای نگهبان در میافتد که چرا روحانی را تایید صلاحیت کردی؟ چرا پزشکیان را تایید کردی؟ چون طرف مقابل را ، نه کسی که صلاحیت دارد ولو کمتر، بلکه خود دشمن، میداند. ببینید این روزها چقدر جمله درباره یهودیزاده بودن ظریف و مفسد بودن او پخش شده، اینها لابد خریدار دارد. فحش دادن به ظریف که "گورت را گم کن" محصول این نگاه است. این "خلوص گرایی تکفیری" پسر عموی تحجر است. این نگاه کشور را قفل میکند. دایره ما را تنگ و تنگتر میکند. از کنار بسیاری جملات رهبری هم سر میخورد و رد میشود و نمیشنود. آخرش هم کسی نمیماند جز خودمان. این همان نگاهی است که اهل بیت لعنتش میکردند چون مصلحت و مراعات و مدارا نمیفهمد. عقلانیت ندارد، معنویت هم ندارد، با ولایت هم به همین دلیل دست نمیدهد و او را چه بسا در اندرون یا بالعیان "مذل المومنین" میخواند.
🔺من رییسی را دوست داشتم نه بعد شهادتش بلکه در ایام حیاتش. چون از این جهت فوق العاده بود. او سه سال در آستان قدس بود، سه سال در ق ق بود. سه سال در دولت، همه جا را کن فیکون کرد، متحول کرد، اما هیچ کس با او درگیر نشد. مثل آب بود، جریان میافت و با همه سازگار بود. شبیه حاج قاسم بود. نگاه تشبیهی و تنزیهی اش میزان بود. برای همین از همه بیشتر کمک رهبری بود. این نگاه، هم صدق لازم دارد هم اخلاص. ممکن است بگویید چگونه بفهمیم و چنین شویم. میگویم سعی کنید به جای دسته ها و گروهها، نگاهتان را با رهبری و یاران حقیقی اش مثل حاج قاسم شهید مثل رییسی شهید، تنظیم کنید. حب و بغضهایتان را با آنها ببندید. آنچه مهم است هدف و غایت امام حسین ع است. آن را پیش چشم نگه داریم. آنگاه "امروز ایران حرم است" برای ما از اوضحواضحات خواهد بود و نمیگوییم چطور ایران را محور کردید نه کعبه، ایران را محور کردید نه کربلا؟ همه چیز روشن است، روشن روشن. کافی است برویم سراغ هدف امام حسین ع ، سراغ نگاه همآهنگ و کامل او.
🔺امروز جایی درد دل "الهام چرخنده" بازیگر را هم شنیدم. از سکوت خودمان غصهام شد. بعد در دلم گفتم ما اینیم دیگر. او یک نماد است برای این خلوص گرایی زشتی که در ما باعث بی اعتمادی به این و آن میشود. خلوصگرایی غلط ما در عرصه روابط اجتماعی و فرهنگی باعث میشود مقابل خیلی از ظلمها سکوت کنیم. ظلم به خیلی ها. این گیجی عده ای مقابل آمدن مکشوفهها به هیاتها را جدی بگیریم با جملات آسان هم از کنارش عبور نکنیم. ملاک هدف امام حسین ع است ببینیم چه کسی در جهت او حرکت میکند، کمکش کنیم، چه کسی مقابل او است. آنکه مقابل او است چقدر عالمانه و عامدانه ایستاده است، چقدر از سر خطا و اشتباه. چقدر قابلیت تغییر و رشد درش هست چقدر نیست. خدا رحمت کند امام ره را میگفت ما محتاج نگاه ذوالعینین هستیم و الا یا دچار ضالین میشویم یا مغضوب علیهم.
رفقا مثل نان شب محتاج رشد کردنیم، همه با هم، من یک فلسفه رای نیاوردن یار منتخبمان را در این انتخابات همین میدانم. چون محتاج رشد کردنیم. جبهه باید رشد کند. خیلی محتاج.
@ali_mahdiyan
کلاس درس مردمسالاری
در جلسه تنفیذ
🔺اصول و نکات مهمی درباره مساله مردمسالاری در جلسه تنفیذ مطرح شد که باید درباره اش اندیشید؛ اما در این میان یک مساله مبنایی مهم توسط رهبر حکیم مطرح شد که باید بیشتر درباره آن تعمق نمود.
🔺این که چه شد قیام های متعدد مردم ایران از دوران مشروطه تا قبل از قیام حضرت امام و تلاشها و مجاهدتهای خالصانه مردم باعث پدید آمدن مردمسالاری نشد؟ چه نکته ای تغییر کرد که بعد از حدود هفتاد هشتاد سال از قیام مشروطه و سپس قیام ملی شدن نفت و غیره و غیره، تازه ایران در انقلاب اسلامی موفق به تحقق مردمسالاری شد؟
🔺چطور شد که بعد از پیروزی انقلاب در طول این چهل و چند سال، با وجود اختلافات داخلی و دشمنی های خارجی، باز هم مردمسالاری در نهایت "متانت و عقلانیت" خود را در کشور ظهور داد؟
🔺پاسخ به این پرسش از آن جهت مهم است که به تعبیر حضرت امام ره، راه صدور انقلاب اساسا صدور مردمسالاری است. رهبری نیز مدتها است از جوانان ما خواسته اند که این سخن نو و نرم افزار مهم تمدنی را به دنیای امروز بشناسانند.
🔺چه شد که در مشروطه قیام برای برقراری عدالت و عدالتخانه و نفی حکومت استبدادی و تلاش مردم برای حاکمیتشان بر سرنوشتشان، سر از دیکتاتوری درآورد آنهم نه یک سلطنت بومی بلکه کاملا دستنشانده و غربی یعنی بدترین نوع دیکتاتوری؟
مگر قیام مردم کار را تمام نمیکند؟
🔺پاسخ رهبری به این سوال مهم است.
قیام و مجاهدت مردم باید صورتی هم داشته باشد، بدون این صورت قیام منحرف میشود. صورت قیام چیست؟ ساختار ولایت و امامت.
🔺باید رهبری توانمند و الهی باشد که مردم با او رابطه ولایی برقرار کنند و سخن او در جامعه نفوذ داشته باشد و اطاعت شود. اینگونه مردمسالاری محقق میشود.
🔹به این جمله رهبری توجه کنید:
"در مشروطیّت، مردم مجاهدت کردند، تلاش کردند، شهید دادند، مبارزات فراوانی انجام گرفت، لکن به دلیل اینکه یک رهبریِ قدرتمند و متنفّذ و مردمی بر سر کار نبود، تقریباً از همان اوّلین روزها کشور دچار آشفتگی شد، بیگانهها دخالت کردند، خودسرهای داخلی وارد میدان شدند، حدود پانزده سال کشور در حال آشفتگی بود، بعد هم دیکتاتوریِ خشنِ رضاشاهی بر سر کار آمد؛ یعنی بین امضای حکم مشروطیّت و روی کار آمدن یک دیکتاتور خشن بیرحم وابستهای مثل رضاخان، حدود پانزده سال بیشتر فاصله نشد؛ و همهی زحمات ملّت با روی کار آمدن رضای پهلوی بر باد رفت."
🔺مردمسالاری نتیجه قیام است اما قیامی که در چارچوب و ساختار امامت و ولایت محقق میشود. هندسه قیام را همین نسبت مردم و رهبری و تشکیلات متصل کننده این دو میسازد، پیروزی انقلاب هم رسمیت بخشی به همین ساختار است. این همان ساختاری است که قیام را و مردمسالاری را حفظ میکند.
🔺این سخن شیعه که قرائت ناب از اسلام است یک سخن معقول و قابل الگوبرداری است. به تعبیر حضرت امام ره در کتاب حکومت اسلامی اش نیاز به استدلالهای فقهی آنچنانی هم ندارد کافی است درست تصور شود. این نقش دین و معنویت است در حفظ مردمسالاری. به تعبیر رهبر حکیم ما دین و مردمسالاری دو روی یک سکه اند. و هر دو یکدیگر را تقویت و حفظ میکنند.
🔺نقش رهبری چه در اجرای قانون، چه در کمک به پر کردن خلاها، چه در ایجاد انگیزه و کیفیت حضور مردم که به یک معنا مهمتر از گستره حضور هم هست چرا که عمق مردمسالاری را به تماشا میکشد، چه در حفظ جامعه که در دست سوداگران و پولپرستان قدرت طلب نیفتد مثل همه جوامع غربی و نفاق گستردهشان در پنهان کردن حاکمیت دنیاطلبان، اینها همگی نشان دهنده آن است که چطور ولایت تقویت کننده مردمسالاری است همانطور که مردمسالاری نیز تقویت کننده ولایت است.
🔺این همان سخن معقولی است که میتوان برای کل بشریت توضیح داد و یک سیاست معنوی و الهی را به همه دنیا معرفی نمود.
بالاتر از آنکه چه نتیجه ای در انتخابات رقم خورد، فهم این نکته که این نظام چقدر قدرتمندتر از گذشته شد و همه تهمتهایی که به نام "استبداد دینی" و "تقلب" و "قهر با صندوق" و چه و چه زده میشد را چطور رسوا و ریشه کن کرد و عملا شمایل یک مردمسالاری متین و پر از عقلانیت و پر از انگیزه ایمانی را ظهور داد کمک میکند متوجه باشیم چه موفقیت بزرگی حاصل شده و چگونه باید قدردان آن بود.
🔺امید آنکه همگی ما با کمک صادقانه به منتخب مردم و درمان دوقطبیها و جلوگیری از اختلافات بتوانیم به تقویت بیشتر این ساختار نورانی و ارزشمند کمک کنیم.
همشهری
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خدای متعال اوصاف و اسمهای زیادی دارد که در خلقت عالم خود خود را نشان داده است
🌷و باسمائک التی ملات ارکان کل شئ.
🔺اما این اسمها و اوصاف به گونه دیگری هم خود را نشان میدهند و آن به دست انسانها و بندگان خدا است. انسانها حرکت گام به گام تاریخ را به سمت نمایش دادن اسمها و اوصاف خدای متعال، ممکن میکنند.
🌷یا ایها الانسان، انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه.
❤️با این مقدمه عباد الرحمن چه کسانی هستند؟
کسانی که صفت رحمانیت خدا را در عالم نشان میدهند.
صفت رحمانیت چیست؟ یعنی فراگیری و گسترش حق و هدایت در زمین به دست این جماعت رقم میخورد.
❤️جالب است که این پسر بچه روی ویرانه های غزه آیات مربوط به عبدالرحمن را میخواند. آیات ۵۸ تا ۷۰ سوره فرقان.
🔺جبهه مقابل عباد الرحمن کیست؟ مستکبران.
🌷و اذا قیل لهم اسجدوا للرحمن قالوا و ما الرحمن.....
🔺خدای متعال میفرماید ولی کل عالم هستی به کمک عبدالرحمن میآید و مقابل دشمنان آنها قرار میگیرد.
🌷تبارک الذی جعل فی السماء بروجا....
🔺برای عباد الرحمن چه چیزی مهم است؟اراده خدا، آرمانهای الهی و نه خودشان لذا
🌷یمشون علی الارض هونا... متواضعند مقابل حق، خودیتی ندارند.
🔺اینها بساط جهالت را هم در زمین جمع میکنند.
🌷و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما.....
❤️غزه مظهر عبادالرحمن است.
با این حال ، تلاوت این کودک را دوباره بشنویم.
@ali_mahdiyan